Citaat:
geen punt. schreef op 15-09-2004 @ 19:34 :
Danke schön
Ik ben nog met de meest simpele programmaatjes bezig (rekenmachientje enzo), dus ik zal waarschijnlijk geen problemen ondervinden met bepaalde componenten en verwijzingen.
|
Aber Ich spreche kein Deutsch... (luidop lezen, dan klinkt het Duits
In dat geval heb je weinig kans dat er iets misloopt. Delphi geeft bij het ontbreken van componenten ook steeds daarvan melding welke bestanden voor welke componenten niet gevonden werden.
Een rekenmachine vereist op zich geen speciale componenten, dus als je het met VCL (=standaard) gemaakt hebt (dus niet specifiek CLX geselecteerd hebt). Waarschijnlijk zijn dat wat TButton's, TLabel's, TEdit's. Enkel echt exotischere componenten kunnen problemen veroorzaken.
Ook D7-specifieke instructies zal je waarschijnlijk niet gebruiken, want die liggen meestal niet op het niveau van bewerkingen/interface maar eerder achterliggend (bv. bij versie 4 werd het overloaden van functies ingevoerd, dacht ik zodat je meerdere functies/procedures dezelfde naam kon geven). Daar moet je je al geen zorgen over maken (de meeste Object Pascal-code is overigens perfect versiecompatibel voor de normaalste programma's; bij moeilijkere programma's loop je misschien wel eens tegen die beperkingen aan bij een oude versie)