Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
a(t)=v'(t)=-(2*pi/T)^2*r*sin(2*pi*t/T)=-4*pi^2/T^2*r*sin(2*pi*t/T), dus voor F geldt: F(t)=-m*4*pi^2/T^2*r*sin(2*pi*t/T)=-m*4*pi^2/T^2*u(t). Omdat m en T constant zijn is de factor voor u(t) constant, zeg C, dus F(t)=C*u(t), waarmee bewezen is dat de kracht bij een harmonische trilling recht evenredig is met de uitwijking. Waar het om gaat is dat je de basisbegrippen kent die je voor de afleiding nodig hebt. Ik raad je ook absoluut niet aan om afleidingen van buiten te leren, maar om je er gewoon in te oefenen door stapsgewijs te werk te gaan, uitgaande van je basisgegevens. Mocht je ooit hulp nodig hebben omdat je bij een bepaalde afleiding vastloopt, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
|
jap, basisbegrippen kan ik wel is aan beginnen, en misschien die cursus es duidelijk opschrijven zodat ik kan zien welke basisbegrippen dat dan wel mogen zijn (die prof is duidelijk ni aangenomen om zijn didactische capaciteiten
![]() thx voor je hulpaanbod, maar hier zit een indrukwekkend team klaar om eerstejaars te helpen, dus dat zit wel snor. Eva (die het klote blijft vinden)
|
![]() |
|
|