Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 14:52
Surfplank
Surfplank is offline
Hoi, ik heb 6 vakken OUDE stijl gehaald, te weten Nederlands, geschiedenis, Engels, filosofie, Scheikunde en BIOLOGIE.

Nu vraag ik me af.

Als ik een of twee vakken ( Wiskunde A of Natuurkunde) bij Luzak doe, krijg ik dan een diploma die ondergetekend is door Luzak of niet?

Moet ik dan ook een profielwerkstuk inleveren, omdat je een Tweede fase diploma krijg of ben ik daarvan gevrijwaard?

( Luzak is tijdelijk niet bereikbaar, dus ik kan het ze niet vragen)

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 15:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 14:55
Verwijderd
Oude stijl kun je niks meer doen, volgens mij.

Als je een diploma nieuwe stijl wilt halen, dan zul je volgens mij, alle vakken moeten doen van één profiel. De certificaten die je hebt zul je misschien wel om kunnen wisselen en de resterende vakken en dingen (ik denk ook dat profielwerkstuk) zul je dan nog moeten doen.

Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:57
Verwijderd
Misschien heb je sowieso wel wat aan hun site?

http://www.luzac.nl/
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:58
Verwijderd
Heel misschien kun je vakken nieuw stijl nog om laten zetten naar vakken oude stijl. Andersom kan het zeker; dus jou certificaten worden nieuwe-stijl certificaten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-07-2004 @ 15:58 :
Heel misschien kun je vakken nieuw stijl nog om laten zetten naar vakken oude stijl. Andersom kan het zeker; dus jou certificaten worden nieuwe-stijl certificaten.
Sowieso kun je de certificaten oude stijl niet meer inwisselen voor een diploma oude stijl.

"Certificaten vwo oude stijl kunnen na 2004 niet meer ingewisseld worden voor een diploma vwo oude stijl. Wel is het mogelijk om na 2004 met certificaten vwo oude stijl vrijstelling aan te vragen voor dezelfde vakken van vwo nieuwe stijl."
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/Sh...04613&sID=3615
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:02
Verwijderd
Uit de F.A.Q.:

Citaat:
Kan je nog oude stijl examen doen?

Nee. Je kan wel certificaten oude stijl meenemen en voor de overige vakken examen doen in tweede fase. Bij Staatsexamen kan alleen dit jaar (2003-2004) nog wel oude stijl examen gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:05
Verwijderd
Oeh ja, dan moet TS dus nog best wel wat vakken gaan doen en ook een profielwerkstuk gaan maken. Met twee vakken erbij krijg je géén 2de Fase diploma.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-07-2004 @ 16:05 :
Met twee vakken erbij krijg je géén 2de Fase diploma.
Idd. Hij kan het beste de profielen gaan vergelijken met de vakken die hij al gedaan heeft en eventueel wil gaan doen en dan kijken wat hij allemaal nog moet doen. Eventueel samen met iemand van het Luzac, als ie daar heen wil...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:12
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 15:55 :
Oude stijl kun je niks meer doen, volgens mij.

Als je een diploma nieuwe stijl wilt halen, dan zul je volgens mij, alle vakken moeten doen van één profiel. De certificaten die je hebt zul je misschien wel om kunnen wisselen en de resterende vakken en dingen (ik denk ook dat profielwerkstuk) zul je dan nog moeten doen.

Denk ik.
Nee, oude stijl is uitgesloten. Dat staat ook in de brochure.

Word je diploma aan je gegeven als "luzakdiploma" of met de naam van je oude school die een slechte reputatie heeft???
Oud 31-07-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Surfplank schreef op 31-07-2004 @ 16:12 :
Word je diploma aan je gegeven als "luzakdiploma" of met de naam van je oude school die een slechte reputatie heeft???
Gewoon als vwo diploma.

Maar je school zal het Luzac, lijkt me. Op je oude school zit je dan toch niet meer? Die krijgen ook geen geld van je, enz. Dus waarom zou hun naam er dan bij vermeld worden?

(Ik weet niet eens meer 100% zeker of de naam van de school er überhaupt wel op staat...? Zou logisch zijn, maar toch weet ik het niet meer. )
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:16
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-07-2004 @ 16:05 :
Oeh ja, dan moet TS dus nog best wel wat vakken gaan doen en ook een profielwerkstuk gaan maken. Met twee vakken erbij krijg je géén 2de Fase diploma.
Nee, dat hoeft volgens mij niet. Geschiedenis 1, ANW en maatschappijleer heb ik ooit wel afgesloten in een vlaag van ijverige momenten.

Profielwerkstuk moet denk ik ook wel.
Oud 31-07-2004, 15:21
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 16:14 :
Gewoon als vwo diploma.

Maar je school zal het Luzac, lijkt me. Op je oude school zit je dan toch niet meer? Die krijgen ook geen geld van je, enz. Dus waarom zou hun naam er dan bij vermeld worden?

(Ik weet niet eens meer 100% zeker of de naam van de school er überhaupt wel op staat...? Zou logisch zijn, maar toch weet ik het niet meer. )
Ik heb 2 papiertjes, certificaten ( 1 met twee vakken en de ander met 4 vakken) met de afgrijselijke namen van mijn oude school ( heeft gunstig deelgenomen de volgende vakken bla bla)

Al moet ik 4 vakken en een profielwerkstuk maken, en 8000 euro betalen. Ik wil van die naam af!

Ik neem aan dat je die certificaten ergens moet inleveren en ik hoop dus dat er dan luzac onder staat of iets dergelijks.
Oud 31-07-2004, 15:27
Balance
Balance is offline
Op je diploma en cijferlijst staat oa.:

De ondergetekenden verklaren dat [naam etc] met gunstig gevolg heeft deelgenomen aan het eindexamen [niveau] conform het profiel [profiel] aan [naam school] te [plaats school], welk examen werd afgenomen volgens de voorschriften gegeven bij en krachtends artikel 29 van de Wet op het voortgezet onderwijs.

Volgens mij staat er dus niet waar jij school hebt gevolgd maar waar jij examen hebt gedaan. Als jij straks examen gaat doen bij het Luzak zal dan ook die naam op je diploma en cijferlijst komen te staan, lijkt mij.

Wat ik me alleen afvraag is of daar dan misschien 2 namen zouden kunnen staan als je een deel van je vakken op de ene school hebt gehaald en een ander deel op de andere school, zoals bij jou het geval is.
Oud 31-07-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 31-07-2004 @ 16:27 :
(...)

Wat ik me alleen afvraag is of daar dan misschien 2 namen zouden kunnen staan als je een deel van je vakken op de ene school hebt gehaald en een ander deel op de andere school, zoals bij jou het geval is.
Dat zou ik zelf ook niet weten. Er wordt natuurlijk ondertekend door de Luzac-docenten voor de vakken die je op het Luzac hebt gevolgd. Voor de vakken die je op je ouder school hebt gevolgd lijkt het me onlogisch dat je nog de namen van de docenten van je oude school ziet staan, maar de naam van de school zélf is best mogelijk.

Als je aan een universiteit afstudeert terwijl je vrijstellingen hebt 'meegenomen' van een HBO-opleiding, dan wordt wel de naam en plaats van die HBO-instelling vermeld. Het lijkt me dat dat hier ook komt te staan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:37
Surfplank
Surfplank is offline
Stel dat ik staatsexamen ga doen, wat staat er dan op je bul? Iemand ervaring ermee?

En hoe moet je in hemelsnaam dan een profielwerkstuk inleveren ( alles gaat via mondelingen?). Of hoeft dat niet?
Oud 05-08-2004, 01:32
Verwijderd
Door het afleggen van een middelbare schoolexamen krijg je niet een 'bul'.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:55
Surfplank
Surfplank is offline
A matter of speaking uiteraard.
Oud 02-10-2004, 19:55
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
Surfplank schreef op 04-08-2004 @ 22:37 :
Stel dat ik staatsexamen ga doen, wat staat er dan op je bul? Iemand ervaring ermee?

En hoe moet je in hemelsnaam dan een profielwerkstuk inleveren ( alles gaat via mondelingen?). Of hoeft dat niet?
Iemand?
Reageren

Regels voor berichten