Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 20:59
Verwijderd
hallo allemaal.

ik wil graag een soa test laten doen omdat mijn vriend voor hij mij kendeonbeschermde sex heeft gehad (one night stand) en ik nu ook onbeschermde sex met he heb gehad (k zal de discussie besparen, ja tis dom). Maar omdat een vreindin van me pas een soa opgelopen heeft begin ik em best wel te knijpen hier..
Mijn vragen aan jullie zijn:
Hoe gaat een soa test?
Kun je dat gewoon bij de dok laten doen zonder dat je ouders er vanaf weten? (ben particulier verzekerd)
en hoe zit het met een aids test, hoe gaat dat en hoelang duurt het eer je de uitslag krijgt..

Nog wat achtergrond info.. k heb geen rare afscheiding owso dus een soa die uitwendig ook verschijnselen toont zal het niet zijn..

igg bedankt voor het antwoorden alvast!

xx psycho
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:02
Verwijderd
gewoon naar de dokter gaan en t uitleggen, die stuurt je door naar de gynaecoloog voor een uitstrijkje en geeft een formulier mee voor een bloedtest,en evnetueel krijg je nog een echo denk ik met een aids test duurt t 2 weken,je moet dan gewoon bloed prikken, stelt niks voor, en hoe t met particulier zit weet ik niet.

maar je kan altijd tegen de arts zeggen van dat je t geheim wil houden en wat ie daaraan kan doen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:10
Cootje
Cootje is offline
kan je niet bij de drogist een soa-test kopen?
Oud 10-10-2004, 21:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 10-10-2004 @ 21:59 :
hallo allemaal.

ik wil graag een soa test laten doen omdat mijn vriend voor hij mij kendeonbeschermde sex heeft gehad (one night stand) en ik nu ook onbeschermde sex met he heb gehad (k zal de discussie besparen, ja tis dom). Maar omdat een vreindin van me pas een soa opgelopen heeft begin ik em best wel te knijpen hier..
Mijn vragen aan jullie zijn:
Hoe gaat een soa test?
Kun je dat gewoon bij de dok laten doen zonder dat je ouders er vanaf weten? (ben particulier verzekerd)
en hoe zit het met een aids test, hoe gaat dat en hoelang duurt het eer je de uitslag krijgt..

Nog wat achtergrond info.. k heb geen rare afscheiding owso dus een soa die uitwendig ook verschijnselen toont zal het niet zijn..

igg bedankt voor het antwoorden alvast!

xx psycho
Hm, nou.. je gaat naar de dokter. Die stelt je wat vragen, o.a. dus inderdaad of je ergens last van hebt. Waarschijnlijk maakt-ie een uitstrijkje en geeft-ie je een bloedprikformulier mee. (dat laat je dat prikken in een ziekenhuis of gezondheidscentrum in de buurt.. als je zelf niet weet waar, weet de huisarts dat wel) Bij het bloedprikken testen ze meestal op hiv, hep. B en syphillis (spelling?) en bij een uitstrijkje op chlamidia. Als ik me niet vergis.
De uitslag duurt ongeveer 2 weken meestal. Bij de hiv/aidstest moet je wel even opletten. Je kan dat namelijk pas 6 maanden na de onbeschermde seks aantonen. Je moet even aan je huisarts vragen hoe dat precies zit en of het al zin heeft om daarop te testen.
Ze kunnen het redelijk discreet doen maar je krijgt wel een rekening van het lab. thuis gestuurd (van de bloedtest iig, van het uitstrijkje weet ik niet). Ik weet niet zeker of je daar iets aan kan laten doen. Gewoon eerlijk tegen je ouders zeggen is beter. Al zeg je maar dat jullie het allebei voor de zekerheid doen of zo. Het is namelijk best duur.

Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Cootje schreef op 10-10-2004 @ 22:10 :
kan je niet bij de drogist een soa-test kopen?
Bij de drogist kan je niet je bloed laten onderzoeken, nee
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 12:49
devilcat
devilcat is offline
- je gaat naar de dokter, daar moet je op een bank liggen

- onderkant bloot zodat de dokter met een eendenbek in je ...... kan kijken, wel even een rotgevoel voor 2 sec maar doet geen pijn.

- duurt bij elkaar misschien 2 min.

KLAAR>

hiv -----------> 6 maanden na de seks [ onbeschermd ] en dan prikken in het ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:37
Verwijderd
k thnx mensen k heb het iig al wel aan mn ma verteld, dus dat geheim houden is niet zoon probleem meer!

weet iemand ook hoe duur het allemaal is? Zoals ik al zei ben ik particulier verzekerd (mss maakt het verschil)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
devilcat schreef op 11-10-2004 @ 13:49 :

- onderkant bloot zodat de dokter met een eendenbek in je ...... kan kijken, wel even een rotgevoel voor 2 sec maar doet geen pijn.
In je wat? Je oor? O, je vagina. Zeg dat dan......
Oud 11-10-2004, 23:09
Sprinkle
Sprinkle is offline
Het valt niet onder eigen risico als je particulier verzekerd bent. Het zijn ± 6 buisjes bloed(de hele mikak) uitstrijkje kan je tegenwoordig zelf doen met een lange wattenstaaf die je voor je ochtendurine even 1 rond moet laten gaan van binnen om het maar even zo te formuleren. Daarna kan je het in een plastic buisje doen en inleveren. Is wel prettiger dan dat iemand anders er even rond gaat kijken zeg maar

Edit: Uitstrijkje van ge gyneacoloog is de rekening van het uitstrijkje apart. Bij de dokter weet ik niet

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 23:11.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten