Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 12:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Officier van justitie Joost Tonino heeft gisteravond zijn functie neergelegd. Tonino raakte vorige week in opspraak omdat hij zijn computer bij het grofvuil zette. Misdaadverslaggever Peter R. de Vries kreeg de computer in handen en gooide verschillende vertrouwelijke bestanden op straat in zijn programma.

Door alle commotie die daarover ontstond, vindt Tonino dat hij zijn werk niet meer op een geloofwaardige manier kan doen. Is het terecht dat Tonino is opgestapt? Of had hij ondanks zijn fout nog goed kunnen functioneren als officier van justitie?

Hoewel ik het feit nog steeds raar vind dat je een pc bij het grofvuil zet met vertrouwelijke informatie er op (hoe dom ben je dan) en het ook nog eens heel toevallig bij peter R terrecht komt, die het dan ook nog eens naar buiten brengt.
Als het wel echt zo is is het ook meer dan terrecht vind ik dat de officier opgestapt.
Oud 13-10-2004, 12:56
Paris in flames
Paris in flames is offline
goedzo Maar schande dat hij niet ontslagen is. Verder zouden ze hem strafrechtelijk moeten vervolgen voor z'n domme actie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:57
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 13-10-2004 @ 13:56 :
goedzo Maar schande dat hij niet ontslagen is. Verder zouden ze hem strafrechtelijk moeten vervolgen voor z'n domme actie.
Ja, maar dan vraag ik mij weer af hoe kan offiecier nou zo'n domme actie maken
Oud 13-10-2004, 13:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
'Tiswah
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Paris in flames schreef op 13-10-2004 @ 13:56 :
En jij zou een verbod moeten krijgen op het spuien van dit soort hersenloos gewauwel.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:02
Verwijderd
Het hele verhaal stinkt als je het mij vraagt
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:05
Verwijderd
Ze hebben ook in het vuilnis zitten graven om die PC te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 15:05 :
Ze hebben ook in het vuilnis zitten graven om die PC te krijgen.
hij lag gewoon op de stoep
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 13-10-2004 @ 15:09 :
hij lag gewoon op de stoep
Ssst, je verpest mijn punchline!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 15:11 :
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
.......
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
wat vervelend
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Als we Peter R. de Vries toch niet hadden....
Oud 13-10-2004, 14:41
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Tja, welke idioot zet dan ook z'n PC op de stoep als je een dergelijke verantwoordelijke functie hebt?

Bovendien horen PC's niet bij het vuil
Oud 13-10-2004, 15:27
Paris in flames
Paris in flames is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 14:59 :
En jij zou een verbod moeten krijgen op het spuien van dit soort hersenloos gewauwel.
wat is er hersenloos aan m'n reactie?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 13-10-2004 @ 16:27 :
omdat het zowel juridisch als ethisch van geen enkele kant klopt mischine?

Tonino was een goede aanklager, als hij alleen nou maar had geweten dat een pc met een virus nog wel degelijk bruikbaar kan zijn.

Op zich zou je verwachten dat er regels bestaan om de geheimhouding te waarborgen, eigenlijk is het dus De Wijkersloot die het uitlekken van deze informatie kan worden aangerekend.
Oud 13-10-2004, 16:25
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2004 @ 16:37 :
Tonino was een goede aanklager, als hij alleen nou maar had geweten dat een pc met een virus nog wel degelijk bruikbaar kan zijn.
Kijk, als iemand als Tonino dat zegt, dan spoor je niet, want het klinkt zo verschrikkelijk naar een goedkope smoes! Een man met een gemiddeld IQ weet toch dat er tegenwoordig anti-virus pakketjes bestaan? (En Tonini moet wel slim zijn, wat zijn baan betreft...) Deze zaak stinkt echt! Trouwens, heel goed dat ie is opgestapt, want iemand met zo'n functie weet dat het immens belangrijk is je gegevens/documenten op een veilige plek te moeten bewaren, er zijn notabene strenge regels voor! Zulke gegevens ga je gewoonweg niet op straat gooien...
Oud 13-10-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Paris in flames schreef op 13-10-2004 @ 16:27 :
Omdat het zowel arbeidsrechtelijk als strafrechtelijk kant noch wal raakt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:40
Verwijderd
het is nogal...dom
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:07
flamez
flamez is offline
Voor J. Tonino word een nieuwe baan gezocht binnen justitie, maakt hij een blunder, krijgt hij geen ontslag maar alleen overplaatsing. Wellicht wel niet echt een promotie (eerder een degradatie) maar toch... schandelijk, meteen die Tonino ontslaan als ambtenaar zijnde
Oud 13-10-2004, 23:09
Verwijderd
Yadda
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 02:41
Kurogane
Kurogane is offline
haha dit is echt onzin die gast heeft express zijn pc buiten gezet omdat hij die informatie kwijt p. de vries wilde, door die druk van die geheime info zo heeft hij met die taxichauffeur afgesproken en dan zo beetje verhaal verzonnen dat aan de media gegeven. en iedereen maar denken dat tonino dom is.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 14-10-2004 @ 03:41 :
haha dit is echt onzin die gast heeft express zijn pc buiten gezet omdat hij die informatie kwijt p. de vries wilde,
denk je niet dat de wereldwijde samenzwering van zwarte kittens met een wit vlekje boven hun rechteroog heel wat gevaarlijker is?

Oud 14-10-2004, 12:38
Verwijderd
Ik vraag me af hoe mensen kunnen geloven dat die man het per ongeluk gedaan heeft. Zoiets doe je gewoon niet per ongeluk, klaar. Hij weet toch ook wel dat ie zorgvuldig met bepaalde gegevens om moet gaan.. en doet ie dat niet dan vind ik het logisch dat mensen het hem aanrekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-10-2004 @ 13:38 :
Ik vraag me af hoe mensen kunnen geloven dat die man het per ongeluk gedaan heeft. Zoiets doe je gewoon niet per ongeluk, klaar. Hij weet toch ook wel dat ie zorgvuldig met bepaalde gegevens om moet gaan.. en doet ie dat niet dan vind ik het logisch dat mensen het hem aanrekenen.
Het was onnadenkendheid, wereldvreemdheid, hoe je het maar wilde noemen. Er zijn nog steeds genoeg mensen die geloven dat een computer 'kapot' kan gaan door het spelen van spelletjes of door virussen. Misschien was Tonino wel gewoon een ongelooflijke n00b die niets van computers begreep.

Het gaat mij tever om alleen op grond van die paar omstandigheden zomaar aan te nemen dat hij het dan 'dus' wel expres moet hebben gedaan, omdat jullie je niet kunnen voorstellen dat iemand zoiets níet expres doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 12:50
Verwijderd
Het zou natuurlijk kunnen dat ie het echt niet wist, maar wat dacht ie dan, dat de computer volledig niet meer bruikbaar was en niemand er meer iets mee kon? Als je computer stuk gaat dan laat je er toch iemand naar kijken.. al was het alleen maar om de kosten voor een nieuwe computer te verantwoorden, of hoeft dat daar niet ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:55
Verwijderd
Natuurlijk zijn er protocollen bij justitie hoe je met gevoelige informatie moet om gaan. Die zijn er bij elke onderneming en elke instelling. Tonino heeft in dit geval gewoon helemaal niet nagedacht en heeft aangenomen dat dat virus zijn hele harde schijf had gewist, waarschijnlijk. Bovendien had hij zijn computer ook al twee jaar niet meer gebruikt sinds dat virus, dus het was nog een oudje ook. Waarschijnlijk is hij gewoon tijdens het opruimen op dat ding gestuit, ging hij ervan uit dat hij niet meer zou werken en heeft hij hem bij het grof vuil gezet.

Ik ben andersom wel benieuwd waarom mensen denken dat Tonino onderdeel was van een complot, of iets dergelijks, of waarom hij informatie zou willen doorspelen aan Peter R. de Vries.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:05
Verwijderd
Complot enzo weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat mensen het zo vreemd vinden dat ze denken dat er iets achter zit (dat gebeurt met zoveel dingen). Maarja als je dat niet kunt bewijzen of aannemelijk kunt maken, dan kun je alleen maar blijven zeggen dat het vreemd is.
Ik vind het zelf iig erg bijzonder dat zoiets zich voordoet en dat iemand de computer vindt en dat het bij Peter R de Vries beland. Jij vindt het dom enzo dat mensen er vanalles achter zoeken, ik vind het wel terecht. En ook wel goed, dan wordt het iig uitgezocht. Je kunt toch niet bij voorbaat al uitsluiten dat er meer aan de hand is..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:12
Gothic
Gothic is offline
Ik vind het erg vreemd dat een taxichauffeur aan de buitenkant van een 'kapotte' computer kan zien dat er belangrijke informatie op staat...

Weet iemand hoe dit precies is gegaan?
Oud 14-10-2004, 13:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-10-2004 @ 14:12 :
Ik vind het erg vreemd dat een taxichauffeur aan de buitenkant van een 'kapotte' computer kan zien dat er belangrijke informatie op staat...

Weet iemand hoe dit precies is gegaan?
Hij dacht waarschijnlijk gewoon van:"Goh, wat een mooie computer, misschien doet hij het nog wel"!En toen nam hij hem mee naar huis en zag allemaal belangrijke bestanden en omdat hij niet wist wat het allemaal betekende bracht hij het maar naar Petertje...
Oud 14-10-2004, 15:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-10-2004 @ 13:38 :
]

als die man niet beter weet dan dat die pc voor iedereen onbruikbaar was.

duidelijk gewoon een digibeet dus.
Oud 14-10-2004, 17:07
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2004 @ 16:29 :
]

Die weet heus wel beter, die man zit de hele dag achter zijn computer te werken en kan best snappen dat als hij op het "on"-knopje kan duwen, anderen dat ook kunnen!
Oud 14-10-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2004 @ 16:29 :

Mja kan.. ik ben ook een digibeet (of whatever), maar als er iets met mijn computer is dan roep ik wel eerst iemand erbij die er verstand van heeft, voordat ik 'm zou wegdoen. Beetje raar als ze daar gewend zijn dat je zomaar je computer kunt wegdoen en om een nieuwe kunt vragen. En wat hierboven ook al gezegd is, er zullen toch wel regels zijn over hoe je met vertrouwelijke informatie om dient te gaan. Hij heeft dus in ieder geval wel echt iets fout gedaan. Niet alleen maar onnadenkend, maar ook fout.

Anders lijkt het net alsof je zegt "ach die arme man.. wist ook niet beter". Maar hij heeft iets gedaan wat in zijn functie niet mag (denk ik).
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:17
Kurogane
Kurogane is offline
alle politieagenten volgen een verplicht informatica cursus dus
daar wordt t wel uitgelegd dat je hem niet meteen hoef wegtegooein
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 14-10-2004 @ 20:17 :
alle politieagenten volgen een verplicht informatica cursus dus
daar wordt t wel uitgelegd dat je hem niet meteen hoef wegtegooein
Daar leren ze waarschijnlijk alleen hoe MS Word werkt en dat je kan e-mailen met Outlook. Die man had dat ding gewoon twee jaar op zolder staan, klaar. Misschien was het hem niet eens gelukt om die oude pc aan te sluiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten