Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 11:44
khoma
khoma is offline
heb volgende maand mijn toelatingsexamen..iemand hier die hetzelfde heeft gedaan, tips, eisen, anything? hulp is welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 20:13
El Kim
El Kim is offline
Wat voor opleiding is Academie Minerva?
Oud 12-05-2004, 08:10
Verwijderd
Academie Minerva, Academie voor Beeldende Kunst en Vormgeving

ik heb er geen ervaring mee,

http://www.academieminerva.nl/info.html
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 08:44
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik heb toelating gedaan op Minerva, de HKU en de ArtezArnhem, autonoom.
In Arnhem was het al je werk uitstorten op 1 tafel, staan 3 mensen om heen en jij. En ze bekijken alles zonder orde en stellen 1000 vragen.
IN Utrecht was het 2 opdrachten, 1 sochtens 1 smiddags vrij strikt qua tijd en alles. Gratis lunch en een moeizaam gesprek waarin ze alles wat ik maakte op elkaar vonden lijken.
Bij Minerva was het nogal rommelig, ook een opdracht, maar alle randvoorwaarden mocht je zelf bedenken, als je wilde kon je de stad in om foto's te maken. Zolang je maar een resultaat had een paar uur later. En je moest ook je werk uitstallen en een praatje maken, ze waren hier niet zo spraakzaam.

IIg denk je achteraf nooit dat het goed ging. Het vervelendste is dat ze niet laten blijken wat ze ergens van vinden. Helemaal niks. Vooral voorraf veel met iemand praten over wat je wilt en wat je doet en waarom. Ik weet dat allemaal wel heel duidelijk, maar vind het heel moeilijk om dat soort dingen uit te leggen tegen niet meewerkende mensen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-05-2004 @ 21:13 :
Wat voor opleiding is Academie Minerva?
Moeilijk he? Google gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:51
brinta
brinta is offline
Citaat:
vind het heel moeilijk om dat soort dingen uit te leggen tegen niet meewerkende mensen.
Het is bij een toelating zaak om veel te praten. Ik had toelating (bij wdka) op een maandagochtend, beetje moeilijk moment om alle zieleroerselen in je kunst uit te leggen, maar ik ging helemaal los en bleef maar praten, verzon er allemaal dingen omheen. De toelatingspersoon was heel 'stroef' qua gesprek, maar door mijn spraakwaterval werd ik toegelaten. Trek je niet te veel aan van de persoon die tegenover je zit, je moet denken: dit is mijn moment, dit is mijn kans, anders moet ik weer een jaar wachten. Lekker doorbabbelen dus. Het is daarom niet alleen belangrijk dat je je spullen goed voorbereid, maar ook het gesprek moet je voorbereiden, net als bij bv een sollicitatiegesprek.
Succes!!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:52
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
dat is helemaal waar
Gelukkig onderbaken ze me steeds met andere vragen, als ze je hele alles in de war schoppen ben je veel beter in t uitleggen. Anders had ik vast een vreselijk verhaal verteld.
Ik althans, en alles kwam goed.

Oja en bij Minerva krijg je echt alleen papier en klei bij de toelating, als je een potlood wilt moet je em meenemen of kopen. Stond wel in mijn uitnodiging maar ik had het niet zo letterlijk genomen. Dus neem mee wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:47
Verwijderd
Minerva schijnt best streng te zijn maar aan de andere kant kwam een vriend van mij er zo op zonder dat hij echt heel kunstzinnig is
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:23
khoma
khoma is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 12-05-2004 @ 13:52 :
dat is helemaal waar
Gelukkig onderbaken ze me steeds met andere vragen, als ze je hele alles in de war schoppen ben je veel beter in t uitleggen. Anders had ik vast een vreselijk verhaal verteld.
Ik althans, en alles kwam goed.

Oja en bij Minerva krijg je echt alleen papier en klei bij de toelating, als je een potlood wilt moet je em meenemen of kopen. Stond wel in mijn uitnodiging maar ik had het niet zo letterlijk genomen. Dus neem mee wat je wilt.
voor de opdracht die je ter plekke moet doen daar?

meen dat je een deel van het gebouw na moest tekenen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:59
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ja
Ze gaan iedereen in je groep beoordelen na elkaar, en koffiedrinken en nouja ondertussen heb je een paar uur de tijd om die opdracht te maken waarbij het gaat om het gebouw en de sfeer. En je mag overal komen en alles maken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 22:12
snarl
snarl is offline
ik hoop dat ik dit topic nog mag uppen.. anders maak ik morgen wel een nieuwe.

heeft iemand nog meer informatie voor mij?
Oud 28-09-2004, 22:56
Verwijderd
hoeveel eigen werk heb je ongeveer nodig om te laten zien? moet het echt veel zijn, dingen die je in de loop der jaren hebt gemaakt of zijn een paar goede ook genoeg?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:09
snarl
snarl is offline
grrr dit is mijn upje!

informeer ons! ah? ik ben ook wel geinteresseerd in een antwoord op urm's vraag..
Oud 29-09-2004, 14:58
Verwijderd
ja, volgens mij moet je (ook) voor minerva nu al wel ongeveer beginnen met een map/port folio aanleggen, het liefst ben je er al mee begonnen. Ze willen zien wat je in je mars hebt en dat je wel enige ervaring hebt, whatever je wilt gaan doen.., fotografie/schilderen/... etc. Je krijgt ook (een) opracht(en) thuisgestuurd. Wanneer die bevallen, word je gevraagd voor een toelatingsgesprek, die zwaar kán zijn. Het moet wel duidelijk voor hen zijn dat je echt voor je studie wilt gáán en dat je het zeker ook kunt.

tenminste, dit is me bijgebleven, ik heb het ooit ook willen doen ()
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 14:41
snarl
snarl is offline
hup up

iemand nog info? ervaringen?
Oud 03-10-2004, 15:56
rodina
rodina is offline
Toelatingen gedaan op de AHK en aangenomen.
Idd 2, of 3 docenten aan een tafeltje die je werk bekijken om argumenten vragen en dat soort dingen. Zorg wel dat je een duidelijke motivatie hebt waarom je perse die opleiding op die academie wilt doen.

Zorg dat je gevarieerd werk hebt. Aquarellen maar ook 3dspullen.
Neem een hoop mee, vooral schetsen, laat processen zien van hoeje tot een eindwerkstuk gekomen bent.

Als je nog op een middelbare school zit, stap dan naar een docent tekenen oid, die heeft ook ooit een toelating moeten doen en weet wat er er en niet gevraagd wordt en wat ze wel en niet willen zien.

Nogmaals je schetsen zijn het belangrijkst. Ga een dag naar Artis bijvoorbeeld en ga lekker de hele dag schetsen.
Oud 13-10-2004, 23:40
*oma*
*oma* is offline
mmm, ik zit op minerva tweede jaar

je moet gewoon genoeg meenemen en een leuk babbeltje houden.
je kunt ook een vooropleiding doen, dan hoef je geen toelating te doen en dan hoor je dan of je toegelaten bent ofnie.
Er zijn drie mensen die je gaan beoordelen en het gesprekje duurt maar heel kort; ik kwam bijna niet aan het woord
maar goed... dat maakt allemaal niet uit

maar ik neem aan dat je het al achter de rug hebt.
hoe ging et enzo?
Reageren

Regels voor berichten