Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 16:46
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Gebruikt er iemand medicijnen die op voorschrift te verkrijgen zijn (voor jou of voor een ander voorgeschreven) als drugs?

Dan bedoel ik dus gewoon reguliere medicijnen zoals de anti-depressiva, ADHD onderdrukkers, (zware) pijnstillers en meer van dat soort snoepgoed?

Leen je wel eens wat iemand anders op een voorschrift slikt of snoep je wel eens fanatiek uit je eigen medicijnenkastje?
Oud 23-08-2005, 16:51
Verwijderd
dat is geen snoepgoed
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 17:19
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Snoepjes? In feite zijn dat drugs. Wees aub specifiek en noem de medicijnen bij naam en categorie (bijv SSRI).

Antwoord op je vraag: nee en het is verstandig voorzichtig te zijn. Ga je het doen, doe het dan met een doel en pleeg eerst onderzoek. Buproprion (medicijn tegen AD(H)D) met DMT combineren is bijvoorbeeld zeer gevaarlijk!

Er zijn theorien dat Prozac (langdurig werkende SSRI) innemen 0-6 uur na het innemen van MDMA het neurotoxische effect van MDMA vermindert of neutraliseert. Bron. Dit onderzoek is gedaan op dieren en MDMA met andere SSRIs is weinig over bekend (vziw). Ben je niet bekend met de werking van MDMA lees dan de complete slideshow. Ik heb hier overigens geen ervaring mee en ik weet niet hoe ik aan Prozac kan komen.

Ook is bekend dat Prozac (en misschien ook andere SSRIs?) slikken icm MDMA weinig effect heeft. Dit staat ook in die slideshow uitgelegt. Simpel gezegd: de Prozac 'past' beter in de reuptaker en deze komt dus (hoofdzakelijk) in de 5HTP cel terecht; niet de MDMA.
Oud 23-08-2005, 17:43
Type
Type is offline
Vanima, je kan wel moeilijk gaan doen, maar er zullen hier vast wel mensen zijn die bijv. eens Ritalin van iemand hebben gekregen / gevraagd / gekocht om het als drug te proberen.

En dat is de vraag van het topic, niet welke medicijnen / drugs wel of niet met elkaar werken...

>>
persoonlijk heb ik trouwens wel eens ritalin zo geprobeerd idd, en mijn codeïne als ik geen hoofdpijn had, maar gewoon even heerlijk loom en van de wereld wilde zijn.
Oud 23-08-2005, 18:10
El Chupacabras
Citaat:
Type schreef op 23-08-2005 @ 18:43 :
Vanima, je kan wel moeilijk gaan doen, maar er zullen hier vast wel mensen zijn die bijv. eens Ritalin van iemand hebben gekregen / gevraagd / gekocht om het als drug te proberen.

En dat is de vraag van het topic, niet welke medicijnen / drugs wel of niet met elkaar werken...
Inderdaad, dat het niet verstandig is en dat je medicijnen/drugs/alcohol etc. niet mag combineren dat weet iedereen tegenwoordig ook wel.
Oud 23-08-2005, 19:46
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 23-08-2005 @ 17:51 :
dat is geen snoepgoed
Oud 23-08-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 23-08-2005 @ 20:46 :
waarom lach je?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:24
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 23-08-2005 @ 20:48 :
waarom lach je?
je vaderlijke post was, gezien je msn-avatar , je sig, en je gebruikelijke gemoedstoestand gewoon best om te lachen.
Oud 23-08-2005, 21:34
Verwijderd
Ik heb wel eens oxazepam gehad van iemand, maar dat was toen ook echt wel nodig. Ik heb nog steeds een klein voorraadje voor 'noodgevallen'. Het geldt dus niet echt als drugs of recreatief gebruik.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 23-08-2005 @ 21:24 :
je vaderlijke post was, gezien je msn-avatar , je sig, en je gebruikelijke gemoedstoestand gewoon best om te lachen.
wel grappig, want mijn msn avatar bestaat uit wilhelmina pepermunt
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:29
Verwijderd
Euh.. jahoor.

Ik kreeg ooit eens pilletjes voor een darminfectie (lekker woord is dat) ofzo.. Ik moest stoppen als ik geen pijn meer had en weer normaal kon eten. 14 pilletjes, dus 14 dagen. Na 3 dagen pijn weg.. enzovoorts.. Maar van die pilletjes ging ik leuk spacen. Ik heb nog 11 dagen die pilletjes doorgeslikt. Boeiend. Nooit wat van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:10
Akilina
Akilina is offline
Ik las eens in informatief boek over de verschillende soorten drugs dat antidepressiva en dergelijke wel eens verkocht of doorverhandeld worden als 'partydrugs'.

