Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2004, 19:07
Kayina
Kayina is offline
Hai, ik ga morgen de dokter bellen maar ik dacht ik post mn probleem hier ook, misschien dat hier iemand raad weet....
Het zit zo, mijn vriendin, alsin partner, heeft waarschijnlijk een schimmelinfectie. Ze heeft ook een blaasontsteking, dus het is een beetje onduidelijk of ze nou ook een infectie heeft. Maar goed, aangezien dat best wel besmettelijk is, is de kans groot dat ik het ook gekregen heb. maar op het moment heb ik nergens last van, en zij heeft t al een week of 2 waarschijnlijk...dus nu is mijn vraag: als je besmet wordt met een schimmelinfectie, krijg je daar dan meteen last van? En hoe groot is de kans dat je het op iemand overdraagt? En kan je ook 'voorzorgsmedicijnen' slikken, als je dus nog nergens last van hebt? Zoals ik zei, ik bel morgen de dokter, maar misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft....
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:10
Maarten
Maarten is offline
Kayina ik weet er niet zo veel vanaf, maar ik zal de dingen die ik denk zeker te weten te vertellen.

Het hangt van de schimmelinfectie af. Bij sommigen krijg je vrij snel last, bij anderen juist pas heel lang erna. De kans dat het overgedragen wordt hangt ook af van welke schimmelinfectie het is. Ik weet niet of het verstandig is om voorzorgsmedicijnen te slikken, je kan beter gewoon uit haar buurt blijven want als je pech hebt wordt de schimmel resistent.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt kans dat die schimmelinfectie bij jou pas merkbaar wordt als je weerstand laag is.
Oud 14-09-2004, 20:07
Kayina
Kayina is offline
thanx

weet iemand trouwens of je (de dokter dus) kunt checken of je een schimmelinfectie hebt terwijl je geen klachten hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:57
Verwijderd
als je een schimmelinfectie hebt en seksueel actief bent is het aangeraden de partner ook te laten onderzoeken, ja.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten