Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2004, 22:13
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik ben al een tijdje op zoek naar woonruimte voor mij en mijn vriend. Ik kijk regelmatig op marktplaats.nl en ik sta op verschillende sites aangemeld. De reacties die ik daar krijg zijn kleine kamers voor te veel geld.
Wat wij zoeken zijn ten minste 2 kamers en het liefst een eigen keuken. We zoeken woonruimte in apeldoorn, arnhem of zutphen.
Wie kan ons hierbij helpen?! Weet iemand misschien een anti kraak pand? Daar kost woonruimte niet zo veel geld. Help!!
Oud 04-09-2004, 07:55
Verwijderd
Probeer iets van een flatje te krijgen via de woningbouwvereniging en/of particuliere verhuurbedrijven, dan heb je iig meer ruimte en in verhouding is het meestal goedkoper dan 'losse' kamers. Maar ook daarbij zal het niet super goedkoop zijn, woonruimte (en ook het wonen zelf) kost nou eenmaal geld.

Schrijf je in bij een antikraakbeweging en/of bij zo'n project van de gemeente om legaal te kraken (bestaat dat nog steeds?). Daar weet ik verder niks vanaf, het lijkt mij vreselijk.
Oud 04-09-2004, 11:19
pyres
pyres is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2004 @ 08:55 :

Schrijf je in bij een antikraakbeweging en/of bij zo'n project van de gemeente om legaal te kraken (bestaat dat nog steeds?). Daar weet ik verder niks vanaf, het lijkt mij vreselijk.
voordeel van antikraak is dat het meestal echt super goedkoop is
nadeel is dat je er theoretisch gezien over twee weken er al uit geschopt kan worden.
Oud 04-09-2004, 14:01
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
pyres schreef op 04-09-2004 @ 12:19 :
voordeel van antikraak is dat het meestal echt super goedkoop is
nadeel is dat je er theoretisch gezien over twee weken er al uit geschopt kan worden.
Dat ligt er maar net aan. Een vriendin van mij heeft een kamer in Utrecht (antikraak dus) en ze kan er iig tot medio 2005 blijven zitten.

Maargoed, verder heb ik ook geen woonruimte voor je.
Oud 05-09-2004, 00:16
probeer
probeer is offline
waarom antikraak? waarom niet kraak.. principes...
Oud 05-09-2004, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 04-09-2004 @ 15:01 :
Dat ligt er maar net aan. Een vriendin van mij heeft een kamer in Utrecht (antikraak dus) en ze kan er iig tot medio 2005 blijven zitten.
Dat is dan ook het voordeel van antikraak...je weet dan vaak wel ongeveer hoe lang je kunt blijven en ik geloof dat ze het je een maand van te voren moeten melden als je er uit moet. Maar dan nog...je zit toch vaak in onzekerheid hoe lang je precies mag/kunt blijven, je moet steeds maar weer verhuizen, steeds maar weer al je spullen in- en uit- pakken, steeds maar weer hopen op iets nieuws, wat er hopelijk nog een beetje redelijk uitziet, enz. Lijkt me helemaal niks.

Voordeel van antikraak is volgens mij ook wel dat je gewoon water en elektriciteit hebt, maar dat weet ik niet zeker. En dat je er niet uitgehaald kunt worden door de politie ed.
Oud 05-09-2004, 07:24
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 05-09-2004 @ 01:16 :
Als het alleen maar gaat om lage kosten, dan zijn er niet zo erg veel principes die meespelen, geloof ik. En je kunt ook juist antikraak gaan wonen om principes.
Oud 05-09-2004, 10:05
Belle
Belle is offline
zet zelf een advertentie op marktplaats, okay kost 6 euro, maar wij hadden binnen 2 dagen ons droomhuis gevonden, en per 1 januari kunnen we verhuizen. Wij zitten wel in de hogere huurklasse, dat maakt misschien nog wel verschil.
Oud 07-09-2004, 13:43
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 05-09-2004 @ 01:16 :
psies...

antikraak veroorzaakt leegstand, je geeft eigenaren de kans grote, kapitale panden voor het overgrote deel leeg te houden, antikraak helpt de rechten van huurders om zeep...

antikraak is huren zonder de rechten. Je moet wel erg wanhopig zijn om je rechten aan de kant te zetten. Als kraker heb je in dit godvergeten landje meer rechten dan antikraak. EN je kunt tenminste je kamer/huis relaxed schilderen EN jij bepaalt wie er wanneer binnenkomt. Daarnaast is het als je 't een beetje slim aanpakt ook goedkoop (maar niet gratis zoals velen denken...tijd kost het, net zoals het fixen van mankementen tijd en geld kost)

Dames en heren studenten: toon wat ruggegraat.

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 13:45.
Advertentie

Regels voor berichten