Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 16:35
Verwijderd
Systeem:
P3 450 Mhz
192 MB RAM
GeForce 4 MX 4000 64MB DDR

Vandaag dus een GeForce 4 MX 4000 64MB DDR gekocht. Nieuwste drivers van nvidia.com gedownload en geinstalleerd. Quake 3 werkt perfect, alles op hoogste kwaliteit gaat soepeltjes, terwijl deze voorheen niet eens draaide.

Maar als ik dus UT opstart, waar ik de kaart dus onder andere voor gekocht heb, gaat hij eerst hardware detecteren, zodat je een display mode kan selecteren (software rendering of Direct 3d dacht ik).

Normaal komt er in dat venstertje dus een videokaart te staan waarmee je UT kunt aansturen, nu loopt hij tijdens het detecteren vast en er komt een blauw scherm. Resetten van de pc is de enige optie. Ook na een herinstall van UT met nieuwste patch blijft dit probleem.
Is hier iets aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 20:29
Mathel
Mathel is offline
Dit herken ik precies. Je hebt zeker ook windows 98? Dan heb je waarschijnlijk ook problemen met GTA2 en Locomotion
Ligt puur aan de nieuwste drivers van nVidia. Download eens een oudere versie (uit de 45.* serie bijvoorbeeld).
Oud 22-09-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Mathel schreef op 21-09-2004 @ 21:29 :
Dit herken ik precies. Je hebt zeker ook windows 98? Dan heb je waarschijnlijk ook problemen met GTA2 en Locomotion
Ligt puur aan de nieuwste drivers van nVidia. Download eens een oudere versie (uit de 45.* serie bijvoorbeeld).
Ja ik gebruik windows 98 SE. Maar als ik oudere drivers download, kan ik dan nog steeds de videokaart ten volle gebruiken? GTA2 en Locomotion speel ik trouwens niet
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 14:41
Verwijderd
Als NVidia nieuwe drivers uitbrengt, dan is dat alleen maar om de nieuwste videokaarten te ondersteunen. Als je een kaart uit de Geforce4 serie hebt, dus een 4MX of een 4Ti, dan heeft het geen zin voor om nieuwere drivers dan, pak 'm beet, ergens begin veertig te installeren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:24
Verwijderd
Ok bedankt voor de reply's! Detonator 45x pakte hij niet (No Nvidia chip detected), detonator 53 deed het wel. En UT werkt nu perfect. Bedankt!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten