Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 21:36
Verwijderd
ik zat een beetjuh te zoeken naar oude topic, en vond er eentje over Microgynon 30.
Daarin was zowat iedereen van Microgynon overgestapt op Diane en dat beviel veel beter.

Ik heb 2,5 jaar Diane geslikt, nooit ergens last van gehad, ik vond dat ding geweldig.
Sinds ik ermee gestopt ben (half jaar terug) heb ik ineens puistjes op m'n rug maar verder valt het wel mee, op m'n gezicht zijn ze niet echt teruggekomen.

Nou vind ik dat onregelmatig ongesteld zijn niet alles, en over een tijdje zou ik ook wel een pil voor de anticonceptie-functie willen zeg maar....
Nou ik wil sowieso een 2e generatiepil, en d8 dus aan Microgynon, volgens mij de meest voorgeschreven 2e generatiepil. Maar als ik dit hoor denk ik damn, die Diane paste veel beter bij me....
Wat is dan het probleem zou je zeggen....
Nou bij de Diane is het niet de bedoeling om 'm langer dan 2 jaar te slikken, omdat ie nogal beroerd voor je lever is....

En m'n vriendje zit nu helemaal hyper te doen van "wil je dood ofzow"......
Naja, longembolie door een andere pil krijgen daar zit ik ook niet echt op te wachten....
Dusseh...
wat zouden jullie doen?
Sowieso wil ik dus een 2e generatiepil....
Of heeft iemand een andere goeie 2e gen. in gedachten?

Alvast bedankt,
liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 23:59
Verwijderd
Ik heb ook Microgynon 30. Ik heb er helemaal geen problemen mee..
Maar ik heb verder sowieso nooit last gehad van puistjes (niet erg iig) en onregelmatige ongesteldheid..
En ik heb nooit een andere pil gehad, ik gebruik hem ook uitsluitend voor de anticonceptie-functie

Verder moet je inderdaad stoppen met de Diane, want ik heb er veel klachten over gehoord van mensen die hem, koppig als ze zijn, bijna 3,5 jaar gebruikte. Het kan dus wel gevaarlijk zijn

Verder weet ik niet of je er goed aan doet om Microgynon te gebruiken als je zelf al aangeeft dat je puistjes terugkomen en je ongesteldheid onregelmatig is gaan verlopen. Je hebt volgens mij ook nog Microgynon 50, maar ik weet het verschil niet tussen die twee...

verder zijn er nog meerdere.. Vraag het gewoon aan je huisarts.. die kan je vast wel advies geven
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 09:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Je hebt volgens mij ook nog Microgynon 50, maar ik weet het verschil niet tussen die twee...
verschil is de hoeveelheid hormonen.
microgynon 50 is dus een zwaardere pil dan de 30 (en in feite 'slechter', omdat je NOG MEER hormonen binnen krijgt e.d.).

verder heb ik ook niet echt problemen met microgynon 30. het is denk ik vrij persoonlijk. gewoon proberen.
Oud 11-04-2002, 11:44
Verwijderd
wat is eigenlijk de reden dat "iedereen" microgynon 30 slikt?
er zijn veel meer 2e generatiepillen waar je eigenlijk nooit wat van hoort....
Naja, k zal het eens met m'n huisarts overleggen dan, alleen heb ik (om een aantal goeie redenen) nogal weinig vertrouwen in die man maarjaaah.....

Thanx allebei!

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:42
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
wat is eigenlijk de reden dat "iedereen" microgynon 30 slikt?
er zijn veel meer 2e generatiepillen waar je eigenlijk nooit wat van hoort....
Naja, k zal het eens met m'n huisarts overleggen dan, alleen heb ik (om een aantal goeie redenen) nogal weinig vertrouwen in die man maarjaaah.....

Thanx allebei!

xxx

Alicia
microgynon bestaat al wat langer en daar weten ze gewoon veel meer over. Het is over het algemeen een betrouwbare pil waar weinig klachten over zijn en schrijven huisartsen het dus gemakkelijkv oor. Ik vroeg ook aan mn huisarts waarom ik eigenlijk geen nieuwere kreeg zoals 'lovette' of 'harmonette' of weet ik het en toen zei hij dat dus en dat ze nog niet zoveel weten over (de bijwerkingen van) die nieuwere pillen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 00:50
miep
miep is offline
2e generatie pil?
waar is dat een ander woord voor?
Oud 12-04-2002, 12:09
lake bodom
lake bodom is offline
oow ik he ook zulke dingen gehoord...
maar toen vroeg ik dat aan de dokter en die zei dat dat allemaal overdreven geklets was, en dat de diane 35 pil helemaal niet zo slecht voor je is..
ik ken ook iemand die is 30 jaar, en die gebruikt de diane pil al sinds haar 15e, dus... al 15 jaar
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
lake bodom schreef:
oow ik he ook zulke dingen gehoord...
maar toen vroeg ik dat aan de dokter en die zei dat dat allemaal overdreven geklets was, en dat de diane 35 pil helemaal niet zo slecht voor je is..
ik ken ook iemand die is 30 jaar, en die gebruikt de diane pil al sinds haar 15e, dus... al 15 jaar

das wel lang....
t zou echt beter zijn als dat geen kwaad kon, I love Dianepil, maarjaaaaaaah ik hoor ook zo vaak het tegenovergestelde
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:19
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
De reden dat ik microgynon 30 slik is omdat ik hem voorgeschreven kreeg bij de dokter
Ik heb er helemaal geen problemen mee en zoals iemand al zei...tis persoonlijk. Elk lichaam reageert anders
Oud 14-04-2002, 14:16
stella
stella is offline
er stond laats in de krant dat een sort pil de kans op trombose ofzo nóg meer verhooft dan andere pillen.
ik weet niet meer zeker, maar volgends mij hadden ze het over diane 35
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:50
aeris318
aeris318 is offline
Citaat:
miep schreef:
2e generatie pil?
waar is dat een ander woord voor?
In de eerste generatie pillen zat een hogere hoeveelheid hormonen. De tweede generatie een veel lagere.
Oud 14-04-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
stella schreef:
er stond laats in de krant dat een sort pil de kans op trombose ofzo nóg meer verhooft dan andere pillen.
ik weet niet meer zeker, maar volgends mij hadden ze het over diane 35
neuh, over Yasmin....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 11:01
Tha Bomb 2002
Tha Bomb 2002 is offline
Diane is een pil dat word gebruikt als de pil maar ook voor vrouwen die veel acne hebben en geen ander middel helpt. Dus als je ermee stopt heb je geen weerstand meer tegen puistjes en kan je ze weergewoon krijgen.

Microgynon is gewoon een pil die anticonceptie is maar niet voor acne.

dikek kus,

Tha bomb vivi ( Apothekers assistente in spé)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Tha Bomb 2002 schreef:
Diane is een pil dat word gebruikt als de pil maar ook voor vrouwen die veel acne hebben en geen ander middel helpt. Dus als je ermee stopt heb je geen weerstand meer tegen puistjes en kan je ze weergewoon krijgen.
ja ik weet wat t is, k heb 'm al geslikt
nou......dat weer gewoon krijgen valt wel mee hoor...

Citaat:

Microgynon is gewoon een pil die anticonceptie is maar niet voor acne.

dikek kus,

Tha bomb vivi ( Apothekers assistente in spé)
ja, dat snap ik
maar ik vroeg me een paar dingen af:

1) is Diane écht zo slecht voor je lever op lange termijn
2) uit een andere topic bleek dat degenen die bijwerkingen van Microgynon kregen (vette huid etc) juist beter reageerden op Diane.
Nou paste Diane perfect bij mij, nooit ergens last van gehad. Maar ik ben bang dat ik dan ook bijwerkingen van Microgynon zal krijgen, ik ben vooral bang voor vettere huid enzow
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:05
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:

das wel lang....
t zou echt beter zijn als dat geen kwaad kon, I love Dianepil, maarjaaaaaaah ik hoor ook zo vaak het tegenovergestelde
ik hoor juist van iedereen dat diane 35 een lichte pil is, dat zei de dokter ook... alleen hier lees ik ook alleen slechte dingen erover, kweeetniet hoor, maar misschien is dat wel allemaal bull-shit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:43
Tha Bomb 2002
Tha Bomb 2002 is offline
Citaat:
1) is Diane écht zo slecht voor je lever op lange termijn
2) uit een andere topic bleek dat degenen die bijwerkingen van Microgynon kregen (vette huid etc) juist beter reageerden op Diane.
Nou paste Diane perfect bij mij, nooit ergens last van gehad. Maar ik ben bang dat ik dan ook bijwerkingen van Microgynon zal krijgen, ik ben vooral bang voor vettere huid enzow
Ik heb even gekeken. Een zelden voorkomende bijwerking is dat je wat aan je lever krijgt. maar al die bijwerkingen komen zelden voor.

Dat iemand een droge huid krijgt van microgynon wil niet zeggen dat iedereen dat krijgt. je kunt niet zeggen zij heeft een vette huid gekregen dus ik zal dat ook wel krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 22:19
rensje86
rensje86 is offline
haaj allemaal ! !

Ik heb even een vraagje. ik ben bijna 16 en wil ook beginnen met de pil omdak heel onregelmatig en heftig zeg maar ongesteld be. Wat raden jullie aan ?!?!?! ik weet het echt niet. Heb ministat gehad maar die werkte eenxttje niet en ben er dus mee gestopt HELP! !
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten