![]() |
||
Citaat:
![]() Enige dat je er aan kan doen is minder hard trainen, of minder lang. Veel drinken helpt ook maar op een gegeven moment is de spier gewoon vol en kan hij niet meer contracteren door de melkzuur ophoping. Eventueel kalium, magnesium, natrium etc kan helpen tegen echte krampen maar neem aan dat je dat niet bedoeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar met gewoon drinken kan dat niet. Je maag geeft vanzelf wel aan wanneer het genoeg is. Je kunt niet "overdrinken" net zoals je niet kunt "over eten" op een normale manier ( in je mond steken en doorslikken ) kotsen zal dan de eerste reactie zijn. Hoewel "overdrinken" --> met een trechter in je keel en een tuinslang er in, lang geleden een martelmethode was. ![]()
||
Citaat:
Rusten en ( veel ) eiwit eten is het devies om dat weefsel weer op te bouwen.
|
Verwijderd
|
speed is een drug.
klik Ik weet wat speed met me doet, en ik weet dat ik last heb van spierverzuring, daarom vroeg ik hier om hulp en niet op d&a ![]() Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 16:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Anyway, melkzuur ophoping in de spieren word via het bloed afgevoerd. Extra drinken helpt uiteraard. Maar het is niet zo dat je dat een dag later nog hebt. Wanneer de pomp weg trekt ( de extra bloedvoorziening naar de belaste spieren ) trekth et melkzuur ook weg. Dat duurt geen uren, laat staan een hele dag. Anders zou er iets goed mis zijn met je lichaam en zou dat been of wat het ook is waarschijnlijk al afgestorven zijn ![]() Maar microweefseltrauma kent verschillende fasen. Ik neem aan dat het bij jou niet door extreme krachtinspanning is gekomen maar door langdurige belasting. De oppervlakkige beschadigingen lijken qua kenmerk erg op de pijn die je voelt bij melkzuur ophoping. Gewoon flink wat eiwitrijk eten dan hersteld het sneller. En ( zeker de gekwetste spieren ) niet belasten. ![]() Melkzuurophoping is niets meer en niets minder dan een tijdelijke fase. Door een matige belasting neemt het lichaam het melkzuursysteem als energiesysteem om de spieren aan het werk te houden. Het afval product is, jaja je raad het al, melkzuur. Wanneer er zich te veel melkzuur ophoopt in de spier kan de spier niet meer contracteren ( samentrekken ) en moet je stoppen ( of je krijgt krampen ) Als je dan even wacht tot het ( voor een deel ) afgevoerd is, kun je daarna weer verder.
Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 17:10. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
100 Push Ups! Records070 | 139 | 10-07-2013 11:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ginseng het wondermiddel of niet? Spray rebel | 21 | 17-02-2005 17:14 | |
Drugs & Alcohol |