Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 10:25
Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Een vriendin van mij is 16 en ze baalt er enorm van dat ze nog nooit een vriendje heeft gehad. Ze is nou al twee jaar geobsedeerd door het feit dat ze nog altijd single is. Op zich is dat natuurlijk niet zo'n probleem voor mij, ware het niet dat ze het continu aan iedereen loopt op te dringen. Het enige waar ze over praat is jongens, liefde, hoe graag ze wel niet een vriendje zou willen, enz. Dit wordt echt heel irritant, zeker aangezien ikzelf (17) ook nog nooit een vriendje heb gehad, maar daar absoluut niet mee zit. Als ik dat aan haar vertel, kijkt ze me vol medelijden aan en ik kan gewoon aan haar zien dat ze hoopt nooit zo te worden als ik. Al dat gepraat over jongens maakt me zo moe en het is ook nog eens slecht voor haar zelfvertrouwen omdat ze zich maar blijft afvragen of het nou aan haar ligt. Maar ze is hartstikke knap en slim en sportief, de jongens om haar heen zijn gewoon stomme boeren die alleen kijken naar tieten en kont. Ze zal heus niet alleen achterblijven, maar dat kan ik haar niet aan het verstand brengen.

Heeft iemand hier hetzelfde probleem? Ofwel een ontzettend irritante vriendin heeft die constant loopt te zeiken en zich afvraagt of er wat mis is met haar, alleen maar omdat ze nog altijd vrijgezel is, ofwel zelf zo'n irritant figuur is die denkt dat mensen van 16 al minstens 15 relaties achter de rug moeten hebben gehad? En heeft iemand tips om ervan af te komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 10:35
waves
waves is offline
Een jaar geleden (toen ik 16 was..) baalde ik ook best een beetje dat ik geen vriendje had. Mijn vriendinnen hadden soms wel vriendjes en daar hadden we het ook best vaak over. Wat ik daarvan geleerd is, is dat vriendjes niet altijd leuk zijn. Dat in relaties ook dingen niet goed gaan en dat je echt zeker moet zijn van wat je voelt. Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik me niet zo druk moest maken, blijf jezelf en heb lol. En gek genoeg werkte dat nog ook...

Je kunt beter als je een relatie begint, een goede beginnen waarvan je overtuigd bent dan zo'n half-half-ik-doe-maar-wat-relatie..

laatbloeiers bloeien het mooist wordt ook wel gezegd.
Oud 09-10-2004, 10:46
Verwijderd
Het zit in de aard van de mens, zowel man als vrouw, om te willen neuken (op aseksuelen na, dan). Daar kun je niet omheen, en het krampachtig gaan ontkennen kom je ook niet veel verder mee.

Overigens spreek je jezelf tegen door te stellen dat je vriendin knap is en vervolgens te beweren dat de jongens haar niet willen "omdat ze alleen op tieten en kont letten", wat mij toch kenmerken van uiterlijke schoonheid lijken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:11
Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 11:46 :

Overigens spreek je jezelf tegen door te stellen dat je vriendin knap is en vervolgens te beweren dat de jongens haar niet willen "omdat ze alleen op tieten en kont letten", wat mij toch kenmerken van uiterlijke schoonheid lijken.
goed, laat ik het anders stellen: mijn vriendin is knap op een manier die niet aantrekkelijk is voor de locale boer. dat wil zeggen dat ze bescheiden borsten heeft, behoorlijk slank is, haar haar niet geblondeerd heeft en geen broeken draagt waarbij de bilspleet een belangrijk deel van het gezichtsveld inneemt. ook rookt ze niet, draagt ze geen knalrode lipstick en valt ze om als ze op hakken loopt.

zo wat duidelijker?

ohja, en no offence aan degenen die ik hier nu weer mee beledigd heb. ik kan niet bezig blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:56
Verwijderd
ik ken iemand en die is kràk hetzelfde. alleen istie negen jaar ouder en van het mannelijk gelacht. hij smacht ook niet alleen naar liefde en zijn eerste kus, maar hij is er vooral op uit om zijn maagdelijkheid aan het eerste het beste gewillige sletje te schenken.

zullen we ze koppelen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:00
Verwijderd
Oh, trouwens. Hij is ook absoluut niet lelijk en kleedt zich erg stylish, hij is intelligent, grappig, sportief en blabla. Maar; hij is zo extreem wanhopig dat het hem volgens mij afstotelijk maakt voor alles in een rokje. Hij ziet overal 'gemiste kansen' ("volgens mij had ze interesse, maar ze bleek getrouwd te zijn en moeder van twee kinderen." "volgens mij maak ik kans. het enige probleem is dat ze zielsveel van haar vriend houdt.") Hij kiest 'at random' meisjes waar hij achter gaat gaan ("ik heb in februari eens een meisje gezien bij iemand van bij ons op kot, die wordt het.")

érg irritant, eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:01
Verwijderd
en het enige onderwerp dat hem een beetje interesseert op café zijn meisjes en seks. hij leest er volgens mij erg veel over.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Dolby Surreal schreef op 09-10-2004 @ 12:11 :
goed, laat ik het anders stellen: mijn vriendin is knap op een manier die niet aantrekkelijk is voor de locale boer. dat wil zeggen dat ze bescheiden borsten heeft, behoorlijk slank is, haar haar niet geblondeerd heeft en geen broeken draagt waarbij de bilspleet een belangrijk deel van het gezichtsveld inneemt. ook rookt ze niet, draagt ze geen knalrode lipstick en valt ze om als ze op hakken loopt.

zo wat duidelijker?

ohja, en no offence aan degenen die ik hier nu weer mee beledigd heb. ik kan niet bezig blijven.
Jammer alleen dat vrijwel alle mannen bijna precies dezelfde dingen mooi vinden aan een vrouw. Goede verhoudingen, en dus een dikke reet, horen daarbij.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 13:32
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:

zo wat duidelijker?

Je bedoelt dat ze er niet sletterig uitziet
das toch goed, iig ik vind van wel en ik denk een andere hoop jongens ook

het enigste probellem is omdat ze er zo dwangmatig mee bezig is ze iedere leuke jongen onbewust een beetje afschrikt
Oud 09-10-2004, 13:53
Caligula
Caligula is offline
Mja, ik ben ook pas actief aan't scharrelen sinds mn 15e, daarvoor was ik nogal sociaal contactgestoord, om na de omslagperiode er achter te komen dat 2 per week toch wel'n beetje veel was

maar ben nu monogaam

Mgoed, had in de zomer met'n meid van bijna 16 die ook nog nooit een vriend had gehad, was niet echt een probleem ofzo. Die vriendin van jou moet gewoon een beetje ontspannen omgaan met relaties en dan komt't vanzelf wel...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:19
ilse
ilse is offline
het zal wel juist komen OMDAT ze er zo mee bezig is. ik had ook altijd, als ik een vriend wilde en ernaar op zoek was, gebeurde er niets, en toen ik mijn periode had van "en nua llemaal wegwezen ik moet jullie niet" had ik opeens keuze zat...

maar je vriendin moet dus eigenlijk minder desperate doen, dan komt het vanzelf... maar hoe je dat voor mekaar krijgt... moeilijk!
ik heb gelukkig niet hetzelfde (naja, een klein beetje maar die vriendin heeft het er niet zo vaak over. ze vind zichzelf alleen maar ontzettend zielig) nou wil zij ook meteen wel de ware vinden, maar oke.

ik denk dat je haar toh wel duidelijk moet maken dat je dit vervelend vind. als ze het nou zo erg vindt, moet ze de reden gaan zoeken waarom ze geen vriend heeft. maar niet alleen naar zichzelf als mens kijken, maar vooral nar de instelling. hoop dat je t snapt.
Oud 09-10-2004, 14:36
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Je blijft nu eenmaal mensen houden die gefrustreerd zijn over het feit dat ze nog nooit een vriend of vriendin hebben gehad terwijl ze de 20 nog niet gepasseerd zijn. Ik ken ook van die mensen, maar het lijkt mij vrij onmogelijk om hun gedachtegang om te buigen. Laat ze lekker denken wat ze willen zou ik zeggen.
Oud 09-10-2004, 14:56
Mindfields
Mindfields is offline
Hahahahaha ja, mijn beste vriendin had ook nog nooit een jongen gezoend, terwijl ik om de week.. nah, valt wel mee. Maar iig, die baalde ook enorm, terwijl het een enorm leuk meisje is. Maar sinds gisteravond heeft een vriendje (beste vriend van een ex van mij..), niet zo maar eentje, maar echt een hele hele leuke jongen. Zeg haar maar dat het vanzelf wel komt..gebruik dit maar als voorbeeld.
Oud 09-10-2004, 16:21
filia dei
filia dei is offline
Ik ken ook een meisje... die is om de twee weken op iemand anders verlieft en die wordt ook door iedereen afgewezen omdat ze niet om ze geeft alleen maar denkt: 'he hij is alleen en hij is een jongen die wil ik!' Erg irritant idd. Wat je kan doen is haar proberen te koppelen aan iemand, of boos op haar worden en zeggen dat ze moet ophouden met zeiken, of samen uitgaan en twee leuke jongens versieren.

Wat illie1987 zegt is trouwens ook waar. Als je totaal niet op een relatie zit te wachten vliegen de vrije, op jouw verliefde, leuke jongens je om de oren, terwijl als je er naar op zoek bent zie je er geneentje.

Dus misschien kan je haar aandacht afleiden zodat ze geen behoefte meer heeft aan een mannelijke arm om haar schouder.
Oud 09-10-2004, 16:39
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik was 'pas' 20 toen ik voor het eerst een relatie kreeg, nu, op mijn (bijna) 24ste heb ik mijn 2de relatie, voor bijna 2 jaar. Ik heb ook een periode gehad dat ik wanhopig graag een relatie wilde. Het moest en zou gewoon gebeuren. Ik was er continu mee bezig, en ik voelde mezel er heel rot door. In die periode kreeg ik mijn eerste relatie. Dat heeft uiteindelijk maar 2 maanden geduurd. Ik heb er veel van geleerd en het was een hele leuke tijd. Maar daarna was ik niet meer zo wanhopig, ik was er eigenlijk helemaal niet meer mee bezig. En juist op dat moment liep ik mijn huidige vriend tegen het lijf

Volgens mij krijg je juist geen (goede) relatie als je té geobsedeerd bent. Mensen zien dat aan, en dat schrikt misschien wel af. Vertel dat eens tegen die vriendin. Enneh, als ze zo irritant blijft doen, dan vraag je toch gewoon vriendelijk of ze haar kop wil houden, of, in het uiterste geval loop je toch gewoon weg? De hint lijkt me dan vrij duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Dolby Surreal schreef op 09-10-2004 @ 11:25 :
Heeft iemand hier een ontzettend irritante vriendin die constant loopt te zeiken en zich afvraagt of er wat mis is met haar, alleen maar omdat ze nog altijd vrijgezel is?
JA.... *zucht*
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:00
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat erg dat zij zo wanhopig doet zeg! zo schrik je juist jongens af!
Oud 09-10-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 09-10-2004 @ 19:00 :
wat erg dat zij zo wanhopig doet zeg! zo schrik je juist jongens af!
inderdaad.. mensen die claimen.. RENNEN!!!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:44
Cookie
Cookie is offline
Citaat:

zo wat duidelijker?

nee serieus ff. zon vriendin heb ik ook..harstikke leuke meid, ze baalde er ook van dat ze op haar 16e nog geen vriendje had terwijl wij dat allemaal wel hadden of hadden gehad. nu heeft ze zelf een vriend en lacht ze om de tijd dat ze er zo van baalde. 16 is best jong maar dat realiseer je je pas als je een relatie hebt.
Reageren

Regels voor berichten