Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 18:26
Verwijderd
Ik heb net weer een hele gezellige, leuke theaterles achter de rug.
nu vroeg ik me af wat andere spelers leuke opdrachten vinden?

zelf vind ik (en waarschijnlijk een heleboel anderen) improvisatie het allerleukste om te doen. het liefst in duo's, maar solo kan ook heel mooi zijn (en bevredigend, als het goed gaat).
ook vind ik oefeningen met statussen en de elementen erg leuk..

Laatst gewijzigd op 10-05-2004 om 20:09.
Advertentie
Oud 10-05-2004, 20:09
Verwijderd
haha ik ga even mn roloogjes oefenen
Oud 10-05-2004, 20:09
Verwijderd
als toch niemand antwoord en hij doet het!!!!!!!! ...wat zijn ze mooi!
Oud 10-05-2004, 22:26
Balance
Balance is offline
Aub niet spammen in je eigen topic en daarmee ook onnodig uppen. Rolloogjes oefenen mag op Onzin

Ik vind het het leukst om met tekst te spelen.
Je kan een tekst op zó veel manieren uitwerken en het leukst is het natuurlijk als je het op een compleet verrassende manier laat zien.
Wij zijn daar veel mee bezig geweest in de lessen, waardoor we niet meer automatisch voor de makkelijkste manier kiezen. Het wordt daardoor heel afwisselend en heel leuk.
Oud 12-05-2004, 19:44
Uice
Uice is offline
Improvisatie met een gegeven uitgangspunt vind ik altijd het leukste om te doen, een zeer leuke oefening die ik een paar weken geleden op mijn theaterschool en gewone school deed bestond uit het spelen van iemands gedachten. Iemand zat met een ander te praten en je zei dan wat die persoon eigenlijk dacht tijdens het gesprek.

Concentratiespelletjes met een groep die er goed in is vind ik ook wel leuk.
Oud 12-05-2004, 20:00
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Heel simpel maar ook leuk vind ik de emotie ladder met de domste zinnetjes zo hoog mogelijk in de emotie zitten
Oud 14-05-2004, 07:45
Verwijderd
als warming up vind ik dat idd wel leuk, maar een moeilijkere opdracht vind ik toch leuker om te spelen. het is ook altijd een uitdaging om een rol te spelen die heel ver van je afligt..
Oud 14-05-2004, 13:09
Winner
Winner is offline
Leukste vond ik toch toen we allemaal onze kleren moesten uittrekken en toen...

Wacht eens even...
Oud 14-05-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Winner schreef op 14-05-2004 @ 14:09 :
Leukste vond ik toch toen we allemaal onze kleren moesten uittrekken en toen...

Wacht eens even...
nounounou en toen...?
Oud 16-05-2004, 14:46
Verwijderd
flauw hoor..
Oud 17-05-2004, 13:42
Lisannuh
Lisannuh is offline
Inspringspel rulez!!!!!

dat vind ik echt gewoon het leukste om te doen: 1 iemand begint een situatie neer te zetten, en iedereen die een idee heeft om in die situatie te brengen, of juist de situatie helemaal te veranderen, mag inspringen... dan krijg je echt de meest vreemde dingen
Oud 17-05-2004, 17:41
Tigerlily
Tigerlily is offline
Ik vind het altijd leuk om de emoti bus te spelen.
Je moet dan een paar stoelen achter elkaar zetten en dan moet er iemand de bus binne komen hij doet dan heel stoer dan moet iedreeen heel stoer doen.
Als er dan iemand anders in de bus komt en die is heel vrolijk moet iedreen vrolijk doen dat is wel eluk om te doen
Oud 20-05-2004, 18:05
Verwijderd
freeze zelfde als inspringspel, maar als je er in wil moet je freeze roepen en een houding overnemen van een speler. dan ga je verder in die houding, maar een heel ander stuk. heel erg leuk!
Oud 20-05-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Lisannuh schreef op 17-05-2004 @ 14:42 :
Inspringspel rulez!!!!!

ik heet ook lisanne
Oud 23-05-2004, 21:01
regardless
regardless is offline
Levend cluedo rules the world!!
Oud 24-05-2004, 19:54
Verwijderd
Oud 26-05-2004, 08:17
Verwijderd
Dat inspringspel komt mij wel heel erg bekend voor
Niet dat ik op Toneelles zit maar ik ben in groep 6 intensief met drama beziggeweest en toen moesten wij dat dus ook doen
Wij noemde het overigens bevries
Oud 27-05-2004, 12:44
spinnie
spinnie is offline
Yep, improvisatie (denk hetzelfde als dat inspringding)
Oud 27-05-2004, 16:34
Verwijderd
Dat is allemaal niks bij het 'Laten we doen dat we..'-spel!!
Dan loop je allemaal door de zaal totdat één iemand dolenthousiast roept: 'Jaaaa! Laten we doen dat..." Nou ja en dan roept hij of zij dus iets debiels.. En dan moet de hele groep dat net zo enthousiast herhalen, heel hard. En dan dus: Doen dat iemand een ijsje is, of dat we allemaal vissen zijn of op mars of dat soort dingen.. Echt hartstikke leuk en je wordt er heel energiek en vrolijk van.

Ook 'Stoelendans om leven en dood' is te gek! Dan zit iedereen op een stoel en is één iemand over, en als de docent 'ja' zegt, moet iedereen van plaats wisselen, waardoor iemand anders dus over blijft. Echt, als beesten gaat iedereen dan op die stoelen te keer! En er zijn ook lui met tactieken enzo, en om naar te kijken is het ook onwijs grappig. Je krijgt er alleen wel veel krabplekken en blauwe plekken van... En de stoelen in onze Jeugdtheaterschool zijn nogal gammel, nog een leuke factor in het spel.
Oud 29-05-2004, 15:20
Verwijderd
Het associatierondje!!!
bijv. sex - hoer- Rob Oudkerk
(pardon my french )

Nou, en verder...
speel ik het liefst met tekst.

Vorig jaar had ik een docent die zooooo energiek was dat je daar vanzelf helemaal in mee ging en 's avonds eigenlijk helemaal doodop maar ontzettend voldaan en vol blijdschap thuiskwam.
1 oefening die zij vaak deed was " Laten we..." waarbij zie riep wat we moesten gaan doen en daar gingen we dan natuurlijk allemaal heel fanatiek in mee.

Oh, en Annamaria Koekoek is een erg leuke warming-up
Oud 29-05-2004, 19:25
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-05-2004 @ 23:26 :
Ik vind het het leukst om met tekst te spelen.
Je kan een tekst op zó veel manieren uitwerken en het leukst is het natuurlijk als je het op een compleet verrassende manier laat zien.
Wij zijn daar veel mee bezig geweest in de lessen, waardoor we niet meer automatisch voor de makkelijkste manier kiezen. Het wordt daardoor heel afwisselend en heel leuk.
Ja, dat vond ik ook altijd het leukst (toen ik nog op toneelles zat).
Het is dan inderdaad erg leuk hoe veel verschillende interpretaties van de tekst en types je ziet. Wat ik er ook erg leuk aan vind is dat je dan niet meer na hoeft te denken over wát je zegt; waar ik over het algemeen niet zo goed in ben... Je kunt dus wel nagaan dat ik het minste hield van improvisatie.
Oud 30-05-2004, 21:00
Watisdit
Watisdit is offline
Improvisatie is erg leuk, maar met een dialoog vind ik beter omdat je dan meer kanten op kunt met beeld en tekst
alleen jammer dat ik maar 1 improvisatieles heb gehad na 3 jaar toneelles
Oud 02-06-2004, 15:40
alpha
alpha is offline
Ik heb afgelopen weekend op een camping gewerkt (en komende zomer weer 3 weken) en dan is een onderdeel op het dagprogramma meeleeftheater. Dat is echt helemaal te gek!
Je hebt een bestaand verhaal of een rode draad, of je verzint er zelf een, en speelt het uit met veel improviseren en niet voorbereiden, enkel de rollen verdelen en de draad doornemen. Omdat je met z'n tweeen al redelijk kan improviseren is het al leuk, maar met allemaal kinderen die superfanatiek meedoen is het nog veel leuker!
Zo schreeuwen ze keihard dat je tegenspeler stiekem toch kan praten en zoeken ze de hele speelvloer af naar een denkbeeldige vlo.

Dit was dan niet in een theaterles, maar tijdens mijn trainingsweekend moesten we dit ook oefenen en was het dus wel een les en het is echt zo leuk om te doen maar ook om mee te doen als publiek!! Zeker een aanrader voor een 'echte' toneelles!
Oud 07-07-2004, 22:12
artnael
artnael is offline
Heb een tijdje geleden voor het eerst 'de emotiebus' gedaan.. Zo simpel, maar zo grappig... En dan maar proberen je emotie vast te houden als de rest dubbel ligt....

Er is een buschauffeur.. Elke keer als er een persoon instapt, (dat een emotie met zich meedraagt), neemt de rest van de bus (passagiers + buschauffeur) het over.... GE-WEL-DIG.. Tis kinderwerk eigenlijk
Oud 07-07-2004, 22:14
artnael
artnael is offline
Maar zo krijgen we ook weleens een kleine dialoog, waarbij je zelf de situatie, plaats enz. moet opzoeken. Het dialoogje wat op je kaartje staat, slaat gewoon nergens op.. Daar moet je dus iets bij verzinnen.. Het hoe-wat-waar en waarom
Advertentie
Oud 07-08-2004, 22:14
de Koe!
de Koe! is offline
Wat ik altijd al de leukste improvisatieoefening heb gevonden, is de gedubde buitenlandse film.

Er zijn 4 spelers: 2 "acteurs", en elke acteur heeft 1 "dubber".

De 2 acteurs improviseren een filmscene. Als ze iets willen zeggen, moeten ze hun mond bewegen, maar ze mogen niets luidop zeggen. De dubbers moeten in de plaats van de acteurs spreken. Vaak zeggen die dan natuurlijk iets helemaal anders dan wat de acteurs bedoeld hadden, waardoor de acteurs telkens weer hun rol moeten aanpassen aan de woorden die hen in de mond gelegd worden. Dat kan soms echt heel komische situaties opleveren, bijvoorbeeld als de tekst totaal niet klopt met wat de acteurs doen
Oud 01-09-2004, 07:04
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Inspringspel rulez!!!!!

dat vind ik echt gewoon het leukste om te doen: 1 iemand begint een situatie neer te zetten, en iedereen die een idee heeft om in die situatie te brengen, of juist de situatie helemaal te veranderen, mag inspringen... dan krijg je echt de meest vreemde dingen
idd

zooo leuk
Oud 01-09-2004, 07:04
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
de Koe! schreef op 07-08-2004 @ 23:14 :
Wat ik altijd al de leukste improvisatieoefening heb gevonden, is de gedubde buitenlandse film.

Er zijn 4 spelers: 2 "acteurs", en elke acteur heeft 1 "dubber".

De 2 acteurs improviseren een filmscene. Als ze iets willen zeggen, moeten ze hun mond bewegen, maar ze mogen niets luidop zeggen. De dubbers moeten in de plaats van de acteurs spreken. Vaak zeggen die dan natuurlijk iets helemaal anders dan wat de acteurs bedoeld hadden, waardoor de acteurs telkens weer hun rol moeten aanpassen aan de woorden die hen in de mond gelegd worden. Dat kan soms echt heel komische situaties opleveren, bijvoorbeeld als de tekst totaal niet klopt met wat de acteurs doen
ojjaaaa dat was ook zoo leuk
Oud 14-10-2004, 16:02
waves
waves is offline
emotie bus is idd erg leuk

iemand vertelt een verhaal en de anderen moeten daar als foto bij poseren en binnen een paar seconden een houding verzinnen
Oud 14-10-2004, 16:08
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Citaat:
Inspringspel rulez!!!!!

WAH!
Dat is zo gaaahaaf
Oud 29-10-2004, 06:59
meisjuuuuh
meisjuuuuh is offline
Improvisatie vind ik ook het leukst
Oud 29-10-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Inspringspel rulez!!!!!

Dat is echt super! Wij hadden op een gegeven moment een ontvoerde poedel, die na 10 minuten en 3 mensen verder in de soep van oma terugkeerde. Ehe.
Advertentie

Regels voor berichten