Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 18:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het is een hele tijd weg geweest, maar nu heb ik er weer ontzettend last van. Bij elke gedachte die ik in het bijzijn van iemand anders heb ben ik bang dat diegene weet wat ik denk. Alsof hij als het ware kan 'horen' wat ik denk. Hierdoor ga ik voortdurend tegen mijzelf praten en probeer ik mijn gedachten te veranderen, waar ik ontzettend in de war van raak.
Het lijkt zelfs alsof er constant een stem tegen me zit te praten die me verteld dat de ander weet wat ik denk.

Weet iemand wat dit is, of wat ik hiertegen kan doen?

Liefs,

Laura
Oud 14-10-2004, 19:43
Verwijderd
concentreren
en denk aan iets leuks
niet aan gedachtes ofzo
geen mening
maar zoiets van
ik zou nu willen ....
of een gevoel herbeleven

maybe heb je hier iets aan

als het erger word
naar huisarts

slik(te) je toevallig al iets daarvoor?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:48
metallica
metallica is offline
Het klinkt misschien stom, maar kan je je er niet tegen verzetten. Jezelf echt voornemen dat het niet echt is....
Hmm, geen goed advies, kan me heel goed voorstellen dat dat niet gaat. Ik ken het wel, maar ik heb dat maar bij twee mensen. Mensen die heel erg krachtig zijn op spiritueel gebied.

Als het blijft zou ik als ik jou was het toch maar zeggen als je evnt. weer gesprek hebt.

Sterkte, knuf.
Oud 14-10-2004, 20:03
Nijn*
Nijn* is offline
Hej meis,
Tja, een oplossing heb ik niet voor je, maar ik moet zeggen dat ik het wel herken. Ik denk dat ook de hele tijd, en ga ook in mezelf zitten praten enzo, heel eng af en toe, het voelt soms echt alsof ik doordraai. Mja, ik heb dus geen oplossing, misschien moet je het gewoon voorleggen aan je psych? Sterkte ermee!

Knuffel, Nijn*

lekker nutteloos
Oud 14-10-2004, 20:10
Maija
Maija is offline
ow dat heb ik contstant..
Oud 14-10-2004, 20:28
Metal
Metal is offline
paranoide schizofrenie?

dat is het eerste wat in me opkomt, natuurlijk wel vergezocht, maar zoiets kan een voorbode zijn.

iig; denk je vooral niet gek, praat je geen gekke dingen en probeer zoveel mogelijk te relativeren

onthoud: de geest is sterker dan het lichaam.

veel sterkte
Oud 14-10-2004, 20:47
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Wat je eraan kunt doen weet ik helaas ook niet, maar ik ken 't. Ik heb 't zelf momenteel een tijd heel weinig gehad, maar vanmiddag zat ik in de bus en ik wist ineens zeker dat ik door aan 't draaien was Ik zat zeker twintig minuten te proberen m'n gedachten te veranderen en daardoor nog harder proberen, et cetera

Maar ik weet zelf intussen best dat het onzin is, terwijl ik het toch niet kan stoppen. Bekend?
Oud 14-10-2004, 21:22
Miracle
Miracle is offline
Het kan idd niet. Je kunt super paranormaalbegaafd zijn maar zelfs dan lukt het je nog niet nee. (als ik me niet vergis tenminste)

Ik oefen wel in het 'raden/voelen' van iemands gedachtes/gedachtes, erg leuk.
Oud 14-10-2004, 23:34
Mo6
Mo6 is offline
ga naar je huisarts en praat er met hem/haar over. die kan vast wel zeggen of het zorgwekkend is en of je naar de psych moet, want daar kun je maar beter vroeg bijzijn. voorkomen is beter dan genezen!
Oud 15-10-2004, 11:05
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 15-10-2004 @ 00:34 :
ga naar je huisarts en praat er met hem/haar over. die kan vast wel zeggen of het zorgwekkend is en of je naar de psych moet, want daar kun je maar beter vroeg bijzijn. voorkomen is beter dan genezen!
Ik loop al bij een psychotherapeut en psychiater voor m'n borderline. Ik heb ooit last gehad van stemmen en slik daar medicatie voor (niet echt een hoge dosering trouwens). Toen ik de stemmen nog extreem had had ik dit ook.. Zou het kunnen dat ze er weer zijn?

(Mja, nu kun je natuurlijk zeggen: Dat weet je zelf het beste. Dat is ook wel zo, maar ik ben zo ontzettend in de war erdoor dat ik niet weet wat ik hoor, niet hoor, wat er is, wat er niet is, of het stemmen zijn, of dat het mijn eigen gedachten zijn. )
Oud 15-10-2004, 11:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Toch maar naar mijn psych ermee dus..?

p.s

Echt super bedankt voor jullie reacties!

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 14-10-2004 @ 21:28 :
paranoide schizofrenie?
Iets in die richting is ook het eerste wat bij mij op komt...dat hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar 'normaal' is het ook niet... 'k zou het idd met je psych bespreken, dat lijkt me sowieso verstandig.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 11:54
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 15-10-2004 @ 12:05 :
Ik loop al bij een psychotherapeut en psychiater voor m'n borderline. Ik heb ooit last gehad van stemmen en slik daar medicatie voor (niet echt een hoge dosering trouwens). Toen ik de stemmen nog extreem had had ik dit ook.. Zou het kunnen dat ze er weer zijn?

(Mja, nu kun je natuurlijk zeggen: Dat weet je zelf het beste. Dat is ook wel zo, maar ik ben zo ontzettend in de war erdoor dat ik niet weet wat ik hoor, niet hoor, wat er is, wat er niet is, of het stemmen zijn, of dat het mijn eigen gedachten zijn. )
ik zou dit gewoon met je psychiater bespreken (regel snel ff een afspraak), want die weet wel wat er moet gebeuren! hij/zij is de expert op dat gebied en kan naar aanleiding van jouw verhaal heel goed een indicatie opmaken van de situatie en beslissen of er eventueel medicatie moet worden voorgeschreven. dus bespreek het je psychiater!
Oud 15-10-2004, 12:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
je kan iemand in gedachten helemaal uitschelden en als die persoon niet reageert wordt je misschien wat zekerder dat het echt niet klopt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten