Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 17:35
Anoukruless
Anoukruless is offline
Heej!! Ik moet voor ckv een cultureel zelfportret maken van een bladzijde, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen!! Ik heb nu dit: CULTUREEL ZELFPORTRET

Tja, mijn cultureel zelfportret is eigelijk niet echt spannend! Ik ben in 1990 in Roosendaal geboren in het ziekenhuis. Ik ben niet gedoopt, mijn ouders vinden dat je dat zelf moet weten. Daar ben ik ook blij om, ik geloof niet dat er een god of zo bestaat. Mijn familie is gewoon 100% Hollands, dus veel invloed hebben we niet van andere culturen. Wel eten we vaak buitenlands enz. Met kunst heb ik niet veel te maken, ik vind musea zo saai! Niks voor mij. Ik ben er natuurlijk wel geweest, met school in de gulden roos en in andere musea met mijn familie, maar dat is zo lang geleden dat ik er niks meer van weet. Nu krijgen ze mij echt niet meer mee naar een museum, veel te saai! Van muziek vind ik alles best, zolang het maar geen klassiek, opera of kindermuziek is want daar heb ik echt een hekel aan!! Ik dans ook al best lang, ik heb 3 jaar ballet en 2 jaar jazzballet gedaan en ik ben nu bezig aan mijn 4de jaar streetdance. Maar of dat ook bij cultuur hoort?? Echt geweldig goed ben ik er niet in, maar ik word steeds beter hoop ik.

En dat is lang niet goed genoeg! Iemand idee's?? xxx Anouk

Oke Nu ben ik al een klein stukje verder :
Tja, mijn cultureel zelfportret is eigelijk niet echt spannend! Ik ben in 1990 in Roosendaal geboren in het ziekenhuis. Ik ben niet gedoopt, mijn ouders vinden dat je dat zelf moet weten. Daar ben ik ook blij om, ik geloof niet dat er een god of zo bestaat. Mijn familie is gewoon 100% Hollands, dus veel invloed hebben we niet van andere culturen. Wel eten we vaak buitenlands enz. Met kunst heb ik niet veel te maken, ik vind musea zo saai! Niks voor mij. Ik ben er natuurlijk wel geweest, met school in de gulden roos en in andere musea met mijn familie, maar dat is zo lang geleden dat ik er niks meer van weet. Nu krijgen ze mij echt niet meer mee naar een museum, veel te saai! Op school deed ik eigenlijk alleen maar aan beeldende kunst bij het vak beeldende vorming. Ik vond het niet echt leuk om dit te doen omdat het niet altijd wordt wat ik in gedachte had. Als ik iets maak gaat het bij mij meer om de manier waarop ik het maak dan dat het er mooi uitziet. Nu maak ik zelf weinig, ik ben niet echt creatief en ben te ongeduldig om echt iets te maken. Van muziek vind ik alles best, zolang het maar geen klassiek, opera of kindermuziek is want daar heb ik echt een hekel aan!! Ik dans ook al best lang, ik heb 3 jaar ballet, 2 jaar jazzballet en 1 jaar stijldansen gedaan en ik ben nu bezig aan mijn 4de jaar streetdance. Maar of dat ook bij cultuur hoort?? Verder heb ik niet veel andere sporten gedaan, alleen zwemmen en turnen maar daar ben ik al snel mee gestopt omdat ik het saai vond! Ik ging af en toe wel naar het theater, eigelijk vooral naar dansvoorstellingen (de meeste van mijn zusje) en toneel stukken. Maar bij de toneel stukken was ik heel klein. Wat ik nu vooral in mijn vrije tijd doe is gewoon achter de computer zitten msn’en en heel veel shoppen! In een gemiddelde schoolweek ga ik 1 tot 6x naar de stad.

En hierbij hou ik het voor gezien! Ik drop er nog wel een foto van mezelf bij en dan is het goed hoor

Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 18:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 17:58
Verwijderd
Misschien is de manier waarop ik het heb gedaan (we moesten het eigenlijk zo doen) wel handig.

Ik weet niet welke methode je hebt maar als je ziender ogen kunst hebt dan heb je 6 verschillende disciplines waar je ervaringsverslagen van moet maken.

Beeldende Kunst
Literatuur
Theater (hier vallen alle podiumkunsten onder dus ook dans)
Architectuur
Film
Muziek

Wij moesten per kunstdiscipline hetvolgende doen :
Vertel wat je van anderen hebt gezien.
Vertel wat je er zelf mee doet of hebt gedaan.

Ik zal even een stukje cultuureel zelfportret van mij dr bij pakken als voorbeeld

Op school doe ik eigenlijk alleen maar aan beeldende kunst bij het vak beeldende vorming. Ik vind het niet echt leuk om dit te doen omdat het niet altijd wordt wat ik in gedachte had. Als ik iets maak gaat het bij mij meer om de manier waarop ik het maak dan dat het er mooi uitziet.
In tegenstelling tot het maken van beeldende werkstukken vind ik het w1el leuk om beeldende kunst te bekijken. In Nederland ga ik weinig naar musea maar in het buitenland ga ik meestal wel naar musea. Deze zomervakantie ben ik in Londen naar de Tate Britain en de Tate Modern geweest. Ik vind abstracte/moderne kunst het mooiste omdat je dan in veel gevallen erbij kan bedenken wat het is en zo je fantasie de vrije loop kan laten gaan.

Misschien kan je d'r wat mee?
Het wordt wel een stuk overzichterlijker als je het indeelt naar disciplines en zegt wat je al hebt gezien en wat je zelf hebt gedaan denk ik

suc-6 er mee

Overigens, heb je ook de Wording moeten kijken ?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:35
Anoukruless
Anoukruless is offline
Thnx Ik heb dat eerste stukje van jou overgenomen Ik heb de wording nog (niet) gezien, ik heb nu pas voor het eerste jaar ckv dus dat komt nog wel
Oud 13-10-2004, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Anoukruless schreef op 12-10-2004 @ 19:35 :
Thnx Ik heb dat eerste stukje van jou overgenomen Ik heb de wording nog (niet) gezien, ik heb nu pas voor het eerste jaar ckv dus dat komt nog wel
Ik hoop niet dat je wat ik heb geschreven letterlijk hebt overgenomen want dat was niet de bedoeling.

De wording is een film die hoort bij hoofdstuk 1 van die methode zienderogenkunst. Echt een ramp. Of je moet het leuk vinden om 50 minuten lang naar een film te kijken waar alleen maa rmuziek in voorkomt met 5 kunstenaars opweg naar creativiteit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:34
Anoukruless
Anoukruless is offline
Nee ik heb het niet letterlijk overgenomen hoor ik heb het idee gebruikt Maar wij hebben die methode denk ik niet, wij doen de hele tijd gewoon met losse bladeren.
Oud 13-10-2004, 15:03
Verwijderd
Kies volgende keer ajb zelf een duidelijke topictitel.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:15
Verwijderd
Jammer dat je Eva's stukje (gedeeltelijk) letterlijk over hebt genomen. Mijn commentaar staat hieronder (ik heb ook een paar dingentjes weg gehaald of aangepast).

Citaat:
Anoukruless schreef op 12-10-2004 @ 18:35 :
Mijn cultureel zelfportret is eigenlijk niet echt spannend! Ik ben in 1990 in Roosendaal geboren in het ziekenhuis. Ik ben niet gedoopt, mijn ouders vinden dat je dat zelf moet weten. Daar ben ik ook blij om, ik geloof niet dat er een god of zo bestaat.

Mijn familie is 100% Hollands, dus veel invloed hebben we niet van andere culturen. Wel eten we vaak buitenlands.

Met kunst heb ik niet veel te maken. Ik vind musea zo saai! Niks voor mij. Ik ben er natuurlijk wel geweest, met school in "De gulden roos" en in andere musea met mijn familie, maar dat is zo lang geleden dat ik er niks meer van weet. Nu krijgen ze mij echt niet meer mee naar een museum, veel te saai!

Op school deed ik eigenlijk alleen maar aan beeldende kunst bij het vak beeldende vorming. Ik vond het niet echt leuk om dit te doen, omdat het niet altijd wordt wat ik in gedachte had. Als ik iets maak gaat het bij mij meer om de manier waarop ik het maak dan dat het er mooi uitziet. Nu maak ik zelf weinig, ik ben niet echt creatief en ben te ongeduldig om echt iets te maken.

Van muziek vind ik alles best, zolang het maar geen klassiek, opera of kindermuziek is, want daar heb ik echt een hekel aan!! Ik dans ook al best lang. Ik heb drie jaar ballet, twee jaar jazzballet en één jaar stijldansen gedaan en ik ben nu bezig aan mijn vierde jaar streetdance. Maar of dat ook bij cultuur hoort??

Verder heb ik niet veel andere sporten gedaan, alleen zwemmen en turnen, maar daar ben ik al snel mee gestopt, omdat ik het saai vond! Ik ging af en toe wel naar het theater, eigenlijk vooral naar dansvoorstellingen (de meeste van mijn zusje) en toneelstukken. Maar bij de toneelstukken was ik heel klein.

Wat ik nu vooral in mijn vrije tijd doe is gewoon achter de computer zitten msn'en en heel veel shoppen! In een gemiddelde schoolweek ga ik één tot zes keer naar de stad.
Verder zou ik het toch nog wat uitbreiden en er meer diepgang in je verhaal aanbrengen. Ik denk niet dat een docent dit goed zal keuren. Misschien kun je wat meer omschrijven naar welke soort musea je geweest bent en waarom je dat dan zo saai vond/vindt. En misschien vind je beelden wel leuker dan schilderijen oid? Waarom vind je alle muziek 'wel best'? Wat maakt dat je niet van klassiek, opera en kindermuziek houdt? Noem nummers of artiesten die je wel goed vindt en zet er ook bij waarom dat dan zo is. Verder staat nog niks in over literatuur en over architectuur, dat kan je er ook nog bij zetten. Welke boeken las/lees je? Waarom dat soort boeken? Misschien lees je ook wel buitenlandse boeken? Welke steden ben je geweest? Heb je daar gebouwen bekeken (of musea of straatartiesten ofzo )? Welke gebouwen vind je mooi en welke vond je helemaal niks? Schrijf er ook bij waarom dat zo is. Misschien woon je wel in een stad of een dorp waar heel veel oude/moderne gebouwen te vinden zijn of woont je betachterovergrootoma in zo'n stad of dorp, schrijf daar dan iets over (over die stad/dorp, niet over die betachterovergrootoma). Welke theatervoorstellingen ben je geweest? Je hoeft ze niet allemaal te noemen, maar bv. die ene die je bij is gebleven. Hetzelfde geldt voor films.

Het stukje over de invloed van buitenlandse culturen zou ik ook zeker nog wat uitbreiden. Zitten er buitenlandse kinderen bij je in de klas? Zijn je buren Hindoestaans en zie je hoe zij een hun feesten vieren? Zit er een Chineze winkel in de stad waar je tijdens die zoveel keer dat je per week in de stad komt vaak voor de etalage staat te kijken? Staan er Mexicanen in de stad muziek te maken waar je soms wel even naar blijft staan luisteren? Enz.

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:39
Anoukruless
Anoukruless is offline
Ik heb het al ingeleverd en hij vond het goed
Oud 13-10-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Anoukruless schreef op 13-10-2004 @ 16:39 :
Ik heb het al ingeleverd en hij vond het goed
Maar goed dat je mij niet hebt als docent dan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:43
Anoukruless
Anoukruless is offline
haha idd maar hij vond het van iedereen goed, ook al was het maar van 5 zinnen hij is echt mega slecht meer als de helft van de tijd zit hij te lullen over zijn prive leven alsof het ons wat aangaat wat voor douche hij heeft
Reageren

Regels voor berichten