Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 20:45
SniperRico
SniperRico is offline
In het begin van The Legend Of Zelda : Majora's Mask
krijg je een verhaaltje en daarin staat dat Link een oude vriend weer wil gaan bezoeken....En ik ben het weer vergeten, WIE IS DIE OUDE VRIEND !??!?!?! Vroeger dacht ik Navi...Nu denk ik Skull Kid...ik heb het ooit eens geweten (het stond in de eind demo)..Maar ben het vergeten . Weet 1 van jullie het?
Oud 20-08-2004, 07:42
Verwijderd
ik heb majora's mask nooit uitgespeeld
rot N64 controllers
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 11:20
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Navi.

Hoewel dit eigenlijk daarna niets meer met het verhaal te maken heeft.
Oud 20-08-2004, 11:43
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
@rne schreef op 20-08-2004 @ 08:42 :
ik heb majora's mask nooit uitgespeeld
rot N64 controllers
ja of bonusdisc bij mariokart op de gamecube
Oud 20-08-2004, 18:33
Doodle!
Doodle! is offline
Hij zoekt volgens mij idd naar navi
Oud 20-08-2004, 22:33
Verwijderd
Hoe weet je dat het Navi is. En waarom is Navi die vriend, Navi was niet weggegaan uit Hyrule, dat werd nooit gezegd in OOT.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:43
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Laurens schreef op 20-08-2004 @ 23:33 :
Hoe weet je dat het Navi is. En waarom is Navi die vriend, Navi was niet weggegaan uit Hyrule, dat werd nooit gezegd in OOT.
Wie het wel is weten we ook niet Aangezien we alleen op het laatst navi nog zien vliegen en link nu weet dat ie geen echte kokiri is heeft ie ook geen elfje meer nodig. Aangezien ze wel bevriend zijn geraakt en hij epona nog hebt lijkt het voor de hand liggend dat ie navi zoekt. maar das speculatie
Oud 21-08-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 20-08-2004 @ 12:43 :
ja of bonusdisc bij mariokart op de gamecube
die heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 21:56
LORD_BL
LORD_BL is offline
Het gaat om Epona, die wordt van hem gestolen van Skull Kid, en die gaat hij dus achterna
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:11
SniperRico
SniperRico is offline
Citaat:
LORD_BL schreef op 21-08-2004 @ 22:56 :
Het gaat om Epona, die wordt van hem gestolen van Skull Kid, en die gaat hij dus achterna
Nee, want als hij op epona zit krijg je dat verhaal te horen van dat hij op zoek is naar een oude vriend...dus epona is het niet...maar als het goed is kreeg je het in de eind demo te horen.
Oud 22-08-2004, 09:31
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
SniperRico schreef op 21-08-2004 @ 23:11 :
Nee, want als hij op epona zit krijg je dat verhaal te horen van dat hij op zoek is naar een oude vriend...dus epona is het niet...maar als het goed is kreeg je het in de eind demo te horen.
Nope, net het hele einde gelezen maar je krijgt niks te horen over wie 't is.
Oud 22-08-2004, 17:58
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
SniperRico schreef op 21-08-2004 @ 23:11 :
Je krijgt dat niet te horen.
Oud 23-08-2004, 20:44
Adriaanbanaan
Adriaanbanaan is offline
Volgens mij is dat verhaaltje over die vriend gewoon een excuus om link daarnaartoe te laten gaan?

wel goedkoop eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:39
Verwijderd
Ja duh, een verhaaltje is altijd bedoeld om het spel aan op te hangen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:15
Adriaanbanaan
Adriaanbanaan is offline
Citaat:
Laurens schreef op 23-08-2004 @ 23:39 :
Ja duh, een verhaaltje is altijd bedoeld om het spel aan op te hangen
jamaar meestal is zoon verhaaltje wel wat uitgebreider en ingewikkelder.. maarja
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:27
Verwijderd
Best een geinig spel. Maar aan OOT kan die niet tippen.

*special collector disk heeft*
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:23
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Doc Holliday schreef op 24-08-2004 @ 11:27 :

Ik heb ze ook alle 2 (die met OOT , OOT MQ, en die met OOT, MM, LoZ, LoZ: LA, en een TWW demotje.) is leuk om weer eens die ouwe zelda's te spelen
Oud 24-08-2004, 15:58
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
jeffsen_88 schreef op 24-08-2004 @ 15:23 :
Ik heb ze ook alle 2 (die met OOT , OOT MQ, en die met OOT, MM, LoZ, LoZ: LA, en een TWW demotje.) is leuk om weer eens die ouwe zelda's te spelen
Ja idd.
Alleen jammer dat Zelda 1 zo focking moeilijk is en Zelda 2 eigenlijk geen zak aan is....
Oud 24-08-2004, 16:18
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 24-08-2004 @ 16:58 :
Ja idd.
Alleen jammer dat Zelda 1 zo focking moeilijk is en Zelda 2 eigenlijk geen zak aan is....
Jah idd, bij zelda 2 kan ik mezelf ook gewoon niet door zetten om te spelen . Zelda 1 ga ik zometeen weer eens spelen
Oud 24-08-2004, 17:24
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
jeffsen_88 schreef op 24-08-2004 @ 17:18 :
Jah idd, bij zelda 2 kan ik mezelf ook gewoon niet door zetten om te spelen . Zelda 1 ga ik zometeen weer eens spelen
Net maar weer eens bewezen hoe moeilijk ie is...4x doodgegaan in 20 minuten ongeveer...-_- en nóg geen stukje triforce erbij...
Oud 24-08-2004, 21:18
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
@rne schreef op 21-08-2004 @ 13:06 :
die heb ik niet

was trouwens als je er een cube bij kocht. Heb ik gedaan
Oud 25-08-2004, 11:32
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
jeffsen_88 schreef op 24-08-2004 @ 18:24 :
Net maar weer eens bewezen hoe moeilijk ie is...4x doodgegaan in 20 minuten ongeveer...-_- en nóg geen stukje triforce erbij...
Ik zit nu bij kasteel 6, maar daar is een kamer met 8 blauwe darknuts erin, en die maken mij de hele tijd dood....
En dan te bedenken dat ik die gasten cool vond in WW.
Oud 25-08-2004, 16:31
Doodle!
Doodle! is offline
Ik heb geen idee in welk kasteel ik zit, ik moet in ieder geval naar kasteel 2 ben een keer door 't maze forest (lost woods anyone?) gekomen en tjezus wat een monsters daar
Oud 25-08-2004, 19:09
Ragnarok
Ragnarok is offline
Citaat:
ongeveer iedereen schreef:
Hij zoekt volgens mij idd naar navi
ehm sorry maar waar doen jullie moeilijk over? hij zoekt zn vriend skull kid, das nogal duidelijk; skullkid is een oude vriend van link (uit OoT, waarin link hem een of ander masker gaf), en is nu in de macht van majora's mask, en moet dus gered worden door link
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 07:42
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Ragnarok schreef op 25-08-2004 @ 20:09 :
ehm sorry maar waar doen jullie moeilijk over? hij zoekt zn vriend skull kid, das nogal duidelijk; skullkid is een oude vriend van link (uit OoT, waarin link hem een of ander masker gaf), en is nu in de macht van majora's mask, en moet dus gered worden door link
Dat word dus echt nergens gezegd he, alleen op 't laatst herinnert skullkid zich Link. En dan zegt 'ie iets in de trend van 'You're the fairy kid who taught me that song in the woods, yeah I remember you!'.
maar ik denk dat 't niet skull kid is.
Oud 26-08-2004, 11:20
Aisteruo
Aisteruo is offline
Hij zoekt navi die in de verkeerde tijd is achtergebleven, einde van OOT in the light temple zie je navi daarboven vliegen maar die gaat niet mee met link naar het verleden.

Offtopic: zelda 1 (uitgespeeld met 46x dood, weetik slecht) is best makkelijk en zelda 2 moet je gewoon de tijd voor nemen
Oud 26-08-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Aisteruo schreef op 26-08-2004 @ 12:20 :
Hij zoekt navi die in de verkeerde tijd is achtergebleven, einde van OOT in the light temple zie je navi daarboven vliegen maar die gaat niet mee met link naar het verleden.

Offtopic: zelda 1 (uitgespeeld met 46x dood, weetik slecht) is best makkelijk en zelda 2 moet je gewoon de tijd voor nemen
Ik heb gister nog het einde van OoT gezien, en dat stukje dat Navi naar boven vliegt is als Link weer een klein ventje is.

Bovendien zou het nergens op slaan, want als Navi in de toekomst vast zou zitten, dan kan Link haar moeilijk bezoeken in het verleden.

Ugh...paradoxen zijn echt vervelend.

Maar ik denk wel dat Navi bedoelt word. (Aangezien ze inderdaad wel wegvliegt als alles weer normaal is.)

Offtopic: Zelda 2 is gewoon zo crap, dat ik mezelf niet eens kan DWINGEN het te spelen. Zelfs het geluid van het schietende zwaard stoort me zwaar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 23:44
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Ragnarok schreef op 25-08-2004 @ 20:09 :
Oude vriend my ass.
Link heeft die gast één keer gezien, hij verkoopt hem een masker waar hij ook nog op wordt afgezet (skullkid betaald te weinig) en als Link Adult is valt skullkid hem ook nog aan.
Leuke vriend is dat.
Oud 27-08-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 25-08-2004 @ 12:32 :
Ik zit nu bij kasteel 6, maar daar is een kamer met 8 blauwe darknuts erin, en die maken mij de hele tijd dood....
En dan te bedenken dat ik die gasten cool vond in WW.
Zelda 1 is toch niet zo heel erg moeilijk? Heb je wel het witte zwaard al boven de waterval gehaald? En heb je de blauwe ring gekocht van die oude man?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 13:03
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Laurens schreef op 27-08-2004 @ 21:31 :
Zelda 1 is toch niet zo heel erg moeilijk? Heb je wel het witte zwaard al boven de waterval gehaald? En heb je de blauwe ring gekocht van die oude man?
blauwe ring: nope.
witte zwaard: als dat de 1e zwaard upgrade is wel. (ik weet niet of er nog meer zijn)
Oud 29-08-2004, 23:01
Verwijderd
De blauwe ring verminderd de schade die je oploopt met de helft, best nuttig dus. Je kunt de ring kopen, in het schermpje schuinlinksboven het schermpje waar je met het vlot naar Lvl. 4 vaart. Je moet dan een van die standbeelden aanraken, waardoor er een geheim winkeltje vrijkomt.

En dat zwaard is idd de eerst upgrade, je krijgt dan ipv. een houten zwaard een wit zwaard. De tweede en laatste upgrade krijg je pas na lvl. 6.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:19
HFL!
HFL! is offline
Citaat:
Doc Holliday schreef op 24-08-2004 @ 11:27 :

geen enkel spel kan aan OOT tippen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
hero of time schreef op 30-08-2004 @ 23:19 :
geen enkel spel kan aan OOT tippen
mijn persoonlijke mening is dat OoT wel geweldig is en ook met de puzzles formidabel in elkaar zit..maar ik mis toch het sfeertje wat in LTTP op de snes..die vind ik nog steeds de beste

t geluidje alleen al als de tekst scrollt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:31
-=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Ik vraag me af waarom ALTTP niet op de colectors cd zit... dat is de beste Zelda ooit en met op tweede plaats OoT 3de retro style zelda 1. Maar ALTTP en OoT zijn gewoon geniaal.
Oud 31-08-2004, 20:31
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
-=TsA=- Silence schreef op 31-08-2004 @ 17:31 :
Ik vraag me af waarom ALTTP niet op de colectors cd zit... dat is de beste Zelda ooit en met op tweede plaats OoT 3de retro style zelda 1. Maar ALTTP en OoT zijn gewoon geniaal.
Omdat Nintendo ALTTP ook nog op de gba heeft uitgebracht, dan zouden ze niet slim zijn om die op de cd te zetten.
Oud 31-08-2004, 23:13
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
jeffsen_88 schreef op 31-08-2004 @ 21:31 :
Omdat Nintendo ALTTP ook nog op de gba heeft uitgebracht, dan zouden ze niet slim zijn om die op de cd te zetten.
Nee, want dan betaald niemand daar meer voor...
Oud 01-09-2004, 13:15
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 01-09-2004 @ 00:13 :
Nee, want dan betaald niemand daar meer voor...
Idd
Oud 01-09-2004, 14:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik zie hier niet genoeg liefde voor Majora's Mask. Het spel had dan wel minder goed gedesignde dungeons, maar het concept van tijd & tijdreizen, de transformaties en de nieuwe overworlds waren ingenieus geimplanteerd. Het resulteerde ondanks de grafische overeenkomst met OOT in een hele ander manier van spelen. Ik vond het in ieder geval prachtig.

En ja, het spel is retemoeilijk. Maar verder wel te doen.
Oud 01-09-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-09-2004 @ 15:31 :
Ik zie hier niet genoeg liefde voor Majora's Mask. Het spel had dan wel minder goed gedesignde dungeons, maar het concept van tijd & tijdreizen, de transformaties en de nieuwe overworlds waren ingenieus geimplanteerd. Het resulteerde ondanks de grafische overeenkomst met OOT in een hele ander manier van spelen. Ik vond het in ieder geval prachtig.

En ja, het spel is retemoeilijk. Maar verder wel te doen.
Ik vind de maskers best goed bedacht. Maar details maken het spel meestal. En de details waren jammerlijk slecht.

Met details bedoel ik:

Het verhaal: niet goed bedacht. Toch?

Alle persionages uit OoT werden onder andere naam uitgebracht in MM. Dat breekt het wereldje een beetje, omdat je ze al kent eigenlijk.

Link hoort de Ocarina of Time trouwens helemaal niet meer te kunnen bezitten na OoT. Want die heeft hij afgestaan aan het eind van het verhaal, aan Zelda.

Geinig spel...maar sommige stukjes van het spel zijn ook nog eens super irritant. Zoals een dungeon overdoen omdat die gereset word als je de tijd terug gaat.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Doc Holliday schreef op 01-09-2004 @ 21:13 :
Ik vind de maskers best goed bedacht. Maar details maken het spel meestal. En de details waren jammerlijk slecht.

Alle persionages uit OoT werden onder andere naam uitgebracht in MM. Dat breekt het wereldje een beetje, omdat je ze al kent eigenlijk.

Geinig spel...maar sommige stukjes van het spel zijn ook nog eens super irritant. Zoals een dungeon overdoen omdat die gereset word als je de tijd terug gaat.
MM is geniaal. Elke dungeon is binnen een 24 u (majora's mask tijd, met vertraagde tijd) uit te spelen.
En dat alle personages uit OOT weer terugkomen is juist leuk, dan krijg je echt het idee dat je in een paralelle wereld zit .
Misschien vind ik MM nog wel leuker dan LTTP en OOT.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:14
Rijk
Rijk is offline
Ik denk dat ze met een oude vriend toch Epona bedoelen.

Maar ook kan het zijn dat ze de nieuwe Deku Tree Bedoelen...
Oud 02-09-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Rijk schreef op 01-09-2004 @ 22:14 :
Ik denk dat ze met een oude vriend toch Epona bedoelen.

Maar ook kan het zijn dat ze de nieuwe Deku Tree Bedoelen...
Epona zoekt ie niet op, omdat hij al op het beestje zit als in door de bossen reist.

De Deku Tree Shrub bedoel je? Dat kan niet, want die komt pas 7 jaar later.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 01-09-2004 @ 21:20 :
MM is geniaal. Elke dungeon is binnen een 24 u (majora's mask tijd, met vertraagde tijd) uit te spelen.
En dat alle personages uit OOT weer terugkomen is juist leuk, dan krijg je echt het idee dat je in een paralelle wereld zit .
Misschien vind ik MM nog wel leuker dan LTTP en OOT.
Het feit dat in MM al meerdere malen uit heb moeten doen om mijn hersens niet over te laten koken is al genoeg reden om het een minder spel te vinden.

In OoT heb ik dat nooit gehad. (Op die kleine racespelletjes na dan. En die schiet spelletjes.)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
-=TsA=- Silence schreef op 31-08-2004 @ 17:31 :
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:20
Doodle!
Doodle! is offline
Tuurlijk, veel dingen uit MM zijn heel leuk gevonden, zoals de Goron, zora, Deku, etc maskers. Ook de terugkerende karakters uit MM waren leuk om te zien en ik heb t spel dan ook met veel plezier meerdere malen gespeeld. Toch blijf ik OOT leuker vinden dan MM simpelweg omdat het toen allemaal 'nieuw' was. Er zijn wel wat vragen waar ik mee zit. Hoe komt Young link aan Epona? Die was toch van Malon? En de OOT? die heeft Zelda voor 't laatst gebruikt om Link terug te sturen naar z'n jeugd kijk ik nou ergens overheen lieve mensen?
Oud 02-09-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
jeffsen_88 schreef op 02-09-2004 @ 15:20 :
Hoe komt Young link aan Epona? Die was toch van Malon? En de OOT? die heeft Zelda voor 't laatst gebruikt om Link terug te sturen naar z'n jeugd kijk ik nou ergens overheen lieve mensen?
Dat zei ik dus ook al he.

En dat met Epona kan ook niet nee. Aangezien het veulen in OoT nog te jong was om te rijden. En dus eigenlijk nu ook niet geschikt zou moeten zijn om te rijden.

En de Ocarina heeft ie moeten afstaan aan Zelda toen hij oud was. En aangezien hij in zijn eigen tijdlijn dat ding niet hoort te krijgen, kan het niet meer in zijn bezit terecht komen.

Helaas pindakaas. Dat krijg je met een slecht verhaal. Hoewel die maskers waarmee je veranderd in een Deku Shrub, Goron of Zora, geniaal was.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:09
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik had bij MM altijd vreselijk de schurft aan die Goron dungeon in de maan, je weet wel, waarbij je rollend zo'n parcours af moet leggen. Ben minstens 60X het ravein in gepleurd.
Oud 02-09-2004, 22:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
[B]Tuurlijk, veel dingen uit MM zijn heel leuk gevonden, zoals de Goron, zora, Deku, etc maskers. Ook de terugkerende karakters uit MM waren leuk om te zien en ik heb t spel dan ook met veel plezier meerdere malen gespeeld. Toch blijf ik OOT leuker vinden dan MM simpelweg omdat het toen allemaal 'nieuw' was.
Natuurlijk. Ocarina is ook een beter spel. Maar de haat die dit spel ook op andere fora te voortduren krijgt is alles behalve gegerond. Ik vond het een opvallend intelligente sequel, je kon merken dat er(met uitzonder van een paar slordigheden)goed over na was gedacht door de makers. Ik denk dat MM het beste is wat ze hadden kunnen doen met een vervolg op een topper.
Oud 02-09-2004, 23:25
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 02-09-2004 @ 23:24 :
Natuurlijk. Ocarina is ook een beter spel. Maar de haat die dit spel ook op andere fora te voortduren krijgt is alles behalve gegerond. Ik vond het een opvallend intelligente sequel, je kon merken dat er(met uitzonder van een paar slordigheden)goed over na was gedacht door de makers. Ik denk dat MM het beste is wat ze hadden kunnen doen met een vervolg op een topper.
Ik ben het met je eens. MM was echt wel leuk om te spelen.
vooral the fierce deity mask roeleerd
Oud 03-09-2004, 14:37
-=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Citaat:
Er zijn wel wat vragen waar ik mee zit. Hoe komt Young link aan Epona? Die was toch van Malon? En de OOT? die heeft Zelda voor 't laatst gebruikt om Link terug te sturen naar z'n jeugd kijk ik nou ergens overheen lieve mensen?
MM speelt 1 of 2 jaar naar OoT... Dan is epona blijkbaar wel oud genoeg om als rijbaar paart te dienen.
In OoT waneer Link epona's song speelt raakt epona aan hem gehecht.... Ik denk gewoon dat hij uhm van malon heeft gekregen toen hij vertrok uit hyrule.

Over de OoT die link Idd aan zelda geeft aan het eind van OoT. Ik vind dit een zwak teken van een vervolg bouwen... Je weet niet eens hou hij dat fluit ding terug heeft gekregen/gejat.
Reageren

Regels voor berichten