Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 16:34
shiningstars
shiningstars is offline
In hoeverre maak jij plannen met je vriend/vriendin voor de toekomst? Boek je bijvoorbeeld na een relatie van een maand al een reis voor in de zomer? Of plan je na een week al dingen voor een paar maanden verder? Of ben je juist heel voorzichtig hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 16:37
Verwijderd
Hmmh, hooguit een paar weken, meer niet. Leuk voor zolang als het duurt, we zien wel hoelang dat uiteindelijk gaat zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:39
JNR
JNR is offline
Vooral in het begin ben ik er heel voorzichtig mee. Een vakantie zou ik na een maand nog niet plannen. Later, kan ik wel wat langer vooruit plannen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:57
Punkygirl
Punkygirl is offline
In het begin was ik daar natuurlijk erg voorzichtig mee.
Maar nu na 2 jaar heb ik al een vakantie voor februari geboekt bijv.
Oud 04-10-2004, 18:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Met mijn enige ex tot nu toe plande ik niet echt vooruit. Het was mijn eerste relatie, ik zag wel waar het schip strandde en hoe lang we iets zouden hebben. We kregen met carnaval iets, en toen hadden we bijvoorbeeld net allebei een vakantie geboekt, zij met 2 vriendinnen en ik met 3 vrienden. Ik hield er wel rekening mee dat als we van de zomer nog samen waren (dat waren we niet maar ja... ) ik wel een weekendje met haar weg wilde of zo. Maar goed, dat waren vage plannen en plannen die achteraf dus niet gerealiseerd kunnen worden.
We hadden 2½ maand, en ik ben een type die het met dat soort dingen (lang vooruit plannen) gewoon wat rustig aan doet. Pas als je voelt na een maand of 4, 5, dat er iets heel langs inzit, dan ga je er over nadenken en in ieder geval samen over praten en ideëen verzinnen (ligt ook er aan wanneer in het jaar je iets krijgt met elkaar ). Tenminste, zo zie ik het...
Oud 04-10-2004, 18:21
fractuur
fractuur is offline
Paar weken, zo niet dagen. Maar zo ben ik in het dagelijks leven ook hoor, kijken naar de komende week, en verder zie ik het allemaal wel.
Oud 04-10-2004, 18:30
Verwijderd
Hetzelfde als in mijn eigen privéleven - ik plan niet verder vooruit dan nodig is. Meestal komt dat neer op volgende week, hooguit.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 18:32
Sade
Sade is offline
Ik heb momenteel geen vriend, maar als ik er weer een krijg wil ik niet verder plannen dan een week. Ik heb geleerd dat je kunt plannen wat je wil, maar er kan van alles gebeuren waardoor die plannen niet door gaan. Daarom kun je het beste gewoon alles per dag nemen en van het moment genieten
Oud 04-10-2004, 18:32
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik wil nooit te ver vooruit plannen.
Oud 04-10-2004, 22:25
Drez
Drez is offline
Ik plan alleen ver vooruit als het nodig is, maar eigenlijk heb ik er een enorme hekel aan.
Oud 04-10-2004, 22:32
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Een paar weken geleden hebben we voor in februari een vakantie geboekt. We hebben bijna 2 jaar een relatie, en dan lijkt het me wel 'veilig genoeg' om zover vooruit te plannen .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
In het begin had ik zoiets van 'we zien wel' en durfde ik niet te plannen, na bijna een jaar vond ik het nog steeds wel een beetje eng om een zomervakantie voor 4 maanden later te boeken, en nu durf ik stiekem al wel aan de zomervakantie van komend jaar te gaan denken... En de rest van de plannen (die verder dan een half jaar vooruit zijn), zijn vage ideeen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:40
miro
miro is offline
Ik durf nu wel ver vooruit te plannen aangezien we al meer dan 2 jaar met elkaar gaan. Dat was in t begin echt niet zo. T ligt denk ik aan de periode dat je met elkaar gaat, en hoe serieus de relatie is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 00:00
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
voor een week of 2 à 3 iets vooruit te plannen moet kunnen, maar voor op langere termijn ligt sowieso niet echt in mijn aard om te doen.
Wel af en toe samen grappen over dingen die nog heel ver liggen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 08:25
Jules
Jules is offline
Oh ik plan het liefste jaaaren vooruit maar dat zijn altijd loze plannen, nu hebben we weer het idee om in de zomervakantie naar New York te gaan, maar dat zien we dan allemaal wel weer. We plannen pas ECHT op het laatste moment.
Oud 05-10-2004, 08:34
Samaris
Samaris is offline
Wij plannen wel een aardig eindje vooruit...( +/- jaartje)
Want we weten gewoon dat we lang bij elkaar blijven.
Oud 05-10-2004, 08:38
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
we plannen redelijk wat vooruit.. maar ja dat moet ook kunnen als dat niet goed voelde voor ons zouden we ook niet een huis gaan kopen samen..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 09:26
stuivertje
stuivertje is offline
ik heb nog geen plannen, maar ik durf met mijn huidige relatie wel degelijk vooruit te plannen.
We gaan over 2 weken samenwonen, dus dan neem ik wel aan dat het nog een poosje duurt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 09:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hahahahaha plannen.... grappig...
Oud 05-10-2004, 10:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 05-10-2004 @ 09:38 :
we plannen redelijk wat vooruit.. maar ja dat moet ook kunnen als dat niet goed voelde voor ons zouden we ook niet een huis gaan kopen samen..
heb je een vaste baan waar jij een hypotheek van kan betalen?
Oud 05-10-2004, 10:36
Gothic
Gothic is offline
geen serieuze plannen maak ik eigenlijk. In februari gaan we misschien iets doen, als het dan nog aan is. Wel plannen, maar wel mogelijkheid tot afzeggen zonder gevolgen...
Oud 05-10-2004, 12:03
ABrules
ABrules is offline
Plannen? is niets voor mij we hebben nu 2 1/2 week ongeveer hehehe... dus verder dan een paar dagen plannen komen we nog niet

maar dat ligt ook niet echt aan de duur van de relatie bij mij plannen is zowieso iets wat ik echt niet kan ben nu enkel nog van plan heel veel fun met haar te maken en ik zie vanzelf wel hoe het loopt ben toch nog te verliefd om helder na te gaan denken over zulke dingen
Oud 05-10-2004, 12:05
Verwijderd
We zijn nu ruim vier jaar samen, we wonen 2 jaar samen. En ja, dan kan je wel een beetje voor uit plannen. Maar we zijn niet echt van die planners
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 12:07
Verwijderd
Ik plan helemaal niet ver vooruit; ik fantaseer wel ver vooruit. Maar ik plan hoe dan ook nooit ver vooruit, ook niet buiten mijn relatie om.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 12:12
Iduna
Iduna is offline
Ik plan zelf niet (ver vooruit), ik ben slecht in plannen, nou ja er aan houden dan, dat gaat weleens mis..

Dromen doe ik wel, over mijn of onze (nabije) toekomst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 12:20
Verwijderd
Ligt geheel aan de persoon.
De eerste waar ik 2 jaar bij ben geweest werd er besproken over eventueel samenwonen, de laatste totaal niets.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:05
krisiegirl
krisiegirl is offline
paar weekjes ofzo 3 weken? meer niet
nooit te enthousiast worden denk ik
Oud 05-10-2004, 15:10
Verwijderd
2 à 3 weken. Verder niet echt. Maar in mijn eigen leven plan ik ook zo ver niet vooruit. Alleen uitjes ofzo, als verjaardagen vakantie afgelopen zomer was natuurlijk iets langer van te voren gepland.
Ik hou niet zo van plannen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:41
Stepsje
Stepsje is offline
Wel misschien plannen, (zoals in de kerstvakantie paar dagen weg) maar niet echt vaste plannen voor een lange tijd.
Behalve dan zo snel mogelijk een huisje vinden en misschien ook een huis kopen.

Ik zou op zich ook geen moeite hebben met lang vooruitplannen, maar dat doe ik niet zo snel. Wel fantaseren, maar geen concrete plannen.
Oud 05-10-2004, 15:44
luchtballon
luchtballon is offline
De plannen worden niet zo snel concreet, maar we hebben wel zomervakanties gepland en dat moet wel ruim van tevoren.
Nu zijn we trouwens al weer aan het plannen voor volgende zomervakantie, maar dat is met meer vrienden, dus als het uit gaat ga ik alsnog mee.
Voor de rest vind ik het wel eng om ver te plannen.
Oud 05-10-2004, 16:08
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2004 @ 11:34 :
heb je een vaste baan waar jij een hypotheek van kan betalen?
Maakt het uit hoe het huis gefinancieerd wordt?

het gaat hier over plannen..

als je erop doelt of dat wel goed gaat we wonen al samen in een huurhuis..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 05-10-2004 @ 17:08 :
Maakt het uit hoe het huis gefinancieerd wordt?

het gaat hier over plannen..

als je erop doelt of dat wel goed gaat we wonen al samen in een huurhuis..
Nee, ik was gewoon benieuwd hoe iemand van 19 dat kan financieren ...
Oud 05-10-2004, 16:56
DvoorA
DvoorA is offline
ik droom tijden vooruit, soms lig in in bed hele scenario's te verzinnen voor bijvoorbeeld kerst...maar echt plannen doe ik maar voor een week. Het is gewoon niet praktisch om langer vooruit te plannen, wie weet wat er tussen komt, denk aan ziekte of whatever.
Oud 05-10-2004, 20:49
Gadje
Gadje is offline
niet ver, al deed ik dat eerst wel maar dat is helemaal niet slim
dan heb je iets leuks gepland en dan gaat het uit en ja, je hebt je er wel op verheugd en dat is helemaal niet leuk
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:50
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Best wel ver, soms denk ik misschien wel té ver

Toen we vier maanden hadden zijn we voor het eerst samen op vakantie geweest. We hebben nu 7 maanden en de wintersport is ook al geboekt.

Verder hebben we het heel stiekem ook weleens al over namen.

Pssst... wat vind je van Marc voor een jongetje?

Erg hè? Hahaha. Maarja, misschien is het wel een teken dat je heel veel vertrouwen in elkaar hebt en gelukkig bent met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 21:05
Qimm
Qimm is offline
In het begin maar heel kort vooruit omdat ik bang ben dat het misschien uitgaat en dat je dan al dieleuke dingen niet meer kan doen en moet afzeggen.
Maar zo onderhand kijken we wel verder vooruit, zomervakantie, samenwonen enz.
Oud 05-10-2004, 21:26
EkiaM
EkiaM is offline
we hebben afgesproken samen naar t gala te gaan. 15 april!!
maarja, we zien wel
owja, en hij had het al wel over de zomer, maar ik heb gewoon gezegd dat we wel zien hoe t gaat tegen die tijd.
maarja is ook wel leuk om dat soort dingetjes te plannen. zo van: in wat voor auto zullen we gaan? enzo
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 21:30
Verwijderd
nee dankje... plannen staat gelijk aan trouwen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 21:38
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wij zijn al wel lang vooruit aan t plannen niet voor vakantie want we vinden samen gaan wonen en aan een kindje beginnen belangrijker (als we dus op onszelf wonen en gesetteld zijn)
vakantie is bijzaak voor ons nu..
we gaan t feesten ook opzij zetten nu dat was leukv oor nu maar vinden een toekomst samen belangrijker..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 23:15
annetjuh
annetjuh is offline
ik plan niets.
spontaan dingen doen is leuker
Oud 06-10-2004, 09:21
miekmuis
miekmuis is offline
Hmm ik plan niet echt ver vooruit. Ik deed dat in vorige relatie's wel eens. Maar nu niet. Het is me allemaal veel te onzeker
Oud 06-10-2004, 11:53
Hagel
Hagel is offline
Ik plan helemaal ver vooruit, ik fantaseer soms wel vooruit. Maar ik plan hoe dan ook nooit ver vooruit
Oud 06-10-2004, 13:23
Frozen
Frozen is offline
Als ik een vriend zou hebben, plan ik meestal maar voor een paar weekjes vooruit.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:12
Violently Happy
Violently Happy is offline
We plannen lang niet altijd vooruit. Maar bijv. in de herfstvakantie willen we even naar amsterdam, en dat hebben we wel even besproken etc.
En voor langer dan een maand zijn zegmaar alleen de vagere plannen, maar ik zie het wel heel graag gebeuren
Oud 06-10-2004, 15:17
waves
waves is offline
dat hangt af van hoelang we al iets hebben en hoe serieus het is...
Oud 09-10-2004, 21:58
iebke*
iebke* is offline
als ik afspreek, spreek ik dat de dag zelf nog af :-) geen weken op voorhand... ben nooit zo geweest
Oud 10-10-2004, 14:57
Verwijderd
in leef van dag tot dag.
ik plan niet zo vaak dingen, alleen als het echt moet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten