![]() |
|
Ik zag dat er al een topic gesloten was over deze verkiezing, en eerlijk gezegd snap ik zo goed niet waarom (behalve het gebrek aan inhoud van de openingspost). Het is een verkiezing voor jongeren die door de VN is opgezet en het is juist ontzettend belangrijk dat jongeren hiervoor stemmen. Scholieren.com heeft dus de ideale doelgroep!
Laat ik maar meteen eerlijk zijn: Bibi is een oudklasgenote van mij, maar ik vind het nogal verkeerd om hier kandidaten naar voren te schuiven. Daarom zal ik kort en objectief vertellen waarom het toch vooral voor jongeren interessant is om te stemmen. Wie er wint? Uiteindelijk is het voor iedereen beter, als dat gewoon de beste is. De verkiezing voor de Nederlandse jongerenvertegenwoordiger bij de VN, dus. Iedereen mag hier op stemmen, en het is natuurlijk vooral leuk als jongeren dat doen: een jongeren vertegenwoordiger is er immers voor hen! Nederland mag maar één jongerenvertegenwoordiger naar de VN sturen per jaar en je kunt daarin dus ook jouw mening laten gelden. Dat dit belangrijk is, is op zich wel te zien aan wat voor organisatie de VN is. Bijna alle landen ter wereld zijn lid van de Verenigde Naties en lidmaatschap staat open voor alle vredelievende landen. Ze houding zich onder andere bezig met de problemen rondom kernwapens en de ontwapening van landen die ze bezitten, het bewaren van de vrede (de bekende blauwhelmen zijn vredesbewaarders van de Verenigde Naties), maar met andere dingen zoals kinderen (in de vorm van Unicef), het bestrijden van drugs gebruiken (in de vorm van UNDCP) en AIDS-bestrijding (in de vorm van UNAIDS). Geen kleine zaken dus! Wat doen Jongerenvertegenwoordigers dan? Ze bemoeien zich vooral met zaken die jongeren aangaan, en dat zijn er best veel, want jongeren hebben de toekomst! Allerlei landen gaan dat ook steeds vaker inzien, aangezien een hoop delegaties tegenwoordig hun jongerenvertegenwoordigers meenemen naar internationale bijeenkomsten. Daar wordt naar hun mening gevraagd, en kunnen ze dus invloed uitoefenen. Kortom, het is best belangrijk te stemmen. Dit kan je doen op http://www.dewereldvandevn.nl of direct op http://www.bkb-aanmelden.nl/Extranet...=Stemformulier Je hebt steeds de keus uit twee jongeren. Op de website www.dewereldvandevn.nl kan je hun campagnepunten zien. Extra leuk is natuurlijk nog het eindfeest met grote artiesten en het finale-debat. Informatie daarover vind je ook op de site. De VN heeft er écht een leuke happening voor jongeren van gemaakt, dus voor mensen die internationale politiek ook maar een klein beetje interesseert: neus eens rond op de site. Omdat het natuurlijk eigenlijk de bedoeling is om als je een topic opent hier ook een discussie aan vast te plakken: - Wat vinden jullie van dit initiatief van de VN? - Geloof je dat jongeren op (lange en/of korte) termijn op deze manier invloed kunnen uitoefenen op de wereldpolitiek? - Moeten lokale overheden hier een voorbeeld aannemen, en bijvoorbeeld in Nederland een jongerenvertegenwoordiger per provincie naar Den Haag sturen? offtopic: en wie ik dan ben? Ik postte wel eens wat in het dichtersforum, maar door tijdgebrek is dat alweer veels te lang geleden. Ik ken daar wel een paar mensen van wie ik weet dat ze talent hebben. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Laten we even kijken of het wat wordt.
Citaat:
- Niet bepaald. - Ik zie daar weinig in.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |