Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 21:53
Nyai
Nyai is offline
ik heb nu 37.7, en voel me zwaar beroerd.. mn ma zegt dat er niks aan de hand is en dat je vanaf 38 graden verhoging heb, maar iedereen zegt weer wat anders? vriend van me zegt vanaf 37.5 verhoging, de ander zegt vanaf 37.5 koorts? Ik weet het niet meer :\
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:54
Verwijderd
Ik ga pas met 39 me zorgen maken, al zit ik gemiddeld op een 36.0/36.5
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:59
zoemzoem
zoemzoem is offline
Onder koorts verstaan we een stijging van de lichaamstemperatuur boven de 38 graden Celsius. Normaal is de lichaamstemperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Bij een temperatuur tussen de 37,5 en 38 graden Celsius spreken we van verhoging.

Koorts wordt ook hyperthermie of pyrexie genoemd, zeer hoge koorts (boven 42 graden Celsius) hyperpyrexie. Let wel dat koorts geen ziekte is maar een verschijnsel en dat het de natuurlijke reactie is van het lichaam op een onderliggende infectie of ziekte.

zie:http://www.medicinfo.nl/%7B007aafca-...989b90%7D.xml/
Oud 02-09-2004, 22:09
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 02-09-2004 @ 22:59 :
Onder koorts verstaan we een stijging van de lichaamstemperatuur boven de 38 graden Celsius. Normaal is de lichaamstemperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Bij een temperatuur tussen de 37,5 en 38 graden Celsius spreken we van verhoging.

Koorts wordt ook hyperthermie of pyrexie genoemd, zeer hoge koorts (boven 42 graden Celsius) hyperpyrexie. Let wel dat koorts geen ziekte is maar een verschijnsel en dat het de natuurlijke reactie is van het lichaam op een onderliggende infectie of ziekte.

zie:http://www.medicinfo.nl/%7B007aafca-...989b90%7D.xml/
hey bedankt voor die site! erg informatief
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten