Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() ![]()
|
Stilletjes kwam hij dichterbij, stap per stap flikkerde de waanzin duidelijker in zijn ogen. In zijn linkerknuist wurgde hij zijn gom alsof die elk moment kon ontsnappen.
Elean kroop stilletjes weg in de kale, betonnen hoek. Wanhopig probeerde ze verder weg te komen van die gek. Hij stond haar van op twee meter afstand aan te grijnzen. “Rood” murmelde hij, “bloedrood!”, riep hij, “rood!” krijste hij, terwijl hij wild op en neer sprong. “Laat me gaan, laat me alstublieft gaan, ik heb een pasgeboren kind om op te voeden” lispelde ze terwijl ze haar plastic pop met geel haar omhooghield. Ze maakte een paar klagende geluidjes en zei even later “Zie je wel, hij heeft honger, laat me gaan!” De man keek dit schouwspel onbewogen aan en bracht zijn neus dichterbij. Zijn donkerbruine ogen omkranst door bloedrode adertjes lagen diep in zijn gezicht dat vervormd was door een wrede grijns. Voorzichtig snoof hij de brandlucht in en weer uit. Elean begon stilletjes te wenen terwijl ze naar voor en achter boog. Hij sloeg toe. Hij greep haar bij haar haren en veegde ze weg met zijn gom. Dan was haar hoofd aan de beurt. Centimeter per centimeter verdween haar gezicht, weggeveegd door zijn krijtwitte gom. De afgeveegde gomstrengetjes dwarrelden onschuldig naar beneden, onbewust van wat ze aangericht hadden. Zo ging hij een half uur door, tot er niets van haar overbleef buiten neergedwarrelde strengetjes gom. Wanneer voorbijgangers de plek later zouden passeren zouden ze enkel nog een halve arm zien liggen, die in de laatste doodsstrijd een pop omklemt. [/B][/QUOTE]
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hm, dit is geen goed geschreven verhaal.
Je kiest steeds net de woorden die ik niet zou kiezen. Je gebruikt ook woorden die heel gek zijn in de situatie: waarom zou je lispelen als je wordt bedreigd? Etc. Daarnaast lees ik tweemaal stilletjes in de eerste regels en meteen daarna twee keer weg. Ik noem maar wat hinderlijke zaken die mij zijn opgevallen. Inhoudelijk is het best een leuk idee. |
![]() |
||
Citaat:
Euhm bedankt voor je mening zou ik zeggen: Welke woorden zou jij dan wel kiezen? Ze lispelt omdat ze eigenlijk ook gek is, dat zie je ook aan haar pop, die ze als volwaardig kind beschouwt. De achterliggende situatie is eigenlijk redelijk ingewikkeld, maar die heb ik niet verteld, er is een grote oorlog aan de gang en iedereen is zo'n beetje gek aan het worden... Als je wil mag je alle hinderlijke zaken opnoemen dan kan ik dit 'slecht geschreven' verhaal misschien beter maken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tis gaaf, verassend einde, hip, totaal niet cliché, verfrissend, oftwel, ![]() Zo, nu jij weer... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er zal geen vervolg aan komen, het spijt me, hier stopte de droom
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ast. ik zou maar eens meer gaan dromen als ik jou was ![]() En daarmee ook meteen mijn mening. Grim |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Hip verhaal Astu.
Hier zitten geen vlaamse woorden in. Wacht maar tot hij Antwerps gaat praten en ik Gents, dan zijn er vlaamse woorden te zien. Trouwens, wij lezen ook nederlandse woorden als tering en dergelijke. Maar hier staan enkel neutrale niet nederlandse, niet vlaamse woorden in. Het is een Zwitserse tekst als het ware. Op neutraliteit-ig vlak dan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ja Gents is wel schattig in al zijn barbaarsheid, ![]() geeft die peetjes eh keer eh verhaaltje, dan zulle ze content zyn. *tevergeefs proberend Genst dialaect te spreken*
Laatst gewijzigd op 02-10-2004 om 21:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #29 Spelleider | 443 | 26-02-2007 11:38 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ... Verwijderd | 18 | 30-01-2004 16:16 | |
Psychologie |
Durf jij “real life” contact aan te gaan via dit forum? idmind | 53 | 06-05-2003 18:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Een eigen verhaal over vriendschap Cattus | 11 | 13-04-2003 20:16 | |
Psychologie |
aan mensen met alcoholverslaafde ouder(s) sase | 9 | 05-09-2002 16:50 | |
Psychologie |
wie wil me aanhoren? shania | 7 | 20-12-2001 06:58 |