Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 20:18
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik studeer International Hotel & Hospitaliy Management en zal na mijn studie een hotel gaan werken. Ik heb zelf geen ervaring in de horeca. Ze vertellen nu al bij mij op school dat het veel uren draaien inhoud. En je werkt natuurlijk op de momenten dat andere juist vrij zijn.

Nu heb ik alweer een tijdje een relatie en het gaat er ondertussen op lijken dat we over een tijdje gaan samen wonen en een toekomst gaan opbouwen.
Zij werkt altijd van 8 tot 4 en dat terwijl ik met mijn horeca baan over een tijdje hele andere tijden zal gaan werken. Betekend dat mijn relatie nu gedoemd is?

Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die dit herkennen. Mensen die zelf full time in de horeca werken en een vriend(in) hebben die normale werk tijden heeft.
Als je weet hoe het bij andere zit mag je dat natuurlijk ook vertellen
Oud 30-09-2004, 20:39
Verwijderd
Hmmm ik heb zelf een jaar fulltime gewerkt in de horeca en had geen vaste vriend , maar weet wel hoe et gaat met sociale contacten zoals vrienden en familie. En ik zag ze echt heel weinig ook vanwege de werktijden en dat ik erg lange dagen maakte. Maar et ligt eraan hoe zij er over denkt , bij sommige mensen gaat et indd fout maar ken ook genoeg mensen waarbij et goed gaat als de partner zeg maar normale tijden heeft.

Dus denk dat et gewoon int begin ff kijken is hoe et gaat , hopelijk vind ze het niet zo erg
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:44
stuivertje
stuivertje is offline
Haaa, iemand die begrijpt dat het moeilijk wordt... neem ik aan...

Mijn vriend loopt dus nu stage bij een soort van danskroegcultuurcentra iets , anywho.
Hij moet binnenkort ook nachtdiensten draaien, biertjes tappen en etc. Oftewel, in mijn vrije tijd als het ware werken.

Hier baal ik als een stekker vam met name in het weekend. Nu gaan we wel binnenkort samenwonen en zal ik hem sowieso wat vaker zien, maar toch baal ik. Beetje in je eentje in slaap vallen enzo , jeweetwel, the usual. Hij om 6 uur 's ochtends thuis en ik om 8 uur weer naar school.

Anywho, ik kan je dus niet zeggen of het werkt, moeilijk wordt het wel denk ik. Ik kan je alleen binnenkort op de hoogte stellen of het werkt of niet, en dan zal de situatie eigenijk toch per persoon verschillen.

Zolang je maar energie in je relatie blijft steken en veel van haar houdt, zou het wel goed moeten komen, denk ik ,en hoop ik voor je.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 21:28
Verwijderd
Volgens mij is de kans dat het fout gaat groter als je continu op elkaars lip zit.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 22:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 22:28 :
Volgens mij is de kans dat het fout gaat groter als je continu op elkaars lip zit.
ja, ik denk dat je dan juist de tijden dat je elkaar wel ziet, juist heel speciaal kunnen zijn!

ook al kan ik me voorstellen dat je niks anders dan heel de dag bij hem wilt zijn
Oud 01-10-2004, 06:15
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Zelf heb ik er geen ervaring mee,
maar een vriendin van mij wel, die was getrouwd, (indd wàs ja)
maar omdat ze elkaar dus bijna nooit zagen, is het mis gegaan
(ze zijn wel nog steeds hele goeie vrienden, daar niet van)
Maar hij was elke dag van huis weg van een uur of 7 tot een uur of 5, en zij is manager van een (klein) restaurant, dus moest ze er 's ochtends en 's avonds vaak zijn.
Ik heb d'r zelf 4 weken gelogeerd (ik moest ook in dat zelfde restaurant werken) maar ik heb haar man toen meer gezien dan zij.

(hmm, heel lul verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt, ik bedoel, het ligt er ook aan wat voor een functie je in de horeca hebt, ik denk dat een hotel ook meer met vaste tijden werkt)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 07:48
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
het is natuurlijk aan de ene kant wel vervelend dat je elkaar niet vaak ziet, maar je raakt elkaar idd niet zo snel beu
mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en is hoogstens 2 dagen in de weelk savonds thuis, en heeft dan ook nog eens niet altjid zin om langs mij te komen (we wonen allebei nog thuis)
ik heb zelf ook in de vakantie horeca gedaan, en het zijn idd lange dagen en je sociale leven is bijna nop..
maar je bent vast ook iig wel 1 dag in de week vrij waarbij jullie iets leuks kunnen gaan doen
en mijn vriend kwam mij altijd "pesten" als ik aan het werk was..
zattie daar heel de zondagmiddag aan de bar te wachten tot ik klaar was met werken.. (sweeeeet!!)

anyway, het is dan wel heel leuk als je elkaar weer ziet
zou er persoonlijk gek van worden als ik iemand, zoals mn vriend oid, heel vaak zou zien
raak mensen errug snel beu!
Oud 01-10-2004, 12:27
Verwijderd
Ik heb 19 maanden lang verkering gehad met een jongen die een opleiding tot gastheer deed, in de horeca dus. Hij moest 1 dag naar school, de rest werken, en dan 1 dag vrij.
We zagen elkaar na mijn school, en op die vrije dag. Het is inderdaad aanpassen, het is niet leuk, en ik voelde me ook heel erg onzeker, ik wist nooit of hij op zijn werk was, of bij een ander meisje, maar ik wist dat ik me daar na 19 maanden geen zorgen meer om moest maken!
Het is stuk gelopen, maar niet omdat we elkaar weinig zagen, of omdat ik moeite had met zijn werk.

Als je echt wilt, dan werkt het wel, dan maak je tijd voor elkaar vrij, en doe je samen leuke dingen. Het zal wennen zijn, maar liefde kan soms meer overwinnen dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:24
elledc
elledc is offline
Ik vind dat je een soort van middenweg moet kunnen vinden. Elkaar teveel zien kan niet goed zijn maar elkaar te weinig evenmin.
Ik werk overdag en zou mijn vriend eigelijk pas vanaf 's avonds kunnen zien maar dan werkt hij in een restaurant. Twee maanden geleden bijvoorbeeld zagen we elkaar dag in dag uit, dat was teveel maar nu is het vice versa. We zien elkaar slechts maandag- en dinsdagavond en zondagmiddag. Niet bijzonder dus om de relatie boeiend te houden... maar ach ja nu heb ik zoiets van, ik verdien geld, hij ook, dan kunnen we binnenkort gaan samenwonen en zoekt hij misschien een halftime job.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:35
Cookie
Cookie is offline
kheb er geen ervaring mee, maar wel vakantiewerk gedaan in de horeca....je houd idd heel erg weinig tijd over voor je relatie..maar het kan wel goed gaan..er kwamen ook wel eens vriendjes of mannen langs als we bijna dichtgingen...dus het moet kunnen.
( je zal het vast wel weten maar kijk niet raar op als hij straks een beetje gestresst is)
Oud 01-10-2004, 22:40
Susanne
Susanne is offline
Miranda van SATC hield het ook maar 1/2 weken vol

Ik zou zelf zeggen dat het niet werkt (spreek uit ervaring), maarja je weet wat ze zeggen; waar een wil is, is een weg.. en aan je stukje te lezen is de wil er wel dus waarom daar over nadenken? Laat het gewoon op je afkomen zou ik zo zeggen, je bent nog maar 19!
Oud 02-10-2004, 09:13
Dzjes
Dzjes is offline
De vriend van mijn tante werkt ook in de horeca, .. ik moet zeggen dat ze nu al 4 jaar samenzijn, en samenwonen enzo, maar dat ze ook al genoeg met haar koffers terug bij het ouderlijke huis heeft gestaan. (of dat nu erdoor komt omdat ze hem te weinig ziet, of door iets anders weet ik niet )
In elk geval kunnen ze het wel redden.. ze studeert nog, dus de tijden dat hij er niets is studeert ze. Verder weet ik wel dat ze hem niet altijd evenveel vertrouwt, hou daar wel rekening mee.
Waar een wil is, is een weg?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:32
dwight88
dwight88 is offline
het kan absoluut wel. ik werk nu zelf 2,5 jaar in de horeca, (zomer)Vakanties fulltime, rest weekenden. het is vaak wel handig als de partner weet hoe de horeca "werkt", maar is niet noodzakelijk..

heb een hoop relaties zien slagen en zien barsten... is niet te zeggen, probeer 't gewoon, who knows...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 07:58
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 03-10-2004 @ 01:32 :
het kan absoluut wel. ik werk nu zelf 2,5 jaar in de horeca, (zomer)Vakanties fulltime, rest weekenden. het is vaak wel handig als de partner weet hoe de horeca "werkt", maar is niet noodzakelijk..
dat scheelt denk ik ook wel ja

Mijn vriendin heeft zelf ook een soort van horeca opleiding gedaan maar die is al helemaal klaar met school omdat ze wat ouder is dan mij. Ik heb ook al aangegeven bij haar dat ik me er een beetje druk over begon te maken dat ik hele andere tijden zal gaan werken dan haar.
Maar gelukkig neemt ze het allemaal goed op en probeerd ze me steeds weer gerust te stellen dat het allemaal wel goed komt en dat ze zelf ook wel begrijpt dat ik wisselende werk tijden zal hebben.

Klinkt erg positief zo niet?
Oud 05-10-2004, 08:26
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
geld natuurlijk niet alleen voor dit soort banen maar ook banen zoals bijvoorbeeld stewardess..

dat is me zus.. en het gaat goed met haar en haar vriend..

hij werkt zelf ook onregelmatig waardoor je elkaar dus soms nog minder ziet dan als 1 regelmatig en de ander onregelmatig werkt..

het kan echt wel slagen..

je hoort vaak dat mensen uit elkaar gaan omdat de andere het niet aankan ofzo.. maar je weet toch van te voren wat je partner doet... lijkt mij...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 12:34
sayang-steelo
sayang-steelo is offline
Mijn ouders zijn eigenaar van twee restaurants, mijn vader en moeder werken in de 1 en mn broer en schoonzus in de ander. Dat kan best veel spanning opleveren ook omdat ze natuurlijk familie zijn. Vooral bij mijn broer en schoonzus is het vaak moeilijk omdat zij echt ook de zaterdagnachten open zijn enzo, dus ze hebben het best zwaar. Maar als je je grenzen stelt en probeerd er het beste van te maken lukt het wel hoor
Reageren

Regels voor berichten