Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 13:01
legatus
legatus is offline
THE HUMAN STAIN

Geregisseerd door Robert Benton
Geschreven door Nicholas Meyer, gebasseerd op het boek van Philip Roth.

Met in de hoofdrollen o.a. Nicole ("TO DIE FOR") Kidman, Anthony ("REMAINS OF THE DAY") Hopkins en Gary ("RANSOM") Sinise.

Professor Coleman Silk (Anthony Hopkins) draagt een vreselijk geheim bij zich dat op het punt staat zijn leven in een klein stadje in New England te verwoesten. Niet alleen komt zijn affaire met een jonge conciërge (Nicole Kidman) aan het licht, schrijver Nathan Zuckerman (Gary Sinise) ontdekt dat Silk al vijftig jaar lang iets verborgen houdt voor zijn vrouw en kinderen. Een onthulling die verstrekkende gevolgen met zich meebrengt. Zuckerman gaat aan de slag om het onbekende levensverhaal en het mysterieuze verleden van de zeer gerespecteerde Silk te achterhalen om te onderzoeken hoe diens leven zo verstoord is geworden.

TRAILER: http://www.apple.com/trailers/miramax/human_stain.html

Zaterdag 13 september draait de film op het FILM BY THE SEA festival. Wanneer de film reguliere voorstellingen krijgt is nog onbekend.
Oud 16-09-2003, 12:42
legatus
legatus is offline
Iemand hem gezien op het FILM BY THE SEA festival?
Oud 19-09-2003, 08:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het boek vond ik geweldig. De verfilming zal natuurlijk niet geheel getrouw zijn, maar hopelijk laten ze de thematiek intact en wordt het niet sentimenteel.
Het schijnt wel dat Nicole Kidmans personage wat meer naar voren geschoven is. En hoe geloofwaardig is Hopkins als bekend wordt wat Silks grote geheim is? Prima acteur, maar het lijkt me wel wat vreemd.
Oud 09-09-2004, 22:17
Verwijderd
Inmiddels heb ik hem gezien, en - hoe graag ik het ook anders gehad zou willen - heb me er weinig mee vermaakt. Ik vond het van begin tot eind helemaal niets. Zo weinig dat ik er weinig uitleg aan geven kan.
Anthony Hopkins was het niet, zijn jongere zelf niet, Nicole Kidman niet. En hoewel ze met Hopkins, Gary Sinise en Ed Harris toch drie van mijn favoriete schermheren hebben, hoef ik deze film echt niet nog een keer te zien.

Tenzij dat er iemand is die mij kan overtuigen van het geniale van deze film?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:56
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Wanneer de film reguliere voorstellingen krijgt is nog onbekend.
Deze is toch ook al enkele tijd te huur? Misschien volgende keer maar is meepakken.
Oud 10-09-2004, 21:44
legatus
legatus is offline
Citaat:
sharkkkie schreef op 10-09-2004 @ 19:56 :
Deze is toch ook al enkele tijd te huur? Misschien volgende keer maar is meepakken.
Meneer, dat bericht van mij is uit 2003.
Oud 10-09-2004, 22:32
moon
moon is offline
dit is een up van een jaar

maar goed, ik heb de film gezien en ik vond het een zware film. Ik kwam depri. de bios. uit.
Reageren

Regels voor berichten