Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2004, 19:18
Envy
Envy is offline
Ik weet eigenlijk niet of dit mag, maar zo niet dan hoor ik het wel.

Ik ben van plan om binnenkort naar cabaret gegaan, maar na wat folders en sites te hebben bekeken kwam ik er niet echt uit. Ik ken bijna alleen de echt grote namen (Youp van 't Hek, Theo Maassen, Hans Teeuwen, etc.) en ik heb van andere namen gewoon geen idee wat het inhoudt en of het leuk is. Erg veel wordt er namelijk niet duidelijk uit de meeste informatie.

Daarom dus dit topic. Ik ben opzoek naar aanraders, ervaringen en tips. Welke cabaretshow(s) (die nog loopt) of welke caberetier(s) raden jullie mij aan?
Oud 22-12-2004, 23:39
PV
PV is offline
Je kunt alvast in het sticky topic op dit forum kijken, daar staan theatertips in ze zijn weliswaar verouderd maar op de genoemde sites kun je vast wel nieuwe data vinden.
Oud 23-12-2004, 11:09
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ikzelf heb altijd het idee dat de relatief onbekende cabaretiers vaak net zo leuk, zo niet leuker zijn als 'de grote namen' . Kan je niet uit de beschrijvingen van de shows halen wat je leuk vindt?
Oud 23-12-2004, 20:43
Slobber
Slobber is offline
Informatie over bekende en minder bekende cabaretiers en hun laatste show(s) kun je vinden op www.zwartekat.nl
Oud 23-12-2004, 22:02
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nou ik moet zeggen ik vind dat ook wel moeilijk want het kan gewoon zijn dat je iemand helemaal niet grappig vind!!!
Maar VARA.nl heeft allemaal cabaretfragmentjes gesorteerd op naam en daar kun je dus al kijken of je dat wat vind
Oud 24-12-2004, 11:35
Envy
Envy is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 23-12-2004 @ 12:09 :
Ikzelf heb altijd het idee dat de relatief onbekende cabaretiers vaak net zo leuk, zo niet leuker zijn als 'de grote namen' . Kan je niet uit de beschrijvingen van de shows halen wat je leuk vindt?
Ja, precies.
Nee, ik wilde dus het liefst ervaringen van mensen. In die stukjes bij info staan namelijk heus geen dingen als 'werkelijk bagger, vooral niet heengaan.' Uit mensen hun ervaringen wordt veel meer duidelijk .

Maar ik zal eens een kijkje nemen in dat topic en vara.nl . (Zwartekat kende ik al).
Oud 24-12-2004, 18:20
JackieZ
JackieZ is offline
doet Finkers nog wat eigenlijk?
Oud 24-12-2004, 19:57
Jones
De shows van de onbekende cabaretiers zijn meestal niet duur dus zo erg is het niet als je eens een keer een minder leuk avondje hebt. Meestal zijn ze erg de moeite waard en soms is het meteen duidelijk waarom ze nog niet zijn doorgebroken. Gewoon proberen dus!
Oud 24-12-2004, 20:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 24-12-2004 @ 19:20 :
doet Finkers nog wat eigenlijk?
Nee, op dit moment niet. Is al geruime tijd ziek.
Oud 24-12-2004, 20:21
JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-12-2004 @ 21:20 :
Nee, op dit moment niet. Is al geruime tijd ziek.
Ja hoe gaat het eigenlijk met hem? Weet je dat?
Oud 24-12-2004, 22:36
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 24-12-2004 @ 21:21 :
Ja hoe gaat het eigenlijk met hem? Weet je dat?
Hij heeft lymfeklierkanker. Kun je zo'n 10 á 15 jaar mee doorleven. Hij heeft ondertussen ook nog pfeiffer gehad, dus hij is aardig ver heengegaan. Onderwijl hij pfeiffer had is hij begonnen met een nieuw programma. Of hij dat gaat uitvoeren is nog niet bekend. Voor meer informatie: www.hermanfinkers.nl
Oud 27-12-2004, 13:37
Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
Ik vond Najib Amhali eigenlijk wel geweldig.

En ik heb met mezelf afgesproken dat ik naar Jan Jaap van der Wal ga, maar ik weet niet of die leuk is.
Oud 27-12-2004, 23:42
Verwijderd
Ik zou heel graag naar Ruben Nathan willen.
Misschien jij ook wel

Daarnaast vond ik NUHR - Over de top SUPER!
Maar ik weet niet of die nog te zien is in theaters, aangezien hij 2 januari op tv (voor een deel dan) wordt uitgezonden..
Oud 28-12-2004, 21:31
Guenevery
Guenevery is offline
Ik ben zelf fan van Brigitte Kaandorp, nou is dat niet echt een onbekende maar toch . Die was overigens eerste kerstdag nog op tv. met haar programma 'Lustrum' dat ze voor de verandering eens deed samen met haar regiseur Was echt top! Ik weet niet of iemand het gezien heeft, maar vooral als Duits lerares vond ik der geslaagd!

Haar nieuwe programma 1001 nacht moet echt goed zijn, maar daar heb ik alleen van horen zeggen.
Oud 28-12-2004, 22:19
Liews
Liews is offline
Lustrum ben ik in "real life" heen geweest. ze hebben echt de leukste stukjes eruit geknipt!!!

Maar aanraders: Najib Amhali, Klaas van der Eerden, Jochem Myjer, Guido Weijers (weet niet of je het zo schrijft) Plien en bianca...
Oud 28-12-2004, 23:51
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Lough Nacorra schreef op 27-12-2004 @ 14:37 :
Ik vond Najib Amhali eigenlijk wel geweldig.

En ik heb met mezelf afgesproken dat ik naar Jan Jaap van der Wal ga, maar ik weet niet of die leuk is.
Ik persoonlijk zou Jan Jaap overslaan...
Oud 02-01-2005, 19:15
Boate Bob
Boate Bob is offline
Idd 10 minuten is leuk, daarna gaat het vervelen. Ik kreeg zin om hem te helpen met zijn tekst zeurzeurzeuuuuuurrrr
Oud 08-01-2005, 18:11
bloemetje18
bloemetje18 is offline
Jochem Meyer!!!!!!!!!!!!
Oud 08-01-2005, 18:28
Verwijderd
Jaap Robben
Oud 09-01-2005, 16:00
Marloeske
Marloeske is offline
Citaat:
bloemetje18 schreef op 08-01-2005 @ 19:11 :
Jochem Meyer!!!!!!!!!!!!
Jochem Meyer!!!!!
Oud 14-01-2005, 13:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Thomas van Luyn; dié is leuk!
Oud 14-01-2005, 17:14
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Herman Boon
Ik lig altijd helemaal in een scheur als ik naar een voorstelling van hem toe ga, terwijl er bij mij als ik bijv naaar een cabaretvoorstelling op tv kijk meestal niet meer dan een glimlach af kan. Hij is zo ontzettend grappig. Hij maakt ook niet van die schunnige grappen enzo, ik houd daar niet van, jij mss wel maar toch. Hij komt 26 februarie in alphen aan de rijn maar waar nog meer weet ik niet. moet je even op zijn website kijken. www.hermanboon.nl geloof ik.

(is niet duur trouwens) hij maakt ook hele mooie/leuke cd's

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 17:18.
Oud 16-01-2005, 20:10
PardonMe
PardonMe is offline
Hangt er maar net vanaf wat je leuk vind..

Hou je van snel, veel grapjes, veel lachen
Dan zou ik Jochem Meyer aanraden

Hou je van vage humor.
Dan is Droog Brood misschien iets voor je..
www.droogbrood.nl geloof ik..

zapcabaret
Echt van alles wat, zang, humor, en een sort of statement..
De Vliegende Panters
(hmzz die zullen nu wel niet in de theaters staan nu ze net De Grote Drie uit hebben gebracht..)

Houd je van veel lachen, soms een denkertje.
Guido Weijers..

Houd je van actuele grappen en politiek getinte grappen.
Javier Guzman.

enz enz
Oud 17-01-2005, 10:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 16-01-2005 @ 21:10 :
Hangt er maar net vanaf wat je leuk vind..

Hou je van snel, veel grapjes, veel lachen
Dan zou ik Jochem Meyer aanraden

Hou je van vage humor.
Dan is Droog Brood misschien iets voor je..
www.droogbrood.nl geloof ik..

zapcabaret
Echt van alles wat, zang, humor, en een sort of statement..
De Vliegende Panters
(hmzz die zullen nu wel niet in de theaters staan nu ze net De Grote Drie uit hebben gebracht..)

Houd je van veel lachen, soms een denkertje.
Guido Weijers..

Houd je van actuele grappen en politiek getinte grappen.
Javier Guzman.

enz enz
Wat een 'nieuwe generatie' gedoe. Mensen als Jochem Meyer en Guido Weijers zijn eerder stand-up comedians dan caberetiers, en veel lachen is er bij hen ook niet echt bij.

Droog Brood en De Vliegende Panters zijn wel erg goed, vooral De Vliegende Panters. De Grote Drie was trouwens meer satire dan zapcabaret.
Oud 17-01-2005, 21:32
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-01-2005 @ 11:49 :
Wat een 'nieuwe generatie' gedoe. Mensen als Jochem Meyer en Guido Weijers zijn eerder stand-up comedians dan caberetiers, en veel lachen is er bij hen ook niet echt bij.

Droog Brood en De Vliegende Panters zijn wel erg goed, vooral De Vliegende Panters. De Grote Drie was trouwens meer satire dan zapcabaret.
Waren zou je de nieuwe generatie geen kans geven...
Die spreken tenminste weer een jong publiek aan zodat die ook eens met hun luie reet in het theater komen..
En ik heb het idee dat voor veel mensen stand-up comedy hetzelfde is als cabaret..
Ach boeien wat voor naam je het beestje geeft.. Het gaat erom dat je met plezier naar het theater gaat.. En of dat nu naar Youp, Hans, Theo, Jochem, Droog Brood of de Vliegende Panters is, dat maakt geen hol uit..
Oud 18-01-2005, 15:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 17-01-2005 @ 22:32 :
Waren zou je de nieuwe generatie geen kans geven...
Omdat het grootste gedeelte het bij lange na niet bij de echte groten haalt. Ik geef ze trouwens best vaak kansen, ik kijk bijna iedere cabaretvoorstelling die op tv komt.

Citaat:
Ach boeien wat voor naam je het beestje geeft..

Voor mij is er anders een duidelijk verschil tussen cabaret en stand up comedy. Bij stand up gaat het er gewoon om dat iemand een tijdje leuk is. Cabaret is veel theatraler en ruimer, en er komt vaak veel meer talent bij kijken.

Citaat:
Het gaat erom dat je met plezier naar het theater gaat.. En of dat nu naar Youp, Hans, Theo, Jochem, Droog Brood of de Vliegende Panters is, dat maakt geen hol uit..
Uiteraard, maar ik vind het een beetje frappant dat je in je caberetlijstje alleen maar nieuwelingen noemde.
Oud 20-01-2005, 01:02
igfy
igfy is offline
Op www.cabaretweb.nl kun je fragmenten bekijken van verschillende cabaretiers... ik vind brigitte kaandorp heel leuk..
Oud 20-01-2005, 13:33
Nikkii
Nikkii is offline
JOCHEM MYJER INDERDAAD!

En ik ben gisteravond naar Hans Liberg geweest, misschien niet echt iets voor de jeugd. Maar wel écht heel erg leuk als je heel veel van muziek houdt!
Advertentie

Regels voor berichten