Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 14:53
kimberley
kimberley is offline
Okee ik heb dus een heel vaag probleem en ik hoop dat iemand het herkent of iets ertegen weet.

Ik heb de controle over mijn eigen ooglens. Ik kan kijken alsof ik een bril nodig heb van -5 en ik kan ook kijken alsof ik een bril nodig heb van +2. Het probleem is, is dat dit ook gebeurt zonder mijn eigen wil. De ene keer zie ik in de verte echt slecht, de andere keer kan ik niet meer lezen wat er op mijn blaadje staat.
Ik ben hier anderhalf jaar geleden mee naar de oogarts geweest en die wist eigenlijk niet wat het was, maar hij vond niet dat ik een bril nodig had en ik zou er wel overheen groeien ofzoiets.
Ik krijg geen hoofdpijn van mijn oogklachten maar ik wil wel binnenkort aan mijn rijbewijs beginnen en dan lijkt het me toch wel verstandig om een bril te hebben. Het is voor mij gewoon heel vermoeiend omdat ik heel lang doe over focussen.
Mijn vraag: herkent iemand dit? heeft iemand er ooit iets over gelezen?
Weten jullie misschien een oplossing ofzo?

Tnx voor het lezen!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:59
Verwijderd
Kijk.. als je nou slim bent zorg je dat je de hele tijd op -/+ 0 niveau zit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:08
kimberley
kimberley is offline
ja dan kan ik wel bezig blijven natuurlijk.
Dat bedoelde ik dus met de zin
Citaat:
Het is voor mij gewoon heel vermoeiend omdat ik heel lang doe over focussen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:14
Verwijderd
moet je red-bull nemen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:25
phensicske
phensicske is offline
Je geeft toch zelf al antwoord op je vraag?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:32
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
als je er geen controle over hebt werkt de bril toch ook maar een heel klein deel van de tijd goed, alleen als je oog precies op die sterkte zit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:38
kimberley
kimberley is offline
Citaat:
phensicske schreef op 07-09-2004 @ 16:25 :
Je geeft toch zelf al antwoord op je vraag?
Hoe bedoel je? dat ik zelf mijn oogspier onder controle heb?
Ja maar ik heb al gezegd dat dat niet zomaar gaat, dan moet ik blijven focussen en dat is echt supervermoeiend. Ik wil weten of jullie misschien een oplossing hebben dat ik niet de hele tijd een andere sterkte van mijn ooglens heb.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:44
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
kimberley schreef op 07-09-2004 @ 16:38 :
Hoe bedoel je? dat ik zelf mijn oogspier onder controle heb?
Ja maar ik heb al gezegd dat dat niet zomaar gaat, dan moet ik blijven focussen en dat is echt supervermoeiend. Ik wil weten of jullie misschien een oplossing hebben dat ik niet de hele tijd een andere sterkte van mijn ooglens heb.
Ja, en dat je een bril kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:42
Verwijderd
Het kan toch dat je een beetje bijziend en een beetje verziend bent? En als je enorm je best gaat doen om beter te zien (ogen dichtknijpen enzo) dan is het ook niet raar dat je het voor elkaar krijgt om wat beter te zien.

Of bedoel je dat je soms echt hartstikke slecht in de verte kunt zien en de andere keer weer gewoon kunt lezen wat er op het schoolbord staat? Want dat zou wel raar zijn natuurlijk.
Heeft de oogarts nog gekeken hoe goed je ogen waren, dus het echt gemeten?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 20:46
Maarten
Maarten is offline
Ik snap wat je bedoelt kimberley ik heb exact hetzelfde

Als ik moe ben of geen zin heb om te kijken kan ik mijn ogen out of focus brengen dus dat het wazig lijkt. Zelfs met lenzen of bril in. Dan kijk ik gewoon alsof ik geen bril in heb.

Ik weet ook niet wat het is, maar volgens mij heb ik hetzelfde als jij.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 21:13
Chaucus
Chaucus is offline
Gaat het alleen om -5 en +2? Of ook om dingen er tussen in eigenlijk?
Oud 08-09-2004, 10:38
kimberley
kimberley is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 07-09-2004 @ 22:13 :
Gaat het alleen om -5 en +2? Of ook om dingen er tussen in eigenlijk?
Ook tussenin, dat zijn mijn toppen om het zo maar te zeggen.

Citaat:
Of bedoel je dat je soms echt hartstikke slecht in de verte kunt zien en de andere keer weer gewoon kunt lezen wat er op het schoolbord staat? Want dat zou wel raar zijn natuurlijk
Ja dat bedoel ik dus, ik snap het ook niet helemaal.

De oogarts heeft inderdaad gekeken wat ik normaal zou hebben, ik kreeg van die druppeltjes en toen bleek ik ongeveer -1,25 te hebben aan beide ogen. Ik heb daar ook een bril voor gehad maar dan focussten mijn ogen weer anders en zag ik niet veel beter met die bril.

@ Maarten: inderdaad, het is vaker als ik moe ben en ik kan ook kijken alsof ik mijn bril helemaal niet opheb.

*zucht* ik denk niet dat er veel aan te doen valt
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:13
Chaucus
Chaucus is offline
Dat lijkt me idd moeilijk...want om dan de juiste sterkte van een bril te bepalen lijkt me ook moeilijk...
Maar idd lijkt een oogarts me de beste optie ...maar ja daar was je al geweest..dus ik weet t ook niet

Niet echt zinvol, maarja
Oud 08-09-2004, 22:06
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
kimberley schreef op 08-09-2004 @ 11:38 :
Ook tussenin, dat zijn mijn toppen om het zo maar te zeggen.

Ja dat bedoel ik dus, ik snap het ook niet helemaal.

De oogarts heeft inderdaad gekeken wat ik normaal zou hebben, ik kreeg van die druppeltjes en toen bleek ik ongeveer -1,25 te hebben aan beide ogen. Ik heb daar ook een bril voor gehad maar dan focussten mijn ogen weer anders en zag ik niet veel beter met die bril.

@ Maarten: inderdaad, het is vaker als ik moe ben en ik kan ook kijken alsof ik mijn bril helemaal niet opheb.

*zucht* ik denk niet dat er veel aan te doen valt
Vervelend

Ik heb beetje wat jij hebt maar niet zo erg want bij mij blijft het wel binne de perken ik kan alleen bewust mijn ogen onscherp stellen en als ik heel moe ben doei k het een beetje onbewust.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten