Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 20:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
Hi allemaal,
ik had laatst een gesprek met een vriendin en zei vind me raar. Nou vraag ik jullie mening.

Het zit zo, ik heb een beetje andere mening over relaties dan zij heeft. Ik hou niet van vaste relaties ook al houd ik zielsveel van iemand. Hieronder vlogen de voor mij ideale relaties (2 is helemaal ideaal)

1. Je hebt een vriend maar je 'mag' wel vreemdgaan. Zolang je het elkaar maar vertelt en zolang je maar van je vriend(in) houdt en niet van een ander. flirten en zoenen ed is allemaal geoorlooft en al helemaal als het om hetzelfde geslacht gaat want dat is iets wat je toch niet te bieden hebt. Zoang er maar geen 2de vriendin naast komt is het best, dus vreemdgaan is ok zolang je maar van 1 persoon(je vriend(in)) houdt.

2. Je bent volledig vrij en hebt dus geen echte relatie, toch is er iemand waar je ontzettend van houdt. Dit is meer een soort doorgeschoten vriendschap ofzo. Je bent dus vrienden maar je vrijt wel met elkaar. Soort vriendschap met nog een xtraatje.

helaas is dit nog maar een keer goed gegaan(ik heb nu het tweede geval met een vriend van me). Hij is tot nu toe de enige jongen die dit accepteerde
Oud 24-02-2002, 21:12
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Als ik dit zo lees vind ik je ook raar. Maar ja, ieder zo z'n manieren he ?

Ik vind dat als je een relatie met iemand begint, dat je ook helemaal voor die persoon moet gaan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:44
supergirl14
supergirl14 is offline
raar, ja ik kan gewoon niet snappen dat iemand zo kan denken enzo, maar jah als het goed gaat moet je het zelf weten he, ik weet alleen niet zeker of je wel weet wat 'houden van' inhoud!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 22:16
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik ben ook wat 'ruimer' gaan denken toen ik merkte dat ik, ondanks dat ik dacht dat ik de ware had gevonden, toch verliefd werd op iemand anders. Ik zal t even uitleggen anders komt t nogal stom over.
Ik heb/had met een jongen een super sterke band, echt telepathisch gewoon. We begrijpen elkaar zo ongeveer op elk vlak, zeggen continu dingen tegelijk en als we elkaar in de ogen kijken hebben echt zoiets van 'this is IT'.
Ik werd alleen verliefd op een ander waarmee ik die band helemaal niet heb.
Toen geloofde ik dus eigenlijk niet meer in de standaard ideale relatie. T was/is heel verwarrend allemaal.
Ik weet niet of ik die situaties die jij voorstelt echt in de praktijk aan zou kunnen maar ik kan me er wel enigszins in inleven. Het is in ieder geval belangrijk dat je allebei weet waar je aan toe bent.
Wat ik ook heel bijzonder vind is de relatie tussen Simone de Beauvoir en Jean-Paul Sartre (Franse filosoof). Weleens van gehoord?
Ik doe mijn PWS over hem, dus vandaar. Sartre deelde met Simone de absolute liefde. Ze hadden echt een geestelijke band, een hele diepgaande liefde. Ze hadden echter afgesproken dat ze elkaar ook de kans zouden gunnen om de toevallige liefde, de lichamelijke liefde te leren kennen. Ze mochten van elkaar dus 'sex' hebben met anderen. Dat maakte niet uit omdat ze zeker wisten dat wat hun samen hadden zo puur en zo echt was, dat ze elkaar daarin vrij durfden te laten.
Vooral dat onderscheid tussen absolute en toevallige liefde vind ik heel erg interessant. Met mijn ex, mijn soulmate, heb ik ook dat gevoel van absolute liefde. En toch had ik daarna de behoefte om de toevallige liefde te leren kennen. Hmmm, beetje een vage vergelijking misschien, maar toch zit er iets in.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 06:49
LiJp_WiJF
LiJp_WiJF is offline
ik vind het ook raar.

maar als jij nau een vriendin kan vinden die er zo precies het zelfde over denkt moet je het zelf weten!!
Oud 25-02-2002, 10:42
drama
drama is offline
Nah, hoogtens raar in de zin van "Niet algemeen"

Het idee is opzich niet zo gek; hoeveel mensen willen zoiets eigenlijk maar doen het niet omdat men het raar vindt?

Ik zou het niet kunnen, zou me opvreten van jaloezie. Ik vind het juist speciaal dat iemand echt voor jou is, bepaalde dingen alleen met jou deelt enzo.
Oud 25-02-2002, 10:46
Anna Kournikova
Anna Kournikova is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
1. Je hebt een vriend maar je 'mag' wel vreemdgaan. Zolang je het elkaar maar vertelt en zolang je maar van je vriend(in) houdt en niet van een ander. flirten en zoenen ed is allemaal geoorlooft en al helemaal als het om hetzelfde geslacht gaat want dat is iets wat je toch niet te bieden hebt. Zoang er maar geen 2de vriendin naast komt is het best, dus vreemdgaan is ok zolang je maar van 1 persoon(je vriend(in)) houdt.

je vergewet een ding: als je echt van iemand houdt, en je hebt er alles voor over dan gun je die persoon ook exclusiviteit, dus alleenrecht op jou liefde. Als je ana iedereen je ' liefde' geeft of aandacht stelt deze dus eigenlijk niets voor. Net zoals als je met heel veel mensen kus. Wat heeft die kus dan extra aan iemand waar je van houdt, als toch iedereen hem kan krijgen?
En dan nogiets: hetzelfde geslacht is niet ergZ? Volgens mij ben jij nogal lichamelijk ingesteld, of doe je het niet om de seks? LKijkt er anders wel op, waarom heb je er de behoefte aan vreemd te gaan? kom je tekort, vheb je veel aandacht nodig? wat-is-dit?

Citaat:

2. Je bent volledig vrij en hebt dus geen echte relatie, toch is er iemand waar je ontzettend van houdt. Dit is meer een soort doorgeschoten vriendschap ofzo. Je bent dus vrienden maar je vrijt wel met elkaar. Soort vriendschap met nog een xtraatje.
EXTRATJE? jezus je bent dus echt een seksmaniak. Vriendschap is juist moi omdat het nietts lichamelijk nodig hoeft te hebben. Als jij geen vriendschap kunt hebben zonder seks, zit er echt een steekje bij je los.
Citaat:
helaas is dit nog maar een keer goed gegaan(ik heb nu het tweede geval met een vriend van me). Hij is tot nu toe de enige jongen die dit accepteerde[/B]

[Dit bericht is aangepast door Anna Kournikova (03-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 12:33
Janicha
Janicha is offline
Niet raar hoor, als jij je er goed bij voelt, en je vriend ook...tja, wie zijn wij dan om te zeggen dat je raar bent?
Tzou mijn type relatie niet zijn, maar ok, dat is weer mijn manier van denken
Oud 25-02-2002, 12:38
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
Citaat:
AlmereGirl schreef:
Als ik dit zo lees vind ik je ook raar. Maar ja, ieder zo z'n manieren he ?

Ik vind dat als je een relatie met iemand begint, dat je ook helemaal voor die persoon moet gaan

dat vind ik ook, in relatie moet je er 100% voor die andere zijn, that is what i call real love!!!!!

PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:20
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik vind t ook maar wat raar! Ik wil echt maar met 1 jongen zijn hoor! Ik ga echt niet uit, zoen dan met de een, neuk met de ander en daarna ff aan mn vriend vertellen en dan met hem zoenen en knuffelen enzo en zeggen dat je van m houdt. NEE!!! Echt niks gewoon! Dan vind ik echt dat er iets verkeerd zit in de relatie... Zo kun je toch ook moeilijk een gezin gaan stichten. Je kan moeilijk tegen je kind zeggen: Kijk kereltje, dit is je pa... Oh nee die! Nee, ik weet t niet... Beetje sneu zou dat zijn, vind je niet? Na ja, ieder zn eigen manier!

Ik hou t in ieder geval bij "gewoon" aan 1 persoon binden en daar me liefde voor tonen etc...

Maar wel leuk voor je dat je nu iemand gevonden hebt die dat ook zo wil. Ik denk nl niet dat je er veel meer zult vinden die ook zo denken.
Oud 25-02-2002, 13:22
chanel
chanel is offline
ja sorry dat ik t zeg, t kan dan wel voorkomen, maar zo'n vriend zou ik dus niet willen hebben

Chanel
Oud 25-02-2002, 13:44
odysseus17
odysseus17 is offline
Raar? Nog niet zo'n klein beetje inderdaad...

Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen .

Gr'tz,

Odysseus
Oud 25-02-2002, 18:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Anna Kournikova schreef:
kom je tekort, vheb je veel aandacht nodig? wat-is-dit?

EXTRATJE? jezus je bent dus echt een seksmaniak. Vriendschap is juist moi omdat het nietts lichamelijk nodig hoeft te hebben. Als jij geen vriendschap kunt hebben zonder seks, zit er echt een steekje bij je los
het gaat niet om tekort komen, dat is niet de reden ervan. Ik heb wel veel aandacht nodig, maar die kan ik wel van 1 iemand krijgen en is geestelijke aandacht, dat is dus verder geen probleem.

Nee ik ben geen seks-maniak, verre van dat. ik ben ook geestelijk volledig in orde en verreweg mijn meeste vriendschappen zijn platonisch.

Citaat:
sas_andrea schreef:
Dan vind ik echt dat er iets verkeerd zit in de relatie... Zo kun je toch ook moeilijk een gezin gaan stichten.
nee er hoeft helemaal nix verkeerd te zitten in je relatie, het is gewoon anders dan de doorsnee relatie. Ennuh ik wil absoluut geen kinderen, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken
Oud 25-02-2002, 22:02
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Ik weet niet of ik die situaties die jij voorstelt echt in de praktijk aan zou kunnen maar ik kan me er wel enigszins in inleven. Het is in ieder geval belangrijk dat je allebei weet waar je aan toe bent.
het is erg moeilijk haalbaar omdat alle jongens tot nu toe (niet veel hoor) jaloers waren, tuurlijk kies ik als ik verlieft ben voor hem en ben ik ook trouw. Ik zal dus nooit vreemdgaan als de ander daar niet in zou toestemmen, als de ander er problemen mee zou hebben dan kies ik voor mijn vriend.
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Wat ik ook heel bijzonder vind is de relatie tussen Simone de Beauvoir en Jean-Paul Sartre (Franse filosoof). Weleens van gehoord?
Ik doe mijn PWS over hem, dus vandaar. Sartre deelde met Simone de absolute liefde. Ze hadden echt een geestelijke band, een hele diepgaande liefde. Ze hadden echter afgesproken dat ze elkaar ook de kans zouden gunnen om de toevallige liefde, de lichamelijke liefde te leren kennen.
nee nog nooit van gehoord. maar zoals je het omschrijft is zoals ik het bedoel, prachtig. Weet er verder weinig over te zeggen, het is precies zoals ik het bedoel geestelijke liefde is voor mij belangrijker dan lichamelijke liefde.
Oud 25-02-2002, 22:31
Günther
Günther is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Je bent volledig vrij en hebt dus geen echte relatie, toch is er iemand waar je ontzettend van houdt. Dit is meer een soort doorgeschoten vriendschap ofzo. Je bent dus vrienden maar je vrijt wel met elkaar. Soort vriendschap met nog een xtraatje.
ik ben het hier duz helemaal mee eens!!niet altijd natuurlijk maar in meeste gevallen wel!
Oud 26-02-2002, 11:28
Just me*
Just me* is offline
Ik vind het gewoon raar!! k wil me vriendjeuhh echt wel alleen voor mezelf.. k bedoel als je echt zoveel van elkaar houdt heb je aan elkaar genoeg toch!! lijkt mij .. en heb je het toch ech nie nodig met iemand anders te zoenen en weet ik veel verder!
Oud 26-02-2002, 16:30
l@l@
l@l@ is offline
Nou ik hou opzich ook niet zo van 'vast' (lang leve de lol ), maar hier zou ik niet tegen kunnen. Daar ben ik te jaloers voor, denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:42
sanne60
sanne60 is offline
K vind t niet echt 'raar' ofzo, k bedoel; als jij je daar prettig bij voelt, who cares?! Maar ik persoonlijk zou me er niet zo in kunnen vinden. K kan me wel voorstellen dat je gewoon een 'sexrelatie' met iemand hebt zal k maar zeggen, maar zoiets houdt meestal gewoon op als 1 vd 2 een vriend(in) krijgt. Een relatie als jij beschrijft, vind ik niet een 'echte relatie', dat vind ik meer een beetje zoiets van "met zn 2-en een beetje lol hebben" en that's it...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 18:13
blacky
blacky is offline
Nou ja ieder zijn eigen opvatting over een relatie, maar als ik echt heel veel van iemand hou hoef ik er ook geen ander meer bij en anders vind ik het wel een idee om het op zoenen met een ander te houden. Zolang de ander er maar niet bij is dan en het inderdaad wel eerlijk tegen de ander vertellen.
Oud 26-02-2002, 19:10
apart persoontje
apart persoontje is offline
Je wilt dus eik wel de gevoelens en de sex van een relatie, je wilt alleen niet de verplichtingen, kijk in 2 kan ik nog wel inkomen, lijkt me ok nie altijd verkeerd, maar 1 is toch zwaar klote.
Als jij voor een relatie kiest wil dat zeggen dat je samen een soort afspraak maakt, da jullie bij elkaar horen en niet met andere mensen gaan fieselefoselen.
Je wilt gewoon van meerdere walletjes eten, BEGIN DAN GEEN RELATIE!
Oud 26-02-2002, 19:31
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
ik heb een relatie gehad als de eerste..
en heb t wel eens gehad over de tweede met iemand.

opzich redelijk perfecte relaties maar gezien mensen niet perfect zijn werkt t uiteindelijk niet zoals je zou willen.
maar opzich een relatie geeft gauw een gevoel van druk en dus zou zoiets als dit in dat soort situaties een oplossing zijn.

voor me zelf heb ik zoiets als de eerste nooit meer (je blijft met dat relatie-idee zitten) en dat van die tweede sja dat zie ik wel
Reageren

Regels voor berichten