Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 22:07
Susanne
Susanne is offline
erg leuk, lief en aardig, alleen het komt niet terug zoals jij gedacht had. Bijvoorbeeld niet uitgewassen of gestreken, vol zweetplekken, stinkend naar zijn/haar geurtje.. en jij wilde dat shirtje morgen aan doen

ga je vragen om vergoeding (bijv met een brandgat of een scheur in je broek) als het een duur shirtje/broek was?

ga je rellen of zeg je niets maar in je achterhoofd gaat het van ik leen haar noooooit meer iets uit

of maakt het je niets uit

wat zou jij doen??!
Oud 17-09-2004, 22:08
Hagel
Hagel is offline
zoiets doen mijn vriendinnen niet maar mocht het gebeuren dan miep ik het in de was, prima. Als je je daar al druk om moet maken
Oud 17-09-2004, 22:09
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-09-2004 @ 23:08 :
zoiets doen mijn vriendinnen niet maar mocht het gebeuren dan miep ik het in de was, prima. Als je je daar al druk om moet maken
Ja maar met een brandgat van een sigaret (die zien er echt lelijk uit) of een scheur in je broek van 200 euro??
Oud 17-09-2004, 22:10
Verwijderd
mijn kleren liggen verspreid over heel nederland en ik weet vaak niet meer wie wat heeft, en de helft van mijn garderobe bestaat ook uit spullen van vriendinnen dus nee doe ik niet moeilijk over
soms krijg ik iets niet terug, en soms zij niet

Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:11
]{ing
]{ing is offline
ik zou het haar/hem waarschijnlijk wel vergeven. maar ik zou bij diegene toch meer terughoudend zijn wat betreft uitlenen, vooral als het om voor mij waardevolle dingen gaat
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:14
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Susanne schreef op 17-09-2004 @ 23:09 :
Ja maar met een brandgat van een sigaret (die zien er echt lelijk uit) of een scheur in je broek van 200 euro??
gelukkig heb ik geen broek van 200 euro Maar ik zou het niet heel erg vinden nee, ben zelf nou ook niet echt netjes op mijn kleren ofzo. StelSTEL dat ik een broek van 200 euro had en ik was er heel voorzichtig mee en er zat een gat in zou ik vast wel pissig zijn ja maar dat is nou eenmaal niet zo.
Oud 17-09-2004, 22:16
Verwijderd
ik heb een broek van 200 euro en die mag NIEMAND lenen
mijn leren jasje mag alleen bij vriendinnen die zelf ook dure leren jasjes hebben
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 17-09-2004 @ 23:09 of een scheur in je broek van 200 euro?? [/B]
Ik heb geen belachelijk dure broeken. En als er iets mee gebeurd niet huilen, als je iets uitleent weet je dat er iets mee kan gebeuren. En ik leen geen dingen uit aan mensen die ik niet mag, dus als het al gebeurd dan maak ik er geen punt van.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:25
Verwijderd
Ik leen zelf nooit kleren maar ik krijg wel eens dingen niet terug... en het erge is dat ik dan niet meer weet wie het zou moeten hebben Het komt meestal wel netjes terug (gewassen, gestreken)

Nu ben ik kwijt:
2 polo's RL
1 korte broek Arrow
1 TH overhemd (nog niet zeker)

Dit is allemaal nog van de zomer... beetje erg jammer en ik moet nog maar eens aan iedereen vragen wie hem zou kunnen hebben. Verder boeit het me niet zo... maar sommige mensen leen ik geen dingen meer... gewoon omdat ze het dan weer verder uitlenen of omdat je het pas na 2 maanden terug krijgt... beetje irritant is dat
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:27
Verwijderd
mss vreemd, maar ik leen gewoon nooit kleding uit. dus gebeurt het ook niet dat ik iets kwijt ben.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
als het vies is, too bad, dan gooi ik het in de wasmachine.
als het echt kapot is word ik giftig, want mn kleding is vrij belangrijk voor me, dus ik eis een schade-vergoeding en krijg die meestal wel.
krijg ik die niet, vriendschap voorbij.
mijn vrienden moeten zich beseffen dat het mijn spullen zijn en dat als ze het slopen ze daar voor moeten betalen.
ik doe dat zelf ook als ik iets sloop.
meestal gebeurd dat trouwens niet eens, want ik ben over het algemeen voorzichtig met spullen van anderen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:55
guess what
guess what is offline
Ik leen veel van mijn vriendinnen en zij lenen veel van mij. Meestal gaat dat goed, krijg alles netjes terug. Laatst zat er rode wijn in mijn nieuwste witte shirtje en t ging er niet meer uit en toen heb ik een nieuwe gekregen van mijn vriendinnetje, dus komt altijd goed.
Oud 18-09-2004, 13:03
thecatempire
thecatempire is offline
mijn vriendinnetje had een keer een haarband geleend en toen had ze m niet gewassen en nu stinkt ie naar haar, niet dat dat zo erg is
Oud 18-09-2004, 13:09
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik leen eigenlijk maar dingen uit aan 1 vriendin en dan komt het altijd netjes terug. als het vies zou zijn, nouja we hebben een wasmachine dus geen probleem. als het stuk is wil ik wel een vergoeding oid. want je moet gewoon zuinig zijn met andermans spullenn
Oud 18-09-2004, 13:10
Gadje
Gadje is offline
ik wil t heel terug, ze vergoed t maar en ik leen dr iig nooit meer iets uit
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:13
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 18-09-2004 @ 14:09 :
ik leen eigenlijk maar dingen uit aan 1 vriendin en dan komt het altijd netjes terug. als het vies zou zijn, nouja we hebben een wasmachine dus geen probleem. als het stuk is wil ik wel een vergoeding oid. want je moet gewoon zuinig zijn met andermans spullenn

same. al duurt het soms 21487jaar. (van mijn kant dan, met teruggeven, maar ik vergeet het niet) maar ik leen ook wel makkelijk uit. alleen voor het lenen van mn neppe uggies van een week of 2 oud, moest eerst even gepraat worden. want het was mn trots
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:17
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik zou het jammer vinden, maar er niet over gaan zeiken. Meestal vorder ik wel iets anders van de betreffende persoon terug, als schade vergoeding.
Oud 18-09-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 17-09-2004 @ 23:09 :
dan is het je eigen domme schuld. moet je ook maar niet zo'n idioot dure broek kopen hoor

ik doe totaal niet moeilijk over uitlenen. alleen cds zijn echt fragiel dus die leen ik niet meer snel uit omdat dat te vaak fout gegaan is. maar kleding stkken lenen mensen toch niet van me omdat ze of een andere smaak hebben of een andere maat. geld lenen doe ik niet moeilijk over, je ziet t toch terug en ik vind t ook fijn als ik eens krap zit en ik van een ander kan lenen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:44
rodina
rodina is offline
Spullen waar ik echt heel zuinig op ben, die ik net nieuw heb, of heel erg mooi leen ik niet uit. Kan er ook niets mee gebeuren. De rest boeit me niet zo. Kledingstukken zijn gebruiksvoorwerpen, geen museumstukken.
Oud 18-09-2004, 13:47
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
rodina schreef op 18-09-2004 @ 14:44 :
Spullen waar ik echt heel zuinig op ben, die ik net nieuw heb, of heel erg mooi leen ik niet uit. Kan er ook niets mee gebeuren. De rest boeit me niet zo. Kledingstukken zijn gebruiksvoorwerpen, geen museumstukken.
Oud 18-09-2004, 14:15
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Mijn vriendinnen lenen nooit kleding van mij.
Als ze dat wel zouden doen zou ik wel weten dat in het prima in orde terug zou krijgen. Stel: er zit een vlek in: boeiend, die was ik er wel uit. Maar iets onuitwasbaars of een gat in een kledingstuk waar ik wel gek op ben: ik zou ws. wel on een vergoeding vragen.
Oud 18-09-2004, 14:23
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
kom je iets tekort ofzo????
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:25
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Mijn vriendin leent alles en andersom. Als er een broek kapot zou gaan is dat ONS probleem en niet alleen dat van mij. Waarschijnlijk zouden we samen gaan sparen voor een nieuwe als dat nodig zou zijn... en anders: we hebben zat broeken samen... en ik draag toch iedere dag dezelfde..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:00
Roos
Roos is offline
Ik pik altijd de truien van m'n vriendjes/scharrels in Ik ben nu op jacht naar een RSC-vestje van een jongen maar dat wordt moeilijk vrees ik

Ik leen heel veel uit aan m'n zusje: mijn garderobe is haar garderobe Verder mogen beste vriendinnen bijna alles lenen maar dat doenze haast nooit. Ik ook niet van hun
Oud 18-09-2004, 15:08
AngelLena
AngelLena is offline
Een wasmachine heb ik zelf ook wel, zal er wel even wat van zeggen, maar oke, doe ik niet al te moeilijk over. Scheuren/gaten whatever, dat betekent dat ik verwacht dat ze zelf aanbieden de schade te vergoeden, dat zou ik wel doen, ik schaam me dood als ik iemand anders zijn goed aan barrels help. Doen ze dat niet?

Hartelijk bedankt voor je bijdrage in mijn leven, ik hou nu mijn hand op waarin ik binnen nu en een uur het geld wens te ontvangen en veel plezier in je verdere leven, tot ziens.
Oud 18-09-2004, 15:18
morango
morango is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-09-2004 @ 16:08 :
Een wasmachine heb ik zelf ook wel, zal er wel even wat van zeggen, maar oke, doe ik niet al te moeilijk over. Scheuren/gaten whatever, dat betekent dat ik verwacht dat ze zelf aanbieden de schade te vergoeden, dat zou ik wel doen, ik schaam me dood als ik iemand anders zijn goed aan barrels help. Doen ze dat niet?

Hartelijk bedankt voor je bijdrage in mijn leven, ik hou nu mijn hand op waarin ik binnen nu en een uur het geld wens te ontvangen en veel plezier in je verdere leven, tot ziens.
dus jij hebt het ervoor over om een hele vriendschap op te geven voor een scheur in bijvoorbeeld een truitje wat een vriendin van je geleent heeft?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:21
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Apezzz schreef op 18-09-2004 @ 16:18 :
dus jij hebt het ervoor over om een hele vriendschap op te geven voor een scheur in bijvoorbeeld een truitje wat een vriendin van je geleent heeft?
Als dat netjes gemeld wordt en aangeboden wordt de schade te vergoeden niet nee (tenzij het niet gezien is oid). Als die persoon met een lach de boel terug komt brengen, erg schijnheilig doet en vertrekt, dan denk ik: leuke vriendin ben jij, lama hangen.
Oud 18-09-2004, 19:09
abandon17
abandon17 is offline
Hangt ervan af wát ze wil lenen, meestal is het trouwens een ander shirtje even of een trui en dat vind ik prima, en als het stuk zou gaan zou ik kijken hoe erg het was en als het té erg stuk zou zijn wel flippen ja Anders, boeiend.
Oud 18-09-2004, 19:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik neem aan dat die persoon dat niet express doet. Als er iets kapot is komt diegene wel met een gepaste vergoeding.
Oud 18-09-2004, 20:15
Verwijderd
Mijn kleren zijn te metal voor mijn vriendinnetjes.

Daarbij ben ik 1,65 en de meeste van mijn 'dinnies over de 1,80.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:18
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik leen sowieso niets uit.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:51
Al Murphy
Al Murphy is offline
Och, zeker kleren zijn niet voor de eeuwigheid gemaakt. Stuk is stuk, dan zal ik me wel iets anders aandoen.
Met cd's en lp's vind ik het vaak iets erger, maar als die muziek me echt na aan het hart ligt, dan haal ik hem wel opnieuw.

Ik verwacht geen schadevergoedingen of zo. Ik zou ze ook nooit accepteren. Maar ik verwacht wel een sorry.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:53
Al Murphy
Al Murphy is offline
In sommige gevallen ben ik eigenlijk al blij dat ik het terugkrijg, of dat ik er aan denk dat ik het heb, maar uitgeleend heb.
Maar ik denk dat ik niet erg materialistisch ingesteld ben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:54
Apomes
Apomes is offline
Ik leen niets uit en ik leen niets, erg handig toch ?
Oud 19-09-2004, 00:34
probeer
probeer is offline
ik draag nu een broek van de vriend van mn zus, het jasje van mn broer, de schoenen van n klasgenoot, de boxer van mn broertje. alleen het shirt is van mij. maargoed, uhm, tsja, ik doe dr niet moeilijk over als iets kapot gaat.

zegmaar mijn klerenkast is die van 20 anderen. verschrikkelijk handig. als iemand iets wil lenen binnen die mensen is t prima, soms leen ik iets wat ik helemaal niet ken van iemand, en wat dus echt vele via-via's meemaakt.
Oud 19-09-2004, 16:22
Verwijderd
ik leen eigenlijk nooit kleren uit. maar als iemand iets van mij kapot zou maken zou ik wel pissed worden omdat het mijn spullen zijn en je voorzichtig moet zijn met andermans spullen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:28
Roxjuh
Roxjuh is offline
leen wel es wat uit, maar vaak is andus..

krijg het altijd netjes terug, is het duurden dan 100 euro, dan leen ik het aan niemand uit..
Oud 19-09-2004, 16:29
Mindfields
Mindfields is offline
Als ik het niet gewassen terug krijg, verbaasd me dat wel een beetje, maar ik ga er geen probleem van maken. Als het gewoon kapot is is het een ander verhaal..
Oud 19-09-2004, 16:40
DvoorA
DvoorA is offline
een vriend van mij leende een keer een t-shirt van mij als pyjama..en daar kreeg hij spontaan goede reacties op van zn vriendin dus ik heb hem dat t-shirt toen maar kado gedaan. Ik ben niet heel erg gehecht aan mn kleren, dus mensen mogen best wat lenen, maar dan moeten ze er wel normaal mee omgaan. Zelf hou ik ervan mannenkleren te gappen om in te slapen. Toen mn vorige relatie overging moest ik al die kleren weer terugdoen en was meteen mn klerenkast leeg
Oud 19-09-2004, 16:50
snoopy
snoopy is offline
er is één vriendin die kleren van me mag lenen, en die is heel erg zuinig op kleren. En zij is ook m'n beste vriendin, dus als ze iets zou stukmaken zou ik niet boos zijn.
Oud 19-09-2004, 21:01
Bo
Bo is offline
Ik leen bijna nooit kleren en ik leen ook zelden uit. Er is één vriendin met wie ik wel eens wat uitwissel. Als ze geen tijd heeft gehad om het te wassen zegt ze dat gewoon, geen probleem hoor. Ik heb genoeg andere kleren om aan te trekken.

Het is me nog nooit overkomen dat iets kapot terug kwam. Als dat zo zou zijn, zou die vriendin het wel vergoeden denk ik. Zo hoort dat toch als je iets van een ander sloopt?

Anderzijds is dat het risico van lenen. Bepaalde kleding stukken leen ik dus niet uit, bijvoorbeeld als het echt heel duur was of ik er op een andere manier veel waarde aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:05
Avelon
Avelon is offline
we lenen allemaal van elkaar.
en dan maakt het niet zoveel uit. allemaal
Oud 23-09-2004, 18:02
Verwijderd
Mijn vriendinnen mogen best kleding van mij lenen, en ik ook van hen, maar om de één of andere reden doen we dat nooit.
Mocht iets echt helemaal verragd terugkomen zou ik wel een schadevergoeding willen. Maar mijn vriendinnen zijn volgens mij wel zo fatsoenlijk dat ze dat dan ook wel vanuit zichzelf zouden aandieden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:05
Elmoo
Elmoo is offline
Ik zou er toch wel wat van zeggen. En als het echt ernstig beschadigd was zou ik een nieuw shirtje (of wat dan ook) willen of geld daarvoor. En ik zou natuurlijk nooit meer iets aan hem/haar uitlenen.
Oud 23-09-2004, 22:18
Roxy
Roxy is offline
Ik leen opzich maar aan een iemand spulletjes uit omdat dat de enige is die dezelfde maat heeft, en dat komt altijd netjes terug. Ookal duurt het soms een half jaar of wat dan ook, maar datzeflde geld andersom. We doen daar niet zo moeilijk over, als er iets kapot zou gaan dan ga ik er van uit dat ze zelf aanbied iets te vergoeden in welke vorm dan ook. Als ze dat niet zou doen zou ik wel een keer laten vallen dat ik niet erg blij was over de staat waarin het terugkwam, als ze daar onverschillig over zou doen dan zou ik wat voorzichtiger worden met uitlenen.
Oud 23-09-2004, 22:26
jooran
jooran is offline
hmm ik zie mezelf al lopen in een vrouwen shirt..
Oud 24-09-2004, 09:51
Verwijderd
Op internaat was het een vrij normaal iets dat we onderling alles ruilden. Er ging wel eens iets mis, maar uiteindelijk werd dat ook wel weer vergoed, was het niet met geld, dan kreeg de ander wel een kledingstuk dat ze leuk vond ^^. Of er werd een cadeau gekocht om het goed te maken. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Maar mocht het toch op zo'n manier gebeuren, zou ik er toch wel eens op wijzen dat ik er niet echt om kan lachen en of ze er iets aan wil doen. Zoniet, tja dan vrees ik dat t sowieso al niet zo'n beste vriendschap was .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 11:02
Verwijderd
Ik ben daar ongelofelijk makkelijk in, al is het alleen maar dat ik altijd vergeet aan wie ik wat uitleen. Ik ben al zoveel dingen kwijtgeraakt doordat ik het aan iemand heb meegegeven en me na een paar maanden opeens afvroeg waar het was. Dingen die ik even wat minder draag & een vriendinnetje heel leuk vindt, mag ze gewoon meenemen en ik zie het wel weer een keer terug. Of niet.
Ik ben dingen gewoon snel zat dus het maakt me ook nooit zoveel uit. Er zijn een paar dingen die ik nooit uit zou lenen, maar dat zijn er echt maar een paar. En één van die dingen heb ik trouwens pas nog wel aan een vriendinnetje meegegeven, maar dat had ik dan ook de volgende dag weer terug.
Zelf leen ik ook veel; ik duik regelmatig bij mijn zus of een vriendin de kast in en vraag of ik dit of dat mee mag nemen. Mag haast altijd.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:34
bellleblaas
bellleblaas is offline
ik deel al mijn kleren met al mijn vriendinnen en zij met mij !
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 15:05
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
bellleblaas schreef op 24-09-2004 @ 14:34 :
ik deel al mijn kleren met al mijn vriendinnen en zij met mij !

nou en.

ik deel nooit iets want ik wil op elk moment over mijn kleding kunnen beschikken en bovendien is mijn kleding toch te klein voor mijn dinnies
Reageren

Regels voor berichten