Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 18:59
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
k heb een vriend en als ik wil betalen voor hem wil hij dat niet hebben, terwijl ik het juist graag doe. dit is echt heel irritant, waarom mag het niet, is ie ouderwets ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 19:12
Penelopeia
Penelopeia is offline
haha ja, zo'n vriendje had ik ooit ook... maar op een gegeven moment stond ik er echt op dat ik een keertje zou betalen...en ja, dat mocht toen wel.. maar principieel vond hij dat niet kunnen ofzo..en opzich had dat wel wat
Oud 21-02-2002, 20:31
The Bachelor
The Bachelor is offline
misschien wil hij niet dat jij de financieele lasten draagt?
Oud 21-02-2002, 20:54
snoopy
snoopy is offline
hijs waarschijnlijk opgevoed met het idee dat de jongen alles moet betalen (is inderdaad behoorlijk ouderwets). Maak hem gewoon duidelijk dat jij ook wil betalen, en dat je anders niet meer met 'm uitgaat, ofzow...
Oud 21-02-2002, 22:00
Psychoot
Psychoot is offline
Tjah ik vind het ook niet echt "leuk" als me vriendin voor me moet betalen. Als je er over nadenkt is het natuurlijk dom, maar het gevoel zegt me gewoon dat het niet "kan". Maar ik betaal voor haar en zij voor mij toch wel, maar toch heb ik daar "raar" gevoel over als zij betaald.
Oud 21-02-2002, 22:55
moenbase
moenbase is offline
ik vind het altijd leuk om te betalen voor een meisje met wie ik uit ben. ook al wil ik voor de rest niets met haar, maar gewoon uit bepaalde principe's betaal ik gewoon graag voor haar dan.
Maar bij een vaste relatie kun je best een beetje om-en-om doen. Wanneer beide het er mee overeens zijn, praat er over met hem, en zeg hem dat je ook gewoon een keer wilt betalen, en ja, als hij dan "nee" zegt dan moet je hem gewoon eens uitnodigen ofzo, weet ik veel een etentje, op voorwaarde dat jij betaald ofzo :/ Als ie slim is "trapt" ie er in
Oud 22-02-2002, 08:03
lekker zoet beertje
Citaat:
Psychoot schreef:
Tjah ik vind het ook niet echt "leuk" als me vriendin voor me moet betalen. Als je er over nadenkt is het natuurlijk dom, maar het gevoel zegt me gewoon dat het niet "kan". Maar ik betaal voor haar en zij voor mij toch wel, maar toch heb ik daar "raar" gevoel over als zij betaald.

waarom heb je daar zo'n raar gevoel over dan?
als het meisje ook graag wil betalen, dan moet je haar ook laten betalen vind ik, ik doe het namelijk graag..

Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 08:19
FB
FB is offline
Ik heb inderdaad ook nog zoiets van "ik betaal", en mijn vriendin niet... Het is eigenlijk heel raar, maar ik denk dat je dat overal ziet (dat jongens voor meisjes betalen). Daarom denk je dat het zo hoort, snap je?

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 12:02
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Zeer herkenbaar.. ik ga me daar altijd zo schuldig over voelen, als <<de man>> alles betaalt. Ik ga regelmatig met een goede vriend van mij uit, laatst nog; eerst uit eten, daarna bios, daarna uit, en hij heeft gewoon alles betaald (behalve de cola in de pauze ) en steeds als ik wou betalen dan was hij me net voor, etc. Als reden geeft hij dan dat hij fulltime werkt en ik niet. Ja, so?! Ik voel me dan net zo'n uitzuiger..
Oud 22-02-2002, 12:24
C'est moi!
C'est moi! is offline
Ik vind het echt onzin als een jongen alles betaalt. Eerste afspraakje, ok, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar altijd? Dat slaat eerlijk gezegd gewoon nergens op. Meisjes hebben tegenwoordig ook bijbaantjes. Mijn vriendin en ik betalen gewoon alles samen.
Oud 22-02-2002, 12:27
Pompierke
Pompierke is offline
Eigenlijk is het heel logisch

Ik betaal ook bijna alles voor mijn vriendin... ik heb het ook totaal nie graag als zij ietske betaald voor mij (bv. cinema)

Maar het is gewoon het mannelijk instinct dat er veel mee te maken heeft...

Wij maken de meisjes (vroeger de Dames) het hof..en tonen hen hoe "rijk" wij zijn...zo zijn zij in bekoring...

Naar wie denk je dat de meisjes het rapst gaan gaan.. een arme of een niet arme persoon... (sorry, maar onze maatschappij is eenmaal zo)

voorbeeld:

2 mannelijke herten zitten te vechten om het vrouwtje... de sterkste wint en het vrouwelijke hert zal onder de indruk zijn...dus ze kiest voor hem.

Een mens is ook een dier !!! Maar wij vechten (nu) niet voor een vrouw.. wij zijn slimmer => geld

Sommige personen gaan zeggen dat ik hier serieus zever... ma die hunne euro zal wel nog vallen..

greetz

Pompierke

Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:11
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
t feit dat meisjes niet zouden mogen betaald staat redelijk synchroon met vrouwen horen in de keuken (alleen ziet men dat als een negatief iets ocourse ) waar t erop neer komt dat jongens en meisjes niet gelijk zijn.

afgezien van lichamelijke en emotionele aspecten zijn jongens en meisjes sociaal wel gelijk vind ik kortom ..degene betaald wie t uitkomt/wie t eerst de portemonee heeft/wie met t idee kwam/om en om ...
Oud 22-02-2002, 16:09
lekker zoet beertje
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Zeer herkenbaar.. ik ga me daar altijd zo schuldig over voelen, als <<de man>> alles betaalt. Ik ga regelmatig met een goede vriend van mij uit, laatst nog; eerst uit eten, daarna bios, daarna uit, en hij heeft gewoon alles betaald (behalve de cola in de pauze ) en steeds als ik wou betalen dan was hij me net voor, etc. Als reden geeft hij dan dat hij fulltime werkt en ik niet. Ja, so?! Ik voel me dan net zo'n uitzuiger..

echt wel, ik bedoel tijdelijk had hij geen werk, en ik had wel geld (ik werk ook). dan vind ik het juist leuk om te betalen, maar volgens hem kan het dan niet...
voelen jongens zich dan zo voor lul staan fzo? als een meisje betaalt?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 18:27
FB
FB is offline
Net zoiets als dat je vroeger niet wilde dat je vrouw ging werken... Dat was een teken dat jij (als man) je gezin niet kon onderhouden...

Dat zal erachter zitten

(het is onzin, I know... maar onderbewust zit het er nog steeds in bij 'ons jongens')
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 18:38
SuperS
SuperS is offline
boeie als hij wil betale dan laat je hem lekker betale..... boeit echt nix hoor 't is maar geld....
Oud 22-02-2002, 20:14
Verwijderd
Als ik uit ga met mijn vriend betaalt hij ook altijd alles. Aan het begin geef ik hem gewoon geld, haalt hij muntjes en haalt hij drankjes. Zo betaal ik toch nog mee!

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 20:43
Verwijderd
Ik doe daar dus echt niet aan he. Ik laat het meisje gewoon zelf betalen. Kijk een drankje wil ik haar best geven (ook niet veel ofzo) maar als ik bijv. naar de bios ga dan zal ze 't echt zelf moeten betalen en als ik haar een paar drankjes geef verwacht ik net zo goed dat ze die mij geeft.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 12:33
Black Sugar
Black Sugar is offline
Soms betaal ik, soms betaald hij soms betalen we apart. Gelukkig geen problemen mee.
Oud 23-02-2002, 13:37
kirsten
kirsten is offline
Ik vind dat op zich wel iets hebben, al is het ouderwets... Natuurlijk niet als er ruzie van komt. Maar bekijk het eens anders: jij moet nooit iets betalen, handig toch, heb je extra veel geld voor jezelf en kan je eens extra uitgaan met je vriendinnen, of jezelf eens verwennen (klinkt misschien wat profiteerderig, maar is toch zo?)
Oud 23-02-2002, 13:40
Psychoot
Psychoot is offline
Citaat:
lekker zoet beertje schreef:
[b]
Citaat:
Psychoot schreef:

[quoute]
waarom heb je daar zo'n raar gevoel over dan?
als het meisje ook graag wil betalen, dan moet je haar ook laten betalen vind ik, ik doe het namelijk graag..

Dat gebeurt nu ook, maar toch.......

[Dit bericht is aangepast door Psychoot (23-02-2002).]
Oud 23-02-2002, 13:51
girl4you
girl4you is offline
ik heb dat ook .. ik mag ook niet van me vriend dinge voor hem betale ... ik mag echt nix zelf betalen als ik bij hem ben .. ( ja nou nix ... alleen kleine dinge zoals ete drinke bioscoop enz enz )
ach jah tiz wel lief hoor maar soms ook wel irritant .
Oud 23-02-2002, 14:07
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Ik vind dat op zich wel iets hebben, al is het ouderwets... Natuurlijk niet als er ruzie van komt. Maar bekijk het eens anders: jij moet nooit iets betalen, handig toch, heb je extra veel geld voor jezelf en kan je eens extra uitgaan met je vriendinnen, of jezelf eens verwennen (klinkt misschien wat profiteerderig, maar is toch zo?)

Klinkt inderdaad nogal profiteerderig (is dat een woord? ) ik zou me echt heel schuldig gaan voelen, zeker als je om die persoon geeft.. dan zou ik me echt rot voelen, alsof ik hem gebruik ofzo. Dat vind ik net zoiets als hij een auto heeft en ik niet en dat hij me iedere keer komt ophalen. Tis wel handig, maar ik zou me er niet echt happy bij voelen als het echt alleen maar van zijn kant kwam
Oud 23-02-2002, 14:07
Rhinus
Rhinus is offline
Mijn meisje betaalde eerst ook wel eens voor mij, en ik soms weer voor haar. Gemiddeld stonden we kiet denk ik. Vrouwen zijn vind ik wel genoeg geemancipeerd om ook te kunnen betalen . Dus ik betaal niet alles voor d'r.

Zou ik daarom vrijgezel zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:10
mad operator
mad operator is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Mijn meisje betaalde eerst ook wel eens voor mij, en ik soms weer voor haar. Gemiddeld stonden we kiet denk ik. Vrouwen zijn vind ik wel genoeg geemancipeerd om ook te kunnen betalen . Dus ik betaal niet alles voor d'r.

Zou ik daarom vrijgezel zijn?
hahah nee hoor want ik heb al 3 jaar een relatie en wij doen het ook zo

Oud 23-02-2002, 15:36
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
mad operator schreef:
hahah nee hoor want ik heb al 3 jaar een relatie en wij doen het ook zo

het zou ook een beetje aso zijn als ze jou al 3 jaar lang alles liet betalen
Oud 23-02-2002, 20:57
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
jaaaa, ik word er helemaal paranoia van!
mijn vriend wil werkelijk alles betalen, nu hadden we dan wel pas vorige week eerste date, maar nu gana we next week weer naar bios, en ik zei: hoe ook, ik betaal, ja niet dus, hij wil alles betalen, haalt gewoon eerder de kaartjes zei hij, echt aso!!!
ik heb al gezegd, komt een dag dat ik betaal, maar hij weet heel zker van niet!
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:01
Anna Kournikova
Anna Kournikova is offline
WAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA

hoezo MAG niet? staat daar een wettelijk verbod op?

Het is wel galant van een jongen als hij betaald, amar dat princiepe berust op zo'n ouderwetse etiquette. het geeft de vrouw een beetje een mnderwaardige positie.

Op de eerste date vind ik dat hij wel moet betalen, ik bedoel, ik laat me verleiden, verleiden doe ik altijd in natura niet in geld.

Mijn vriend en ik gaan samen op. Ik reis veel en dat betaal ik uiteraard, amar ook aan cadeatjes ( de verassing is natuurlijk asl JIJ het koopt) en aan etentjes ( altijd 50-50)

zo blijf je niet met een gevoel achter dat hij goedkoop is, of dat jij goedkoop bent

Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:15
Q
Q is offline
In het eerste geval betaal ik tenzij mn vriendin wilt dat zei betaald. Ik ga geen ruzie maken en laat haar rustig betalen. Het is ouderwets om als jongen alles te betalen, waarschijnlijk probeerd hij te laten zien dat hij veel om haar geeft, maar wat ze vergeten is dat dit soms tegen de wil van het meisje in is.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:42
lekker zoet beertje
Citaat:
**thuggirl** schreef:
jaaaa, ik word er helemaal paranoia van!
mijn vriend wil werkelijk alles betalen, nu hadden we dan wel pas vorige week eerste date, maar nu gana we next week weer naar bios, en ik zei: hoe ook, ik betaal, ja niet dus, hij wil alles betalen, haalt gewoon eerder de kaartjes zei hij, echt aso!!!
ik heb al gezegd, komt een dag dat ik betaal, maar hij weet heel zker van niet!

precies
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:43
lekker zoet beertje
Citaat:
MeCute1983 schreef:

Klinkt inderdaad nogal profiteerderig (is dat een woord? ) ik zou me echt heel schuldig gaan voelen, zeker als je om die persoon geeft.. dan zou ik me echt rot voelen, alsof ik hem gebruik ofzo. Dat vind ik net zoiets als hij een auto heeft en ik niet en dat hij me iedere keer komt ophalen. Tis wel handig, maar ik zou me er niet echt happy bij voelen als het echt alleen maar van zijn kant kwam

zo voel ik me dus ook he, alsof ik dan van hem profiteer, en dat wil ik absoluut niet, het moet gewoon 50-50 en niet alleen van zijn kant komen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 14:07
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
In het eerste geval betaal ik tenzij mn vriendin wilt dat zei betaald. Ik ga geen ruzie maken en laat haar rustig betalen. Het is ouderwets om als jongen alles te betalen, waarschijnlijk probeerd hij te laten zien dat hij veel om haar geeft, maar wat ze vergeten is dat dit soms tegen de wil van het meisje in is.
klopt, heb je helemaal gelijk in. Ik zou het ook nooit forceren. Maar ik zou het zeker wel aanbieden, de één vind het oké, de ander betaald liever zelf.
Én ja als je er dan echt op door blijft zeuren dat je graag betaald, dan zal zij dat zeker niet leuk vinden.
Oud 25-02-2002, 14:08
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
lekker zoet beertje schreef:
zo voel ik me dus ook he, alsof ik dan van hem profiteer, en dat wil ik absoluut niet, het moet gewoon 50-50 en niet alleen van zijn kant komen
Kijk, wij begrijpen elkaar

Oud 26-02-2002, 17:40
Ilona1
Ilona1 is offline
Heb ik eigenlijk altijd al gehad! Voor mij werd alles betaald en als ik iets wil kopen dan is het echt zo van: Nee, dat hoeft echt niet hoor(dan toch niet, haha, neehoor). Maarja eigenlijk wel beetje ouderwets maar ik heb nog nooit anders meegemaakt.Ook niet in me vriendenkring.Heel normaal volgens mij, terwijl ik het best lullig vind.
Oud 26-02-2002, 18:06
blacky
blacky is offline
Ja dat mag wel vaker niet en als ik blut ben vind ik het ook niet zo erg en anders doe ik het meestal gewoon, rondje halen voor de rest anders heb ik ook alleen maar het gevoel dat ik van anderen profiteer, maar ja dat snapen ze soms inderdaad niet.
Reageren

Regels voor berichten