Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 15:54
Optima
Optima is offline
Onlangs heb ik ondervonden dat een slechte break-up je 'leuke' herinneringen ( die soms schaars zijn) aan een relatie kunnen doen vervagen.

Om maar even over mijn eigen situatie te spreken. na 3 jaar is het stuk gelopen. Die 3 jaar waren niet echt fantastisch, maar er zaten wel leuke dingen bij. Ik heb er vrede mee, behalve dat mijn ex zich nu gedraagt als de eerste de beste PSYCHO uit een horrorfilm. Als het aan hem ligt hebben we het nooit leuk gehad, en de manier waarop hij zich nu gedraagt doet mij ook afvragen of dit monster altijd in hem verstopt zat.

Zijn gedrag NU werpt dus een smet op al mijn herinneringen aan ons.

Nu heb ik vaker wel een dramatische break-up gehad, maar mijn toenmalige ex gedroeg zich niet 'anders' dan normaal zeg maar.

Ik vraag me eigenlijk af of zijn gedrag gewoon 'verwerking'is, of dat het vaker voorkomt dat je pas iemand echt goed leert kennen als je niets meer met elkaar hebt.

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 16:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 16:00
Methuselah
Methuselah is offline
Mja, is waarschijnlijk zijn manier om 't te verwerken denk ik...

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:25
Verwijderd
De reacties over de identiteit van de forummer heb ik verwijderd, alhoewel mensen idd al weten over wie het gaat lijkt me..

Verder heb ik ook zo vaak meegemaakt dat vriendjes ineens anders deden nadat het uit was en ze niets meer voor me voelden. Ik vond dat altijd zo raar.. net alsof ze alleen maar aardig tegen me konden doen toen ze nog verliefd waren.. maarjah, ik leerde hen dan ook tijdens de relatie kennen en had er geen idee van hoe ze normaal gesproken waren. En het is idd ontzettend rot als ze zich ineens als een totaal ander persoon gaan gedragen, het zet je wel aan het denken zeg maar.

Tsja, nu denk je van: wat was dat zonde van m'n tijd en je houdt er een nare nasmaak aan over. Ik snap ook nooit waarom mensen zo moeten doen, maar misschien is het idd een verwerkingsproces ofzo. geen idee..
Probeer iig van die 3 jaar te leren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-09-2004 @ 17:25 :
De reacties over de identiteit van de forummer heb ik verwijderd, alhoewel mensen idd al weten over wie het gaat lijkt me..
Zie daarom M&M.
Oud 02-09-2004, 16:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-09-2004 @ 17:25 :
Wat is het nut? Iedereen weer wie die 'ex' is, who cares dat je z'n forumnaam noemt? 'T is niet alsof beide telefoonnummers gepost worden
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Just wondering: maakt het uit en waarom?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-09-2004 @ 17:43 :
Just wondering: maakt het uit en waarom?
Ja inderdaad. Komop zeg, boeiend...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:12
filia dei
filia dei is offline
Met me ex was ik ook altijd echt blij en vrolijk en er waren een heleboel lieve en leuke momenten om aan terug te denken. Maar toen het uitging hadden we inderdaad gigantische ruzie en nu nog steeds.

Achteraf hoorde ik van vrienden dat hij altijd al zo hard en bot was maar voor mij extra lief deed. Ja dat had ik dus niet door ik dacht dat hij écht lief was. Maarjah.... Ik vind het inderdaad moeilijk om nu nog de lieve dingen te herrineren. Ik herriner me ex nu gewoon als een gigantische eikel.

Dus bij mij was het dat ik 'm pas écht leerde kennen toen hij niet verlieft op me was.
Oud 02-09-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 02-09-2004 @ 17:31 :
Wat is het nut? Iedereen weer wie die 'ex' is, who cares dat je z'n forumnaam noemt? 'T is niet alsof beide telefoonnummers gepost worden
Het zal mij ook totaal niet boeien, Optima gaf aan dat ze t vervelend vond en ik dacht vriendelijk te zijn door de paar posts waar t om ging ff weg te halen. Het was in feite al opgelost.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-09-2004 @ 18:27 :
Het zal mij ook totaal niet boeien, Optima gaf aan dat ze t vervelend vond en ik dacht vriendelijk te zijn door de paar posts waar t om ging ff weg te halen. Het was in feite al opgelost.
Censureer dan de naam ofzo. Jij hebt veel te snel de neiging dingen te verwijderen. Bovendien weet de helft van 't forum om wie 't gaat, en als ze dat niet wil kan ze altijd een alt gebruiken.

Verder is dit gewoon 't zoveelste optima-zeikt-op-d'r-ex topic. Beetje achterlijk dat omdat de TS dat wil, posts van een ander aangepast gaan worden. Ze had kunnen verwachten dat zijn naam zou vallen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 16:40
Optima
Optima is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 00:16 :
Censureer dan de naam ofzo. Jij hebt veel te snel de neiging dingen te verwijderen. Bovendien weet de helft van 't forum om wie 't gaat, en als ze dat niet wil kan ze altijd een alt gebruiken.

Verder is dit gewoon 't zoveelste optima-zeikt-op-d'r-ex topic. Beetje achterlijk dat omdat de TS dat wil, posts van een ander aangepast gaan worden. Ze had kunnen verwachten dat zijn naam zou vallen.
ehm okee, even voor de goede orde: ik heb er geen problemen mee dat iemand zijn naam weet, maar het feit dat het nog even lekker herhaald werd vond ik een beetje overbodig. En overigens: ik heb meer dan 1 ex, dus in dit geval hadden jullie goed gegokt.

Dat brengt me op punt 2: Chimera heeft kennelijk iets tegen mij, en misschien mijn voorgaande relatie. Als ik naar dit forum kijkt staat er duidelijk liefde en relatie en ben ik vrij om een topic te posten over wat ik maar wil. Als een daarvan over een probleem met een ex gaat, mag dat ook. Het feit dat het als een optima-zeikt-op-d'r-ex wordt afgeschilderd, is puur omdat meneer chimera het niet kan laten iedere keer weer mijn topics te lezen. Kennelijk is hij zo begaan met mijn lot, dat hem niets anders rest dan iedere keer nutteloze kritiek te geven. Het feit dan anderen ook zeiken over hun ex, erger, hun huidige vriend/in, laat hij even achterwege, puur vanwege persoonlijke frustraties omtrent mijn persoon.

Het liefst zou ik willen hebben dat Chimera helemaal niet meer zou reagere om mijn topics, en dat hij zijn eigen ' zeik-reply's' eens achterwege liet,

maarja, wat doe je aan een optima-addict?
Oud 06-09-2004, 16:46
little nemo
little nemo is offline
haha altijd leuk die relatieruzies die op t forum uitgevochten worden:

ontopic: nah is gewoon een manier om ermee om te gaan, msschien niet zo'n goeie maar ik vind t niet heel raar. verder heb ik ook niet een al te goeie break up gehad, maar nu ik geaccepteerd heb dat het uit is & daar niet al te erg meer mee zit heeft dat mijn idee over dat het over het algemeen best leuk was niet veranderd. ik denk niet dat je iemand werkelijk leert kennen maar wel dat je merkt hoe iemand ook kan zijn.
Oud 07-09-2004, 16:21
DvoorA
DvoorA is offline
jup, nu mn ex als msnnaam heeft dat hij een gangster is die iedereen met een shotgun neerknalt omdat dat nou eenmaal van vakgebied is, kan ik toch echt niets positiefs meer aan mijn herinneringen zien
Oud 12-09-2004, 13:58
Sade
Sade is offline
Na gisteravond ben ik het volledig eens met deze stelling. Soms snap ik niet hoe het mogelijk is dat iemand je nog steeds zoveel pijn kan doen een hele tijd nadat jullie uit elkaar gingen.
Oud 12-09-2004, 16:17
juno
juno is offline
Misschien omdat de regel geldt hoe emotioneel indringender de relatie, hoe erger de pijn van de break up en hoe lulliger iemand gaat doen, uit verdriet?

Optima, ik denk dat *** (zelfcensuur) verdriet heeft. Sommige mensen reageren dan door wild om zich heen te gaan slaan naar de persoon die die pijn veroorzaakt heeft. Het is ook een manier van loskomen van die ex, net zoals pubers loskomen van hun ouders door te gaan bokken. Heel naar voor die partner, want die ziet opeens de Mister Hyde achter de Doctor Jekyll en dat is schrikken.

Laat zijn gedrag nu de afgelopen drie jaar niet verpesten. Jullie hebben hele fijne momenten samen meegemaakt, en die moet je niet ongedaan laten maken door wrok en verwijten.

Hoe dieper de liefde, hoe dieper de haat, heb ik wel eens horen zeggen. Gewoon, omdat de teleurstelling, de frustratie om wat het had kunnen zijn, en de spijt om de eigen fouten zo groot zijn.

Laat hem maar even, het wordt wel minder. Troost je met de gedachte dat je blijkbaar heel belangrijk voor hem bent geweest, en bedenk je dat als hij vrolijk fluitend weg was gelopen dat nog veel erger was geweest.

En van Niels moet je je gewoon niets aantrekken. Hoe meer jij hapt, hoe mooier hij het vindt.

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 16:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten