Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 16:12
Vinzz
Vinzz is offline
Ik vraag me af wie van jullie een pc heeft met een processor snelheid hoger dan 1,4 ghz en een werkgeheugen heeft van meer dan 128 mb.. en nog win9x draait..? (welke versie dan ook) en waarom je het nog draait, en HOE het draait (snelheid,stabiliteit)

dit alles gewoon puur uit interesse

Ikzelf heb een pentium 4 (2ghz) met winxp (was pre-installed) maar vraag me af of win9x niet wat sneller werkt.. op mijn vorige pc crashte win98/winme nog welleens maar dat lag volgens mij vooral aan de pc zelf.. (windows hoeft het maar een hele dag goed te doen..)

Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 16:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2002, 16:24
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Nee, ik heb WinXP op m'n 1.7..
Oud 16-05-2002, 17:27
Orion84
Orion84 is offline
ik heb een athlon 1100 MHz met 256 intern, ik draai 98 se, en die draait redelijk stabiel. in ieder geval niet echt dat ik vaak last heb van crashes e.d.

maar ik onderhoud hem ook wel behoorlijk goed. register opschonen, defragmenteren etc. je kent het wel.
Oud 16-05-2002, 18:29
Vinzz
Vinzz is offline
ahja..

als ik win9x ga gebruiken zorg ik ook wel dat ik alles optimaal instel enzo.. en schoon houd.. naja dat is niet eens nodig.. ik installeer een paar programmas die ik altijd gebruik.. en een paar spellen die ik altijd speel en daar blijft het dan bij dus weinig vervuiling..... en keertje nieuw spel proberen is ook geen prob, die zijn altijd goed te deinstalleren..

ook installeer ik altijd Cacheman, het blijft een super proggie voor memory recoveren in winme of win98.. want je hoor altijd zoveel mensen over dat slechte geheugenbeheer.. verder draai ik NIKS op de achtergrond..(behalve winroute voor internet sharing)..

maar ik ben benieuwd hoeveel sneller dat zou gaan...en hoeveel minder geheugen dat zou gebruiken.. (volledig getweakte win98se of winme installatie) tegenover pre-installed winxp home
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:29
Sjeezzuz
Sjeezzuz is offline
Ik hep een (nogal oude ) Pentium III - 733Mhz met zat geheugen en daaar had ik eerst een multiboot systeem (met 98), omdat niet alle drivertjes helemaal feillooos met mijn hardware werkten onder XP.

Sinds 2 maanden zit ik nu alleen op XP en ik moet zeggen, ik vind het het fijnste OS dat ik ooit hep gehad
Oud 16-05-2002, 18:31
Vinzz
Vinzz is offline
hm okie, koel
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:05
Vinzz
Vinzz is offline
nog meer mensen die win98 of winme draaien?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:08
Jozzy
Jozzy is offline
Ik heb een AMD Athlon XP 1800+ met 256 MB DDR-RAM met Windows ME en het werkt allemaal prima. Bijzonder weinig vastlopers en ook van het zogenaamde 'geheugenlek' oid, waar je nog wel eens iets over hoort, heb ik niets gemerkt...!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:22
Vinzz
Vinzz is offline
kijk dat hoor ik nou graag... je hoor ZO VAAK mensen winme enorm afkraken, maar zo slechts is het nou ook weer niet.. (natuurlijk kun je geluk of pech hebben )
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:32
Jozzy
Jozzy is offline
Ja, ik zal wel weer een lucky bastard zijn (dat 'bastard in ieder geval wel ), maar ik word er soms ook helemaal ziek van dat iedereen altijd loopt te zeiken hoe vreselijk slecht ME wel niet is, want het draait stukken beter dan '98SE!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:53
LB06
LB06 is offline
98SE hierzo met AMD TB1,4. In de winkel kon ik kiezen tussen 98SE, W2k en ME WinXP was er toen nog nie

'K heb dus maar 98SE en W2k gekozen. 98SE redelijk stabiel en erg snel, W2k ook snel en niet kapot te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten