Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 20:39
bazzemans
bazzemans is offline
Sinds een maand ofzo loopt mijn notebook volledig vast. Je kan dan helemaal niets meer. de muis blijft hangen en op het toetsenbord reageert hij niet meer. Alleen door de uitknop een aantal seconden ingedrukt te houden kun je hem dan nog uitzetten. Op zo'n moment is de notebook ook gloeiend heet. Ik vroeg me af of het iets met elkaar te maken heeft en wat ik er aan zou kunnen doen of dat ik hetin de gaten zou kunnen houden ergens mee?

Wie kan me helpen?
Oud 09-09-2004, 21:23
twain4me
twain4me is offline
Loopt de notebook ook vast als je hem gewoon op een buro/tafel gebruikt?
Zachte ondergrond (bed, broek ,etc) kunnen oververhitting veroorzaken.

kijk meteen even of er overmatig veel stof in de fan zit (en of die wel draaid)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:21
bazzemans
bazzemans is offline
Hij staat op een bureau-oplegger. Ik kan niet echt zien of er veel stof in de fan zit, waar zou ik daarnaar moeten kijken?
Oud 10-09-2004, 06:59
D@mien
D@mien is offline
Als je bak oververhit is dat slaat ie uit...het lijkt mij dat windows problemen heeft...

Wanneer loopt ie exact vast? na een tijdje/vlak na et opstarten/tijdens et opstarten/iets anders?
Oud 10-09-2004, 07:50
Verwijderd
Als ie oververhit is slaat ie niet uit, dan loopt ie volledig vast. Dus het is gewoon teveel stof.

Onderop je notebook (en meestal aan de zijkant) zitten ventilatoren, kijk daar eens naar.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 08:23
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Als hij oververhit is slaat hij wel uit... althans dat was bij mij het geval..

ik heb een notebook cooler aangeschaft (usb plaat met extra coolers) en sindsdien geen problemen meer..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 08:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-09-2004 @ 08:50 :
Als ie oververhit is slaat ie niet uit, dan loopt ie volledig vast. Dus het is gewoon teveel stof.
Hehehehe.

Computers hebben geen last van stof, alleen van hitte. Extra hitte kan een gevolg zijn van stofophoping waardoor een fan vastloopt, maar de oorzaak van crashes is dan nog steeds de hitte.

Daarnaast kan een machine verschillende dingen doen als 'ie te warm wordt, het is afhankelijk van welk component het meest 'last' van de warmte heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-09-2004 @ 09:27 :
Hehehehe.

Computers hebben geen last van stof, alleen van hitte. Extra hitte kan een gevolg zijn van stofophoping waardoor een fan vastloopt, maar de oorzaak van crashes is dan nog steeds de hitte.

Daarnaast kan een machine verschillende dingen doen als 'ie te warm wordt, het is afhankelijk van welk component het meest 'last' van de warmte heeft.
Hmm. Bij mijn vorige pc was de fan van de processor helemaal verstopt geraakt door stof --> waardoor ie te warm werd --> en vastliep. Ik weet echt wel dat ze geen last hebben van stof maar van de hitte die daaruit voortkomt, maar ja - soms kun je dat door elkaar halen.
En mn vorige pc had precies dezelfde klachten, veroorzaakt door oververhitting omdat ie verstopt was.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 10-09-2004 @ 09:23 :
Als hij oververhit is slaat hij wel uit... althans dat was bij mij het geval..

ik heb een notebook cooler aangeschaft (usb plaat met extra coolers) en sindsdien geen problemen meer..
Ja, dat wil ik ook graag, waar koop je dat en hoe duur is het?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:32
Quincy
Quincy is offline
Hoe weet je nou zeker dat hij oververhit is? Notebooks voelen altijd lekker warm aan. En misschien moet je eens naar het geheugen kijken als die opeens uitvalt. Ook je virtuele geheugen dus meer schijfruimte regelen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:36
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Quincy schreef op 10-09-2004 @ 10:32 :
Hoe weet je nou zeker dat hij oververhit is? Notebooks voelen altijd lekker warm aan. En misschien moet je eens naar het geheugen kijken als die opeens uitvalt. Ook je virtuele geheugen dus meer schijfruimte regelen.

mja ff memtest er overheen en je weet een boel meer
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:20
Flshman
Flshman is offline
(Bij de Conrad (www.conrad.nl) hebben ze van die coolerpads)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:38
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
Flashman schreef op 11-09-2004 @ 19:20 :
(Bij de Conrad (www.conrad.nl) hebben ze van die coolerpads)
lekker zo'n ding. gebruikt gewoon veel te veel stroom om op een usb poort aan te sluiten. 200mAh is het max. van je usb poortje.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:07
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-09-2004 @ 09:46 :
Ja, dat wil ik ook graag, waar koop je dat en hoe duur is het?
Heb hem dus bij conrad gehaald was toen 19,00 ofzo maar normaal is hij daar geloof ik 25 euro..

te veel stroom? zoals hier onder gezegd word.. nergens problemen mee hoor.. ik vind het iig een aanrader!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten