Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 20:16
freakzor1987
freakzor1987 is offline
hallo ik heb een probleempje

ik heb op mijn schouders,rug en borst een soort van jeugdpuistjes en als ik bijvoorbeeld ga zwemmen of ik loop in de zomer zonder t-shirt schaam ik me daarvoor

weet iemand wat ik er tegen kan doen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:37
floortje bloem
floortje bloem is offline
acne, naar de dokter gaan, die heeft daar

erg goede middeltjes voor.
Oud 28-09-2004, 20:41
freakzor1987
freakzor1987 is offline
kan iemand niet gewoon de naam van een of ander zalfje geven zodat ik er gewoon in de winkel om kan
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:47
einie
einie is offline
benzoylperoxyde, kun je gewoon halen bij de apotheek, ik weet niet hoe erg je het hebt, maar heb niet te hoge verwachtingen in korte tijd

meer info: http://www.life4u.nl/jongerenindex.html
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:49
freakzor1987
freakzor1987 is offline
het is niet heel erg ofzo heb op mijn gezicht bijna geen puistjes het zijn gewoon die paar op mijn borst, schouders en rug dus als daar een of ander licht zalfje voor te krijgen is zou ik dat heel leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:57
Mipsy
Mipsy is offline
Citaat:
einie schreef op 28-09-2004 @ 21:47 :
benzoylperoxyde, kun je gewoon halen bij de apotheek, ik weet niet hoe erg je het hebt, maar heb niet te hoge verwachtingen in korte tijd

meer info: http://www.life4u.nl/jongerenindex.html
Over de benzoylperoxide moet je eigenlijk geen kleren dragen, anders krijg je er vlekken in... Wat bij mij helpt (ook in mijn gezicht) is eryacne, maar daarvoor moet je wel een recept hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:47
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb dit ook, ik had het eerst heel erg maar toen ik bodylotion ben gaan gebruiken heb ik er veel minder last van. Ik weet ook niet of het nou echt daar door komt maar sindsdien heb ik er minder last van!

Enne, onder de zonnebank gaan moet ook helpen volgens mij!!
Oud 28-09-2004, 22:12
freakzor1987
freakzor1987 is offline
hm, dan zal ik bodylotion eens moeten proberen, en owja, soms dan krab ik per ongeluk zon puistje open, wat voor zalf raden jullie daar voor aan? want ik doe er uierzalf of purol op maar ik heb niet echt de indruk dat dat helpt

en zou het ook kunnen komen doordat mijn rug en borst niet zo gebruind zijn als de rest van mijn lichaam ?

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
freakzor1987 schreef op 28-09-2004 @ 23:12 :
hm, dan zal ik bodylotion eens moeten proberen, en owja, soms dan krab ik per ongeluk zon puistje open, wat voor zalf raden jullie daar voor aan? want ik doe er uierzalf of purol op maar ik heb niet echt de indruk dat dat helpt

en zou het ook kunnen komen doordat mijn rug en borst niet zo gebruind zijn als de rest van mijn lichaam ?
puistje open: ontsmetten met alcohol desnoods de eau de colgone van de oma. Gewoon hele uitlegen zeg maar en dan afplakken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 23:56
Verwijderd
Purol werkt in zo'n geval juist averechts. Puistjes ontstaan doordat talgkliertjes onderhuids verstopt raken en er zo een ontstekinkje ontstaat. De 'pus' die je eruit kunt knijpen zijn dan ook gewoon bacteriën.

Talgkliertjes raken verstopt door een vette huid. Smeer je Purol op je huid (wat behoorlijk vet spul is) dan loop je alleen nog maar meer kans dat je poriën verstopt raken. Beter is het om de huid wat droger te houden, daarom bevatten veel anti-acneproducten (Clearasil) ook veel alcohol, dat werkt dehydraterend.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 23:58
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
freakzor1987 schreef op 28-09-2004 @ 23:12 :
Zon vermindert deze 'puistjes' sterk. Dus het heeft waarschijnlijk verband met elkaar ja.

Regelmatig scrubben zou overigens ook kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 02:45
Mo6
Mo6 is offline
gewoon mee naar de dokter gaan en als je er psychisch veel last van hebt kom je uiteindelijk bij huidarts en die kan je dan roaccutane voorschrijven! heb ik zelf ook gehad en dat werkt echt geniaal! mijn hele bovenarmen en rug zaten vol met van die irritante jeugdpuisten! echt heel veel had ik er en ik schaamde me er heel erg voor! maar met dat middel was ik er na een half jaar (ja het duurt wel even) HELEMAAL vanaf! ook in gezicht heb je nooit meer last
Oud 29-09-2004, 03:29
Verwijderd
Lakens vaak wassen, vaker een schoon shirt aantrekken, douchen na het sporten, bodylotion.. allemaal dingen di ekunnen helpen.
Bij mijn vriend werkt het erg goed, als hij een lange dag in de keuken oid ston dte zweten en dan douchen uitstelde tot de morgen had hij vaak weer allemaal puistjes en rode bultjes op zijn rug, terwijl als hij direct na het werken douchte hij dat juis niet kreeg...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:50
Verwijderd
Borst en rug wassen met een gezichtslotion/wasgel/iets voor vette huid of een anti-puistjes-lotion/wasgel/iets. Op puistjes die er toch komen, een beetje zinkzalf doen voor je gaat slapen, dat droogt het uit .
En elke dag een schoon t-shirt aandoen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:53
freakzor1987
freakzor1987 is offline
zinkzalf, wat is dat voor iets, kun je dat gewoon bij kruidvat e.d. kopen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:59
Verwijderd
ja, bij drogisten
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 10:40
freakzor1987
freakzor1987 is offline
ok bedankt zal er binnenkort eens omgaan dan

klopt het dat zinkzalf hetzelfde is als vaseline?

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:01
jojobro
jojobro is offline
zinktabletten helpen ook, misschien dat de puistjes er in het begin iets erger van worden, maar daarna helpt het zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:52
luchtballon
luchtballon is offline
Als het niet zo heel erg is, kun je ook gewoon met gezichtslotion (of ander gezichtsschoonmaakspul) je rug en borst schoonmaken.
Oud 29-09-2004, 17:18
freakzor1987
freakzor1987 is offline
hm, laat ik dat dan eerst maar eens proberen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 00:26
Neiu
Neiu is offline
De zon(nebank) werkt erg goed, daarnaast werkt benzoylperoxide bij goed gebruik erg goed. Daarnaast is het belangrijk vaak van onderkleding (t-shirts of wat je daar maar voor gebruikt) te wisselen.
Roken werkt trouwens ook tegen je bij acne...
Oud 05-10-2004, 11:12
hannes87
hannes87 is offline
heuj! ik heb hetzelfde als wat jij hebt. ook inderdaad op mn rug enzo. ik gebruik "nestosyl" dit is een goede zalf voor de huid, en bij mij helpt het toch wel goed heb ik het idee. maar je hoeft je niet te schamen joh, jij bent jij, en niet anders, je moet niet bang zijn voor dat soort dingen, it 'll be ok!
Oud 05-10-2004, 14:06
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
hannes87 schreef op 05-10-2004 @ 12:12 :
heuj! ik heb hetzelfde als wat jij hebt. ook inderdaad op mn rug enzo. ik gebruik "nestosyl" dit is een goede zalf voor de huid, en bij mij helpt het toch wel goed heb ik het idee. maar je hoeft je niet te schamen joh, jij bent jij, en niet anders, je moet niet bang zijn voor dat soort dingen, it 'll be ok!
hè, nestosyl is toch voor wondjes?
Oud 05-10-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 05-10-2004 @ 15:06 :
hè, nestosyl is toch voor wondjes?
Misschien is het een ontsmettende zalf? In dat geval zou het nuttig voor zowel wondjes als puistjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:59
Marsel
Marsel is offline
HAD ik ook last van ( op me rug ).. had al een beetje het idee dat het komt omdat je meestal je rug niet echt wast/schrobt etc.
Na tijdje met een washandje en een rugborstel gekocht te hebben is het weg.. Compleet geen last meer van.
Volgens mij is het dus gewoon een beetje hygiene, te schoon is niet goed, maar nooit wassen en alle troep laten zitten ook niet.
Als ik om me heen kijk hebben veel jongens er last van, allemaal te lui om hun rug te wassen denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:15
hannes87
hannes87 is offline
ja, nestosyl is inderdaad voor wondjes, maar het is ook voor huidbeschadigingen goed, en bij mij helpt nestosyl altijd erg goed. Heb je ooit Clearasil geprobeerd eigenlijk? wil misschien ook nog wel helpen! weetet niet, tis maar n suggestie! laters!
Oud 13-10-2004, 08:38
Mo6
Mo6 is offline
roaccutane heb ik inderdaad ook gehad, dat spul werkt echt super goed, maar moet je niet zomaar mee beginnen! ik heb het een jaar gebruikt, maar je huid wordt er echt super droog van en ik moest de hele dag door de meest sterke lippenbalsem gebruiken en ook mijn huid regelmatig invetten. maar het werkte wel!

ik had echt extreem veel acné op mijn rug, borst en bovenarmen en na ongeveer 4 maand was dit helemaal weg! maar ze schrijven het niet zomaar voor, moet wel een hele goede reden voor zijn. voor mij was die reden dat ik me er heel erg voor schaamde en daarom heeft de huidarts het me voorgeschreven.

maarehm, begin er dus niet zomaar mee! als je enigszins met andere middelen resultaat kunt behalen, doe dat dan!

Regels voor berichten