Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 10:07
*ABC*
*ABC* is offline
Ik zit nu te twijfelen of ik van NG naar EM moet gaan. Vorig jaar zat ik in drie havo, maar ik werd overgelaten naar vier vwo als ik een 8,1 voor mijn profielvakken stond. Voor het profiel NG stond ik het hoogst, dat is de grootste reden dat ik dat profiel heb gekozen.

Maar nu, zit ik te twijfelen of ik niet toch terug moet gaan naar EM. Aan de ene kant vind ik Scheikunde en Biologie heel leuk, maar ben ik echt superslecht in Wiskunde, en dan vooral Wi B. En ik ben ook bang dat ik NG niet ga halen omdat het allemaal exacte vakken zijn.
Aan de andere kant, Em, vind ik geschiedenis en aardrijkskunde niet echt leuk, maar dat zijn opzich wel vakken waar ik redelijk goed in ben.

Ik wil al een paar jaar later rechten gaan doen, maar nu weet ik niet welk profiel ik zou moeten kiezen. Ik denk niet dat jullie voor mij kunnen beslissen, maar misschien kan iemand me een beetje advies geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 10:18
onderkoffer
onderkoffer is offline
ehm kan je nog wisselen dan ?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:21
*ABC*
*ABC* is offline
Ja dat kan

Bij mij op school in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:37
Yvat
Yvat is offline
Vraag eerst een gesprek met je decaan aan, hij/zij kan je het best vertellen wat het beste is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:43
Fatality
Fatality is offline
Doen, niet twijfelen , doen!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:16
Verwijderd
Als jij NG moeilijk vind kan ik het je zeker aanraden, EM is goed te doen in de 5e, maar NG wordt echt moeilijk. Maar vraag het eens aan decaan idd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 15:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-10-2004 @ 12:16 :
Als jij NG moeilijk vind kan ik het je zeker aanraden, EM is goed te doen in de 5e, maar NG wordt echt moeilijk. Maar vraag het eens aan decaan idd.
Ik denk dat het heel erg per persoon verschilt wat te doen is en wat moeilijk wordt maar ik denk dat je tegenover de TS wel gelijk hebt.

@ TS: Als je rechten wilt gaan doen en twijfelt of je N&G wel aankunt denk ik dat het een verstandige keuze is om te switchen naar E&M omdat je daar ook de studie mee kan gaan doen die je wilt doen en misschien is het zelfs nog wel een betere voorbereiding daarop.
Oud 10-10-2004, 15:27
forthemoon
forthemoon is offline
m'n zus heeft CM gedaan en die studeert nu rechten in Leiden...
Oud 13-10-2004, 18:52
Verwijderd
volgens mij kan rechten met alle vwo profielen, maa r dat moet je maar ff nakijken, verder zou ik idd maar ff langs de decaan gaan..succes
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:25
Verwijderd
EM is een lager niveau dan NG. Niet luisteren naar mensen die zeggen dat dat niet zo is. Wiskunde is te leren, als je maar wil.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:35
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-10-2004 @ 20:25 :
EM is een lager niveau dan NG. Niet luisteren naar mensen die zeggen dat dat niet zo is. Wiskunde is te leren, als je maar wil.
Dat jij nu je mening als een feit beschouwt.
Oud 13-10-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
is?
En waar baseer je dat precies op?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:08
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 13-10-2004 @ 20:35 :
Dat jij nu je mening als een feit beschouwt.

idd

alhoewel bij ons op school EM wel een beetje het afvoerputje van de 2e fase is... niet goed in talen en niet goed in exacte vakken? dan maar EM..
Maar dit wil niet zeggen dat het makkelijker is!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:09
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 10-10-2004 @ 11:07 :
maar ben ik echt superslecht in Wiskunde, en dan vooral Wi B.
Er zit bijna geen verschil tussen B1 en A12 qua moeilijkheidsgraad.

Citaat:
EM is een lager niveau dan NG. Niet luisteren naar mensen die zeggen dat dat niet zo is.
En dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.

Citaat:
Miss_3488 schreef op 13-10-2004 @ 19:52 :
volgens mij kan rechten met alle vwo profielen
Klopt.
Oud 13-10-2004, 20:24
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 13-10-2004 @ 21:08 :
idd

alhoewel bij ons op school EM wel een beetje het afvoerputje van de 2e fase is... niet goed in talen en niet goed in exacte vakken? dan maar EM..
Maar dit wil niet zeggen dat het makkelijker is!
Dat is bij ons toch echt C&M.

Die mensen hebben geen inzicht,
Hebben geen intresses in de wetenschap;
Zijn slecht in exacte vakken;
Zijn slecht in technische dingen;
Zijn slecht in economie.
Ze zijn "artistiek" omdat ze (de meeste) tekenen hebben.
Oud 13-10-2004, 20:30
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 13-10-2004 @ 21:24 :

Zijn slecht in economie.
Je hebt deels gelijk, maar je kunt een C&M profiel (tenminste op onze school) heel vrij invullen.
Ik heb er bijvoorbeeld wiskunde b en biologie2 bijgekozen, dus ik vind dat je er zo nog wel wat van kan maken. En als iemand economie en wiskunde A1,2 zou kiezen, dan heb je dezelfde vakken als een C&M persoon, alleen je hebt meer examenvakken.

Maar dit is onze school,ik weet niet of dit overal geldt

Maar idd, veel mensen kiezen C&M om tekenen, maatschappijleer, filosofie enz te kiezen en het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken.

Edit: Oh en over dat wisselen: ik zou het doen maar ik neem aan dat je dan nog wel wat in te halen hebt voor de profielvakken, dus inzet zal nodig zijn. Ik ben zelf ook gewisseld van NG naar CM, en het was een goede keuze maar het begin was moeilijk, omdat je je vrij lang op het NG vakgebied hebt geconcenteerd, je moet anders gaan denken om bijv toetsen te maken. Dat was mijn ervaring, ik zat helemaal 'in' NG en toen opeens CM was voor mij een hele verandering qua maniervan leskrijgen en toetsing etc, maar het is een goede keuze gebleken uiteindelijk.

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:

Zijn slecht in economie.
Ik doe C&M dus ik voel me aangevallen

1. inzicht in wat?
2. Oh jawel. En jij moet leren spellen/typen.
3. Jep.
4. Nope.
5. Jep.
6. En wat is daar mis mee? En het is 'het meeste'.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:34
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Vaj schreef op 13-10-2004 @ 21:30 :
Je hebt deels gelijk, maar je kunt een C&M profiel (tenminste op onze school) heel vrij invullen.
Ik heb er bijvoorbeeld wiskunde b en biologie2 bijgekozen, dus ik vind dat je er zo nog wel wat van kan maken. En als iemand economie en wiskunde A1,2 zou kiezen, dan heb je dezelfde vakken als een C&M persoon, alleen je hebt meer examenvakken.

Maar dit is onze school,ik weet niet of dit overal geldt

Maar idd, veel mensen kiezen C&M om tekenen, maatschappijleer, filosofie enz te kiezen en het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken.
En als je geen exact vak erbij kiest stelt het zeker niks voor
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:37
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 13-10-2004 @ 21:34 :
En als je geen exact vak erbij kiest stelt het zeker niks voor
Als je er geen extra vakken bij kiest om je vakkenpakket wat breder te maken vind ik CM idd een zwak profiel, omdat het zich enkel concentreert op sociaal maatschappelijke, kunstzinnige en talen, dat vind ik jezelf beperken. Met een ietswat gevarieerde vakkenkeuze kun je, naar mijn mening, het geheel wat verbeteren, ook met het oog op mogelijkheden aan vervolgopleidingen. Ik bedoel hiermee niet zozeer de toelatingseisen, maar meer de algemene ontwikkeling en het leren verschillende vakken onder de knie te krijgen, dus ook verschillende manieren van een onderwerp benaderen, zoals het verschil tussen bijvoorbeeld wiskunde b en een taal.

Ik dwaal af
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:42
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Vaj schreef op 13-10-2004 @ 21:37 :
Als je er geen extra vakken bij kiest om je vakkenpakket wat breder te maken vind ik CM idd een zwak profiel, omdat het zich enkel concentreert op sociaal maatschappelijke, kunstzinnige en talen, dat vind ik jezelf beperken. Met een ietswat gevarieerde vakkenkeuze kun je, naar mijn mening, het geheel wat verbeteren, ook met het oog op mogelijkheden aan vervolgopleidingen. Ik bedoel hiermee niet zozeer de toelatingseisen, maar meer de algemene ontwikkeling en het leren verschillende vakken onder de knie te krijgen, dus ook verschillende manieren van een onderwerp benaderen, zoals het verschil tussen bijvoorbeeld wiskunde b en een taal.

Ik dwaal af
Maar wel goed uitgelegd
Ik vond zoals je het eerder stelde het anders overkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:48
igfy
igfy is offline
Ik was ook heel slecht in wiskunde.. stond aan het eind van de 5e een 3,7 en mocht nog net over..

Toch heb ik er nooit over nagedacht om te switchen (kon ook niet, wilde geneeskunde studeren)

Maar in de 6e klas ging wiskunde een stuk beter.. ik stond het hele jaar een 5,5, wel heel veel moeite voor gedaan. maar ik heb wel het idee dat ik in de vijfde meer nieuwe dingen leerde dan in de zesde. Verder hielp het heel erg dat de leraar een schema maakte waar in stond bij welke sommen je wlke stappen moest ondernemen.
Oud 13-10-2004, 21:41
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 13-10-2004 @ 21:31 :
6. En wat is daar mis mee? En het is 'het meeste'.
Volgens mij is het toch echt de meesten
Oud 14-10-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:

Zijn slecht in economie.
En mensen die een technisch profiel doen en dan vervolgens interesses niet eens goed kunnen schrijven neem ik per definitie al niet serieus. Doe nog eens een poging en gebruik de spellingschecker van Word, als je toch bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Vaj schreef op 13-10-2004 @ 21:30 :

Ik weet niet in hoeverre jij een bord voor je kop hebt maar zowel in tekenen, maatschappijleer als filosofie moet je evengoed centraal examen doen. En alle centraal examens op vwo niveau zijn op zich niet makkelijk. Dus a.u.b eerst eens nadenken voordat je weer met zo'n ongenuanceerde mening als deze komt.

Overigens begrijp ik niet wat er mis mee is als je geen natuurprofiel kiest als je slecht bent in exacte vakken. Je kiest toch ook bewust geen C&M als je geen talen en geschiedenis en zo kunt? Ik snap de ophef niet.
En voordat deze thread verzandt in weer een eindeloze 'welk profiel is beter' discussie kunnen we beter zo zoetjesaan weer ontopic gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:17
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 10-10-2004 @ 11:07 :
Ik zit nu te twijfelen of ik van NG naar EM moet gaan. Vorig jaar zat ik in drie havo, maar ik werd overgelaten naar vier vwo als ik een 8,1 voor mijn profielvakken stond. Voor het profiel NG stond ik het hoogst, dat is de grootste reden dat ik dat profiel heb gekozen.

Maar nu, zit ik te twijfelen of ik niet toch terug moet gaan naar EM. Aan de ene kant vind ik Scheikunde en Biologie heel leuk, maar ben ik echt superslecht in Wiskunde, en dan vooral Wi B. En ik ben ook bang dat ik NG niet ga halen omdat het allemaal exacte vakken zijn.
Aan de andere kant, Em, vind ik geschiedenis en aardrijkskunde niet echt leuk, maar dat zijn opzich wel vakken waar ik redelijk goed in ben.

Ik wil al een paar jaar later rechten gaan doen, maar nu weet ik niet welk profiel ik zou moeten kiezen. Ik denk niet dat jullie voor mij kunnen beslissen, maar misschien kan iemand me een beetje advies geven?

ik denk dat je met de vakken die je bij EM krijgt (bijv. eco) een grotere kans hebt dat je er nog wat aan hebt als je rechten gaat doen..
Ik weet niet of tussen WisA1,2 en B1 een groot verschil zit, maar ik doe A1,2 en het is veel kansrekenen. Als in: Piet pakt 3 knikkers uit een pot met 5 witte, 6 rooie en 2 gele, wat is de kans dat hij 3 rooie pakt? [haha oke volgens mij klopt deze 'som' niet echt]
Tsja en verder veel grafiekjes tekenen en normale&bionomale verdelingen enz
Ik ben slecht in wis omdat ik me er niet voor interesseer en er dus niks aan doe, maar opzich is et goed te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 11:29
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-10-2004 @ 11:59 :
Ik weet niet in hoeverre jij een bord voor je kop hebt maar zowel in tekenen, maatschappijleer als filosofie moet je evengoed centraal examen doen. En alle centraal examens op vwo niveau zijn op zich niet makkelijk. Dus a.u.b eerst eens nadenken voordat je weer met zo'n ongenuanceerde mening als deze komt.
Heb jij centraal examen gedaan in filosofie en maatschappijleer?

Ik namelijk wel, en naar mijn mening hoort iemand die deze examens moeilijk vond niet op het vwo qua niveau.
Ik vind het een feit dat vakken als maatschappijleer, geschiedenis en filosofie makkelijker zijn dan economie of wiskunde, er is namelijk geen inzicht voor nodig, enkel kennis die je opdoet door letterlijk uit je hoofd te leren wat er in je boek staat. En dit is niet het geval bij bijvoorbeeld wiskunde of economie.
En ja ik zowel deze vakken gehad als economie en wiskunde, en ik deed zelf CM dus ik ben ook geen bevooroordeelde natuurprofieler.

Edit: Tekenen heb ik nooit gehad, maar iedereen die ik ken en tekenen heeft gekozen geeft zelf toe dat de reden hiervoor is dat het een vak is dat erg makkelijk is, helemaal als je kijkt hoeveel sbu's je ervoor krijgt.

Ik heb trouwens nooit gezegd dat er geen examen gedaan hoeft te worden in deze vakken, misschien moet je je eens verdiepen in de kunst van het lezen

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Vaj schreef op 14-10-2004 @ 12:29 :
Heb jij centraal examen gedaan in filosofie en maatschappijleer?
Nee.
Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat je voor in ieder geval filosofie toch wel wat inzicht nodig had om die vragen te beantwoorden. Dat jij die examens gemakkelijk vond, is natuurlijk nog geen reden dat iedereen dat makkelijk vindt. Ik mag toch hopen dat het CEVO geen inferieure examens maakt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:42
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-10-2004 @ 12:37 :
Nee.
Ik was er gemakshalve vanuit gegaan dat je voor in ieder geval filosofie toch wel wat inzicht nodig had om die vragen te beantwoorden. Dat jij die examens gemakkelijk vond, is natuurlijk nog geen reden dat iedereen dat makkelijk vindt. Ik mag toch hopen dat het CEVO geen inferieure examens maakt.
Je bent vrij om te hopen, maar dat neemt niet weg dat er naar mijn mening wel degelijk een niveauverschil bestaat tussen de vakken die ik in mijn vorige post noemde, de reden is het gebrek aan de toetsing van inzicht bij veel CM vakken.
En er zullen vast mensen zijn die deze examens moeilijk vinden, dan hebben ze of een zeer beta gerichte denkwijze of ze zouden op de havo moeten blijven.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Vaj schreef op 14-10-2004 @ 12:42 :
Je bent vrij om te hopen, maar dat neemt niet weg dat er naar mijn mening wel degelijk een niveauverschil bestaat tussen de vakken die ik in mijn vorige post noemde, de reden is het gebrek aan de toetsing van inzicht bij veel CM vakken.
En er zullen vast mensen zijn die deze examens moeilijk vinden, dan hebben ze of een zeer beta gerichte denkwijze of ze zouden op de havo moeten blijven.
Ik vind het jammer dat mijn profiel (C&M) als zo inferieur wordt gezien, want dat is het niet. Het is inderdaad zo dat ik waarschijnlijk niet geslaagd was als ik een ander profiel had gedaan, maar daarom moet je toch kiezen? Veel mensen die geen C&M doen hebben geen greintje taalvaardigheid en kiezen daarom een ander profiel. Wat hen en mijn goed recht is, uiteraard. Bij ons op school kon je geen maatschappijlleer, tekenen of filosofie kiezen, wat ik altijd erg jammer vond. Ik heb daarom informatica en economie1 gehad. Maar al had ik filosofie en tekenen gekozen, daar wordt mijn diploma toch niet minder van?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:00
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-10-2004 @ 12:49 :
Ik vind het jammer dat mijn profiel (C&M) als zo inferieur wordt gezien, want dat is het niet. Het is inderdaad zo dat ik waarschijnlijk niet geslaagd was als ik een ander profiel had gedaan, maar daarom moet je toch kiezen? Veel mensen die geen C&M doen hebben geen greintje taalvaardigheid en kiezen daarom een ander profiel. Wat hen en mijn goed recht is, uiteraard. Bij ons op school kon je geen maatschappijlleer, tekenen of filosofie kiezen, wat ik altijd erg jammer vond. Ik heb daarom informatica en economie1 gehad. Maar al had ik filosofie en tekenen gekozen, daar wordt mijn diploma toch niet minder van?
Ik ben dus ook een CM'er, dat eerst.
En inferieur vind ik een te groot woord, natuurlijk is het een volwaardig vwo diploma net als de andere 3 profielen. Maar dat neemt niet weg wat ik al eerder heb gepost.
Ik erger me er aan als mensen hun eigen profiel blind verdedigen, want elk profiel heeft voor- en nadelen en die moet je zelf ook kunnen zien.

En verder is dit onderwerp eigenlijk te onbelangrijk om over door te gaan, de meningen blijven toch verdeeld
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:34
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 10-10-2004 @ 11:18 :
ehm kan je nog wisselen dan ?
ja tot kerst nog ofzo.
maar wat je gemist hebt moet je wel op een of andere manier inhalen.

ik zou het gewoon proberen je kunt beter een paar boeiende vakken hebben en wiskunde is ook gewoon maniertjes in je kop stampen.
Daarnaast is wis B1 veel kansberekening en dat is easy
Oud 14-10-2004, 14:11
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Citaat:
Nog ff en ik drijf je hoogstpersoonlijk uit dit forum! Je irriteert me mateloos met je kapsones! FUCK OP NU!
Oud 14-10-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 14-10-2004 @ 15:11 :
Nog ff en ik drijf je hoogstpersoonlijk uit dit forum! Je irriteert me mateloos met je kapsones! FUCK OP NU!
Ok, ik ga al.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 18:01
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
mooi
Oud 14-10-2004, 18:33
onderkoffer
onderkoffer is offline
mephostophilis EM en NG vergelijken is toch een beetje appels en peren op de wiskunde na kun je dat toch niet zeggen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 00:27
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Ik ben juist overgestapt van EM naar NG een paar weken geleden aangezien ik toch al de meeste NG vakken had, op WiskundeB na

Moet zeggen dat het me een stuk meer bevalt, economie =
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 08:14
Verwijderd
Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 14-10-2004 @ 15:11 :
Kalm maar
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 11:01
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 14-10-2004 @ 19:33 :
mephostophilis EM en NG vergelijken is toch een beetje appels en peren op de wiskunde na kun je dat toch niet zeggen
Scheikunde en biologie vereisen toch echt meer aandacht dan economie en aardrijkskunde
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 15-10-2004 @ 12:01 :
Scheikunde en biologie vereisen toch echt meer aandacht dan economie en aardrijkskunde
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 13:24
Esther
Esther is offline
Ik zit nu in 5 vwo, doe N&G en wil wisselen naar C&M, omdat dat uiteindelijk veel beter past bij mijn interesses en ambities. Ik ben echt niet lui, maar de motivatie om me nog langer in te zetten voor al die tijdrovende B-vakken ontbreekt me gewoon... Ik moet alleen nog wachten op goedkeuring van de afdelingsleidster en daarna zal ik het een en ander in moeten halen...
Oud 15-10-2004, 13:36
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Economie is volgens mij best veel , ik heb het nu niet (volgend halfjaar)maar, in de derde deed ik meer aan economie dan aan schei. (schei. zowat niks, ec. begrippen stampen) Ak. heb ik idd. altijd erg makkelijk gevonden. Maar ik denk dat dit per persoon erg verschilt. Ik len personen die uren leren voor een geschiedenis proefwerk die ik naar 1 keer doorlees . En CM heeft talen, veel mensen die de b-profielen doen zijn door wat minder goed in. En vooral voor mensen met dyslexie zou CM (erg) moeilijk zijn.

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:51
Global
Global is offline
Citaat:
economie en ak is gewoon leren.. terwijl wisk nat enzo ook snap werk is
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:35
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Global schreef op 15-10-2004 @ 15:51 :
Hm... aardrijkskunde en geschiedenis is makkelijk: gewoon leren, maar economie is duidelijk wel meer dan alleen leren hor. Economie 2 iig. daar moet je toch wel wat inzicht voor hebben. Zoals bij Wis-, Schei-, Natuurkunde en Bio.
Verder worden alle N&G-vakken in de 5e veel moeilijker dan ze in de 4e waren. En E&M blijft eigenlijk redelijk hetzelfde niveau. (tenminste, zo is mijn ervaring tot nu toe(6 Gym.))
Oud 15-10-2004, 15:50
Verwijderd
Ach, de maatschappijprofielen verdienen de naam "voorbereidend wetenschappelijk onderwijs" niet. Immers, bij echte wetenschap kun je niet om wiskunde heen. Hoewel de aansluiting van het NT-profiel met het technisch universitair onderwijs ook wel belabberd is, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:56
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Global schreef op 15-10-2004 @ 15:51 :
Economie is ook toepassen hoor. Wel minder, maar je kan niet alles leren.
Oud 15-10-2004, 15:56
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 16:50 :
Ach, de maatschappijprofielen verdienen de naam "voorbereidend wetenschappelijk onderwijs" niet. Immers, bij echte wetenschap kun je niet om wiskunde heen. Hoewel de aansluiting van het NT-profiel met het technisch universitair onderwijs ook wel belabberd is, natuurlijk.
En hoe zit dat dan bij de HAVO dan?
Oud 15-10-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 15-10-2004 @ 16:56 :
En hoe zit dat dan bij de HAVO dan?
HAVO NT heeft meer wetenschappelijke waarde dan VWO CM. Het is ook moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 17:26
*ABC*
*ABC* is offline
Nou iedereen die ontopic heeft gereageerd, bedankt!!
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen eigenlijk. Opzich vind ik NG wel leuk, en ik baal er ook wel van dat je bij EM geen scheikunde meer kunt kiezen.

Maar ik weet bijna 100% zeker dat ik later niet de medische richting op wil, en ik denk dat de kans dat ik zal slagen met dit profiel ook kleiner is dan bij EM.

Maar wat ik jammer vind is dat het lijkt dat als je EM kiest, dat doet omdat je het makkelijk wilt hebben ofzo.

Pff, ik baal van die hele tweede fase profielen, ik wou dat je nog gewoon zelf kon kiezen wat je wilde.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:44
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 16-10-2004 @ 18:26 :
Nou iedereen die ontopic heeft gereageerd, bedankt!!
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen eigenlijk. Opzich vind ik

Citaat:
Pff, ik baal van die hele tweede fase profielen, ik wou dat je nog gewoon zelf kon kiezen wat je wilde.
Dat zou ik eigelijk ook wel willen . Dan zou ik (nl, eng), wiB,Na,schei,bio,ec,ge kiezen of zoiets dergelijks (dit was nog van m'n ouders systeem en je had volgens mij toen ook geen du1 en fa1 en ckv ) Wat wel goed is , zijn de k-uren bij mij op school .
Oud 17-10-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 17:03 :
HAVO NT heeft meer wetenschappelijke waarde dan VWO CM. Het is ook moeilijker.
Dat is echt complete bullshit zonder onderbouwing.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten