Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 16:26
Tofke_H
Tofke_H is offline
Een zeldzame aanblik. Michael Schumacher, die in de kwalificatie als laatste de baan op mag vanwege zijn snelste tijd in de prekwalificatie, glijdt al in de eerste de beste bocht spectaculair van de baan. Einde oefening, zondag achteraan starten. Ferari's technische baas Ross Brawn grijpt vertwijfeld naar zijn hoofd als hij het op zijn tv-monitor ziet gebeuren.

Schumacher lijkt al sinds Hongarije niet meer helemaal zichzelf. Een bescheiden tweede plaats in de race op Spa, een schuiver in Monza kort na de start (desondanks nog plek twee aan de finish), dat is niet helemaal des Schumachers. En nu dit weer. ,,Ik weet niet wat er gebeurde'', verklaart de wereldkampioen opmerkelijk ontspannen voor de tv-camera van de Duitse zender RTL. ,,Misschien was het wel een defect. We moeten het maar eens uitzoeken.''

En zo erft Rubens Barrichello tot zijn verbazing de pole-position, de derde van dit seizoen. Naast hem vertrekt Kimi Raikkonen, die een tiende op de Braziliaan moet toegeven. Jenson Button vertrekt vanaf de derde startplaats, met naast hem - een novum - Felipe Massa in de tweede Sauber. De blauwe wagens doen het goed in Shanghai: Fisichella start na een wat mindere ronde desondanks als zevende. Ralf Schumacher maakt een keurige rentree met de vijfde startplaats, beter dan Montoya die als elfde de Grand Prix van China moet aanvangen.

Da's nog altijd beter dan de prestatie van Jacques Villeneuve. De na elf maanden afwezigheid teruggekeerde Canadees heeft moeite het maximale uit zijn Renault te halen en start zondag als dertiende. Alonso doet het op startplaats zes een stuk beter. Ook goed: Olivier Panis, met de Toyota prima naar de achtste tijd.

Takuma Sato heeft tenslotte weinig aan zijn negende tijd. Vanwege zijn opgeblazen motor gisteren wordt hij verbannen naar de negentiende startplaats. Lekker in de buurt van ene Michael S.....
Oud 25-09-2004, 16:27
Tofke_H
Tofke_H is offline
GP China, kwalificatie
1. R. Barrichello Ferrari 1:34.012
2. K. Räikkönen McLaren 1:34.178
3. J. Button BAR 1:34.295
4. F. Massa Sauber 1:34.759
5. R. Schumacher Williams 1:34.891
6. F. Alonso Renault 1:34.917
7. G. Fisichella Sauber 1:34.951
8. O. Panis Toyota 1:34.975
9. T. Sato BAR 1:34.993
10. D. Coulthard McLaren 1:35.029
11. JP. Montoya Williams 1:35.245
12. M. Webber Jaguar 1:35.286
13. J. Villeneuve Renault 1:35.384
14. R. Zonta Toyota 1:35.410
15. N. Heidfeld Jordan 1:36.507
16. C. Klien Jaguar 1:36.535
17. T. Glock Jordan 1:37.140
18. Z. Baumgartner Minardi 1:40.140
19. G. Bruni Minardi geen tijd
20. M. Schumacher Ferrari geen tijd
Oud 25-09-2004, 16:39
PV
PV is offline
Tsja ik denk eerlijk gezegd dat hij zoiets heeft van, ik ben toch al kampioen wat maakt het verder nog uit... de druk is er vanaf en dan maakt ie misschien sneller fouten.
Ik hoop alleen maar dat ie het nu niet weer flikt om toch nog vooraan te eindigen.

Hoe laat is de race morgen? 7:30, 8:00?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 17:16
number9
number9 is offline
Citaat:
PV schreef op 25-09-2004 @ 17:39 :
Hoe laat is de race morgen?
8:00
Oud 25-09-2004, 17:29
Lionheart
Prachtig, het belooft een interessante race te worden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 19:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hehe, leuk dat Schumacher achteraan mag beginnen. Eens iets wat anders. Maja gedurende de race zal hij toch wel weer naar voren komen. Maar podium? Mwah... denk het niet. Die gezichten van Ferrari in de pitbox toen Schumacher eraf vloog. Beetje teleurgesteld en niemand is uitbundig vanwege de pole voor Barrichello.
Kan best een leuke race worden, net als op Monza is de spanning er af, dus er staat niet meer zoveel op het spel. Al zullen BAR en Renault nog wel gaan knokken om de tweede plaats in het wereldkampioenschap. Ralf en Villeneuve zijn ook back. Kunnen ook wat verrassinkjes komen, omdat niemand ervaren met deze baan is.

Voorspelling eindstand race:
1. Rubinho
2. Kimi (als zijn wagen niet stuk gaat )
3. Button
4. Ralf
5. M.Schumi (ja toch...)
6. Alonso
7. Massa
8. Fisico
9. Villeneuve (hij wordt dus 8e als Kimi's auto uitvalt )

Laatst gewijzigd op 25-09-2004 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 10:22
Verwijderd
Leuke race. Zeker voor mij als niet-Schumacher fan.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:32
PV
PV is offline
Citaat:
PV schreef op 25-09-2004 @ 17:39 :
Ik hoop alleen maar dat ie het nu niet weer flikt om toch nog vooraan te eindigen.
Jeej mijn wens is uitgekomen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:39
Kadaver
Kadaver is offline
Het was een fantastische race op een prachtig circuit

Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 17:38
Verwijderd
Hehe, hoe droog
Race niet gezien, hoe komt het dat Panis alsnog zo laag geëindigd is?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Spare schreef op 26-09-2004 @ 18:38 :
Hehe, hoe droog
Race niet gezien, hoe komt het dat Panis alsnog zo laag geëindigd is?
Ik zou het eigenlijk niet weten. Hij is bijna niet in beeld geweest.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 10:08
Tofke_H
Tofke_H is offline
mooie race... Sinds lang nog eens een volledige race uitgekeken, en dan voor iets om 8h 's morgens .
mooi circuit...
Oud 27-09-2004, 19:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Was best een leuke race, ook omdat M.Schumi niet naar voren kwam zodat anderen de kans krijgen op het podium te komen
Ralf moest pissed zijn geweest na zijn uitvallen.
Maar dit is weer een heel leuk circuit, waar veel inhalen mogelijk is. Zeker een aanwinst in het Formule 1 jaar.
Ben ook weer blij dat Rubinho gewonnen heeft, je ziet gewoon dat hij dit jaar heel sterk is. Alle races heeft hij tot nu toe uitgereden.
Reageren

Regels voor berichten