Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 10:35
halilo
halilo is offline
hey hai, we moeten een discussie voeren in klas. vorige keer ging het echt slecht.

deze keer hebben we de volgende stelling gekozen:

1. De overgeid moet er in de eerste plaats voor zorgen dat het zakelijk verkeer op de weg ongehinderd doorgang kan vinden.

ik ben voor deze stelling, maar ik moet dus argumenten hebben. ik heb de volgende twee

- als er altijd files ontstaan kunnen de vrachtwagens hun goederen niet op tijd inleveren en dan hoeven die bedrijven die goederen niet meer hebben, dat leid tot verlies van goederen en dat kan leiden tot een slechte economie ( groenten en fruiten kunnen bijv niet meer terug)
- als vrachtwagens die groenten en fruiten transporten van andere landen in files komen, gaan die groenten en fruiten verrotten.

ik kan geen een meer bedenken, help me aub, de bovenste zinnen kloppen ook niet zo heel erg goed, kunnen jullie het verbeteren ( ik bedoel is geen goede nederlands (kan beter toch))

voordat we met de discussie beginnen vraagt de voorzitter ook waarom ik voor deze stelling ben, dan kan ik wat argumenten noemen, maar kan iemand een hele goede openings zin voor me maken met een argument of zo. (MIJN BEDOELING IS NIET OM MIJN HUISWERK AAN JULLIE TE LATEN MAKEN, IK GA ZO OOK WAT AGUMENTEN BEDENKEN EN OP INTERNET KIJKEN). DIT IS ALLEEN OM TE OEFENEN, DE ECHTE DISCUSSIE IS VOOR EXAMEN

alvast bedankt

groetjes, halil

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 10:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 10:37
argenta
argenta is offline
zou je geen andere stelling kiezen?

het is niet zo'n interessant onderwerp en de stelling is niet egt goed geformuleerd, zo zijn er niet egt goede argumenten

Citaat:
De overgeid moet er in de eerste plaats voor zorgen dat het zakelijk verkeer op de weg ongehinderd doorgang kan vinden.
ik bedoel wat is nu eigelijk je bedoeling
In de eerste plaats betekent dat dat de overheid zakelijk verkeer belangrijker moet vinden oorlog, onderwijs enz???

Verder is het gewoon onduidelijk wat de stelling precies zegt beter is een stelling als:

Als er bij een voetbalwedstrijd bekledigende spreekkoren worden gehouden moet de wedstrijd worden stilgelegd.

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 10:41
halilo
halilo is offline
ik hou dit duscussie met paar jongens die echt irritant zijn, ze veranderen het niet. ik zei zullen over auto rijden na je 18 de doen, (daar kun je zo honderden argumenten voor bedenken) en ja ze zeiden neeeee. ik kan ook nie alleen een duscussie vormen. sorry

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:04
halilo
halilo is offline
jongens kom op, ik heb dit discussie morgen, ik kan niks bedenken, help even

aub
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:31
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Citaat:
halilo schreef op 18-09-2004 @ 11:35 :
- als er altijd files ontstaan kunnen de vrachtwagens hun goederen niet op tijd inleveren en dan hoeven die bedrijven die goederen niet meer hebben, dat leid tot verlies van goederen en dat kan leiden tot een slechte economie ( groenten en fruiten kunnen bijv niet meer terug)
- als vrachtwagens die groenten en fruiten transporten van andere landen in files komen, gaan die groenten en fruiten verrotten.

ik kan geen een meer bedenken, help me aub, de bovenste zinnen kloppen ook niet zo heel erg goed, kunnen jullie het verbeteren ( ik bedoel is geen goede nederlands (kan beter toch))
*eerst en vooral: overheid is met een 'h', niet met een 'g'
*om echt correct te zijn, moet je tss twee pv's een komma zetten, dus "...ontstaan, kunnen..."
*inleveren is niet het juiste woord, het moet zijn 'leveren', inleveren wil zeggen ddat je het moet afgeven
*'dan hoeven ze ze niet meer te hebben', oftewel 'dan moeten ze ze niet meer hebben'
*!!!!! leidt met 'dt'!!! !!!!!
*je zegt niet 'fruiten', het is gewoon 'fruit', ddat heeft geen meervoud --> gaan die groenten en dat fruit verrotten.

o ja, en het is 'deze discussie', niet 'dit duscussie'

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:37
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
over die stelling trouwens, dan zal er weer een heel gedoe zijn wat dan onder 'zakelijk verkeer' valt, en dan is er contrrole nodig om dat dus uit te maken...
trouwens, vrachtwagens hebben toch hun eigen strook op autostrades!
en aangezien ze met zovelen zijn, zal het toch niet uitmaken, je kan hen geen snelle doorgang garanderen aangezien ze op zichzelf een file kunnen vormen als je alle vrachtwagens snelle doorgang verzekert...
Reageren

Regels voor berichten