Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 12:23
ModePopje
ModePopje is offline
heey allemaal, ik moet weer eens een werkstuk maken. In dat werkstuk moet ik meningen van mensen verwerken over kunstmatige lichaamsdelen, goed of slecht?

Geef me je mening en ik ben je eeuwig dankbaar..

BYe Bye Dolce
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 13:07
Verwijderd
Leg ons eerst maar eens uit welke ethische kanten aan dit onderwerp kleven.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:28
ware man
ware man is offline
Het enige dat ik "tegen" kan bedenken is een vrij streng reformatorisch standpunt, namelijk dat je zo geschapen bent als je bent en dat je dus niet met kunstmatige dingen aan je lichaam moet gaan knutselen.

Als argument daarweertegen is natuurlijk makkelijk te bedenken dat je ook geschapen bent als wezen dat gelukkig kan zijn mét kunstmatige lichaamsdelen en dat een gereformeerde zichzelf dan ook maar zonder kleding en eten moet laten verrotten als hij dat echt vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
simpel: goed, zolang er maar een mens beter van wordt.

wat je tegen zou kunnen hebben kwa ethische kwesties zou ik niet zo snel weten. wat ware man zegt, zou mss een mening kunnen zijn, alhoewel het me wat raar in de oren klinkt. dan zou je eigenlijk niets meer aan jezelf mogen doen, en dan ook helemaal nog geen bril hebben ofzo: god heeft je toch met slechte ogen geschapen? volgens mij zijn er toch echt vrij weinig mensen die zo zouden denken. ook lichamelijke bezwaren zijn natuurlijk moeilijk op te zoeken.
dus ik zou het niet weten
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:46
Verwijderd
Ja, wat voor kunstmatige lichaamsdelen? Prothesen of uit klooncellen gegroeide 'echte' lichaamsdelen die later chirurgisch worden bevestigd? In het eerste geval kan ik me niet voorstellen dat een gelovige daar bezwaar tegen heeft, omdat die prothesen immers net zoiets zijn als een schoen. Ze zitten niet aan je lichaam vast, je kunt ze gewoon afdoen cq. uittrekken.

Bij 'echte nepledematen' kun je wel stellen dat je klooit aan gods schepping, maar aangezien ik een enorme atheïst ben vind ik dat grote onzin en bovendien een ontzegging van levensvreugd aan mensen (en dat is hartstikke verwerpelijk). Dus ik ben een groot voorstander van het op alle mogelijke manieren doen van onderzoek naar, en gebruik maken van kunstmatige ledematen als je daar iemands levenkwaliteit mee kunt verhogen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:34
ShineOfTears
ShineOfTears is offline
mjah, het enige wat ik mij kan bedenken dat er extreme mensen zijn.

Bijv. naturisten die gewoon naakt willen rondlopen en niks aan lijf willen hebben. Ik weet dan niet of hun ook tegen protheses zijn.

Er zijn ook wel mensen die absoluut niet willen worden behandeld, iets in de trant van je bent zoals je bent en ongergeschikt aan je lot, dus moet je dat accepteren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:08
ModePopje
ModePopje is offline
Ja wat ik bedoelde waren pacemaker etc. Maar bedankt, ik heb hier wel genoeg aan
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten