Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 19:22
freakzor1987
freakzor1987 is offline
hallo iedereen hier

ik ben hier net nieuw en ik heb een dringend verzoek

ik ben 17 jaar en eerlijkgezegd nog vrij onervaren op het gebied van vriendinnen en relaties, maar nu zit er een meisje in mijn klas en ik blijf steeds aan haar denken en heb ook steeds buikpijn en een snelle hartslag dus ik denk dat ik verliefd ben

ik heb me nog nooit eerder zo aangetrokken gevoelen tot een persoon dus ik ben best zenuwachtig, mijn probleem is dat ik zo zenuwachtig ben dat ik amper met haar durf te praten laat staan te zeggen dat ik van haar houd ook vind ik mezelf helemaal niet knap terwijl zij echt heel knap is (vind ik ) dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die in een soortgelijke situatie zitten/zaten en of die tips hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 19:29
sweet_forumgirl
sweet_forumgirl is offline
ik zou proberen om gewoon met haar te gaan praten en om te gaan (hoe vaker je het doet, hoe minder zenuwachtig je wordt) Dan kijk je hoe zij tegen je doet en kan je misschien wat later iets gaan doen met een groep (en zij erbij natuurlijk) en langzaamaan elkaar beter leren kennen.
succes iig
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:34
Luna
Luna is offline
Zeg in ieder geval niet meteen tegen haar dat je van haar houdt want dat is niet zo. (denk ik) Dat je verliefd ben wil niet zeggen dat je echt van iemand houdt.
Verder zit ik niet in zo'n situatie en praat ik altijd teveel(en dat gaat vanzelf) dus ik heb geen tips, sorry.
Oud 24-09-2004, 20:06
filia dei
filia dei is offline
Probeer er gewoon op te letten of zij jou ook leuk vind.
Bijv. Als ze vaak bij je komt staan, ze kijkt naar je als ze denkt dat jij niet kijkt, als ze je vaak aanraakt, ze knoopt vaak een gesprekje aan. Dan vind ze je iig aardig en kan je eens vragen of jullie 'als vrienden' samen wat leuks zullen gaan doen. Bijv. skeeleren of naar de bios ofzo.
En je kan met haar op msn praten en haar veel complimentjes maken. Gewoon zeggen dat je haar mooi vind en lief enzo. (veel meisjes zijn toch al onzeker dus als zij weer eens zegt 'ach ik ben zo lelijk' kan jij mooi zeggen welnee helemaal niet )
En wat ik persoonlijk altijd wel leuk vind is als een jongen iets zegt over je kleren. Zo van hey, nieuwe broek? leuk joh! (er zijn écht héél weinig jongens aan wie dat opvalt en er dan ook nog wat over zeggen).

Dus nou, als jullie eenmaal intensief contact hebben en goede vrienden zijn geworden dan kan je een keer bijvoorbeeld als je in de duinen,op 't strand of ergens anders op een romantische plek een beetje tegen elkaar hangen of met je hoofd op haar buik licht etc. Gewoon zowiets zeggen van 'goh, ik ben echt helemaal dol op jou'. Nou jah... gewoon iets wat lijkt op ik vind je leuk en niet zowiets stoms ingestudeerds als wil je verkering met me.

Dus, succes ermee
Oud 24-09-2004, 20:17
freakzor1987
freakzor1987 is offline
hey bedankt voor jullie hulp ik ga gewoon proberen om affentoe eens een gesprekje met haar te houden en misschien op msn wat praten dan zien we wel hoe het verder gaat maar ik ben denk ik zo zenuwachtig omdat ik denk dat zij mij niet ziet zitten, misschien is dat gewoon omdat ik allerlei dingen ga bedenken die zouden kunnen gebeuren en waardoor ik nog veel zenuwachtiger wordt, ik ga gewoon proberen om wat minder aan haar te denken en gewoon proberen vrienden te worden, we moeten tenslotte nog minstens 4 jaar bij elkaar in de klas zitten bedankt voor jullie info
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:32
Custom
Custom is offline
Yo dude welcome! Had het zelf een halfjaartje terug ook, erg spannend of nie? Op zich is msn wel een aardige manier om het eerste ijs een beetje te breken, het kan idd gebeuren dat je face-to-face gewoon dichtklapt door de zenuwen. Als je eenmaal op msn met der kan praten, kan lukt het in real life ook wel. Neem je tijd trouwens, verwacht niet dat je morgen al handje in handje loopt, ook al laat ze merken dat ze je aardig vind. Dergelijke dingen hebben gewoon een beetje de tijd nodig. Iig succes dermee!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
filia dei schreef op 24-09-2004 @ 21:06 :
En wat ik persoonlijk altijd wel leuk vind is als een jongen iets zegt over je kleren. Zo van hey, nieuwe broek? leuk joh! (er zijn écht héél weinig jongens aan wie dat opvalt en er dan ook nog wat over zeggen).
dat is omdat we vooral kijken naar de persoon in de kleren

Citaat:
filia dei schreef op 24-09-2004 @ 21:06 :
Gewoon zowiets zeggen van 'goh, ik ben echt helemaal dol op jou'. Nou jah... gewoon iets wat lijkt op ik vind je leuk en niet zowiets stoms ingestudeerds als wil je verkering met me.
is ik vind je leuk al niet het zinnetje wat je zegt om maar niet te zeggen ik ben ontzettend verliefd op je, dus om nou nog iets te gaan bedenken wat dan weer lijkt op ik vind je leuk, wordt misschien een beetje te vaag
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:26
freakzor1987
freakzor1987 is offline
ik ben er net achter gekomen dat ze al een half jaar een vriend heeft nu maak ik dus helemaal geen schijn van kans aangezien ik vrijwel onervaren ben op het gebied van relaties en zij dus helemaal niet

ik wordt er helemaal gek van, elk moment van de dag denk ik aan haar terwijl ik weet dat ik toch geen schijn van kans maak, ik krijg er gewoon hoofdpijn en buikpijn van
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 25-09-2004 @ 12:26 :
ik ben er net achter gekomen dat ze al een half jaar een vriend heeft nu maak ik dus helemaal geen schijn van kans aangezien ik vrijwel onervaren ben op het gebied van relaties en zij dus helemaal niet

ik wordt er helemaal gek van, elk moment van de dag denk ik aan haar terwijl ik weet dat ik toch geen schijn van kans maak, ik krijg er gewoon hoofdpijn en buikpijn van
Lieverd, je maakt geen kans omdat ze een vriend heeft. Niet omdat je onervaren bent.
En er zijn meisjes die op onervaren jongens vallen. Bijna al m'n vriendjes hadden of nog nooit gezoend en/of waren nog maagd. Ik vind die jongens juist extra leuk .
Oud 25-09-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2004 @ 12:47 :
Lieverd, je maakt geen kans omdat ze een vriend heeft. Niet omdat je onervaren bent.
En er zijn meisjes die op onervaren jongens vallen. Bijna al m'n vriendjes hadden of nog nooit gezoend en/of waren nog maagd. Ik vind die jongens juist extra leuk .
Ja idd! Mijn vriendje was ook erg onervaren, maar dat was juist wel schattig.
Het heeft er dus veel meer mee te maken dat ze al een vriend heeft.
En het maakt niks uit als je geen ervaring hebt, mijn vriendje is namelijk een wereldvriendje
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:38
freakzor1987
freakzor1987 is offline
jah dat is waar, aan de ene kant wil ik dat zij gelukkig is, jammergenoeg met iemand anders maarja het zei zo, aan de andere kant denk ik toch nog steeds aan haar
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:41
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 24-09-2004 @ 21:17 :
hey bedankt voor jullie hulp ik ga gewoon proberen om affentoe eens een gesprekje met haar te houden en misschien op msn wat praten dan zien we wel hoe het verder gaat maar ik ben denk ik zo zenuwachtig omdat ik denk dat zij mij niet ziet zitten, misschien is dat gewoon omdat ik allerlei dingen ga bedenken die zouden kunnen gebeuren en waardoor ik nog veel zenuwachtiger wordt, ik ga gewoon proberen om wat minder aan haar te denken en gewoon proberen vrienden te worden, we moeten tenslotte nog minstens 4 jaar bij elkaar in de klas zitten bedankt voor jullie info
geloof mij nou maar dat het een heel natuurlijk iets is. ik heb het zelf vroeger ook gehad. maar op een bepaald moment dan kom je hier vanzelf overheen en kom je erachter dat het praten met een meisje dat je leuk vindt helemaal niet zo moeilijk is!
Oud 25-09-2004, 13:56
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 25-09-2004 @ 14:38 :
jah dat is waar, aan de ene kant wil ik dat zij gelukkig is, jammergenoeg met iemand anders maarja het zei zo, aan de andere kant denk ik toch nog steeds aan haar
ga het nou maar gewoon proberen, eerst goede vrienden worden

als het fout gaat heb je in ieder geval je eerste blauwtje gelopen
dat is ook wat waard
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 25-09-2004 @ 14:56 :
ga het nou maar gewoon proberen, eerst goede vrienden worden

als het fout gaat heb je in ieder geval je eerste blauwtje gelopen
dat is ook wat waard
zij heeft al een half jaar een ander?! ga proberen je aan haar op te dringen terwijl ze al een vriend heeft?! volgens mij geeft ze dan toch niet zoveel om jou hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 15:26
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 25-09-2004 @ 15:03 :
zij heeft al een half jaar een ander?! ga proberen je aan haar op te dringen terwijl ze al een vriend heeft?! volgens mij geeft ze dan toch niet zoveel om jou hoor.
Alsof er nog nooit een relatie is uitgegaan omdat een van de twee een ander leuker vond.

Opdringen is niet echt het woord, gewoon een poging wagen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:04
freakzor1987
freakzor1987 is offline
maar het is ook niet mijn bedoeling om haar andere relatie te verbreken ofzo maar ik kan het gewoon niet helpen dat ik haar leuk vindt en als ik het haar niet vertel blijf ik de zenuwen en gedachten steeds ophopen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon beginnen te praten met haar, zoek het contact, toon initiatief. En zeker niet negatief over jezelf zijn en niet rekening houden met je onervarenheid met meiden, moet je ff gewoon niet aan denken. Maakt helemaal niets uit.
Oud 25-09-2004, 18:49
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 25-09-2004 @ 19:04 :
maar het is ook niet mijn bedoeling om haar andere relatie te verbreken ofzo
waarom niet? jij wil toch graag een relatie met haar en die krijg je toch pas op het moment dat zij jou leuker vindt dan haar huidige vriend

dus ga haar laten zien hoe leuk je bent

maar je moet haar niet te snel vertellen dat je verliefd bent want als ze je nog nauwelijks kent zal ze inderdaad haar vriend niet dumpen voor jou
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 21:12
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zou iig niet gelijk zeggen dat je van dr houdt, want dat is een béétje teveel van t goeie.

Zeg maar eerst dat je dr erg leuk vind.
Oud 26-09-2004, 10:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ze heeft een vriend! wie weet hoe dolgelukkig ze daarmee is! daar moet je echt niet in lopen stoken! vergeet haar!
Oud 26-09-2004, 10:35
freakzor1987
freakzor1987 is offline
ja dat laatste dacht ik dus ook
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 26-09-2004 @ 11:07 :
ze heeft een vriend! wie weet hoe dolgelukkig ze daarmee is! daar moet je echt niet in lopen stoken! vergeet haar!
Help, moord, brand! Apathie! Politieke correctheid!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:08
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 26-09-2004 @ 11:35 :
ja dat laatste dacht ik dus ook
ja en dat is een domme gedachte

zij is degene die kiest, als ze echt zo'n goede relatie heeft zal ze daar ook gewoon mee door blijven gaan, maar als ze denkt dat een relatie met jou beter is kiest ze voor jou

in beide gevallen is zij blij, dus denk niet teveel en ga eens wat doen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:17
freakzor1987
freakzor1987 is offline
ok nu is al mijn hoop weg

ik kwam haar vanochtend tegen in de stad dus ik zei "hey" en ze keek me aan alsof ze wouw zeggen "wat moet je toch van me" en liep zwijgend door

en daar moet ik dan nog 4 jaar bij in de klas zitten
is er geen manier om van die verliefdheid af te komen want op deze manier kan ik me nergens meer op concentreren en loop ik constant te dromen en dat terwijl ik eind van de week een belangrijk wiskunde tentamen heb

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2004 @ 12:47 :
Je verhaal had van mij kunnen komen. Ik heb het een tijdje geleden ook gehad. Helemaal van slag door 1 meisje Ik heb, met heel veel moeite haar toch verteld wat ik voor haar voelde, ondanks ik al wist dat ze een vriend had. De reactie staat nog steeds in m'n geheugen gebrand. ze vond het heel leuk om te horen en ik had nog nooit een gezicht zo zien stralen. Zo haal je toch nog eruit wat erin zit.

Verder heb ik me er destijds bij neergelegd, al heb ik wel nog heel af en toe de vraag gekregen of het nog steeds zo was en zijn er nog wat andere grappige dingetjes gebeurd. Maar zij bleef wel bij haar standpunt, ik was helemaal niet interessant.

Misschien zit er voor jou ook toch nog wel zoiets in. En je bent het iig bij de juiste persoon kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 08:40
Falkh
Falkh is offline
Zorg dat de relatie met die andere kerel naar de tering gaat,
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 08:53
Mo6
Mo6 is offline
ik had het ook, maar tis nu echt helemaal over... opzich wel jammer hoor want die spanning is zo mooi en als de liefde dan uiteindelijk ook nog beantwoord wordt geeft dat een extra fijn gevoel
Oud 27-09-2004, 17:36
freakzor1987
freakzor1987 is offline
ok dit is weer eens heel vaag, ze kwam op msn en begon een beetje gesprekje met haar aan te knopen en ik zei dat ik donderdag uit ging en toen zei ze, ow leuk, misschien ga ik wel mee maar eventjes later begon ik weer over iets en toen gaf ze steeds hele korte antwoorden zo als ja, ok, aha, hehe, leuk, balen en op school vandaag negeerde ze me en even later weer niet vind het allemaal beetje vreemd en zeker het feit dat ze zegt dat ze met mij mee uitgaat terwijl ze een vriend heeft of misschien is het alweeruit ofzo

VROUWEN!!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:50
Gammaray
Gammaray is offline
Ik ken het heb het zelfde doorstaan.
Ik ging er gewoon op afstappen wand ik had toch niets te verliezen.
En als je het maar vaak genoeg doet dan wend het wel.
Wand nee heb je en ja kun je krijgen.
En maak je niet te druk wand met mij is het ook goed gekomen.
Oud 27-09-2004, 18:01
filia dei
filia dei is offline
Volgens mij maakte ze gewoon 'n grapje. En praatte ze met je op msn omdat er toch niemand anders boeiends was. Maar toen eenmaal een goeie vriendin ofzo online kwam heeft ze haar concentratie verlegt en jou gewoon korte antwoorden gegeven. Tenminste zo ben ik zelf een beetje .

Waarom ze je op school negeert weet ik niet. Maar zo te lezen is ze niet smoor verlieft op je. Want zelfs met wishfull thinking en verlegenheid en bindingsangst kan ik niets positiefs voor je bedenken.

Behalve dan dat jij het misschien allemaal negatiever ervaart of opschrijft dan het in werkelijkheid is.

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 27-09-2004 @ 18:36 :
ok dit is weer eens heel vaag, ze kwam op msn en begon een beetje gesprekje met haar aan te knopen en ik zei dat ik donderdag uit ging en toen zei ze, ow leuk, misschien ga ik wel mee maar eventjes later begon ik weer over iets en toen gaf ze steeds hele korte antwoorden zo als ja, ok, aha, hehe, leuk, balen en op school vandaag negeerde ze me en even later weer niet vind het allemaal beetje vreemd en zeker het feit dat ze zegt dat ze met mij mee uitgaat terwijl ze een vriend heeft of misschien is het alweeruit ofzo

VROUWEN!!!
Een ding: trek niet te snel conclusies uit een MSN-gesprek, ze was waarschijnlijk druk bezig. Die knop kan niet ineens zo omgaan.
Oud 27-09-2004, 19:09
freakzor1987
freakzor1987 is offline
nee dat snap ik ook wel, daarom vondt ik het ook zo raar
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:29
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik kan je geen tips ofzo geven (kijk maar naar mn eigen topic), ik kan je alleen heel veel geluk toewensen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:28
Verwijderd
Waarschijnlijk bedoelde ze dat ze misschien ook wel uit ging naar dezelfde plek; of ze dacht dat je met een groepje uitging en wou wel met het groepje mee.

Maar een klein sprankje hoop: mijn vriend werd verliefd op mij toen we in de vierde zaten, ik had toen al een vriend, de verkering met mijn ex-vriend heeft een hele tijd geduurd maar een paar maanden nadat het uit ging begon ik mijn huidige vriend leuk te vinden . En nu hebben we bijna twee jaar een relatie.

Niet meteen er van uit gaan dat dit bij jou ook gaat gebeuren, en ook niet te enthousiast er op hopen, maar 't is niet alsof je kansen zijn verkeken ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:20
LaGoon
LaGoon is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 24-09-2004 @ 20:22 :
hallo iedereen hier

ik ben hier net nieuw en ik heb een dringend verzoek

ik ben 17 jaar en eerlijkgezegd nog vrij onervaren op het gebied van vriendinnen en relaties, maar nu zit er een meisje in mijn klas en ik blijf steeds aan haar denken en heb ook steeds buikpijn en een snelle hartslag dus ik denk dat ik verliefd ben

ik heb me nog nooit eerder zo aangetrokken gevoelen tot een persoon dus ik ben best zenuwachtig, mijn probleem is dat ik zo zenuwachtig ben dat ik amper met haar durf te praten laat staan te zeggen dat ik van haar houd ook vind ik mezelf helemaal niet knap terwijl zij echt heel knap is (vind ik ) dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die in een soortgelijke situatie zitten/zaten en of die tips hebben
ik ken het zit zoon beetje in de zelfde situatie maar ja als ik het goed begrijf durf jij al te praten dan ben je 1 stap verder
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:31
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Luna schreef op 24-09-2004 @ 20:34 :
Zeg in ieder geval niet meteen tegen haar dat je van haar houdt want dat is niet zo. (denk ik) Dat je verliefd ben wil niet zeggen dat je echt van iemand houdt.
Verder zit ik niet in zo'n situatie en praat ik altijd teveel(en dat gaat vanzelf) dus ik heb geen tips, sorry.
Oud 08-10-2004, 14:25
freakzor1987
freakzor1987 is offline
gelukkig gaat het nu wat beter ik praat regelmatig met haar en soms komt ze naast me zitten in de klas en andersom ook maar ik denk niet dat er een liefdesrelatie inzit aangezien zei echt het uitgaans type is dat 3x per week tot uur of 5 uitgaat en naar van die hardcore feesten enzo gaat en ook veel meer ervaring heeft met liefdesrelatie maar de verliefdheid is ook veel geminderd gelukkig dus we hebben nu gewoon een "vrienden" relatie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten