Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 08:50
Verwijderd
Ik zit eraan te denken een Iriver H340 te kopen.
Zie product
en uitgebreide specificatie

Nu ben ik niet bijzonder goed bekend om mp3 gebied, ik heb een aantal reviews gelezen over de h340 en nog wat andere mp3 hd spelers, maar dit lijkt me een goede.

Iemand hier met gebruikservaringen, alternatieven of op-/aanmerkingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2004, 13:27
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
Iemand hier met gebruikservaringen, alternatieven of op-/aanmerkingen?
Ikzelf zit ook al een tijd te vergelijken en zoeken. Voor mij wordt het bijna zeker de Iriver H320. (40gb is te veel en boven de 500,- wil ik niet gaan) simpel omdat de iriver beschikt over hele aardige functies:

* MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis, Jpeg, Bmp, Txt (ondersteunde formaten)
* 2 inch kleuren TFT LCD display met 260.000 pixels
* Voicerecorder, FM recorder, FM tuner met instelbare presets en een direct MP3 encoder
* USB OTG (on-The-Go) hij kan dus dienen als USB host

Mp3 spelers waarover ik ook nog heb nagedacht zijn:

Apple Ipod 4e G
Creative Nomad Jukebox Zen NX
iAudio Cowon M3
Xclef HD800

Vielen voor mij af om bepaalde persoonlijke redenen en voorkeuren. De Xclef HD800 is in verhouding een goede speler (kwaliteit/prijs) heeft alleen geen afstandsbediening en kleurenscherm, wat mij tegenhield is de onbekendheid en de garantie.

In ieder geval hoop ik dat je eruit komt en mocht je hem kopen dan zou ik het fijn vinden als je me zou laten weten hoe hij jou bevalt!

Alvast bedankt, Zylverstar

hieronder de H320. (H340 heeft een andere zwarte behuizing)
Oud 01-09-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Zylverstar schreef op 01-09-2004 @ 14:27 :
*knip*
Ik heb zelf ook zitten kijken naar die spelers die je noemt, ik denk dat ik idd ook voor de h340 ga, onder andere voor het schermpje, de goede naam (positieve verhalen) en de compleetheid.
Ik zit nog te twijfelen tussen de 20gb en de 40gb variant, weet het nog niet. ALS ik m koop zal ik iig hier neerzetten hoe het bevalt, maar dat kan wel even duren

De 340 en 320 hadden trouwens toch dezelfde behuizing? ^o)
Als je hier kijkt, een vergelijking van de 320 en 340, dan is de buitenkant geloof ik gelijk?
Het enige verschil zit 'm in het gewicht, 20 gb en de prijs, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:33
]{ing
]{ing is offline
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/931495

en dit is het uiterlijk van de h340;

Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 01-09-2004 @ 16:33 :
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/931495

en dit is het uiterlijk van de h340;

[afbeelding]
Bedankt voor die gotlink, handig
En het uiterlijk is volgens mij echt hetzelfde ja, zie geen verschil.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:26
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
(: schreef op 01-09-2004 @ 17:19 :
Bedankt voor die gotlink, handig
En het uiterlijk is volgens mij echt hetzelfde ja, zie geen verschil.
ik zie het verschil toch wel hoor. 'fractal black' voor de h340 en 'pinspot black' voor de h320. op got zijn trouwens nog meer topics over de iriver h3x0
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 01-09-2004 @ 17:26 :
ik zie het verschil toch wel hoor. 'fractal black' voor de h340 en 'pinspot black' voor de h320. op got zijn trouwens nog meer topics over de iriver h3x0
net iets anders ja
zal op got nog eens rondkijken
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:54
Koen
Koen is offline
iRiver maakt iig hele degelijke Mp3 spelers. Daar kan je zeker geen miskoop aan doen. Ik heb geen speler uit de H3x serie dus kan daar niet over oordelen, maar ik weet uit ervaring wel dat de meeste Mp3 spelers die gemaakt worden door iRiver van goede kwaliteit zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 01-09-2004 @ 18:54 :
iRiver maakt iig hele degelijke Mp3 spelers. Daar kan je zeker geen miskoop aan doen. Ik heb geen speler uit de H3x serie dus kan daar niet over oordelen, maar ik weet uit ervaring wel dat de meeste Mp3 spelers die gemaakt worden door iRiver van goede kwaliteit zijn.
Dit is ook een van de redenen dat ik sterk denk aan de h340
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 11:01
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
(: schreef op 01-09-2004 @ 22:02 :
Dit is ook een van de redenen dat ik sterk denk aan de h340
ik weet toevallig dat de Iriver H340 tot en met zondag in de aanbieding is bij de mediamarkt voor maar 444,- euro!
Dat is nog goedkoper dan de H320 en je krijgt 20 GB extra...
... best makkelijke keuze lijkt me.

Greets
Oud 02-09-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Zylverstar schreef op 02-09-2004 @ 12:01 :
ik weet toevallig dat de Iriver H340 tot en met zondag in de aanbieding is bij de mediamarkt voor maar 444,- euro!
Dat is nog goedkoper dan de H320 en je krijgt 20 GB extra...
... best makkelijke keuze lijkt me.

Greets

You just made my day

ik ga m halen, zo snel mogelijk

edit:
Morgen haal ik 'm, mediamarkt Rotterdam
Voor als iemand geinteresseert is in die aanbieding, dit is de link naar het actiekrantje van de mediamarkt: http://www.mediamarkt.nl/1/home/flyer/pdf/pagina_05.pdf

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:40
]{ing
]{ing is offline
ik zou eerst even bellen of ie op voorraad is, in het got h3x0 topic stond dat ze er niet zoveel hadden.. 40gb voor de prijs van 20gb is erg netjes natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 02-09-2004 @ 13:40 :
ik zou eerst even bellen of ie op voorraad is, in het got h3x0 topic stond dat ze er niet zoveel hadden.. 40gb voor de prijs van 20gb is erg netjes natuurlijk
Héél netjes
de 40gb versie is gewoon 5 euro goedkoper dan de 20gb

Ik had ze al gebeld, had mediamarkt rotterdam centrum gebeld, daar hadden ze er nog 16 liggen..

Ik kom vanuit omgeving eindhoven, dus ik moet wel met de trein enzo, en dan heb ik de kosten er nóg makkelijk uit
Mooie actie
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:01
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
(: schreef op 02-09-2004 @ 13:53 :
Mooie actie
mijn idee
Oud 02-09-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Zylverstar schreef op 02-09-2004 @ 15:01 :
mijn idee

Is er misschien iemand die ze bij de mediamarkt heeft zien liggen of al gehaald? (zylverstar?)
Ik ben benieuwd welke oordopjes erbij zitten. Bij andere winkels krijg je er vaak een setje (merk)dopjes bij, bijvoorbeeld de sennheiser pmx60, zitten bij deze versie alleen de originele Iriver oordopjes, of ook een setje andere?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:37
Koen
Koen is offline
Doe jezelf een lol, en koop er een paar 'echte' oordopjes bij. Wat je erbij krijgt is vaak wel aardig, maar klinkt altijd klote tot je een paar echte oordopjes gehaald hebt. Kost vaak een euro'tje of 50, maar als je toch al bereid bent €444 te betalen voor een MP3 speler, dan moet dat er ook nog wel bij kunnen.

Ik snap mensen niet die voor een paar honderd euro een Mp3 speler kopen en er dan naar luisteren met het eerste beste setje blokker dopjes. Dan heb je je geld echt weggesmeten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:56
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
(: schreef op 02-09-2004 @ 15:03 :

Is er misschien iemand die ze bij de mediamarkt heeft zien liggen of al gehaald? (zylverstar?)
Ik ben benieuwd welke oordopjes erbij zitten. Bij andere winkels krijg je er vaak een setje (merk)dopjes bij, bijvoorbeeld de sennheiser pmx60, zitten bij deze versie alleen de originele Iriver oordopjes, of ook een setje andere?
ik weet t zelf niet. dit zeggen ze op http://gathering.tweakers.net/forum/...es/931495/last

Net bij Mediamarkt geweest, en ben nu ook de gelukkig eigenaar van het apparaatje....hij staat naast me te laden in het dockingstation.

Cool

Erg compleet geleverd trouwens (batterijpack ding, Senheize koptelefoon, remote, microfoon, usb-kabel, dockinstation, en nog iets volgens mij )
Als ze dat nou niet deden, kon ie vast nog 100 euro goedkoper...
Oud 02-09-2004, 16:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koen schreef op 02-09-2004 @ 16:37 :
Doe jezelf een lol, en koop er een paar 'echte' oordopjes bij. Wat je erbij krijgt is vaak wel aardig, maar klinkt altijd klote tot je een paar echte oordopjes gehaald hebt. Kost vaak een euro'tje of 50, maar als je toch al bereid bent €444 te betalen voor een MP3 speler, dan moet dat er ook nog wel bij kunnen.

Ik snap mensen niet die voor een paar honderd euro een Mp3 speler kopen en er dan naar luisteren met het eerste beste setje blokker dopjes. Dan heb je je geld echt weggesmeten.
Die sennheiser pmx krijg je bij mp3spelers.nl er wel gratis bij, maar het is een rotding, zo'n in-neck design.. Maar de originele meegeleverde dopjes zijn sennheiser mx500 bij mijn weten, redelijke kwaliteit als je het mij vraagt. Deze zijn wel fijn;

Sony MDR-EX71SLB
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:24
Verwijderd
Die link van got heb ik helemaal gelezen mja, wat ik eruit kan halen is het sennheiser mx500, die heb ik al liggen hier, klinkt wel goed maar ik heb geen vergelijkmateriaal dus eigenlijk kan ik niet oordelen.

Zo'n in-neck ding hoef ik niet, dat is te lastig met opbergen enzo, te groot. Ben even aan het rondzoeken welke ik nog ga kopen, want -zoals koen al zei- het is zonde de kwaliteit niet optimaal te benutten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:33
Koen
Koen is offline
Citaat:
(: schreef op 02-09-2004 @ 18:24 :
Die link van got heb ik helemaal gelezen mja, wat ik eruit kan halen is het sennheiser mx500, die heb ik al liggen hier, klinkt wel goed maar ik heb geen vergelijkmateriaal dus eigenlijk kan ik niet oordelen.

Zo'n in-neck ding hoef ik niet, dat is te lastig met opbergen enzo, te groot. Ben even aan het rondzoeken welke ik nog ga kopen, want -zoals koen al zei- het is zonde de kwaliteit niet optimaal te benutten
In dat geval ga ik mee met ]{ing, neem een Sony MDR-EX71SLB. Niet té duur, maar wel een zeer degelijke kwaliteit met een enorm zuiver geluid. Heb ze zelf ook icm m'n iRiver iHp 120, klinkt erg goed.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 02-09-2004 @ 18:33 :
In dat geval ga ik mee met ]{ing, neem een Sony MDR-EX71SLB. Niet té duur, maar wel een zeer degelijke kwaliteit met een enorm zuiver geluid. Heb ze zelf ook icm m'n iRiver iHp 120, klinkt erg goed.
20€.. Goed te doen
die sennheiser mx500 zijn ook iets van 17 euro ofzo..

zal morgen eens naar die sony zoeken

edit: ik haal wat door elkaar geloof ik, die sony is rond de 50 euro

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:30
Verwijderd
Zylverstar, die oortjes die erbij zitten he, zit er een volumeregelaar op het draadje? of een andere vorm van afstandsbediening?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:32
]{ing
]{ing is offline

je ziet hier de mx400, met een iriver logo erop
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:33
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
(: schreef op 02-09-2004 @ 18:43 :
20€.. Goed te doen
die sennheiser mx500 zijn ook iets van 17 euro ofzo..

zal morgen eens naar die sony zoeken

edit: ik haal wat door elkaar geloof ik, die sony is rond de 50 euro
ze zijn een stuk duurder, ik heb zelf ook maar mx400 en cresyn dopjes aangezien ze altijd stuk gaan..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 07:43
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 02-09-2004 @ 22:33 :
ze zijn een stuk duurder, ik heb zelf ook maar mx400 en cresyn dopjes aangezien ze altijd stuk gaan..
Ik weet nog niet wat ik doe.
Het is best zonde als je zo'n h340 koopt en dan blokkerdopjes gebruikt idd, maar aan de andere kant vind ik het ook zonde om 50€ daarvoor uit te geven terwijl het nog wel eens voorkomt dat ze kapot gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2004, 19:46
Verwijderd
Ik heb m!

Ik snap er nog even helemaal niks van, ben nu aan het opladen en morgen beetje uitproberen
met de software wil het niet lukken, maar dat komt vast nog wel goed
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:48
Koen
Koen is offline
Citaat:
(: schreef op 03-09-2004 @ 08:43 :
Ik weet nog niet wat ik doe.
Het is best zonde als je zo'n h340 koopt en dan blokkerdopjes gebruikt idd, maar aan de andere kant vind ik het ook zonde om 50€ daarvoor uit te geven terwijl het nog wel eens voorkomt dat ze kapot gaan
Alles verslijt je op den duur, maar een paar goede oordopjes kunnen echt wel even mee hoor. Nogmaals; het zou oerzonde zijn om daarop te bezuinigen, je hebt echt geen idee wat je mist.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:22
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
(: schreef op 03-09-2004 @ 20:46 :
Ik heb m!

Ik snap er nog even helemaal niks van, ben nu aan het opladen en morgen beetje uitproberen
met de software wil het niet lukken, maar dat komt vast nog wel goed
zoo koel! wat is je eerste reactie? navigatie okay? wat valt tegen. wat vind je koel? tell me!!!
Oud 03-09-2004, 22:40
Party_P
Party_P is offline
ik heb de h320 (h340 is zelfde op de 40gb opslag na) een tijdje geleden in me handen gehad. Kon er ff meespelen, en beviel me zeer goed, mooi helder scherm, makkelijk te bedienen, niet te groot, niet te zwaar en goede geluidskwaliteit (had niet genoeg tijd om echt goed naar te luisteren, maar leek allemaal zeer ok)
Oud 04-09-2004, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 03-09-2004 @ 21:48 :
Alles verslijt je op den duur, maar een paar goede oordopjes kunnen echt wel even mee hoor. Nogmaals; het zou oerzonde zijn om daarop te bezuinigen, je hebt echt geen idee wat je mist.
Ik had het in mijn geval niet over verslijten
meer dat je op de fiets zit, die dopjes vallen uit je oor en je fietst eroverheen. Zoiets
(okee, dat is ook maar één keer voorgekomen, maar tis toch zonde als dopjes van 50 euri overlijden op zo'n manier )
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Zylverstar schreef op 03-09-2004 @ 22:22 :
zoo koel! wat is je eerste reactie? navigatie okay? wat valt tegen. wat vind je koel? tell me!!!
Eerste reactie:
Klein
Hij is iets zwaarder dan ik verwacht had, maar niet hinderlijk ofzo
Op got las ik dat veel mensen het jammer vonden dattie niet in de broekzak past, bij mij past ie makkelijk En ik had gewoon een normale broek aan gister, geen 'altobroeken'

De navigatie snap ik nog niet helemaal, en ook het systeem met de playvolgorde ed moet ik even uitvinden nog, op got waren er een hoop mensen die dat blijkbaar zo doorhadden, maar dat zit er bij mij niet in

De software wilde ik installeren maar dat ging niet helemaal naar wens, dus straks nog even opnieuw.
Verder erg compleet enzo: als je 'm bij de mediamarkt koopt, krijg je de h340, afstandsbediening, oortjes (iriver, inclusief hoesjes), beschermtasje, adapter, oplaadstation, usbkabel (voor met pc), usbkabel (voor met ander apparaat), een microfoon, een line in/line out kabeltje en een draagbaar batterij-iets.

[edit] Er zit trouwens geen nederlandse handleiding bij, dat vond ik minder. Mn engels is wel redelijk, maar nederlands gaat stukken sneller en buiten dat is het met technische termen ook wat handiger. Hier kun je de nederlandse versie downloaden, mocht iemand interesse hebben: KLIK
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten