Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 11:15
Verwijderd
Hoe gedraag je je tegen iemand bij wie het net uit is gegaan mijn zijn/haar vriend(in)? En dan heb ik het wel echt over serieuze relaties, die lang stand hebben gehouden, waarbij beide dachten dat dit het was.

Tsjaa... ik weet me dan geen houding te geven tegen iemand. Moet je er over praten, of juist niet. Moet je dan gemaakt vrolijk doen, of moet je mee verdrietig zijn...
Het is niet iemand met wie ik echt goed bevriend ben, maar het is wel iemand die ik al lang ken en ook wel redelijk vaak zie. Het is meer een soort vriendin van mijn zus, maar ik kan ook wel goed met haar overweg. Mijn zus is haar vannacht gaan troosten, omdat ze alleen nog maar kon huilen. Ik ken haar niet zo goed dat ik haar zou gaan troosten...

Ik eet vanavond (waarschijnlijk) samen met haar, maar heb dus geen idee welke houding ik me tegen haar moet aannemen... Ik heb dus ook via mijn zus gehoord dat het uit is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 11:21
Verwijderd
Wees er gewoon voor ze. Ik denk dat je er nu gewoon voor ze moet zijn, een beetje afleiding. Ga echter niets forceren, ga cruise organiseren of wat dan ook maar als je haar beetje kent dat je een keer naar de film of wat dan ook.

Meld haar misschien een keer dat je er wel voor haar wil zijn (als je dat wil). Laat haar merken waar ze aan toe is met jou en doe het iets voorzichtiger met haar dan anders, en let op bepaalde opmerkingen over relaties enzo -_-'
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 11:29
annia
annia is offline
Nouja ik zeg altijd tegen de persoon in kwestie, wil je erover praten dan kan dat altijd met mij. En verder idd afleiding, leuke dingen doen en ja gewoon luisteren naar het verhaal.
Oud 11-10-2004, 11:40
ilse
ilse is offline
inderdaad, ga niet doen alsof die persoon heel zielig is ofzo. vraag wel of ze er o ver wil praten, ik had dan altijd het idee dat iemand er tenminste belangstelling voor toonde en er voor me was. maar als ze dat niet wil gewoon afleiding, je kan gewoon over vrolijke dingen gaan praten (alleen niet hoe lief - slim - aantrekkelijk je eigen vriend is ).
Oud 11-10-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 11-10-2004 @ 12:40 :
inderdaad, ga niet doen alsof die persoon heel zielig is ofzo. vraag wel of ze er o ver wil praten, ik had dan altijd het idee dat iemand er tenminste belangstelling voor toonde en er voor me was. maar als ze dat niet wil gewoon afleiding, je kan gewoon over vrolijke dingen gaan praten (alleen niet hoe lief - slim - aantrekkelijk je eigen vriend is ).
Oke, dan zal ik dadelijk maar oppassen met mijn handige goedbedoelde opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:59
Myuki
Myuki is offline
doen wat t rechterpopptje in je avatar doet
Oud 11-10-2004, 18:05
Bo
Bo is offline
In ieder geval niet zeggen dat ze er vast wel overheen komt of dat het wel weer goed komt, want daarmee geef je alleen maar valse hoop of je maakt haar nog verdrietiger.

Biedt een luisterend oor, zeg haar dat die jongen gek is dat ie haar laat lopen (humor kan een positief effect hebben), en probeer haar op te vrolijken.

Zoek afleiding, voor zover zij eraan toe is. De hele nacht los gaan in de disco is niet voor iedereen een manier van afreageren of verwerken..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:15
fractuur
fractuur is offline
Ik probeer het altijd met humor op te lossen, maar dat is meer omdat ik niet zo'n trooster ben. Tip: ben er voor haar, maar laat het gesprek er niet al te veel door domineren. Begin ook eens over de film die deze week op tv is, of een film in de bios. Kan je geen dvd'tje huren ofzo? Leidt af.

(nee, geen romantische komedie )
Oud 11-10-2004, 18:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind het vaak moeilijk. Meestal steun ik die vriend en als hij zich echt rot voelt en het is pas gebeurd (mijn vrienden zie ik niet supervaak, komt omdat iedereen het druk heeft en ik ook in een andere stad nu studeer) ga ik iets leuks met hem doen.

Maar het ligt er gewoon aan hoe het uit is gegaan en ook of je daar bij was. Een vriend van me heeft het bijvoorbeeld een keer met een meisje uitgemaakt midden in een volle kroeg met het uitgaan. Ze stonden gewoon te schreeuwen naar elkaar (het liep al een tijdje niet lekker), en hij schreeuwde dat het uit was. Mja, dan weet je ook niet hoe je je moet opstellen, want dan is de hele sfeer naar de sodemieter. Nou ja, zij peerde hem meteen huilend, want als ze was gebleven was de sfeer grimmiger geweest. Maja het hielp toch niet veel want opeens was de avond voor iedereen verpest. Was ook al vroeg, rond half 1 en een uurtje later zijn mijn vrienden ook omdat ze geen zin hadden in uitgaan naar huis gegaan. Alleen ik blijf achter, heb toen nog met een meid gepraat, die later mijn vriendin werd en nu mijn ex is... blablabla ik dwaal weer af.

Maar the point is: het ligt er dus aan hoe het uit is gegaan, hoe ze in de dagen nadat het uit is gegaan over elkaar denken (zijn ze kwaad of als vrienden uit elkaar gegaan of heeft de een echt ontzettend veel verdriet en de ander niet etc.), speelt allemaal mee hoe je je moet opstellen. Als je ziet dat die vriend zich echt rot voelt, en je hebt op dat moment tijd, en je ziet dat hij je hulp nodig heeft, wil ik wel wat met diegene gaan doen, wat zorgt voor afleiding.
Oud 11-10-2004, 18:39
Verwijderd
'Troosten.'
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:48
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Myuki schreef op 11-10-2004 @ 17:59 :
doen wat t rechterpopptje in je avatar doet
Oud 11-10-2004, 20:50
Verwijderd
Kom net bij haar vandaan. Het was best gezellig. Er was wel een beetje zo'n sfeer van er is iets gebeurd en ik ben verdrietig, maar verder was het allemaal redelijk normaal.
We hebben gelachen om friend, en hebben samen gtst afgezeken... verder lekker gegeten .
Heb toch maar niet helemaal gedaan alsof er niks was, en zij ook niet. Het was nog niet definitief uit, ze laten elkaar even 2 weken met rust, en daarna besluiten ze definitief. Het is trouwens echt al veeeel langer aan de gang...
Ik heb haar gevraagd om morgen samen met mijn zus mee te eten, maar ze had al wat anders. Mss dat ze woensdag mee uit gaat, maar dat is niet helemaal zeker...
Iig het is toch goeg gekomen, en het was helemaal niet zo moeilijk als ik van te voren gedacht had (al is leuk anders)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:45
Verwijderd
Ik sta open voor enige hart-luchtigen, zeg "erg jammer, shit happens" en ben er om te luisteren. Meer kan ik niet betekenen, en mensen moeten er toch overheen komen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 07:23
ilse
ilse is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 11-10-2004 @ 22:45 :
Ik sta open voor enige hart-luchtigen, zeg "erg jammer, shit happens" en ben er om te luisteren. Meer kan ik niet betekenen, en mensen moeten er toch overheen komen.
dat zijn juist van die roooootopmerkingen! dat zei me vader meteen, "geen hand vol maar een land vol", dat had ik nou totaal niet willen horen!!
Reageren

Regels voor berichten