Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 16:51
Konijn
Konijn is offline
Heeft iemand van jullie de griepprik ook al gehad?
Wat vond je ervan?
Ik had geen oproep gekregen, maar kon hem vandaag wel krijgen tegelijk met mijn maandelijkse vitamine B12-injectie.
De prik zelf viel mee (maar dat wist ik van te voren, ben wel wat gewend qua naalden en injecties), maar ik heb nu heel erg last van mijn arm. Had expres al mn linkerarm gedaan, maar toch.
Iemand die daar wat tegen weet?
Inmasseren helpt niet zoveel meer, omdat ik vanochtend al de prik heb gehad.
En weet iemand wanneer die pijn in mn arm weer weggaat?
Ik heb namelijk donderdag bijna de hele dag slipcursus van rijles, en dat is dus niet zo handig met een arm die maar half doet wat ik wil..
Oud 05-10-2004, 19:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Koelen hebt misschien wel of juist verwarmen met bijvoorbeeld een kersenpitkussentje. Is dat zo'n prik die in je spier gaat? Bij spierpijn helpt iets van tijgerbalsem of zo'n kersenpitkussentje, misschien werkt dat bij jou ook wel. Ga er iig niet mee in de zon zitten (als die al schijnt), ik deed dat toen ik mijn meningokokkenprik gehad had en het deed toen echt veel meer pijn.
Oud 06-10-2004, 06:51
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Konijn schreef op 05-10-2004 @ 17:51 :
Heeft iemand van jullie de griepprik ook al gehad?
Wat vond je ervan?
Ik had geen oproep gekregen, maar kon hem vandaag wel krijgen tegelijk met mijn maandelijkse vitamine B12-injectie.
De prik zelf viel mee (maar dat wist ik van te voren, ben wel wat gewend qua naalden en injecties), maar ik heb nu heel erg last van mijn arm. Had expres al mn linkerarm gedaan, maar toch.
Iemand die daar wat tegen weet?
Inmasseren helpt niet zoveel meer, omdat ik vanochtend al de prik heb gehad.
En weet iemand wanneer die pijn in mn arm weer weggaat?
Ik heb namelijk donderdag bijna de hele dag slipcursus van rijles, en dat is dus niet zo handig met een arm die maar half doet wat ik wil..
washandje in warm/heet water dopen en erop leggen wil wel es helpen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 09:31
Flit
Flit is offline
Dat is meestal na een dag, max, 2 dagen wel weg. Dus als het goed is, is het nu wel weg denk ik
Oud 06-10-2004, 09:32
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 06-10-2004 @ 07:51 :
washandje in warm/heet water dopen en erop leggen wil wel es helpen
En veel blijven bewegen, anders wordt het alleen maar stijver. Maar over het algemeen trekt die pijn wel snel weg, maar of je er donderdag helemaal geen last meer van hebt, weet ik niet. Het zal in ieder geval minder zijn .
Oud 06-10-2004, 13:45
Roos
Roos is offline
Morgen is dat weg hoor. Lijkt me dus geen groot probleem.

Er wordt trouwens aangeraden om de prik juist in je schrijfarm te zetten (dus voor jou rechts), omdat je die arm meer beweegt. Daardoor krijg je minder spierpijn.

En ik heb geen oproep gekregen voor de griepprik, dus heb hem ook niet gekregen
Oud 06-10-2004, 17:49
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Wat ik wel eens had: Ze raken dan net een spiertje ofzo en dan heb je zeg maar een soort spierpijn in je arm, maar donderdag heb je er bijna geen last meer van hoor.

PS Heb je je tussentijdse toets al gehad ?
Oud 06-10-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Tuinkabouter !! schreef op 06-10-2004 @ 18:49 :
Wat ik wel eens had: Ze raken dan net een spiertje ofzo en dan heb je zeg maar een soort spierpijn in je arm, maar donderdag heb je er bijna geen last meer van hoor.

PS Heb je je tussentijdse toets al gehad ?
Griepprik steken ze toch júist in je spier? Dan raken ze niet 'net een spiertje' maar dan raken ze zeker weten een spier...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:16
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Njah ik heb er de kl*te verstand van, maar ik dacht dat ze in je bloedsomloop deden.

Maar waarom een griepprik ? Das toch meer iets voor 65 + ?
Oud 06-10-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Tuinkabouter !! schreef op 06-10-2004 @ 19:16 :
Njah ik heb er de kl*te verstand van, maar ik dacht dat ze in je bloedsomloop deden.

Maar waarom een griepprik ? Das toch meer iets voor 65 + ?
Griepprik is voor iedereen die hem wil, en dat kunnen personen zijn die in de 'risicogroep' zitten (ouderen, mensen met astma/copd en nog wat, dacht ik) en gezonde mensen die het gewoon fijn vinden. TS heeft dus mogelijk astma of copd of vind het gewoon prettig de griepprik te krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:24
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-10-2004 @ 19:19 :
Griepprik is voor iedereen die hem wil, en dat kunnen personen zijn die in de 'risicogroep' zitten (ouderen, mensen met astma/copd en nog wat, dacht ik) en gezonde mensen die het gewoon fijn vinden. TS heeft dus mogelijk astma of copd of vind het gewoon prettig de griepprik te krijgen
Dat klopt, ik heb ME/CVS, dus een nogal verminderde weerstand (ik hoef maar een kamer binnen te lopen waar één persoon verkouden is en ik ben het ook). Vandaar dus de griepprik.
Heb vanmiddag gewerkt (kassa en vakkenvullen etc), deed in t begin wel pijn, maar daarna ging t wel beter.
Denk inderdaad dat ze een spier geraakt heeft (of dat nou juist moest of niet weet ik niet), want heb nu alleen nog gewoon puur spierpijn. Maar dat ben ik wel gewend, is met een paar dagen ook wel over .

@Willem-Jan: nee, alle CBR-mensen zijn met cursus, dus kon pas 27 oktober.. maar dan hoor je wel hoe t ging
Oud 07-10-2004, 17:12
Auntie M
Auntie M is offline
Volgende week kan ik er 1 halen (vanwege copd). Meestal heb ik er weinig last van en is het stijve gevoel in je arm binnen een dag weg. Volgens mij prikken ze net tussen 2 spieren in.
Oud 07-10-2004, 17:20
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 07-10-2004 @ 18:12 :
Volgende week kan ik er 1 halen (vanwege copd). Meestal heb ik er weinig last van en is het stijve gevoel in je arm binnen een dag weg. Volgens mij prikken ze net tussen 2 spieren in.
wordt een beetje aan de achterkant van de monnikskapspier gezet tussen de spierbundels in ja, dan voel je 'm niet zo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:49
Nyai
Nyai is offline
ik heb astma dus krijg hem ook altijd, maar ik krijg ook altijd een oproep via mn werk(thuiszorg).
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 11:45
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik krijg helaas ook ieder jaar een griepprik omdat ik wat vatbaarder ben voor ziektes.
En ieder jaar zie ik er weer enorm tegen op omdat het echt veel pijn doet naderhand.

Wat er tegen helpt, weet ik helaas niet.
Oud 12-10-2004, 11:52
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 12-10-2004 @ 12:45 :
Ik krijg helaas ook ieder jaar een griepprik omdat ik wat vatbaarder ben voor ziektes.
En ieder jaar zie ik er weer enorm tegen op omdat het echt veel pijn doet naderhand.

Wat er tegen helpt, weet ik helaas niet.
zijn een paar dingen die je kan proberen.

als je het prikken zelf pijnlijk vind:
probeer je arm zo veel mogelijk te ontspannen.
ergens hard op blazen als je geprikt wordt.

als het een tijd erna pijn gaat doen:
washandje in heet water dopen en erop leggen
arm veel bewegen.
en arm van te voren insmeren met spiroflor schijnt ook te helpen (al van verschillende gehoort)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten