Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 11:42
Tofke_H
Tofke_H is offline
Olympisch kampioen tijdrijden Tyler Hamilton is bij twee bloedcontroles positief bevonden op dopinggebruik. De Amerikaan pleit onschuldig.

De Amerikaanse Tyler Hamilton (Phonak), olympisch kampioen tijdrijden, die tijdens de Ronde van Spanje bij een bloedcontrole positief reageerde, liep al op de Spelen in Athene een eerste maal tegen de lamp.

Zoals de ploegleiding dinsdag bevestigde, leverde Hamilton een eerste positieve test na zijn olympische zege op 19 augustus in Athene. "Bij die test werd een vermeerdering vastgesteld van de rode bloedlichaampjes als gevolg van een transfusie", verklaarde Phonak-woordvoerder Georges Luedinger. De uitslag van de tegenexpertise zou in de loop van dinsdag nog worden vrijgegeven.

De 33-jarige Hamilton vermoedt gesjoemel bij de positieve analyse. "Tyler heeft ons duidelijk gezegd dat hij geen transfusie heeft gekregen", beweert Luedinger.

Het gaat om de eerste positieve bloedcontrole in de geschiedenis van de strijd tegen het gebruik van doping. Eerder werden renners betrapt na urinecontroles.

De tweede positieve controle die wees op bloeddoping kwam na de zege van de Amerikaan op 11 september in de achtste rit van de Vuelta, een individuele tijdrit over 40,1 km rondom Almusafes. Zes dagen later staakte hij de strijd met maagklachten.

De 33-jarige renner, die vorig seizoen van CSC naar Phonak overstapte, kende deze zomer een seizoen met hoogtes en laagtes. In de Ronde van Frankrijk staakte hij de strijd in de Pyreneeën tijdens de 13de rit, op 18 augustus zegevierde hij in de olympische tijdrit in Athene. Voor het WK op de weg in Verona had Hamilton al gepast.

Bij een positieve tegenexpertise wacht Hamilton een maandenlange schorsing, de inlevering van zijn gouden medaille en mogelijk ontslag bij zijn werkgever Phonak die voor komend seizoen al de Colombiaan Santiago Botero (ex-T-Mobile) en Armstrong-helper Floyd Landis (VSt) heeft aangetrokken. Eerder dit jaar ontsloeg de Zwitserse ploeg Oscar Camenzind nadat de Zwitserse oud-wereldkampioen was betrapt op het gebruik van epo.

Hamilton werd eerder al eens gelinkt aan dopinggebruik. Een voormalige verzorger van US Postal, de ploeg waarvoor hij tot 2001 actief was, vertelde aan een journalist dat Hamilton in 1996 bij hem naar doping kwam vragen. De renner ontkende dat verhaal destijds met klem. Ook ditmaal pleit de Amerikaan onschuldig. Hij liet zijn ploegleider Alvaro Pino weten zich geen zorgen te maken.

Tyler Hamilton laat geen twijfel bestaan over zijn onschuld. 'Iedereen die mij kent, weet ik dat ik nooit bloeddoping zou overwegen.'

"Ik vind het verschrikkelijk dat ik hier moet zijn vanavond. Ook mijn familie, mijn ploeg en mijn vrienden zijn er ondersteboven van", verklaarde Hamilton op de persconferentie die zijn ploeg Phonak organiseerde. "Ik word ervan beschuldigd dat ik mezelf bloed van een andere persoon heb toegediend. Iedereen die mij kent, weet ik dat ik dat nooit zou overwegen."

"Ik garandeer dat mijn olympische gouden medaille bij mij in de woonkamer blijft hangen. Ik ben altijd een eerlijke en cleane renner geweest. Bovendien zou ik met bloeddoping en een eventuele infectie niet enkel mijn eigen leven maar ook dat van mijn vrouw riskeren. Ik ben niet gek."
Oud 22-09-2004, 14:52
Boogie
Boogie is offline
Ik heb hier niet veel meer over te zeggen dan dat ik het een eng verhaal vind.
Oud 22-09-2004, 17:43
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Zou leuk voor Jekimov zijn als ie op zo een leeftijd nog het goud wint.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:17
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 22-09-2004 @ 18:43 :
Zou leuk voor Jekimov zijn als ie op zo een leeftijd nog het goud wint.
Zou ook betekenen dat Michael Rogers wéér een prijs krijgt buiten de prijsuitreiking. Hij is ook al gekroond tot wereldkampioen tijdrijden in Hamilton, maar pas 10 maanden na dato. En nou krijgt hij misschien nog een brons voor zijn tijdrit in Athene.
Oud 22-09-2004, 19:47
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
wel interessant
maar bloedtransfusie klinkt inderdaad niet erg fijn...
Oud 23-09-2004, 19:10
Verwijderd
mjah tis bewezen.....we kenne beter onderhand een algemeen doping topic maken :/
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:42
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
**De contra-expertise van bloedmonsters
van de van bloeddoping verdachte Tyler
Hamilton heeft een verrassend resultaat
opgeleverd.De B-staal van het monster
dat voor de OS in Athene afgenomen was,
is negatief,zodat zijn olympisch goud
niet in gevaar komt.De contraexpertise
van zijn Vuelta-monster is positief.

Bij beide A-stalen waren verschillen in
de populaties van de rode bloedcellen
geconstateerd die zouden duiden op een
transfusie met bloed van een donor.

De Phonak-ploegleiding,die Hamilton op
non-actief heeft gesteld,gaat een groep
wetenschappers opdracht geven vast te
stellen hoe betrouwbaar de gehanteerde
Australische onderzoekstechniek is.

Tja, vreemd verhaal.
Oud 24-09-2004, 08:17
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 23-09-2004 @ 20:42 :

Tja, vreemd verhaal.
Dat zeker..
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met Hamilton
Oud 24-09-2004, 21:53
peaceflower
peaceflower is offline
Ik wil er maar 1 ding over zeggen en dat is dat ik geloof in zijn onschuld
Oud 24-09-2004, 23:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 24-09-2004 @ 22:53 :
Ik wil er maar 1 ding over zeggen en dat is dat ik geloof in zijn onschuld
En dat is neem ik aan ironisch bedoeld ?

Kom op zeg elke topsporter gebruikt.
Oud 24-09-2004, 23:13
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 00:12 :
Beetje kansloos om dit te zeggen.

Wat versta jij onder doping dan?
Oud 25-09-2004, 13:02
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 00:12 :
En dat is neem ik aan ironisch bedoeld ?

Komop zeg tegenwoordig is het niet meer zo makkelijk om zoiets te verbergen
Oud 25-09-2004, 13:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Als je de weg kent in dope literatuur weet je zo wel iets te vinden wat niet ontdekt word. Neem nou thg, gewoon afgeleid van trenbolone acetaat. Een beetje doping test vind tren terug.

De slimme chemicus leid tren terug tot zn oorsprong norbetholone maar oei das wel erg giftig, wijzig de chemische samenstelling, doe wat proeven op ratten, woeij nu valt het mee en het staat nog niet op de detectie lijst. THG. Is er een gek die het wil kopen ?

En ja die gekken zijn er genoeg, zo ging het met THG afgelopen zomer totdat balco laboratory werd opgerold en de documenten van STH en THG aan het licht kwamen bij top sprinters.

En zo gaat het ongetwijfeld nog steeds.

Neem nou 2 jaar geleden die zaak met davids en frank de boer, als je zo'n hoeveelheid nandrolone in je urine vind ben je gewoon dom. Nandrolone is gewoon rest product van nandrolone decaonate, als je dat vind heb je dus gewoon deca gehad. Dan kun je hoog en laag springen met "dat het komt van voedingssuplementen" de enige voedingssupplementen die nandrolone achterlaten zijn pro-hormonen, 19-nor-androstenione, 1-testosterone, dat soort prut en die zijn in Europa ook verboden door het IOC.

M.a.w. degene die tegen de lamp loopt neemt gewoon de verkeerde middelen of op het verkeerde moment of durft het risico niet te nemen om met onbekender spul te experimenteren.

Ben Johnson liep de 100 meter in 9. nog wat seconden en werd gepikt op Winstrol Depot. En Winstrol is niet eens zo'n extreem krachtige steroide... en dan moeten wij massaal geloven dat die gasten van nu dezelfde tijden clean lopen ?

Ik iig niet. ( net zoals de tour de france uitrijden op een boterham met pindakaas zeker )
Oud 25-09-2004, 15:11
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ja waarom niet?
Trainingsmethoden zijn verbeterd, voeding is verbeterd, alles is verbeterd dus ook de snelste tijden.
Reageren

Regels voor berichten