Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 20:09
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Er zijn werelden in werelden die maar om elkaar blijven draaien. Maar jij draaide niet om mij heen. Je vertelde me altijd waarop het stond. Je vertelde me altijd wat ik moest. Maar toen moest je ineens weg. Weg in de zin van weggaan en nooit meer terug komen, en je liet mij achter. Mij en de rest van de wereld.
Dat het vanaf toen fout zou gaan was te voorspellen. Ik had niemand meer om op terug te vallen als ik het niet meer wist. Je vertelde me ooit dat de toekomst voor het oprapen was, als ik maar mijn ogen openhield. Maar ik heb mijn toekomst niet opgeraapt. Ik heb mezelf in de goot gegooid. Je moest eens weten hoe lang ik heb rond gezwerfd. Misschien wel in de hoop je terug te vinden. Hoe naïef moest ik geweest zijn dat te denken? En nu kom ik er niet meer uit. Niet meer uit deze wereld. Dit wereldje waar begeerte en hitsige verlangens heersen. Waar je behandeld word als handelswaar. Maar heb ik er niet zelf voor gekozen? Is het niet mijn eigen schuld? Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik een stuk sterker ben geworden. Sterker in mezelf voor anderen verbergen, Sterker in de tranen in houden die dag in dag uit achter mijn ogen branden, sterker in mijn zwaktes verbergen. Vertel me, ben ik echt zo sterk nu? Of ben je pas sterk als je de kracht kan vinden om je zwaktes te uiten en je over te geven aan wat je niet wilt zien? Om je bij me te houden heb ik je naam laten tatoeëren aan de binnenkant van mijn pols. Zinloos. Net zo zinloos als het leven is.
Omdat je toch nooit terug komt.

Het is niet fantastisch. Maar wel een stukje van mijn gedachten die uitgewerkt moesten worden. Op een niet zo fantastische manier.
Oud 01-10-2004, 20:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind het eigenlijk niet zo. Werelden in werelden die om elkaar draaien? Nja.. zal wel... Je geeft een hele opsommingen van allemaal dingen. Daar ben ik niet zo'n fan van. Er zitten wel gevoelens in je verhaaltje die je redelijk goed laat zien. Maar het spreekt me niet zo aan. Volgens mij zijn al jouw verhalen een beetje in deze stijl, een paar verhalen van deze stijl is leuk, maar bij teveel vind ik het niet zo leuk meer... (Standaard..)

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:57
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Ik vond het op zich wel aardig om te lezen, maar binnen een uur zal ik het weer vergeten zijn. Het laat niet echt een indruk achter, zoals sommige verhalen wel doen.
Oud 02-10-2004, 12:27
Verwijderd
Mooi stukje, met af en toe vage zinnen -zoals je openingszin-. Fijn, mag ik meer dan één keer nadenken . Wat mij betreft werkt dat in je voordeel, al kan ik ook begrijpen dat andere mensen het niet zo fantastisch vinden.

Overigens doet je openingszin me denken aan Torens uit (in?) Februari, geschreven door Tonke Dragt. Heel mooi boek is dat.

Grim
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 21:39
Astuanax
Astuanax is offline
mooi
vooral de eerste en laatste zinnen!

foutje: behandeld word moet wordT zijn
Reageren

Regels voor berichten