Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 13:35
Tupac Shakur
Tupac Shakur is offline
Dat vroeg ik me af; ik geloof dat sperma nogal zout is, is het niet? Werkt het dan ook ontsmettend? En hoe goed?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 13:58
Verwijderd
'k Schijnt wel goed te zijn voor je tandvlees, geloof ik. Maar echt ontsmetten zal het niet doen.. denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 14:59
Thee Muts
Thee Muts is offline
Hmm, ik heb hier wel eens een artikel over gelezen.... *zoekt*

Ah, gevonden:

Uit onderzoek is gebleken dat het sperma van de man een eiwit bevat dat weliswaar niet nuttig is voor hemzelf, maar wel voor de vrouw. Het eiwit beschermt in de vagina namelijk tegen het ontstaan van infecties.

Het onderzoek, een samenwerking van Deense wetenschappers en het Leids Universitair Medisch Centrum, is niet bedoelt als pleidooi voor seks zonder conddom, zo legt onderzoeker Pieter Hiemstra uit. Men moet altijd voorzichtig zijn voor seksueel overdraagbare aandoeningen.

In het menselijk lichaam bevinden zich eiwitten die normaal gesproken niet actief zijn, maar pas onder bepaalde onstandigheden in werking treden, bijvoorbeeld wanneer het nodig is om bacteriën en virussen te doden. Zo werkt dit eiwit ook. Wetenschappers waren hier bekend mee, maar begrepen niet waarom dit eiwit in zulke hoge concentraties voorkomt in de bijballen van de man. Het mannenlichaam staat het eiwit namelijk al af als het nog inactief is.

De reden dat het eiwit in de vagina van de vrouw wel actief is, is het feit dat het milieu van de vagina een hoge zuurgraad heeft. Enkele uren na het inbrengen in de vagina wordt het eiwit actief en vormt het een barriére tegen bacteriën en schimmels. Het eiwit biedt dan wel geen 100% bescherming tegen SOA's, maar volgens Hiemstra zouden er zonder dit soort stoffen nog meer mensen ziek worden dan nu. Volgens hem wordt met deze ontdekking 'een stukje van de puzzel van de natuurlijke afweer van de mens verklaard'.

Oud 09-09-2004, 15:38
Verwijderd
Goh, dus als een vrouw seks heeft met een man met aids wordt ze tegelijkertijd doodziek, maar is ze wel beter beschermd?

Anyway, ik heb wel eens in een Friends aflvering gezien dat urine werkt tegen kwallenbeten
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 09-09-2004 @ 16:38 :
Goh, dus als een vrouw seks heeft met een man met aids wordt ze tegelijkertijd doodziek, maar is ze wel beter beschermd?

Anyway, ik heb wel eens in een Friends aflvering gezien dat urine werkt tegen kwallenbeten
Urine is - bij gezonde mensen - ook heel steriel.
Lekker over je wonden heen zeiken dus, om ze uit te spoelen, is goed
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2004 @ 16:40 :
Doe ik wel eens als ik in de brandnetels val, maar sinds ik ouder ben val ik er niet meer in . Morgen maar eens goed zoeken. Was altijd wel een lekker gevoel.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 09-09-2004 @ 22:33 :
Doe ik wel eens als ik in de brandnetels val, maar sinds ik ouder ben val ik er niet meer in . Morgen maar eens goed zoeken. Was altijd wel een lekker gevoel.
Wat? De netels, het eroverheen zeiken, de 'genezende' werking?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2004 @ 16:40 :
Urine is - bij gezonde mensen - ook heel steriel.
Urine bevat een hormoon dat de sluiting van bloedvaten bij een wond bevordert (iirc). Dàt maakt urine helend, niet de steriliteit. Dit helpt vooral bij schaafwonden, schrale plekken, brandnetel-irritatie en kwallenbeten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 00:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2004 @ 14:58 :
'k Schijnt wel goed te zijn voor je tandvlees, geloof ik.
oke dan, kzal het onthouden als ik weer gepijipt wil worden:
tis goed en lekker en gezond voor ons beiden...
Oud 10-09-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 10-09-2004 @ 00:03 :
Urine bevat een hormoon dat de sluiting van bloedvaten bij een wond bevordert (iirc). Dàt maakt urine helend, niet de steriliteit. Dit helpt vooral bij schaafwonden, schrale plekken, brandnetel-irritatie en kwallenbeten.
Steriliteit maakt ook niet helend, dat zei ik ook niet. 't Is alleen goed om iets mee schoon te spoelen.
Maar ik wist niet dat er een hormoon in zat dat genezing kon versnellen. Stoer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten