Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt ook zeggen "ik fiets naar fietsenmaker breng" als je bedoelt "Ik heb mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht". De meeste mensen zullen begrijpen wat je bedoelt als je de eerste zin zegt, en toch verkiest de tweede optie de voorkeur van de meeste mensen, hoewel de zinsconstructie veel langer is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik ben het eermee eens dat d/dx (e^(ax+b)) beter is als je meerdere variabelen in je functie laat staan (met "d" dan een griekse "delta"). op de middelbare school zijn de a en b echter meestal gewoon (reeële) getallen dus is dat niet nodig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De enige benaming voor dat symbool die ik gehoord heb is "kromme d". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
f(x) = e^x -> f'(X) = e^x ook geld: g(x) = e^(ax+b) -> g'(X) = e^(ax+b) en toen zag ik dat f(x) = e^1x en gebruik je dan de schakelregel: y = e^u u = 1x dy/du = e^u du/dx = 1 dy/du * du/dx = e^u * 1= 1e^1x = e^x en bij g(x) = e^(ax+b) geldt dus y= e^u u=ax+b dy/du = e^u du/dx = a dy/du * du/dx = e^u *a = a*e^(ax+b) ik ben dan misschien wel gezakt vorig jaar, maar toen had je me dit ook echt niet moeten vragen want ik snapte er geen reet van. En nu snap ik het helemaal en kan ik de voor mij eerst moeilijkste opgaves maken. ik heb trouwens wib1 Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 17:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Differentiëren complexe e-macht sauron3 | 1 | 20-05-2013 11:37 | |
[WI] het getal e elketew | 2 | 01-11-2012 17:58 | |
[WI] Onderwerp e en ln Diamera | 2 | 11-09-2011 23:50 | |
[WI] Het grondtal e Naimin | 7 | 23-11-2010 12:20 | |
[WI] Machten van e differentieren, problemen met de min - Lychee | 0 | 10-11-2009 16:28 | |
[WI] Integereren e-macht Cyberminded | 4 | 01-06-2009 12:40 |