Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 13:37
Verwijderd
Mijn vriend heeft altijd een hele akelige manier om me over te halen mee te gaan op visite bij zijn ouders/familie op zondagen. Zo vroeg hij me twee weken geleden of ik vandaag mee zou willen gaan naar een oom en tante van hem. Ik heb niets met die mensen (vooral omdat ze elk jaar voor zijn verjaardag bellen dat ze op zijn verjaardag langs gaan komen, maar dat nog nooit hebben gedaan en ook nooit even bellen dat ze toch niet kunnen, dat vind ik echt achterlijk), ik wist dat ik veel voor school zou moeten doen, dus zei ik dat ik niet mee zou gaan. Ok, goed, hij vond het best.
Maar vanmorgen begon hij te zeuren. Net zo lang tot ik me vreselijk schuldig voel dat ik niet mee kán, en uiteindelijk zelfs mee wil. Elke keer als hij begint te zeuren, krijgt hij zijn zin en ga ik mee. Maar vandaag kan ik gewoon echt niet, ik moet vreselijk veel doen voor aankomende week en het gáát gewoon níet. Vlak voor hij weg ging, nam hij het me zo kwalijk, zodat ik me nu enorm schuldig voel dat ik niet ben mee gegaan.

Een hoop gezeur om niets, maar ik voel me nu vreselijk schuldig en ik neem het hem enorm kwalijk. Hoe kan ik het de volgende keer duidelijk maken zonder al dat gezeur er omheen? Ik weet nu dat wanneer hij vanavond thuis komt, hij me niet aan zal kijken. En daar kan ik niet tegen. Wat moet ik doen om dit in het vervolg te voorkomen? Hem zijn zin geven? Of moet ik hem gewoon een paar keer níet zijn zin geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 13:47
Verwijderd
hoi

Ik denk dat je om het in het vervolg te voorkomen, beter juist kunt volhouden; als je van te voren hebt gezegd dat je niet mee gaat, dan ga je ook niet mee, zelfs al noemt hij uiteindelijk best goede redenen waarom je mee zou moeten gaan. Als je steeds toegeeft als hij zeurt of je mee gaat, dan is dat voor hem eerder een aanmoediging om te blijven zeuren, want het werkt immers...

En vanavond hem nog eens uitleggen waarom je nu niet meekon
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:25
Verwijderd
Heb ik bijna niets meer aan toe te voegen Sarah. Behalve het feit dat je eventueel 1 keer een grote confrontatie aan moet gaan, en de hele 'hij zeurt en hij krijgt zn zin nog ook' situaties uit de wereld te helpen.

Vertel hem dat je het vreselijk vind als hij je dwingt, want dat doet hij eigenlijk gewoon (geestelijk). Zeg bvb dat je het niet meer pikt, en dat als je zegt dat je niet gaat je daar een verdomd goeie reden voor heb.
Probeer hem in te laten zien hoe kinderachtig het eigenlijk is van hem, en hoeveel pijn hij je er soms mee kan doen door zo door te drammen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:37
Cookie
Cookie is offline
vraag of het zijn bedoeling soms is om je schuldig te voelen. heb het er gewoon eens goed over met hem en blijf nee zeggen als je niet wilt want dan krijgt hij dus zijn zin en dat is in dit geval even niet de bedoeling.
Oud 10-10-2004, 18:00
Verwijderd
Ik denk dat op het laatste moment afbellen en goede, gemene doch rechtvaardige tegenactie zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:10
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ridder schreef op 10-10-2004 @ 19:00 :
Ik denk dat op het laatste moment afbellen en goede, gemene doch rechtvaardige tegenactie zou zijn.
Beetje lastig als je samenwoont..
Oud 10-10-2004, 18:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-10-2004 @ 14:47 :
hoi

Ik denk dat je om het in het vervolg te voorkomen, beter juist kunt volhouden; als je van te voren hebt gezegd dat je niet mee gaat, dan ga je ook niet mee, zelfs al noemt hij uiteindelijk best goede redenen waarom je mee zou moeten gaan. Als je steeds toegeeft als hij zeurt of je mee gaat, dan is dat voor hem eerder een aanmoediging om te blijven zeuren, want het werkt immers...

En vanavond hem nog eens uitleggen waarom je nu niet meekon
True.

Daar komt bij dat ik ook wel eens zo kan zijn, zoals hij. (en ik weet ook hoe ongelofelijk irritant het is, ja) Als de ander dan gewoon nee zegt en het ook echt niet doet, dan is het ook altijd snel weer over. En ik neem het die persoon dan nooit kwalijk. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw vriend zit maar misschien werkt het bij hem ook wel zo. Dat-ie het al bijna weer vergeten was op weg daarheen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:37
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind het nogal respectloos, doorzaniken als jij al lang nee hebt gezegt en een goede reden hebt ook.

Hij zegt nu dus eigenlijk "Ik weet dat je wat belangrijkers te doen hebt maar dat kan me niet schelen want IK WIL dat je meegaat"

Vertel hem eens hoe dit overkomt...
Oud 10-10-2004, 19:05
mrsjones
mrsjones is offline
Laat je niet gek maken..
Jij heb ook nog wat te zeggen.. Nee is nee..
Vol houden! Anders denkt ie dat ie het altijd zo kan spelen suc6
Oud 11-10-2004, 09:05
Verwijderd
Beetje sad als hij op zo'n manier zn zin doordramt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:32
warezheaven.nl
warezheaven.nl is offline
Bij alle jongens is het zo, hij wou je gwn mee nemen naar zijn tante en oom of weet ik veel wat om daar lekker met je te neuken? je moest gwn mee gaan met hem nu heeft hij misschien al een andere meisje? of misschien zelf wel "gepakt"

Je moest mee gaan, grote kans dat hij nu vreemd is gegaan
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
warezheaven.nl schreef op 11-10-2004 @ 11:32 :
Bij alle jongens is het zo, hij wou je gwn mee nemen naar zijn tante en oom of weet ik veel wat om daar lekker met je te neuken? je moest gwn mee gaan met hem nu heeft hij misschien al een andere meisje? of misschien zelf wel "gepakt"

Je moest mee gaan, grote kans dat hij nu vreemd is gegaan
*grin* Gelukkig ken ik hem beter dan jij

Gisteren heb ik hem duidelijk proberen te maken dat ik het echt heel gemeen en vervelend vond, volgens mij drong het wel door.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:41
Verwijderd
Maar waarom probeert je vriend je altijd mee te krijgen naar familie, ik bedoel mss is hij wel heel erg blij en trots op je . Maar als je weet waarom, dan kan je mss ook zijn gedrag wat beter begrijpen.

Daarnaast is het wel goed dat je hem duidelijk gemaakt hebt dat je het gemeen van hem vond, dan kan hij daar de volgende keer mss ook wel wat rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:42
warezheaven.nl
Citaat:
Andijvie schreef op 11-10-2004 @ 11:36 :
*grin* Gelukkig ken ik hem beter dan jij

Gisteren heb ik hem duidelijk proberen te maken dat ik het echt heel gemeen en vervelend vond, volgens mij drong het wel door.
Geloof me, meissie. Nooit zal een meisje een jonge goed genoeg kenne, welk jonge zal nou bij 1 meisje blijve? Stel je voor hij ziet een super geile wijf en dat wijf vind hem ook leuk..welke lul laat dan een geile wijf achter als zijn vriendin toch nie in de buurt is. Meeste/alle jongens gaan gwn vreemd, kben de grootste player dus ik weet hoe het alles is
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
warezheaven.nl schreef op 11-10-2004 @ 11:42 :
Meeste/alle jongens gaan gwn vreemd, kben de grootste player dus ik weet hoe het alles is
Ja jij weet hoe een player het doet... maar je hebt geen idee dat er ook nog normale jongens bestaan...

Kom een terug op deze wereld en probeer je hormonen eens wat meer onder controle te krijgen zeg!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 12:48
ilse
ilse is offline
ik denk dat het het beste is als je hem uitlegt dat je dat niet wilt, en vragen waarom hij dat zo doet. je moet gewoon volhouden. als je elke keer toegeeft als hij gat zeuren vindt hij dat een goede manier die werkt en kom je er nooit vanaf.

en als hij nou volgende keer weer een goeie reden heeft, geef je hem gewoon jou goede redenen en laat je je door hem er niet vanaf brengen!

succes ermee!
Oud 11-10-2004, 12:59
warezheaven.nl
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-10-2004 @ 11:58 :
Ja jij weet hoe een player het doet... maar je hebt geen idee dat er ook nog normale jongens bestaan...

Kom een terug op deze wereld en probeer je hormonen eens wat meer onder controle te krijgen zeg!
Een jonge is de beste met acteren, een normale jonge nadoen maar geloof me meissie ze gaan vreemd vroeg of laat, een jonge kan het nooit volhoude
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:46
Verwijderd
Tsja, ik begrijp aan de ene kant wel dat hij het moeilijk vindt dat je moet leren enzo.

Maar aan de andere kant vind ik het echt achterlijk van hem dat hij zich zo beledigd gaat gedragen, terwijl hij dondersgoed weet dat je moest leren.

Het lijkt zo net alsof het hem niet boeit :/
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:53
Verwijderd
Gisteren zei hij nog dat hij het idee had dat ik wel mee zou gaan, volgens hem gaf ik dat een beetje aan. Waarschijnlijk hield hij er daarom niet over op. Nu ziet hij ook wel in dat het niet helemaal eerlijk van hem was om zoveel druk op me te zetten, ik zou best mee willen gaan wanneer hij dat graag van me wil, maar niet als ik gewoon echt niet kan. Dat nam hij niet serieus genoeg, gaat hij in het vervolg wel doen, zei hij

Mja, 't zit dus weer goed nu
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 11:56
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
warezheaven.nl schreef op 11-10-2004 @ 13:59 :
Een jonge is de beste met acteren, een normale jonge nadoen maar geloof me meissie ze gaan vreemd vroeg of laat, een jonge kan het nooit volhoude
Right..
En als een meisje dat bij jou flikt dan is het ineens zielig blabla terwijl meisjes dus maar moeten accepteren dat een jongen vreemdgaat..

Rot toch op zeg.. Hij houdt zn lul maar in zn broek..
Triest mannetje
Oud 12-10-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-10-2004 @ 14:37 :
Een hoop gezeur om niets
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Geloof me, meissie. Nooit zal een meisje een jonge goed genoeg kenne, welk jonge zal nou bij 1 meisje blijve? Stel je voor hij ziet een super geile wijf en dat wijf vind hem ook leuk..welke lul laat dan een geile wijf achter als zijn vriendin toch nie in de buurt is. Meeste/alle jongens gaan gwn vreemd, kben de grootste player dus ik weet hoe het alles is
Maar ja, je hebt ook van die gekken die ook nog respect hebben voor hun vriendin.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:05
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Vroeg of laat komen er mensen die jouw hypofyse gaan wegsnijden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten