Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 12:31
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Heerst er op dit moment buikgriep? En ik wilde ook vragen wat je het beste kan eten en drinken wanneer je buikgriep hebt. Alles wat ik eet of drink komt er binnen een half uur weer uit.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 12:58
Verwijderd
M'n vader heeft buikgriep

Beschuit met banaan en thee, dat schijnt het ideale recept te zijn.

In ieder geval geen vettigheid!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:02
Auntie M
Auntie M is offline
Geraspte appel, rijstepap, beschuit met een heel klein beetje jam.
Maar vooral veel drinken anders droog je uit (water, thee, appelsap, bessensap).
Oud 16-09-2004, 15:57
Cootje
Cootje is offline
zeg gewoon dat je aan de schijt zit

nee maar veel graan en volkoren eten, veel vezels en veel water drinken
Oud 16-09-2004, 16:07
ikuh
ikuh is offline
Citaat:
CL schreef op 16-09-2004 @ 13:58 :
M'n vader heeft buikgriep

vanwaar die ... is volgens mij besmettelijk. Ik heb het dit jaar oook gehad...
Oud 16-09-2004, 16:08
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Cootje schreef op 16-09-2004 @ 16:57 :
zeg gewoon dat je aan de schijt zit

nee maar veel graan en volkoren eten, veel vezels en veel water drinken
Ehm veel vezels en zo is goed als je last heb van obstipatie, je kunt juist beter even overstappen op (geroosterd) wit brood.
Oud 16-09-2004, 16:21
MieX
MieX is offline
Het heerst, ik hoor van meer mensen dat ze er last van hebben. Wat je wel en niet kan eten is vaak een kwestie van proberen, lichtverteerbare dingen zoals witte rijst hou je vaak makkelijker binnen. Veel drinken is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet uitdroogt
Oud 16-09-2004, 16:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-09-2004 @ 17:08 :
Ehm veel vezels en zo is goed als je last heb van obstipatie, je kunt juist beter even overstappen op (geroosterd) wit brood.
Vezels zijn juist niet goed als je last hebt van obstipatie omdat ze je darmen harder laten werken waardoor ze nog meer water opnemen en het probleem dus verergert
Oud 16-09-2004, 16:36
Auntie M
Auntie M is offline
Bij obstipatie zijn je darmen dus lui oftewel je kan niet poepen, dus veel vezels gewenst.

ff wat van medische sites geplukt:

Wat is obstipatie?
De ontlasting wordt in de dikke darm ingedikt totdat uw kind aandrang voelt om te poepen. Bij obstipatie (verstopping) blijft de ontlasting te lang in de dikke darm. De poep hoopt zich op en wordt hard en droog.
Adviezen
Veel drinken en een vezelrijke voeding zijn erg belangrijk. Geef bruin brood, fruit en verse groenten.

Een virale gastro-enteritis (of diarree) is vaak spectaculair, maar geneest doorgaans na enkele dagen. U mag zonder te overdrijven antispasmodica of middelen tegen diarree gebruiken om de pijn te verlichten. Een vezelarm dieet wordt aanbevolen: geen rauwe groenten of fruit, geen zuivelproducten, geen zetmeelhoudende voedingsmiddelen behalve rijst. Veel drinken; het grootste gevaar van gastro-enteritis bij jonge kinderen en bejaarden is immers uitdroging (deshydratatie).
Oud 16-09-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
ikuh schreef op 16-09-2004 @ 17:07 :
vanwaar die ... is volgens mij besmettelijk. Ik heb het dit jaar oook gehad...
Weet ik niet. Op de een of andere manier vond ik het wel geestig dat ik op dit topic reageer omdat mijn vader buikgriep heeft.

Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 23:01
Verwijderd
Ik heb het afgelopen kerst ook gehad, ik hield echt niks binnen, geen thee geen geraspte appel helemaal niks.
kreeg Zetpillen ook geen pretje maar was er binne NO-TIME vanaf
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:08
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm ik heb het ook gehad, en ik hield ook echt niets binnen, bleef alleen maar "gal" spugen..

Ik heb toen ook zetpillen gekregen, die in eerst instantie niet leken te werken.. Maar na een paar uur was het wel gezakt en kon ik langzaam aan wel weer wat binnenhouden

Maar buikgriep is gewoon klote!

Maar volgens mij heerst het wel.. Heb er al heel veel mensen over gehoord..
Oud 23-09-2004, 12:51
madwoman
madwoman is offline
Denk ook dat het heerst. Heb het ook net gehad. Maar wat je het beste kunt eten? Niks. Zelfs een slokje water kotste ik binnen no time weer uit, dus gewoon wachten tot het iets beter gaat en dan beginnen met licht verteerbare dingen (thee en beschuit bijv). Beterschap
Oud 23-09-2004, 12:58
MieX
MieX is offline
Citaat:
lullow schreef op 23-09-2004 @ 00:01 :
Ik heb het afgelopen kerst ook gehad, ik hield echt niks binnen, geen thee geen geraspte appel helemaal niks.
kreeg Zetpillen ook geen pretje maar was er binne NO-TIME vanaf
Ik heb ook een keer buikgriep gehad dat ik alles uitkotste en vreselijke diarree had, kreeg ik zetpillen tegen het overgeven en capsules tegen de diarre, dat zit je toch met de vraag welke je eerst moet nemen
Oud 23-09-2004, 14:56
pollewop
pollewop is offline
ik heb ook buikgriep (oftwel ik kots + poep alles uit ) en ik word gék echt alles wat ik tot nu toe eet komt er gewoon weer uit, gister kon k écht alleen maar op bed liggen en kotsen, nu kan k alweer rondlopen enzo maar eten lukt nog steeds niet
moest ff mijn zielige verhaaltje kwijt
Oud 23-09-2004, 15:04
Verwijderd
Altijd als het weer wat kouder wordt, krijgen mensen dat. Mijn ouders hebben het nu allebei. (Ben ik blij dat ik niet meer bij hen woon ) Ik heb zelf nergens last van, alleen wat verkouden nu.

Maar goed, gewoon makkelijke dingen proberen te eten (beschuitjes, geroosterd wit brood en daar een klein beetje jam op) en véél drinken (water, slappe thee maar geen sinaasappelsap, dat is te zuur).
Verder... mja, veel rondhangen, rustig zitten, veel slapen, douchen wil ook wel eens goed helpen. En zetpillen/capsules kan je ook proberen. (Zelf pak ik die pas wanneer het langer dan 2 dagen duurt, maar meestal merk ik op de 3de dag al wel dat het beter gaat.)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:06
Lotte
Lotte is offline
Ik heb het ook... Ik kon de eerste nacht en dag niks verdragen, dus ook geen water. Na een halve dag proberen eindelijk een paar slokjes naar binnen gekregen en nu gaat het wel weer beter. Dit is trouwens de eerste keer dat ik om de vijf minuten heb zitten kotsen, is wel een boeiende ervaring.

Geen suiker, normaal eten en frisdrank. Wel (als je het binnen kan houden) geroosterd brood, water, crackers, thee zonder suiker, banaan.

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:07
Verwijderd
Oh ja, banaan, dat is goed
(En doe geen boter op je brood he, dat is toch te vettig.)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 22:01
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik ben er gelukkig nu wel weer vanaf. Ik hield ook helemaal niets binnen en ik heb ook 4 dagen lang bijna niets gegeten. Ik had ontzettend pijn in mijn buik en mijn zij. Ik dacht dat het eeuwig zou duren maar ben er vanaf en sinds eergisteren ben ik gewoon griep en heb een opgezwollen keel, veel pijn bij het slikken enz. Ik snap niet waarom ik zo snel ziek word de laatste tijd, ben ik net van mijn buikgriep af en nu dit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten