Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 17:42
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Ik weet niet of het hier hoort maar, fuck it.

Ik had eens een verblijfsvergunning aangevraagd voor mijn Amerikaanse vriendin , en toen nadat al het papierwerk en het traag werkende immigratiebeleid in nederland er aan toe was hadden we een afspraak met de vreemdelingendienst.

Enfin alles was goed en aardig en geregeld, maar toen ik vroeg waar en hoe we nu die inburgerings cursus en een cursus nederlands op gang kregen zei de meneer: "Nee dat hoeft ze niet want ze is Amerikaanse, ze behoort niet tot de doelgroep. Dat is meer voor Marrokanen en Turken. Maar als je het alsnog wilt moet je wel zelf betalen."

Redelijk surprised was ik , want ik had altijd begrepen dat ze dat wel moest. Nu vraag ik vind je dat een dubbele standaard of snap je het wel omdat ze ook "Westers" is?

Persoonlijk vind ik wel dat we geluk hebben dat we alles op onze eigen manier kunnen gaan doen, het geld daar gelaten. Maar toch zegt iets in me dat dit niet cool is tegenover bepaalde groepen in de samenleving.
Oud 09-10-2004, 19:13
snoodaard
snoodaard is offline
Ik ben op het moment de al redelijk vervaagde muur tussen Nederland en België verder aan het afbreken. Duuvel.

Ik weet niet of dit hier hoort, maar fuck it.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:32
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Het gaat er om dat westerse allochtonen (ik ben daar 2e generatie van, LOL ), westerse normen en waarden hebben, die mensen met een niet westerse achtergrond die nieuw in europa zijn, niet hebben. Dat ze ook nog wat nederlands leren, is mooi meegenomen.
Oud 09-10-2004, 20:49
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Adam Warlock schreef op 09-10-2004 @ 18:42 :
Persoonlijk vind ik wel dat we geluk hebben dat we alles op onze eigen manier kunnen gaan doen, het geld daar gelaten. Maar toch zegt iets in me dat dit niet cool is tegenover bepaalde groepen in de samenleving.
Als jij hoogbegaafd bent tussen wat minder intellecueel bedeelde mensen sturen ze jou toch ook niet samen met hen naar het LBO.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:19
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 09-10-2004 @ 21:49 :
Als jij hoogbegaafd bent tussen wat minder intellecueel bedeelde mensen sturen ze jou toch ook niet samen met hen naar het LBO.
Exactly.
Oud 09-10-2004, 22:57
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 09-10-2004 @ 21:49 :
Die vergelijking
Oud 09-10-2004, 23:01
Verwijderd
Tsja, dat komt omdat het Nederlandse immigratiebeleid het gevolg is van een compromis tussen mensen die na kunnen denken en het Lonsdaleproletariaat. Alles voor de stemmen, hè.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-10-2004 @ 21:32 :
westerse normen en waarden hebben, die mensen met een niet westerse achtergrond die nieuw in europa zijn, niet hebben. Dat ze ook nog wat nederlands leren, is mooi meegenomen.
inburgeren betekent ook iemand wegwijs maken in de samenleving.

de gemiddelde Amerikaan zal waarschijnlijk wel op de hoogte zijn van hoe paspoorten, rijbewijzen, belastingen, etc werken, van mensen uit landen waarvan dat niet 100% zeker is geld een inburgeringscursus om zeker te zijn dat dat wel zo is.
Oud 10-10-2004, 10:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2004 @ 00:04 :
inburgeren betekent ook iemand wegwijs maken in de samenleving.

de gemiddelde Amerikaan zal waarschijnlijk wel op de hoogte zijn van hoe paspoorten, rijbewijzen, belastingen, etc werken, van mensen uit landen waarvan dat niet 100% zeker is geld een inburgeringscursus om zeker te zijn dat dat wel zo is.
Plus dat mensen uit westerse landen bekend zijn met de nederlandse omgangsnormen en de verhouding tussen man en vrouw, en hoe je je in het openbaar dient te gedragen.
Mensen uit de niet-westerse wereld hebben hele andere (levens)opvattingen en moeten dus de westerse nog leren, daar is het inburgeringssysteem voor.
Oud 10-10-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 10-10-2004 @ 11:06 :
Plus dat mensen uit westerse landen bekend zijn met de nederlandse omgangsnormen en de verhouding tussen man en vrouw, en hoe je je in het openbaar dient te gedragen.
Mensen uit de niet-westerse wereld hebben hele andere (levens)opvattingen en moeten dus de westerse nog leren, daar is het inburgeringssysteem voor.
geld dat ook voor isrealiers?die zijn ook niet bepaald westers hoor

en daarbij nederland en amerika verschillen echt wel qua recht

wat bedoel jij nou met verhoudingen tussen man en vrouw
in amerika is het eerder de regel dat vrouwen een lustobject zijn
En de omgangsnormen verschillen daar ook hoor.Daar ben je al onbeleefd als je achter een vraag niet alsjeblieft zet

Het is gewoon belachelijk dat jullie vinden dat westerse burgers geen inburgeringscursus nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:22
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-10-2004 @ 11:14 :

en daarbij nederland en amerika verschillen echt wel qua recht

En de omgangsnormen verschillen daar ook hoor.Daar ben je al onbeleefd als je achter een vraag niet alsjeblieft zet

Het is gewoon belachelijk dat jullie vinden dat westerse burgers geen inburgeringscursus nodig hebben.
Israeli's zijn superwesters. Hoebedoel je bevooroordeeld. Het zijn gewoon europeanen hoor.
In Nederland zijn vrouwen net zo goed lustobjecten .
Dat please en thank you heeft meer met de taal te maken, want bijv. in duitsland doe je het niet. En bovendien, dat gaat om één woordje dat is heel iets anders dan bijv. het feit dat in sommige landen vrouwen niet alleen over straat mogen, dat ze geen rechten hebben, dat ze een hoer zijn als ze ongesluierd rondlopen, dat ze een mannelijke winkeleigenaar niet mogen aanspreken en dat ze ongestraft door hun man vernederd en geslagen mogen worden. Díe mensen wordt de nederlandse normen en waarden bijgebracht.

En als je bijv Amerikaans bent, heb je dat echt niet nodig.
Oud 10-10-2004, 10:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dat komt omdat er nogal grote verschillen tussen de turkse (e.d.) cultuur en de nederlandse cultuur bestaan, terwijl er niet zo'n groot verschil is tussen nederland en amerika. (behalve dan het gemiddelde opleidingsniveau, maar dat terzijde).
Oud 10-10-2004, 11:48
Verwijderd
Is het werkelijk zo dat niemand inziet dat het hier gaat om economische en electorale belangen, in plaats van "cultuurverschillen"?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:49
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-10-2004 @ 12:48 :
Is het werkelijk zo dat niemand inziet dat het hier gaat om economische en electorale belangen, in plaats van "cultuurverschillen"?
Het gaat wél om cultuurverschillen....
Oud 10-10-2004, 11:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-10-2004 @ 11:14 :

ja joh, alle israeliers zijn nooit vanuit europa en amerika naar Israel geemigreerd, ze kwamen spontaan uit de lucht vallen.

en ja, het immorele amerika is werkelijk het hol van prostitutie en alles dat kwaad is, iemand die daar vandaan komt moet zeker weten geleerd worden dat elke willekeurige vrouw op straat verkrachten hier in Nederland niet normaal is.

Oud 10-10-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 10-10-2004 @ 12:49 :
Het gaat wél om cultuurverschillen....
Nee. Zoals je zelf waarschijnlijk wel weet is het begrip inburgeren pas een issue geworden na al dat gedoe met Fortuyn. Voornamelijk de VVD realiseerde zich dat er een grote groep domme mensen in Nederland bestond, die ze eenvoudig voor zich konden winden met xenofoob geblaat over inburgeren. Diezelfde domme mensen baseren hun mening niet op rationele argumenten, maar op onderbuikgevoelens over Turken en Marokkanen. Daarom moeten dit type allochtonen wél inburgeren, en hoeft een Amerikaanse immigrant de taal niet eens te leren. Verder zijn Westerse immigranten vaak voordeliger voor de economie, natuurlijk, en zijn bijvoorbeeld importbruidjes dat niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 12:16
T_ID
T_ID is offline
nou, de minachting voor (wetserse) meisjes die bij veelMarrokaanse jongeren heerst is niet bepaald een economisch verschijnsel te noemen.

hoe vaak ik al niet ruzie heb gehad met van die schreeuwlelijken omdat ze meisjes in onze groep zomaar bij passeren voor hoer uitmaakten....

moet je eens terugroepen dat hun moeders en zussen raamprostituees zijn, dan hou je het kwa woorskeus nog 'beschaafd' maar ze gaan al helemaal flippen, zelf denken ze dat echter wel te mogen.

uhm... juist, dat heet dus dubbele moraal.
Oud 10-10-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2004 @ 13:16 :
nou, de minachting voor (wetserse) meisjes die bij veelMarrokaanse jongeren heerst is niet bepaald een economisch verschijnsel te noemen.

hoe vaak ik al niet ruzie heb gehad met van die schreeuwlelijken omdat ze meisjes in onze groep zomaar bij passeren voor hoer uitmaakten....

moet je eens terugroepen dat hun moeders en zussen raamprostituees zijn, dan hou je het kwa woorskeus nog 'beschaafd' maar ze gaan al helemaal flippen, zelf denken ze dat echter wel te mogen.

uhm... juist, dat heet dus dubbele moraal.
Nee, dat heet generalisatie. Tuurlijk zijn er allochtonen die zich debiel gedragen, maar dat geldt ook voor een meerderheid van de autochtonen. Ik vind een meerderheid van beide groepen dom. Niet echt een steekhoudend argument dus.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 13:50
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Ik wil in ieder geval dat ze nederlands leert natuurlijk, de rest leert ze vanzelf wel, ze is nog jong.

Er is natuurlijk ook een soort van drempel in het leren van de nederlandse taal als je een ander alphabet gewend bent, maar ik denk dat het zeker niet om puur culturele redenen is.
Oud 10-10-2004, 15:29
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Adam Warlock schreef op 10-10-2004 @ 14:50 :
Ik wil in ieder geval dat ze nederlands leert natuurlijk, de rest leert ze vanzelf wel, ze is nog jong.

Er is natuurlijk ook een soort van drempel in het leren van de nederlandse taal als je een ander alphabet gewend bent, maar ik denk dat het zeker niet om puur culturele redenen is.
Geef haar een hoofddoek dan komt het helemaal goed jongen !
Oud 10-10-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Adam Warlock schreef op 09-10-2004 @ 18:42 :
(...)

Enfin alles was goed en aardig en geregeld, maar toen ik vroeg waar en hoe we nu die inburgerings cursus en een cursus nederlands op gang kregen zei de meneer: "Nee dat hoeft ze niet want ze is Amerikaanse, ze behoort niet tot de doelgroep. Dat is meer voor Marrokanen en Turken. Maar als je het alsnog wilt moet je wel zelf betalen."

(...)
Dat kan ik me wel voorstellen. Er wordt bij die dienst natuurlijk gebruik gemaakt van bepaalde profielen. Ze willen vantevoren inschatten wat de noodzaak van zo'n inburgeringscursus is. Daarbij gaan ze natuurlijk uit van bepaalde cultuurschetsen en in die schetsen ligt bijv. de Amerikaanse of Britse cultuur dichter bij de Nederlandse dan de Turkse of Marokkaanse.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 00:29
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 10-10-2004 @ 16:29 :
Geef haar een hoofddoek dan komt het helemaal goed jongen !
Oud 11-10-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-10-2004 @ 21:32 :
Het gaat er om dat westerse allochtonen (ik ben daar 2e generatie van, LOL ), westerse normen en waarden hebben, die mensen met een niet westerse achtergrond die nieuw in europa zijn, niet hebben. Dat ze ook nog wat nederlands leren, is mooi meegenomen.
je staat niet echt stil bij dat er ook mensen uit welvarende afrikaanse of arabische landen hier komen die ook bekend zijn met de westerse waarden en normen maar hier toch even een inburgerings curses moeten doen.(ze spreken doorgaans vloeiend frans en of engels)
En ik spreek uit ervaring.

Mijn schoonzus komt uit djibouti en is afgestudeerd aan een franse universiteit.Maar toen ze naar Nederland kwam moest ze toch even een inburgeringscurses doen.

Het geldt voor de ene maar niet voor de andere

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 14:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Alle Turkse mannen noemen vrouwen hoeren. Ze slaan ze, vernederen ze, en wie wat nog meer. Elke Turk die dit niet doet, is een uitzondering.
Amerikanen daarentegen, lossen hun problemen vriendelijk op, nooit oorlog ofzo. Ze richten geen bloedbaden aan op hun scholen. Hebben geen last van criminele bendes, en hun vrouwen worden niet als hoeren behandeld. En dat is Westers. Dus hoeven ze geen inburgeringscursus.

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:57
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
Alle Turkse mannen noemen vrouwen hoeren. Ze slaan ze, vernederen ze, en wie wat nog meer. Elke Turk die dit niet doet, is een uitzondering.
Amerikanen daarentegen, lossen hun problemen vriendelijk op, nooit oorlog ofzo. Ze richten geen bloedbaden aan op hun scholen. Hebben geen last van criminele bendes, en hun vrouwen worden niet als hoeren behandeld. En dat is Westers. Dus hoeven ze geen inburgeringscursus.
Halleluja! Sarcastischer kan niet hoor! Als je nou het omgekeerde zegt weten we allemaal meteen wat je bedoelt.
Oud 11-10-2004, 19:04
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Inderdaad, is er iets voor te zeggen om iemand op basis van opleidings niveau een inburgerings cursus te verplichten dan? Een meer individuele kijk op de zaak dus? Of maak je dan ook weer te veel onderscheid?
Oud 12-10-2004, 21:32
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-10-2004 @ 15:10 :
Hoe ondoordacht... heb er geen woorden voor.
Oud 12-10-2004, 21:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Funky_Soprano_7 schreef op 12-10-2004 @ 22:32 :
Hoe ondoordacht... heb er geen woorden voor.
lol, volgens mij was dat sarcastisch bedoelt.
Oud 12-10-2004, 21:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-10-2004 @ 22:34 :
bidden dat wat je zegt waar is, anders gaat de wereld verloren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:52
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Gaan ze de de minimum leeftijd verhogen naar 21 voor mijn vriendin en minimum inkomen voor de nederlander op 1319 gooien .

Net op tijd
Oud 15-10-2004, 19:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-10-2004 @ 22:34 :
Eerlijk gezegd is het dan nog steeds gelul.
Oud 15-10-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-10-2004 @ 22:48 :
bidden dat wat je zegt waar is, anders gaat de wereld verloren.
Anders gaat de wereld wel ten onder aan anti-Amerikaanse sentimenten onder de intellectuele elite in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Snees schreef op 15-10-2004 @ 20:55 :
Anders gaat de wereld wel ten onder aan anti-Amerikaanse sentimenten onder de intellectuele elite in Nederland.
Mja.
Echt verschil is er niet dus.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:59
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ik vind het niet meer dan logisch dat je als Amerikaanse daar niet verplicht naartoe moet.

Het heeft er gewoon mee te maken dat er tussen mensen uit westerse landen en mensen uit het midden-oosten/ Noord-afrika enorme culturele verschillen zitten.
Oud 17-10-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 17-10-2004 @ 21:59 :
Ik vind het niet meer dan logisch dat je als Amerikaanse daar niet verplicht naartoe moet.

Het heeft er gewoon mee te maken dat er tussen mensen uit westerse landen en mensen uit het midden-oosten/ Noord-afrika enorme culturele verschillen zitten.
Daar heeft het geen drol mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:46
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja wat valt er precies onder inburgering, want de een heeft het over de cultuur, de ander over economisch en weer een ander over de taal.
Oud 17-10-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 17-10-2004 @ 22:46 :
Ja wat valt er precies onder inburgering, want de een heeft het over de cultuur, de ander over economisch en weer een ander over de taal.
Electorale belangen. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 10-10-2004 @ 11:22 :
Israeli's zijn superwesters. Hoebedoel je bevooroordeeld. Het zijn gewoon europeanen hoor.
Uhm, nou, Israël ligt gewoon buiten Europa, dus het zijn toch echt geen Europeanen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-10-2004 @ 22:51 :
Electorale belangen. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?
Jij wel, maar de rest niet

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het aan de ene kant wel kan begrijpen maar aan de andere kant ook zoiets heb dat als de een het moet doen dan de andere ook.
Oud 17-10-2004, 22:03
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2004 @ 22:56 :
Uhm, nou, Israël ligt gewoon buiten Europa, dus het zijn toch echt geen Europeanen.
Het is duidelijk dat je je nooit hebt verdiept in het land.. Israel is meer Europees dan Oosters.
Oud 17-10-2004, 22:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 17-10-2004 @ 23:03 :
Het is duidelijk dat je je nooit hebt verdiept in het land.. Israel is meer Europees dan Oosters.
Ooit een kaart van Europa uit de atlas voor je gehad? Mooi, dan weet je dat Israël búiten Europa valt. Het land ligt in het Midden-Oosten, zoals je zelf ooit eens beweerde. Dat zegt genoeg.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2004 @ 23:05 :
Ooit een kaart van Europa uit de atlas voor je gehad? Mooi, dan weet je dat Israël búiten Europa valt. Het land ligt in het Midden-Oosten, zoals je zelf ooit eens beweerde. Dat zegt genoeg.
Daar ligt het idd. Maar het land zélf is qua beschaving en cultuur veel Europeser dan Oosters.
Oud 17-10-2004, 22:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 17-10-2004 @ 23:06 :
Daar ligt het idd. Maar het land zélf is qua beschaving en cultuur veel Europeser dan Oosters.
Dat zal best, maar dat maakt het nog geen Europees land en de bewoners dus géén Europeanen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 17-10-2004 @ 23:06 :
Nonsens. De cultuurkloof die gaapt tussen Israel en de Europese landen is net zo groot als die tussen de Europese landen en Turkije, zo niet groter.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2004 @ 23:59 :
Nonsens. De cultuurkloof die gaapt tussen Israel en de Europese landen is net zo groot als die tussen de Europese landen en Turkije, zo niet groter.
Inderdaad. De mensenrechtensituatie en democratie in Turkije is niet goed vergeleken met west-Europese landen, maar zeker wel beter dan in Israël.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:13
Verwijderd
Die stelling zou ik niet aandurven, maar ik durf wel te beweren dat zowel Israel als Amerika geen moderne westerse staten zijn, waarbij ik 'modern westers' even definiëer als 'seculier en met een hoog rechtsstatelijk gehalte'.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-10-2004 @ 00:11 :
Inderdaad. De mensenrechtensituatie en democratie in Turkije is niet goed vergeleken met west-Europese landen, maar zeker wel beter dan in Israël.
Nou is het alleen nog wachten tot Gatara en Staafmixer hier bovenop springen, he?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2004 @ 00:14 :
Nou is het alleen nog wachten tot Gatara en Staafmixer hier bovenop springen, he?
Laat die maar bovenop elkaar springen, dan film ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2004 @ 00:14 :
Laat die maar bovenop elkaar springen, dan film ik het wel.

Verkeerde forum.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 00:43
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Zo het wordt nog gezellig hier.

Persoonlijk vind ik dat mijn vriendin al ingeburgerd is nu ze:

- Het woord gezellig kent.

- Haar fiets al is gejat (we wonen in amsterdam)
Reageren

Regels voor berichten