Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Academie Minerva, Academie voor Beeldende Kunst en Vormgeving
ik heb er geen ervaring mee, http://www.academieminerva.nl/info.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
dat is helemaal waar
Gelukkig onderbaken ze me steeds met andere vragen, als ze je hele alles in de war schoppen ben je veel beter in t uitleggen. Anders had ik vast een vreselijk verhaal verteld. Ik althans, en alles kwam goed. Oja en bij Minerva krijg je echt alleen papier en klei bij de toelating, als je een potlood wilt moet je em meenemen of kopen. Stond wel in mijn uitnodiging maar ik had het niet zo letterlijk genomen. Dus neem mee wat je wilt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
meen dat je een deel van het gebouw na moest tekenen ofzo? |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja, volgens mij moet je (ook) voor minerva nu al wel ongeveer beginnen met een map/port folio aanleggen, het liefst ben je er al mee begonnen. Ze willen zien wat je in je mars hebt en dat je wel enige ervaring hebt, whatever je wilt gaan doen.., fotografie/schilderen/... etc. Je krijgt ook (een) opracht(en) thuisgestuurd. Wanneer die bevallen, word je gevraagd voor een toelatingsgesprek, die zwaar kán zijn. Het moet wel duidelijk voor hen zijn dat je echt voor je studie wilt gáán en dat je het zeker ook kunt.
tenminste, dit is me bijgebleven, ik heb het ooit ook willen doen ( ![]() |
![]() |
|
Toelatingen gedaan op de AHK en aangenomen.
Idd 2, of 3 docenten aan een tafeltje die je werk bekijken om argumenten vragen en dat soort dingen. Zorg wel dat je een duidelijke motivatie hebt waarom je perse die opleiding op die academie wilt doen. Zorg dat je gevarieerd werk hebt. Aquarellen maar ook 3dspullen. Neem een hoop mee, vooral schetsen, laat processen zien van hoeje tot een eindwerkstuk gekomen bent. Als je nog op een middelbare school zit, stap dan naar een docent tekenen oid, die heeft ook ooit een toelating moeten doen en weet wat er er en niet gevraagd wordt en wat ze wel en niet willen zien. Nogmaals je schetsen zijn het belangrijkst. Ga een dag naar Artis bijvoorbeeld en ga lekker de hele dag schetsen.
|
mmm, ik zit op minerva tweede jaar
je moet gewoon genoeg meenemen en een leuk babbeltje houden. je kunt ook een vooropleiding doen, dan hoef je geen toelating te doen en dan hoor je dan of je toegelaten bent ofnie. Er zijn drie mensen die je gaan beoordelen en het gesprekje duurt maar heel kort; ik kwam bijna niet aan het woord ![]() maar goed... dat maakt allemaal niet uit maar ik neem aan dat je het al achter de rug hebt. hoe ging et enzo?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK) aquafemme | 67 | 13-02-2007 06:24 | |
Algemene schoolzaken |
Spui hier je schoolcarrière Ceridwen | 255 | 25-12-2006 13:03 | |
ARTistiek |