Ik heb zelf een aantal weken antidepressiva geslikt en ik werd daar echt zombie-achtig door, maar de eerste keer dat ik het nam was echt heel leuk. Ik voelde me heel euforisch en blij en echt heel erg high, maar hierna heb ik dit nooit meer gehad. Dus ja, misschien kan het eenmalig nemen van zo'n pilletje wel voor een heel leuk effect zorgen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:15
zeehond23
zeehond23 is offline
ritalin 2 win

Ritalin is wel leuk, valium etc ook wel
Oud 24-08-2005, 16:50
Verwijderd
Oxzepam, en dan het liefst 3 pilletjes van 10 mg tegelijk. Ik 'gebruik' oxazepam al jaren. Maar niet met regelmaat. Ik slik die shit eigenlijk alleen als ik stoned wil worden, maar geen wiet in huis heb. Hiervoor heb ik dipiperon gehad, en daar word je ook sloom van. Verders zijn anti depressiva kut. Ik heb prozac en seroxat gehad. En beiden waren ze niet boeiend. Oh en ik heb wel eens valium van mn moeder gejat. Heeft beetje zelfde werking als Oxazepam
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:40
moon
moon is offline
Citaat:
The Figurehead schreef op 24-08-2005 @ 17:50 :
Oxzepam, en dan het liefst 3 pilletjes van 10 mg tegelijk. Ik 'gebruik' oxazepam al jaren. Maar niet met regelmaat. Ik slik die shit eigenlijk alleen als ik stoned wil worden, maar geen wiet in huis heb. Hiervoor heb ik dipiperon gehad, en daar word je ook sloom van. Verders zijn anti depressiva kut. Ik heb prozac en seroxat gehad. En beiden waren ze niet boeiend. Oh en ik heb wel eens valium van mn moeder gejat. Heeft beetje zelfde werking als Oxazepam
oxazepam? 3 pilletjes van 10 mg? wat is daar nou aan? heb ik vandaag nog geslikt(ook 3). Ik heb dus echt niks gemerkt. Wat is er zo byzonder aan oxazepam?
Ik heb depakine geslikt (middel tegen epelepsie en tevens stemmingsstabilisator). Een rot medicijn maar had soms wel grappige effecten. Ik werd er zo sloom van dat ik echt maar met hele kleine stapjes vooruit kon komen en met alcohol erbij voelde het alsof ik zweefde
Oud 27-08-2005, 16:20
metallica
metallica is offline
oxazepam kan idd best wel heel relaxt zijn van anti depressiva ging ik muziek heel vreemd waarnemen, dingen zien die er niet waren en denken dat ik dood was, maar toen had ik wel voor een maand pillen ingenomen en me nog twee dagen ziek gevoelt dus het is niet erg raadzaam van een dubble hoeveelheid als normal gesproken kon ikw el altijd lekker slapen dus dat deed ikw el vaker als ik niet in slaap kon komen
Oud 28-08-2005, 10:49
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Nee het is niet verstandig om medicijnen als 'drugs' te gebruiken, dat lijkt me logisch.

Maar XTC, cocaine, speed, enz is ook niet verstandig dus waarom zou het ene wel doen en het andere niet?

Offtopic: ik heb nog nooit medicijnen gebruikt als 'drugs' en daar zal ik nu ook niet meer aan beginnen, mijn tijd van expirimenteren is voorbij...
Oud 29-08-2005, 11:14
coopergirl
coopergirl is offline
Op recept gebruik ik Efexor XR 225 mg (anti-depressivum) In de tijd dat ik Seroxat en Fevarin gebruikte, heb ik er wel eens wat 'weggeven'. Verder heb ik op recept Temazepam/ of oxazepam omdat ik brak slaap. Ook deze geef ik wel eens weg.
Oohw ja, toen ik van huisarts veranderde, heb ik bij de nieuwe huisarts doorgegeven dat ik paracetamol/ codeine preparaat gebruikte maar ik het recept kwijt was. Deze kan ik nu 'gewoon' bij de apotheek halen. (Hier heb ik nooit een recept van gehad, however)
Oud 30-08-2005, 14:40
Verwijderd
Ik vraag gewoon om paracetamol met codeïne, onze dokter schrijft dat gewoon voor. Nu ja, als ons pa opbelt voor het een of het ander, doet hij dat ook gewoon, discussie is toch niet mogelijk. En als ze moeilijk doen, ik heb af en toe stressmigraine en -spierpijn en die codeïne werkt daarvoor. Inhalators zijn ook interessante dingetjes, al heb ik de mijne ook nodig. En hoestdrankjes/pillen/toestanden. Ik heb niet echt iets uit te delen, mijn vrienden komen daar veel makkelijker aan . Pijnstillers en co op zich ook wel, maar kom, dat is als ik ze over hou en nix anders heb te doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:36
El Chupacabras
Paracetamol met codeine is toch eigenlijk niet speciaals? Volgens mij krijg je dat standaard als je (hoge) koorts hebt en veel moet hoesten.
Oud 30-08-2005, 21:17
Verwijderd
Verkopen ze toch ook gewoon bij de DA enzo
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:24
Verwijderd
Coffeïne verkopen ze bij DA en kruidvat enzo, codeïne moet hier sowieso op recept. En ja, het zit soms ook in hoesttabletten, om je hoest te kalmeren enz.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:49
Verwijderd
oja coffeine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten