Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 19:22
Upior
Upior is offline
Hallo,

ik mag voor een PO in plaats van een proef uitvoeren en daar een verslag van schrijven, me verdiepen in de theoretische kant en daar mijn klas wat over vertellen (om te laten zien dat ik iets geleerd heb). Dit lijkt me veel leuker, omdat ik meer van theorieën en abstracties hou dan van praktijkoefeningen (ik ben ook geboren met 2 linker handen ). Maar nou weet ik niet precies waar ik het over moet doen. Hebben jullie leuke/interessante ideëen? Laat ze horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 19:25
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Misschien is het eerst handig om te zeggen in welk jaar je zit van welk schoolniveau? Dan is het namelijk mogelijk om dingen uit te zoeken, die je ongeveer zou moeten weten/kunnen. Anders kun je misschien veel te moeilijke dan wel makkelijke dingen naar je hoofd gesmeten krijgen...
Oud 23-09-2004, 19:26
marrel
marrel is offline
miss iets over het ontstaan van het huidige periodiek systeem? Door de jaren heen zijn er veel theorieen over geweest.

Dat kan trouwens ook over atoombouw, de geschiedenis ervan dan he, vroeger dacht men bijv. dat atomen vaste deeltjes waren (zonder tussenruimte) maar toen bleek dat er ik geloof 80% lucht tussen zit enz.

zoiets misschien?
Oud 23-09-2004, 19:27
Upior
Upior is offline
Ja, heb je gelijk in... Ben er weer lekker bij. Ik zit in het 6e jaar van het VWO met het profiel N & G en keuzevakken filosofie en wiskunde B2.
Oud 23-09-2004, 19:27
Upior
Upior is offline
Citaat:
marrel schreef op 23-09-2004 @ 20:26 :
miss iets over het ontstaan van het huidige periodiek systeem? Door de jaren heen zijn er veel theorieen over geweest.

Dat kan trouwens ook over atoombouw, de geschiedenis ervan dan he, vroeger dacht men bijv. dat atomen vaste deeltjes waren (zonder tussenruimte) maar toen bleek dat er ik geloof 80% lucht tussen zit enz.

zoiets misschien?
Hmmm bedankt voor je suggestie maar het mag van mij wel iets dieper iets theoretischer..
Oud 23-09-2004, 20:18
sdekivit
sdekivit is offline
verdiep je eens in de biochemie --> aminozuren en eiwitten. mogelijke vrage die je kunt stellen:

in welke soorten structuren komen ze voor en hoe kunnen ze deze struturen vormen (let op: er zijn 2 soorten B-sheets!)

hoe komen ze in het menselijk lichaam voor

wat is het effect van de pH op de structuur en functie van eiwitten

wat is het effect van hoge temperaturen.

verklaar waarom bepaalde enzymen niet meer werken als de pH of temperatuur te hoog wordt

in welke ruimtelijke strucuur komen ze in het lichaam voor en leg aan de hand van deze vraag de werking van penicilline uit.

is biologie, maar hardstikke scheikunde --> biochemie dus.

Is maar een suggestie hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:33
Upior
Upior is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 23-09-2004 @ 21:18 :
verdiep je eens in de biochemie --> aminozuren en eiwitten. mogelijke vrage die je kunt stellen:

in welke soorten structuren komen ze voor en hoe kunnen ze deze struturen vormen (let op: er zijn 2 soorten B-sheets!)

hoe komen ze in het menselijk lichaam voor

wat is het effect van de pH op de structuur en functie van eiwitten

wat is het effect van hoge temperaturen.

verklaar waarom bepaalde enzymen niet meer werken als de pH of temperatuur te hoog wordt

in welke ruimtelijke strucuur komen ze in het lichaam voor en leg aan de hand van deze vraag de werking van penicilline uit.

is biologie, maar hardstikke scheikunde --> biochemie dus.

Is maar een suggestie hoor.
Hmm, de meeste vragen heb ik al beantwoord bij biologie. En aangezien ik biologie het minst interessante vak vind wat ik volg, lijkt me dat niet een geschikte keuze
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:01
sdekivit
sdekivit is offline
hoe komen ze dan voor in het menselijk lichaam dus bij pH = 7,0 ? gebruik de formule van Henderson-Hasselbalch.

bij een te hoge pH/T denatureren eiwitten, maar waarom denatureren ze ?

Aan de hand van de ruimtelijk structuur van aminozuren kun je verklaren waarom de mens geen last heeft van penicilline en bacterien wel (dit komt niet in de vwo stof voor)

laat het verschil zien tussen een parallele B-sheet en een antiparallele B-sheet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:47
blablalou
blablalou is offline
hallo u..r,

Je hebt twee linker handen?

wel houd een spreekbeurt over...
hoe van t hoff, tegen beter weten in, de stereoisomerie introduceerde. laat dit zien via CHIME

vertel iets over de formule waarmee het aantal structuur isomeren bij een alkaan voorspeld kan worden.
C5 heeft er 3, C10 75 en C15 maar liefts 4347...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten