Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 15:35
Verwijderd
Hoi,

ik heb een Iriver H340 (mp3speler), die ik met een usb 2.0 kabel kan verbinden aan mijn pc.

Dit heeft het 4 dagen goed gedaan, meteen als ik de usbkabel erin plugde detecteerde hij de mp3speler, geen probleem.
Sinds vanochtend moet ik de kabel er 20 keer opnieuw inpluggen voor 'ie eindelijk eens gedetecteerd wordt.

De usb poorten enzo zijn geinstalleerd, de software van H340 is geinstalleerd.
Ik werk met windows xp home.

enig idee iemand waar dit aan ligt?
heeft het zin om een nieuwe kabel te halen, of zijn er andere manieren om het op te lossen zonder dat het geld kost?

Als ik ze verbind begint de speler trouwens wel op te laden, dus er staat wel stroom op..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 16:01
Verwijderd
Staat hij er niet gewoon als 'removeable storage' (in het NL's iets als 'verwijderbaar geheugen' denk ik? ) bij? (Steek hem eens in en kijk dan bij My Computer (Deze Computer).) Dat heb ik zo met mijn iPod, hij detecteert hem dus wel, maar laat die detectie niet meer zien.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 16:24
]{ing
]{ing is offline
controleer apparaatbeheer en het bios. probeer eens een andere usb poort, dat kan ook helpen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2004 @ 17:01 :
Staat hij er niet gewoon als 'removeable storage' (in het NL's iets als 'verwijderbaar geheugen' denk ik? ) bij? (Steek hem eens in en kijk dan bij My Computer (Deze Computer).) Dat heb ik zo met mijn iPod, hij detecteert hem dus wel, maar laat die detectie niet meer zien.
Nope, niks te zien
(heb overigens de nederlandse editie, volgens mij stond ie voorheen bij "stations op lokale vaste schijven")
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 09-09-2004 @ 17:24 :
controleer apparaatbeheer en het bios. probeer eens een andere usb poort, dat kan ook helpen
Controle apparaatbeheer -> bedoel je bijvoorbeeld lavalys everest (aida32)? Dat heb ik iig gedaan, daar staat ie ook niet bij..

ik heb in totaal 7 usb poorten, op geen van alle doet 'ie het..

de usb kabel, daar lijkt het me niet aan te liggen toch, als ie wél oplaadt via dat kabeltje?

(als het aan mn h340 ligt zal ik terugmoeten naar de winkel, mediamarkt in rotterdam, terwijl ik in omgeving eindhoven woon )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:11
Verwijderd
Ik merk nu net, dat als ik de kabel weer uit mn h340 haal, er dan op het scherm "disconnected" komt te staan.

Dat hoort ook zo, als je de verbinding verbreekt. Dat zou dus moeten beteken dat ie wel verbinding heeft, maar dat windows 'm niet laat zien ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
(: schreef op 09-09-2004 @ 19:11 :
Ik merk nu net, dat als ik de kabel weer uit mn h340 haal, er dan op het scherm "disconnected" komt te staan.

Dat hoort ook zo, als je de verbinding verbreekt. Dat zou dus moeten beteken dat ie wel verbinding heeft, maar dat windows 'm niet laat zien ofzo?
Als het goed is connect je iRiver pas op het moment dat ie doorheeft dat aan de andere kant van de kabel een Pc is aangesloten. Mijn iRiver doet dat iig wel, dus ik neem aan die van jou ook. Dat zou betekenen dat zowel met de kabel als met je speler niks mis zou zijn, maar dat het probleem ergens in je Pc / Windows installatie zit. Wat dat is, durf ik niet te zeggen, maar je iRiver zal wel OK zijn, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 09-09-2004 @ 19:35 :
Als het goed is connect je iRiver pas op het moment dat ie doorheeft dat aan de andere kant van de kabel een Pc is aangesloten. Mijn iRiver doet dat iig wel, dus ik neem aan die van jou ook. Dat zou betekenen dat zowel met de kabel als met je speler niks mis zou zijn, maar dat het probleem ergens in je Pc / Windows installatie zit. Wat dat is, durf ik niet te zeggen, maar je iRiver zal wel OK zijn, vermoed ik.
Hmm, klinkt logisch, zou mooi zijn
Heeft iemand anders een idee hoe ik dat oplos/er achter kom wat er precies mis is?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:39
Quincy
Quincy is offline
ja, het zal het wel niet zijn maar het is maar even dat je het weet.

Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 10-09-2004 @ 10:39 :
ja, het zal het wel niet zijn maar het is maar even dat je het weet.

[afbeelding]
Nope, is het niet
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:17
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Probeer je iRiver eens met een andere computer te linken. Dan weten we in ieder geval of het aan je Computer ligt of aan je iRiver.
Oud 12-09-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
W00t@n00bs schreef op 12-09-2004 @ 13:17 :
Probeer je iRiver eens met een andere computer te linken. Dan weten we in ieder geval of het aan je Computer ligt of aan je iRiver.
Dat is wel een goed idee
Heb hier verder alleen een pc zonder usbpoort, dus ik probeer het morgen op school even
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
(: schreef op 12-09-2004 @ 13:18 :
Dat is wel een goed idee
Heb hier verder alleen een pc zonder usbpoort, dus ik probeer het morgen op school even
Op school lukte het ook niet..

Ik ben inmiddels wel achter de oorzaak:
je moet de usbkabel erin pluggen, en daarna even kort op de playknop drukken.

Oplossing kwam via got, post het maar even voor het geval iemand ooit hetzelfde probleem heeft en de zoekfunctie gebruikt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten