Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 18:11
jojobro
jojobro is offline
Hallo,

Is er een misschien ook een vervangend middel dat net zo goed werkt als efedra? Kan je efedra los kopen(als kruiden)?

Groeten Theo
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 18:23
Mara
Mara is offline
Ephedra is gevaarlijk dacht ik. Ik geloof dat je er problemen van aan je hart kan krijgen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 19:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
jojobro schreef op 05-10-2004 @ 19:11 :
Hallo,

Is er een misschien ook een vervangend middel dat net zo goed werkt als efedra? Kan je efedra los kopen(als kruiden)?

Groeten Theo
Officieel is ephedra inderdaad verboden sinds dit jaar. Dessalniettemin kun je altijd even kijken bij de dichtstbij zijnde smartshop, satisfactory in Zwolle verkoopt het gewoon nog. Tevens bestaan er ook alternatieve afslankmiddelen (ten minste, er van uitgaande dat je het voor afslanken wilt gebruiken en niet voor extra energie).

Anyhow, goodluck (f)

PS. ephedra wordt in de regel verkocht in capsules, per 5, 20, 40 of 100 stuks.

"officiele" gezondheidsrisico's van ephedra (bij rijkelijk gebruik).
Oud 05-10-2004, 20:26
jojobro
jojobro is offline
gezondheidsrisico's weet ik en ik weet dat je het in het buitenland nog kan bestellen, maar bij een vervanger kun je ook denken aan andere kruiden, die ook echt werken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:40
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ephedra kun je nog steeds bestellen via azarius.net
ook al is er toen een nieuwsbrief rondgegaan met dat t binnen 7 dagen ofzo niet meer verkocht zou worden het kan dus nog steeds

tis wel rotzooi ik neem t echt amper meer ik voel me dr ook niet lekker bij word vaak sjagerijnig ervan en krijg er hartkloppingen bij pas er dus mee op!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ach ephedra, waarom zou je dat gebruiken. Dat is iets voor mensen die superdroog willen worden, als je 20% vet op je pens hebt moet je er niet eens aan denken. Dat is iets om van 8% naar 5% te gaan, neem het dan in pure vorm, synthetische ephedrine. Of een CEA stack.

Al die commotie om een dom afslank middel dat niet eens zo heftig werkt. Natuurlijk krijg je er hartklachten van ja, je moet alleen een pot per dag slikken en verder een dieet hebben als sugar lee hooper op de verjaardag van haar moeder.
Oud 05-10-2004, 23:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 05-10-2004 @ 21:59 :
Ach ephedra, waarom zou je dat gebruiken. Dat is iets voor mensen die superdroog willen worden, als je 20% vet op je pens hebt moet je er niet eens aan denken. Dat is iets om van 8% naar 5% te gaan, neem het dan in pure vorm, synthetische ephedrine. Of een CEA stack.

Al die commotie om een dom afslank middel dat niet eens zo heftig werkt. Natuurlijk krijg je er hartklachten van ja, je moet alleen een pot per dag slikken en verder een dieet hebben als sugar lee hooper op de verjaardag van haar moeder.
Ephedra onderdrukt hongergevoel wèl, dus in die zin zou het een bijdrage kunnen hebben bij een dieet. Tevens versnelt het op één of andere manier je spijsverterings gestel..

Je hebt het over hartklachten bij ephedra, maar de synthetische variant is zoveel slechter én verneem je minder snel hoe belastend het voor je hart is... Anyhow, ik ben te offworld om een serieuze, goed beargumenteerde reply te plaatsen (a)
Oud 06-10-2004, 11:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 06-10-2004 @ 00:22 :
Ephedra onderdrukt hongergevoel wèl, dus in die zin zou het een bijdrage kunnen hebben bij een dieet. Tevens versnelt het op één of andere manier je spijsverterings gestel..

Je hebt het over hartklachten bij ephedra, maar de synthetische variant is zoveel slechter én verneem je minder snel hoe belastend het voor je hart is... Anyhow, ik ben te offworld om een serieuze, goed beargumenteerde reply te plaatsen (a)
Tuurlijk werkt het, pure ephedrine is alleen een stuk goedkoper en hoger gedoseerd dan doe gare commercieele supplementen, meer effect voor een mindere prijs dus

Hoewel het waanzin is van die gezondheids advies organisaties om hier zo fel tegen te doen. Op steeds meer sportscholen zie je mensen die voorheen stackers gebruikten nu van ellende overstappen op clenbuterol of T3, dat heet van de regen in de drup qua gezondheid.
Oud 06-10-2004, 12:55
Verwijderd
ephedra kan je ook op internet vast nog wel kopen of illigaal in het handje kan altijd,

de eerste keer dat ik ephdra had, heb ik de hele nacht niet geslapen en allemaal maagzuur enzo dat was echt kut

de keren daarna kwam ik tot de ontdekking dat als je een ephedra slikt en je na een uur ofzo gaat zuipen en blowen tegelijk je niet 'out' gaat (bij mij dan) en dat je alle energie er lekker moet uitswingen

dan heb je nergens last van

ow ja trillingen heb je nog wel en kriebel eens door je haar heen dan hahaha raar gevoel is dat!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:09
jojobro
jojobro is offline
Het is dus om vet weg te werken ja, ik heb al soja eiwitten in huis, ga minder koolhydraten eten, ga elke ochtend gelijk als ik wakker ben een kwartier hardlopen op zeer laag tempo.
Het is dus meer als aanvulling bedoelt op het droger worden.
Maar ik zal's op azarius.net kijken.

Bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:55
Verwijderd
perfectbody.nl beweert een nieuwe lipotrex extreme te hebben die eindelijk net zo goed werkt als de oude met ephedra.
Moment. Ik kijk of ik de mail nog heb.

Lipotrex Xtreme 2. Er staat niet bij welke combinatie ze nu gebruiken, maar anders moet je maar eens op de site gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hehe natuurlijk is het als aanvulling, ik postte al dat ik het bullshit vind voor mensen met een vetpercentage hoger dan 10% om dit soort producten te gebruiken. Maargoed, ieder zn meug.

Je kunt ook nog yohimbe nemen, werkt ook goed, wel nog vrij verkrijgbaar. Het enige probleem met dit soort sterk termogene supps is dat je niet weet hoeveel kcal je extra verbrand, en dat je zó laag in kcal komt dat je bijna zeker ( veel ) massa inlevert.

Niet dat ik je iets aan wil praten, maar als je het toch doet en een mooie fysiek wil bereiken doe het dan goed en stack het met een roid.

En daar ben je imo toch net wat te jong voor

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:00
Verwijderd
Ik gebruik het ook wel eens, met uitgaan vooral en dan heb ik er niet zoveel last van omdat je dan gewoon lekker actief kan doen en dan neem ik er ook wel twee of drie. Maar als ik op school zit krijg ik een trillipje en kan ik me niet meer concentreren.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:43
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-10-2004 @ 18:12 :
Hehe natuurlijk is het als aanvulling, ik postte al dat ik het bullshit vind voor mensen met een vetpercentage hoger dan 10% om dit soort producten te gebruiken. Maargoed, ieder zn meug.

Je kunt ook nog yohimbe nemen, werkt ook goed, wel nog vrij verkrijgbaar. Het enige probleem met dit soort sterk termogene supps is dat je niet weet hoeveel kcal je extra verbrand, en dat je zó laag in kcal komt dat je bijna zeker ( veel ) massa inlevert.

Niet dat ik je iets aan wil praten, maar als je het toch doet en een mooie fysiek wil bereiken doe het dan goed en stack het met een roid.

En daar ben je imo toch net wat te jong voor
Efedra heeft juist een spiersparend effect, dus dat is gelul. Efedra zorgt ervoor dat je verbranding harder gaat, je 'gooit' dus niet je koolhydraten weg.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
Doh, als je termogenese hoger staat verbrand je meer kcal dus logisch gooi je je koolhydraten weg. Het moet toch ergens van verbrand worden. Spiersparend effect van ephedrine ? Nooit van gehoord, zal eens wat rondkijken of dat wel klopt want het klinkt als een sportschool mythe. Voldoende kcal, of iig voldoende proteine en een hoge test spiegel dat spaart massa.

Ik doelde er op dat je ephedrine gebruikt bovenop je normale dieet en niet zomaar even om een beetje af te vallen. In de meeste gevallen betekend het dat je daarmee zó laag in kcal komt dat het bijna onmogelijk word je massa te sparen zonder met een roid te stacken.

De reden waarom je spiereiwit sparing aan ephedrine kunt toeschrijven is de vermeende stimulatie van de GH release, dat zou in zekere zin bijdragen aan een verminderde massa afname, doch endogene GH productie is nooit schrikbarend hoog.

Ik denk dat mijn punt wel over komt, een te groot kcal tekort veroorzaakt gewoon afbraak van massa, enkel met een doses van 4 tot 8IE STH of een roid voorkom je dat.

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 13:42
Verwijderd
ja en het kost meer kcal om vet te verbranden dan om kcal te verbranden
dus uiteindelijk kan je beter gewoon niet aan die shit beginnen,
want gezond is anders

(heb ook les gehad op scola)

ben eens allemaal een keer tevreden met jezelf verdomme
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:16
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 07-10-2004 @ 14:42 :
ja en het kost meer kcal om vet te verbranden dan om kcal te verbranden
dus uiteindelijk kan je beter gewoon niet aan die shit beginnen,
want gezond is anders

(heb ook les gehad op scola)

ben eens allemaal een keer tevreden met jezelf verdomme
kcal = kcal of niet? Dus jouw punt snap ik niet echt? Het ligt aan de manier waarop je verbrand, door met een lage hartslag te hardlopen verbrand je voornamelijk vet, geen suikers.

Ik ben nu weer aardig van m'n efedra idee af, ik ga nu:
ma borst, rug
di benen
woe schouders, armen
do op zeer laag tempo hardlopen een uur lang
vr rug, borst

Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
jojobro schreef op 07-10-2004 @ 18:16 :
kcal = kcal of niet? Dus jouw punt snap ik niet echt? Het ligt aan de manier waarop je verbrand, door met een lage hartslag te hardlopen verbrand je voornamelijk vet, geen suikers.

Ik ben nu weer aardig van m'n efedra idee af, ik ga nu:
ma borst, rug
di benen
woe schouders, armen
do op zeer laag tempo hardlopen een uur lang
vr rug, borst

Wanneer er genoeg reserve glycogeen op voorraad is zul je niet ( direct ) naar je vetreserves grijpen, daarom die eerst leeg maken. Wanneer je die leeg maakt zit je dermate laag in kcal en carbs dat het linke soep is om dan ook nog een termoghene er bovenop te doen.

Maar wat wil je dan, droog worden ? Maak dan een fatsoenlijk dieet en hou je daar aan dan bereik je tenmniste wat. En train je niet wat veel ? Kbedoel, 2x borst en rug in 1 week. Das te doen, maar wat een belasting leg je dan op je schouders en armen damn die ben je zo aardig aant overtrainen. ( aangenomen dat je ook echt hard traint )
Oud 07-10-2004, 21:53
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-10-2004 @ 18:25 :
Wanneer er genoeg reserve glycogeen op voorraad is zul je niet ( direct ) naar je vetreserves grijpen, daarom die eerst leeg maken. Wanneer je die leeg maakt zit je dermate laag in kcal en carbs dat het linke soep is om dan ook nog een termoghene er bovenop te doen.

Maar wat wil je dan, droog worden ? Maak dan een fatsoenlijk dieet en hou je daar aan dan bereik je tenmniste wat. En train je niet wat veel ? Kbedoel, 2x borst en rug in 1 week. Das te doen, maar wat een belasting leg je dan op je schouders en armen damn die ben je zo aardig aant overtrainen. ( aangenomen dat je ook echt hard traint )
Bij hardlopen met een zeer lage hardslag zul je na 20 min. vooral vet gaan verbranden, als je glycogeen reserves opzijn ga je spieren verbranden, dit zou je kunnen doen door op hard tempo te lopen.
Ik ga hoger in de reps zitten, meer eiwit+vet, en afbouwend m'n koolhydraten verminderen. Dan moet het volgens mij al een heel eind opschieten
Ik train op maandag eerst borst zwaar, dan rug licht en op vrijdag precies het tegenovergestelde. Als ik alles twee keer per week zwaar pak kom ik idd geen steek vooruit.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Juist niet, als je reserves leeg zijn verbrand je vet, mits je op een matige intensiteit traint. Daarom vond ik het zulke onzin om zoveel cardio te doen, ga je eerst eten, en dan een uur lopen omdat je pas na een half uur overschakeld van glycagonese op vetverbranding. Vond ik wat overdone.

Maargoed, ik zie dat overigens ook niet zitten om low carbs high fat te cutten. Ik weet dat veel mensen dat doen en er goed op gaan maar persoonlijk vind ik het niets. Zeker niet op lange termijn. Het riekt richting atkins.

Carbs cyclen is imo beter geschikt, om je massa vast te houden, je metabolisme draaiende te houden en met het oog op de bulk periode ná de cut.

Bovendien voel ik me ( persoonlijk ! ) ook zwaar ellendig op die low carb dieeten.

Regels voor berichten